Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä. Ihmisillä niin paljon vaatteita - aina vaihtamassa. Mutta missä heillä kaappitilaa tälle kaikelle? Onko jotain jota en ole ymmär

Vierailija
09.06.2025 |

En ymmärrä. Ihmisillä niin paljon vaatteita - aina vaihtamassa. Mutta missä heillä kaappitilaa tälle kaikelle? Onko jotain jota en ole ymmärtänyt ihmisten vaatekäyttäytymisestä? Ajatelkaas vaan kaikki ilmojen vaihtelusta johtuvat takit koko perheelle, kengät ja ihan kaikki sisävaatteet.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinenkö sua huolettaa ????......ihmisten kaappitilat.....ihmisten vaatteet..  .huuuooohh.   😆😆😆😆😆😆

Vierailija
2/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nostetaan kesällä talvivaatteet vaatehuoneen ylähyllylle säilytyslaatikoihin ja vastaavasti syksyllä kesävaatteet. Näin kädenulottuvilla oleva säilytystila riittää.

Samoin ulkovaatteiden ostossa mietitään monikäyttöisyyttä ja sitä, miten vaate sopii omaan arkeen. Sillä pysyy vaatemäärä kurissa kun ei osta turhaa, mutta ostaa tarpeellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vaatehuone johon mahtuu enemmän.

Vierailija
4/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinenkö sua huolettaa ????......ihmisten kaappitilat.....ihmisten vaatteet..  .huuuooohh.   😆😆😆😆😆😆

Oon toinen vastaaja, mutta kyllä minäkin joskus ihmettelen esim. työpaikan virkistyspäivissä, kun ihmisillä näyttää olevan joka lajiin siistit ja puhtaat, siihen lajiin soveltuvat vaatteet, että kuinka paljon heillä oikein on eri vaatteita :D En siis mitenkään kyttää tai tuomitse, mutta kun itsellä on hankittuna vain sen verran vaatetta kuin jokapäiväisessä elämässä tarvii, niin hämmästyttää joskus miten hyvin varustautuneita ja tyylikkäitä muut ovat! Ja sehän on ihan positiivista, ihailen tilanteeseen sopivasti pukeutuvia.

Vierailija
5/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon toinen vastaaja, mutta kyllä minäkin joskus ihmettelen esim. työpaikan virkistyspäivissä, kun ihmisillä näyttää olevan joka lajiin siistit ja puhtaat, siihen lajiin soveltuvat vaatteet, että kuinka paljon heillä oikein on eri vaatteita :D En siis mitenkään kyttää tai tuomitse, mutta kun itsellä on hankittuna vain sen verran vaatetta kuin jokapäiväisessä elämässä tarvii, niin hämmästyttää joskus miten hyvin varustautuneita ja tyylikkäitä muut ovat! Ja sehän on ihan positiivista, ihailen tilanteeseen sopivasti pukeutuvia.

Esim jos käydään joku sisävesiristeily, osa porukasta ilmaantuu paikalle sellaisissa vaatteissa jotka näyttää purjehtijan/veneharrastajan kamppeilta. Ja itse siellä miettii tavallisissa vaatteissa, että onpa hienoa kun löytyy vielä ihmisiä joilla löytyy joka tilanteeseen sekä tyylikkäät että myös käytännölliset vaatteet. En silti mene ostamaan tästä syystä yksittäisiin tilanteisiin uusia vaatteita, tai varustaa omaa kaappia sillä ajatuksella, että jos joskus tarvii jotain. Hankin vain vaatteet, jotka on sesongin mukaan lähes jokapäiväisessä käytössä.

Vierailija
6/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää siihen vielä lapsiperheessä ne pieneksi jääneet jotka odottaa kirppistä ja isommat alesta ostetut jotka odottaa lapsen kasvua.

Mulla oli pitkään eteisen yläkaapissa kesä/talvivaatteet kauden mukaan ja välikausi roikkui aina naulakossa kun niille oli tarvetta ympäri vuoden. Nykyisin mun ja miehen kaikki ulkovaatteet on siinä eteisen 1,5m henkaritangossa, ei eds ahdasta.

Vierailija
7/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausi vaatteet ymmärrän. Mutta sitä en ymmärrä, että joidenkin toimisto naisten mielestä töissä pitäisi olla toimistolla joka päivä eri vaatteet.

Vierailija
8/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatteita tarvitse pitää kaapeissa. Niitä voi roikkua tuolien ja sohvien selkänojilla, olla laatikoissa lattialla tai ihan suoraan vaan lattialla. 

Vierailija
9/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on

- suuret huoneet, ja paljon säilytystillaa

- muuta varastotilaa kuten ullakko tai kellari

- ahdasta, mutta vaatteet pidetään silti

- ostetaan paljon uusia vaatteita, mutta samalla luovutaan vanhemmista

Vierailija
10/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kausi vaatteet ymmärrän. Mutta sitä en ymmärrä, että joidenkin toimisto naisten mielestä töissä pitäisi olla toimistolla joka päivä eri vaatteet.

Itse olen toimistotyössä, ja joudun kyllä joka päivä vaihtamaan vaatteet ihan hikoilun ja siisteyden vuoksi. En halua pukea samaa paitaa seuraavana päivänä, mikä on ollut edellisen päivän päällä. Itse ihan haistan kyllä onko vaate ollut päällä vai ei. Sitten toki vaatteet pestään ja laitetaan uudestaan, mutta kun vaaleat ja tummat pestään eri koneissa, ja 30-40 asteiset erillään, niin ei pyykkiä kerry niin paljon, että voisi viikon aikana käyttää samoja vaatteita pesemällä ne aina uudestaan seuraavalle päivälle. 

Tämä ei siis ole mikään muotikysymys, vaan vaatehuoltoon liittyvä asia, miksi itsellä voi olla viikon aikana 5 eri asua töissä. Sitten jos vaatteita yhdistelee eri tavoin, siitä 10:stä paita-housuyhdistelmästä voi saada useita erilaisia asuja, vaikka ei ostaisi uusia vaatteita. Tämäkin voi olla käytännöllinen asia, jonain päivänä tarvii pitkähihaisen ja toisena t-paidan.

Vierailija
11/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista työtä sinä teet, ja kuljetko monta päivää samoilla vaatteilla? Vai onko sinulla useampi samanlainen vaate, joten vaatteiden vaihdosta huolimatta näytät samalta?

En kysy aukoakseni päätäni, vaan ihan käytännön kannalta pohdin, että miten sitten itse järjestät pukeutumisen, jos et vaihda vaatteita?

Vierailija
12/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen toimistotyössä, ja joudun kyllä joka päivä vaihtamaan vaatteet ihan hikoilun ja siisteyden vuoksi. En halua pukea samaa paitaa seuraavana päivänä, mikä on ollut edellisen päivän päällä. Itse ihan haistan kyllä onko vaate ollut päällä vai ei. Sitten toki vaatteet pestään ja laitetaan uudestaan, mutta kun vaaleat ja tummat pestään eri koneissa, ja 30-40 asteiset erillään, niin ei pyykkiä kerry niin paljon, että voisi viikon aikana käyttää samoja vaatteita pesemällä ne aina uudestaan seuraavalle päivälle. 

Tämä ei siis ole mikään muotikysymys, vaan vaatehuoltoon liittyvä asia, miksi itsellä voi olla viikon aikana 5 eri asua töissä. Sitten jos vaatteita yhdi

Lisäksi naisten vaatteiden valikoimat vaihtuu tosi tiuhaan kaupoissa, niin ei ole edes käytännössä mahdollista ostaa myöhemmin samanlaista vaatetta, vaan vaatteissa on eri värit ja kuosit sen mukaan, minä aikana ne on ostettu. Taloudellisista syistä ei tule ostettua kerralla useaa samanlaista vaatetta, kun siinä menee rahaa enemmän. Niin ostaa vain sen, minkä tarvii.

Vierailija
13/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkkivarastossa ne on laatikoissa ne vaatteet, jotka ei ole tämän sesongin vaatteita. Ja mulla on 1 hengen taloudessa kunnollisen kokoinen vaatehuone, hyvin ne mun kengät, vaatteet, laukut, asusteet jne mahtuu sinne vaatehuoneeseen.

Vierailija
14/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista työtä sinä teet, ja kuljetko monta päivää samoilla vaatteilla? Vai onko sinulla useampi samanlainen vaate, joten vaatteiden vaihdosta huolimatta näytät samalta?

En kysy aukoakseni päätäni, vaan ihan käytännön kannalta pohdin, että miten sitten itse järjestät pukeutumisen, jos et vaihda vaatteita?

Minulla on viisi samanlaista mustaa Marika-tunikaa. Yhtä tunikaa voin käyttää 3-4 päivää. Yöksi ripustan tunikan hengarille. Teen käännöstöitä kotitoimistossa. Ei minulla ole kuin kaksi takkiakaan: toinen talveksi, toinen syksyksi ja kevääksi, sekä kaksi polvipituista villatakkia. Alusvaatteita on enemmän, mutta niistähän tässä ei kysytty. Pyykkitupavuoro kerran viikossa. Ei minua haittaa näyttää joka päivä samalta.

Vierailija
15/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on viisi samanlaista mustaa Marika-tunikaa. Yhtä tunikaa voin käyttää 3-4 päivää. Yöksi ripustan tunikan hengarille. Teen käännöstöitä kotitoimistossa. Ei minulla ole kuin kaksi takkiakaan: toinen talveksi, toinen syksyksi ja kevääksi, sekä kaksi polvipituista villatakkia. Alusvaatteita on enemmän, mutta ni

Eihän tässä ollut kyse siitä, että haittaisi näyttää samalta, vaan siitä, että miten vaatehuollon asiat ratkaistaan. Alkuperäinen viesti johon vastasin, kirjoitti, ettei ymmärrä miksi pitäisi olla eri vaatteet. Ja itse vastasin, että kyllä hikoilun kannalta on juuri minun pakko vaihtaa vaatteet päivittäin. Tietysti ei ole syytä vaihtaa, jos ei tarvi.

Vierailija
16/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotivaatteet ja ihmisten ilmoilla pidettävät vaatteet erikseen. Kotivaatteet menee monta päivää päällä ennen pesua kuin myös työvaatteet. En halua esimerkiksi syödä tai etenkään laittaa ruokaa sellasessa paidassa, joka on ns. hienompi, koska onnistun aina sotkemaan. Rasvatahrat ei meinaa lähteä millään herkemmistä materiaaleista ja tuntuu turhalta, jos ostat 50 euron paidan ja heti ekalla kerralla siihen tulee tahra jota ei saa millään enää pois.

Vierailija
17/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilun takia vaihdetaan aluspaita. Muut vaatteet voivat olla samat.

t. Eri

Vierailija
18/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikoilun takia vaihdetaan aluspaita. Muut vaatteet voivat olla samat.

t. Eri

Minulla ei, hikoilu menee kyllä paidan läpi myös mahdollisesti päällä olevaan neuletakkiin/neuleeseen. Käytän antiperspiranttia ja käyn joka päivä suihkussa aamulla ja illalla, mutta 8 tunnin työpäivän jälkeen kainalot ovat kosteat ja vaatteet haisee antiperspirantin ja hien sekoitukselle. Turha tässä on ottaa vielä yhtä vaatetta lisää pestäväksi. Samoin housujen haarus hikoaa, ehkä joitain hameita voi pitää pesemättä toisen päivän jos ei ole esim kesähelle. 

Olette kyllä onnekkaita te, joilla ongelmaa ei ole. En itsekään pesisi vaatteita jos ei olisi tarve.

Vierailija
19/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään on todella vähän säilytystilaa. moni tekee  yhdestä makuuhuoneestaan vaatehuoneen. siksi ostaa tai vuokraa kolmion. myös irtolisäkaapistoja joutuu hankkimaan.

Vierailija
20/22 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ymmällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän