Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen laihdutusleikatuille ja lihavuuslääkkeitä käyttäville

Vierailija
09.06.2025 |

Siinäpä se. Hävettää myöntää, mutta kadehdin, kun toiset ovat saaneet oikotien laihtumiseen. Tiedän joo, että noissa on omat haasteensa, mutta silti... Itse lievästä ylipainosta kärsivänä en ole tietenkään mitään apuja tähän saamassa ja tiukkaa tekee laihduttaminen, koko ajan vaikeampaa vaihdevuosien myötä, eikä runsas liikuntakaan auta.

Sieltä se kateus sitten kumpuaa, kun leikatut/lääkkeillä laihduttavat vaan hoikistuvat hoikistumistaan. 

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka laihdutuslääkkeillä voi käyttää hiilihappojuomia tai alkoholia ym.?

Jos ei ole jättikokoinen ollut hoidon alkaessa, niin ei kai niitä poimujakaan sitten niin paljon ole.

Lihavuusleikatuilla ei mahalaukkuun mahdu juuri mitään. Hiilihapot ym ovat epämiellyttäviä. 

Normaali ruokailu ei onnistu.

Minulle on tehty vatsan ohitusleikkaus ja pystyn syömään ja juomaan täysin normaalisti kaikkea. Ainoat rajoitukset ovat pieni annoskoko ja se etten voi syödä ja juoda samaan aikaan. Leikkauksesta ei ole kuin muutama kuukausi aikaa ja kyllä minä joudun kuitenkin liikkumaan ja tekemään järkeviä valintoja että paino laskee. Jos söisin roskaruokaa ja karkkia, en laihtuisi vaikka annokset eivät ole suuria. Liikun myös todella paljon. Suotta kadehdit AP, ne leikatut lihovat takaisin jot

Lihavuusleikatut joutuvat käymään loppuikänsä kerran vuodessa labrakontrolleissa senkin jälkeen kun varsinainen lihavuusleikkaukseen liittyvä parin vuoden jakso ajalta ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen on ohi. Terveyskylän Painonhallintatalossa ovat selkeät ohjeet sen varalle, jos paino alkaa nousta. Niitä kannattaa alkaa noudattaa mieluummin heti eikä vasta kun paino on noussut 10 kiloa. 

Ihmettelen sitä, kuinka täällä palstalla on paljon ihmisiä, jotka tuntevat paljon epäonnistuneita lihavuusleikkauksessa käyneitä tai lihavuuslääkkeiden käyttäjiä. Todellisessa elämässä heihin ei juuri törmää. Suomessa julkisella puolella on lihavuusleikkauksiin kova seula. Vain 2-4% leikkaukseen haluavista lihavista pääsee leikkauspöydälle saakka. Ilmeisesti siksi, että vain elämäntapamuutoksiin motivoituneet leikataan, ovat suomalaisten tulokset suurimmassa määrin hyviä. Tietenkin nykyaikana otetaan avuksi myös lihavuuslääkkeet, mikäli paino ei pysy hallinnassa edes lihavuusleikkauksen ja elämäntapamuutosten avulla. 

Vierailija
142/145 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin kateellinen niille, joilla oli hampaat niin vinossa, että saivat hammasraudat julkisella. Itselläni oli melkein vain esteettinen ongelma. Sitten säästin ja maksoin kalliin oikomishoidon. Toiset saivat täydellisen rivistön teininä ilmaiseksi.

Vierailija
144/145 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten halveksia ja vit***uilla kaikille niille jotka saavat apua ylilihavuuteensa, he laihduttavat terveyden takia jonka perusteella saavat ne tukitoimet. Kyse ei ole siitä että halutaan olla hoikkia koska liikalihaville tuskin sitä tasoa ei juuri moni saavuta

En mä mitään halveksi, kadehdin vaan, kun ovat lääketieteellisen avun ansiosta nyt paljon paremman näköisiä kuin itse olen, vaikka liikun paljon ja syön terveellisesti, ja olen tehnyt samaa jo vuosia. Tiedän, että lihavuuden takana on monenlaisia syitä, mutta kateudelle ei vaan voi mitään, kun hoikkuus nyt kuitenkin on hyvännäköisyyden mittari.

Ap

Ei ne voi olla paremman näköisiä. Ne ovat olleet huomattavan lihavia, jos ovat lääkkeen saaneet tai päässeet leikkaukseen. Tuollaisesta laihduttamisesta jää paljon ylimäärästä ihoa ja noista lääkkeiden syöjien ulkonäöistähän on kauhisteltu netissä jo ties kuinka paljon, on ozempic-naamaa ja -käsiä ja ties mitä.

Sä olet vain vähän ylipainoinen ja liikkunut sanojesi mukaan jo vuosia. Varmasti näytät siis paremmalta kuin pikaisesti laihduttaneet.

Vierailija
145/145 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olin kateellinen niille, joilla oli hampaat niin vinossa, että saivat hammasraudat julkisella. Itselläni oli melkein vain esteettinen ongelma. Sitten säästin ja maksoin kalliin oikomishoidon. Toiset saivat täydellisen rivistön teininä ilmaiseksi.

2000-luvulla on pitänyt olla ainakin meidän alueella todella pahat ongelmat ennen oikomishoitoon pääsyä. Toinen lapsi kävi ensimmäisen kierroksen julkisella. Toisen yksityisellä ja vieläkin pitäisi oikoa lisää omalla rahalla. Nyt rahat menevät opiskeluun.