Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä enemmän ole seurustellut ja tapaillut, sitä pidemmäksi kasvaa lista mitä en kumppanilta halua

Vierailija
09.06.2025 |

Perinteiset alkoholit, tupakat, riippuvuudet on tietenkin listalla ollut aina. Viimeisimpänä lisänä listalla eläinallergiat ja hajusteyliherkkyys, sporiasis ym elämää rajoittavat sairaudet, aamuäreys, kuorsaus. Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä, jos elämässä muut asiat natsaa. Mutta en vaan jaksa mitään negatiivista tai kovin rajoittavaa enää tässä 50+ iässä

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

154/156

miksi naisille ei riitä, että tuntee olevansa haluttu? Miksi ulkonäköä pitää kehua? Toki kauneus on myös sisäistä. Minun mieheni on aikoinaan kertonu mihin minussa kiinnitti huomiota, mihin rakastui ja se olin minä, kokonaisuus. Toki oli yksi yksittäinen mihin kiinnitti huomiota kasvoissani, itse asiassa kaksi. 

Miksei kannata kehua? Mihin niitä kehuja säästellään? Mulle puolison ääneen kehuminen on ihan oleellisen tärkeää, se vahvistaa myös kiitollisuutta kun säännöllisesti miettii, mitä rakastettavaa ja ihailtavaa siinä toisessa on. Jos haluan tuntea itseni vain halutuksi, voin mennä treenaamaan kuntosalille tai käymään baarissa. 

Vierailija
162/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorsaamiseen on usein syy, joka on korjattavissa. 

Ei kovin hyvä alkuasetelma suhteelle, että ekana yritetään muuttaa/parantaa toista. Jokainen hoitakoon itsensä ensin parisuhdekelpoiseksi, ja sitten vastaa etsii seuraa. Tai sitten hyväksyy, ettei kelpaa sellaisena kuin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Odotin oikeasti jotain pohdintaa henkilökemioista, arvoista jne mutta olikin lista joistain asioista joille ihminen ei mitään voi. No, jokaisella on oikeus päättää mitkä on kamelin selänkatkojia, ei siinä.

Kuorsaukselle voi ainakin jos siihen liittyy uniapnea. Kun mies sai cpap laitteen, niin minäkin sain vihdoin nukkua kokonaisia öitä.

Ainakin cpap-laite joka tutulla on, pitää ihan hirveää ääntä. En haluaisi enkä voisi siinä hurinassa nukkua. Toki apnea- ongelmaiselle apu ja tärkeä.

Vierailija
164/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä rauhoittuu huomattavasti, kun päättää elää yksin. N(yli 10v ilman miessuhdetta).

Vierailija
165/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varmaan ottaisi mieluusti täydelliset, ongelmattomat lapsetkin. Ei niitä moniallergisia, erityisherkkiä adhd-tyyppejä, joiden kanssa menee hermot. Ai joo, lapsiaan ei voi valita, vain seuloa pahasti vammaiset pois etukäteen.

Toisaalta, tiedän että en itse jaksaisi elää uusperheessä, jossa edes yksi erityisen kuormittava henkilö, kuka tahansa.

Vierailija
166/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Odotin oikeasti jotain pohdintaa henkilökemioista, arvoista jne mutta olikin lista joistain asioista joille ihminen ei mitään voi. No, jokaisella on oikeus päättää mitkä on kamelin selänkatkojia, ei siinä.

Kuorsaukselle voi ainakin jos siihen liittyy uniapnea. Kun mies sai cpap laitteen, niin minäkin sain vihdoin nukkua kokonaisia öitä.

Ainakin cpap-laite joka tutulla on, pitää ihan hirveää ääntä. En haluaisi enkä voisi siinä hurinassa nukkua. Toki apnea- ongelmaiselle apu ja tärkeä.

Laitteita on sitten erilaisia. Laitteen saamisen jälkeen molempien uni parani. Miehen sen vuoksi, että hengityskatkokset loppuivat ja minun, kun miehen taloa tärisyttävä kuorsaus loppui. Pitäähän laite puhinaa, mutta kuorsaukseen verrattuna se on vähäistä.

Vierailija
167/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin hyvä alkuasetelma suhteelle, että ekana yritetään muuttaa/parantaa toista. Jokainen hoitakoon itsensä ensin parisuhdekelpoiseksi, ja sitten vastaa etsii seuraa. Tai sitten hyväksyy, ettei kelpaa sellaisena kuin on.

