Olen kateellinen laihdutusleikatuille ja lihavuuslääkkeitä käyttäville
Siinäpä se. Hävettää myöntää, mutta kadehdin, kun toiset ovat saaneet oikotien laihtumiseen. Tiedän joo, että noissa on omat haasteensa, mutta silti... Itse lievästä ylipainosta kärsivänä en ole tietenkään mitään apuja tähän saamassa ja tiukkaa tekee laihduttaminen, koko ajan vaikeampaa vaihdevuosien myötä, eikä runsas liikuntakaan auta.
Sieltä se kateus sitten kumpuaa, kun leikatut/lääkkeillä laihduttavat vaan hoikistuvat hoikistumistaan.
Kommentit (145)
Muista sitten halveksia ja vit***uilla kaikille niille jotka saavat apua ylilihavuuteensa, he laihduttavat terveyden takia jonka perusteella saavat ne tukitoimet. Kyse ei ole siitä että halutaan olla hoikkia koska liikalihaville tuskin sitä tasoa ei juuri moni saavuta
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen lääkäri voi kirjoittaa ehkä reseptin, jos ehdot täyttyy
Mitä ne ehdot on? Voiko saada, jos ei ole terveyshaittoja, esteettisiä vaan...
Voithan ainakin yrittää kysyä lääkettä itsellesi. Ei se ota jos ei annakaan. Noh, tietysti yksityinen lääkäri ottaa rahaa, mutta jos tuo kovasti harmittaa, niin miksi et kysyisi?
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten halveksia ja vit***uilla kaikille niille jotka saavat apua ylilihavuuteensa, he laihduttavat terveyden takia jonka perusteella saavat ne tukitoimet. Kyse ei ole siitä että halutaan olla hoikkia koska liikalihaville tuskin sitä tasoa ei juuri moni saavuta
En mä mitään halveksi, kadehdin vaan, kun ovat lääketieteellisen avun ansiosta nyt paljon paremman näköisiä kuin itse olen, vaikka liikun paljon ja syön terveellisesti, ja olen tehnyt samaa jo vuosia. Tiedän, että lihavuuden takana on monenlaisia syitä, mutta kateudelle ei vaan voi mitään, kun hoikkuus nyt kuitenkin on hyvännäköisyyden mittari.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään halveksi, kadehdin vaan, kun ovat lääketieteellisen avun ansiosta nyt paljon paremman näköisiä kuin itse olen, vaikka liikun paljon ja syön terveellisesti, ja olen tehnyt samaa jo vuosia. Tiedän, että lihavuuden takana on monenlaisia syitä, mutta kateudelle ei vaan voi mitään, kun hoikkuus nyt kuitenkin on hyvännäköisyyden mittari.
Ap
Käytä plastikkakirurgia..ne poistaa läskit oikeista kohdista pois. Lihavuuslääkkeitä käytetään terveyden, ei ulkonäön takia. Nahkat jää roikkumaan ja rypyt lisääntyy kun superläski laihtuu.
Kaksoisleuan saat plastikkakirurgilla pois hetkessä ja kasvojen kohotuksen ja allit kanssa pois nopeasti. Lurppaluomet kuntoon ja rasvaimu sääriin ja käsivarsiin....
odotas kun niiden haitoista aletaan puhua, niin sitten olet jo toista mieltä
Sitä nahkaa, joka rullataan farkkujen sisään, et näe. Siksi olet kateellinen. Terveyden takia lääkkeillä ja leikkauksilla pudotetaan painoa. Että ei kuolisi niin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Käytä plastikkakirurgia..ne poistaa läskit oikeista kohdista pois. Lihavuuslääkkeitä käytetään terveyden, ei ulkonäön takia. Nahkat jää roikkumaan ja rypyt lisääntyy kun superläs
Rasvaimua ja muita plastiikkakirurgisia keinoja olen kyllä harkinnut, mutta en ole raaskinut. Laihdutuslääkkeetkin ovat tietenkin kalliita, jos ei niihin saa mitään kelakorvauksia, enkä pelkän estetiikan takia tietenkään saisi. Nuo tuntemani leikkauksella/lääkkeillä laihtuneet näyttävät ainakin vaatteet päällä tosi timmeiltä. Sitä en sit tiedä, mitä vaatteiden alla on, tai ovatko käyttäneet jotain kirurgiaa esim. kaksaripusseihin, vai onko vaan niin joustava iho, että on palautunut hyvin.
Oot kateellinen tälle:
Desi kerrallaan syömistä ja juomista, loppuelämän ajan.
Ei hiilihappojuomia
Ei alkoholia
Ei pikaruokaa
Ihopoimujen alla haavaumia
Ihopoimut ja löysänahka näyttää kyl toki vaatteet päällä hyvältä...
Haukkumista "nopea tie onneen" "helpompaa kuin laihdutus"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksi 30 tai yli
Miten usein ja mitä syöt nyt? Ja millaista liikuntaa harrastat?
Vaihdevuodet vaikuttavat merkittävästi glukoosiaineenvaihduntaan ja insuliiniherkkyyteen, joten hiilihydraattien määrää ruokavaliossa pitää vähentää jos on tarvetta laihtua. Toinen tärkeä elämäntapamuutos 40 ikävuoden jälkeen on lihaskuntoharjoittelun lisääminen vähintään kaksi kertaa viikossa. Lihasmassa tukee glukoosiaineenvaihduntaa ja auttaa painonhallinnassa. Ei pidä myöskään unohtaa riittävää proteiinin saantia, joka on välttämätöntä lihasmassan säilyttämiseksi.
Ei nuo lääkkeet tai leikkaukset ole kuin hetkellinen apu jos elämäntavat ei ole kunnossa. Parempaan lopputulokseen pääsee kun karsii ruokavaliosta pois turhat hiilihydraatit ja alkaa käydä salilla!
Eikö muka laihdutuslääkkeillä voi käyttää hiilihappojuomia tai alkoholia ym.?
Jos ei ole jättikokoinen ollut hoidon alkaessa, niin ei kai niitä poimujakaan sitten niin paljon ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Leikkauksesta ja lääkkeistä on haittoja myös - kaikki ei ole niin ruusuista kuin miltä se näyttää.
Jos se nyt lohduttaisi...
Proteiinidieetti ja lihasharjoittelu - eikö se ole sulla tehonnut? En tiedä vielä ketään jolla lihasmassan kasvattaminen ei olisi auttanut lihavuusongelmiin - painon pitää ensin kasvaa mikä on joillekin ylittämätön este.
Raju ketodieetti myöskin, jos vaan hyväksyy tuon sinänsä epäterveellisen dieetin tilapäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joku kirjoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole jättikokoinen ollut hoidon alkaessa, niin ei kai niitä poimujakaan sitten niin paljon ole.
Lihavuusleikatuilla ei mahalaukkuun mahdu juuri mitään. Hiilihapot ym ovat epämiellyttäviä.
Normaali ruokailu ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Miten usein ja mitä syöt nyt? Ja millaista liikuntaa harrastat?
Vaihdevuodet vaikuttavat merkittävästi glukoosiaineenvaihduntaan ja insuliiniherkkyyteen, joten hiilihydraattien määrää ruokavaliossa pitää vähentää jos on tarvetta laihtua. Toinen tärkeä elämäntapamuutos 40 ikävuoden jälkeen on lihaskuntoharjoittelun lisääminen vähintään kaksi kertaa viikossa. Lihasmassa tukee glukoosiaineenvaihduntaa ja auttaa painonhallinnassa. Ei pidä myöskään unohtaa riittävää proteiinin saantia, joka on välttämätöntä lihasmassan säilyttämiseksi.
Ei nuo lääkkeet tai leikkaukset ole kuin hetkellinen apu jos elämäntavat ei ole kunnossa. Parempaan lopputulokseen pääsee kun karsii ruokavaliosta pois turhat hiilihydraatit ja alkaa käydä salilla!
Salilla nimenomaan käyn ja teen lihaskuntoharjoittelua. Myös kovatehoista aerobista ja mahdollisina lepopäivinä kävelyä. Peruskulutus on laskenut selvästi, koska samalla ruokavaliolla paino lisääntyy, kun ennen se pysyi ennallaan.
Satunnainen herkuttelu näkyy heti ja laihtuminen vaatii todella pieniä kalorimääriä eli käytännössä kaikesta kieltäytymistä, valitettavasti. Ennen oli ihan toisin. Huomasin selkeästi, mistä kilot tulivat ja sain tuloksia aikaan. Ruokavalioon mahtui myös viikonloppuherkuttelua. Mutta nyt kaikki on heti kiinni kropassa ja koska en jaksa tehdä niin tiukkaa ruokavaliota, enkä saa kaloreita tarvittaviin minilukemiin, en laihdu. Liikunta pitää minut terveenä ja luultavasti hidastaa lihomista, mutta ei valitettavasti auta hoikistumaan. Painoindeksi on alle 30 ja vyötärönympärys n. 80 cm, joten ei taida riittää lukemat lääkereseptiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuusleikatuilla ei mahalaukkuun mahdu juuri mitään. Hiilihapot ym ovat epämiellyttäviä.
Normaali ruokailu ei onnistu.
Juodakkaan ei voi vaikka puolen litran vissypulloa. Vain vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksi 40 tai yli. Liitännäis sairauksia, vaikka diabetes.
Vaatiiko laihdutuslääkkeet aina paljon ylipainoa vai voiko niitä saada laillisesti vähemmälläkin lihavuudella? Onko kokemuksia?