Aika moni kuorsaaja ei itse tiedä eikä usko kuorsaavansa, joten ongelmaa ei aleta hoitamaan ennen kuin toinen ihminen sitä vaatii. 

Vierailija
168/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä rauhoittuu huomattavasti, kun päättää elää yksin. N(yli 10v ilman miessuhdetta).

Sama täällä. Loppui se toiveikkuus-pettymys -vuoristorata. Nyt elämä on tasaisen hyvää ja mukavaa. Sopii oikein hyvin, kun ikää on jo yli 60 v ja monenlaista on saanut elämässään kokea. 

Vierailija
169/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kuorsaaja ei itse tiedä eikä usko kuorsaavansa, joten ongelmaa ei aleta hoitamaan ennen kuin toinen ihminen sitä vaatii. 

Tapailin kerran miestä, joka kertoi, että vaimo oli hänen kuorsauksen takia siirtynyt toiseen huoneeseen nukkumaan. Samalla oli loppunut seksi. Ja parin vuoden päästä ero. Silti hänelle oli yllätys, etten enää ekan yhteisen yön jälkeen halunnut jatkaa tapailus. Se meteli oli ihan järkyttävää.

Vierailija
170/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Laitteita on sitten erilaisia. Laitteen saamisen jälkeen molempien uni parani. Miehen sen vuoksi, että hengityskatkokset loppuivat ja minun, kun miehen taloa tärisyttävä kuorsaus loppui. Pitäähän laite puhinaa, mutta kuorsauksee

Se, että ääni on kuorsaukseen verrattuna vähäistä ei tarkoita, etteikö sekin häiritsisi unta. -eri

Vierailija
171/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi romanttista joku cpap..

Vierailija
172/175 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

No onhan se päihteettömyys myös arvovalinta. Ja turha edes edetä suhteessa kauhean pitkälle arvojen pohtimiseen, jos toisella on lemmikki ja toinen on niille allerginen.

Vierailija
173/175 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä ole mitään sellaisia, että lista kädessä tarkistan ja kuulustelen deittiä, mutta kiinnostus vaan lopahtaa kun esille tulee joku sellainen asia, joka jossain edellisessä suhteessa ärsytti aika paljon. Tosi vaikea ihastua, saati rakastua kun päässä pyörii, että ei taas mitään kuorsaaja

Vierailija
174/175 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rakastuu, ylläolevat ovat mitättömiä pikkuasioita. Kukaan ei ole täydellinen.

Rakastumista rajoittaa melkoisesti, jos kuorsauksen takia ei voi lainkaan nukkua, mun lemmikki estää yökyläilyt, sairaus rajoittaa fyysistä kontaktia, jne, jne

Eli uit hajuvedessä tai käytät hajustettuja pesuaineita?

Oi kauheeta, käyttää hajustettuja pesuaineita😂 Mitäs muita diagnooseja sulla on? Te tuoksuyliherkät olette IHAN AINA muutenkin kilahtaneita ja ihan takuulla puhut itsestäsi erityisherkkänä

Olen eri, mutta mulla on diagnoosina astma. Voimakkaat tuoksut aiheuttaa mulle hengenahdistusta enkä voi sille mitään. Mielummin olisin ilman astmaa ja siitepöly- ja heinäallergioita koska ne oikeasti rajoittaa välillä elämää. Ihan perusflunssakin on astmaatikkona vaikeampi, heti ottaa hengitykseen.

Vierailija
175/175 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille lienee syynsä miksi tässäkin ketjussa yhä etsitään sitä kumppania. Enkä ole lainkaan vakuuttunut että kyse on aina siitä että ei löytyisi mieluista. Jatkuva valittaminen, negatiivisuus ja ongelmien kaivelu on epäviehättävää. 

Tai...... ei vaan ole tullut vastaan sitä sopivaa, muttei halua sen takia aloittaa "ihan ok" -kädenlämpöistä suhdetta.

Sitä sopivaa ei löydy, jos alkuperäisessä ''epäpätevyyslistassa'' on 50 ranskalaista viivaa. Aina yhden ranskalaisen viivan lisääminen vie taas potentiaalisia suhteita ja sitten ihmetellään, että miksi on sinkku, kun listan läpäiseviä ihmisiä on Suomessa yhteensä 3 ihmistä.

Miksi kukaan hauluaisi aloittaa suhteen ihmisen kanssa, jossa on jo valmiiksi on piirteitä, jotka tietää, että itseä ärsyttää suuresti. Tuskin se ärsytys häviää ajan myötä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan