Mitä enemmän ole seurustellut ja tapaillut, sitä pidemmäksi kasvaa lista mitä en kumppanilta halua
Perinteiset alkoholit, tupakat, riippuvuudet on tietenkin listalla ollut aina. Viimeisimpänä lisänä listalla eläinallergiat ja hajusteyliherkkyys, sporiasis ym elämää rajoittavat sairaudet, aamuäreys, kuorsaus. Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä, jos elämässä muut asiat natsaa. Mutta en vaan jaksa mitään negatiivista tai kovin rajoittavaa enää tässä 50+ iässä
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Allergiat ja ruokarajoitteet ovat kyllä kieltämättä aika iso ongelma. Tietysti olisi eri asia jos tällainen puhkeaa pitkässä, sitoutuneessa suhteessa, ja allergikko itse ottaa vastuuta allergiansa mukaan elämisestä, mutta jos puhutaan tuoreesta tuttavuudesta joka heti alkuun vaan asettaa rajoitteita ja ampuu asioista alas (osoittamatta itse oma-aloitteisuutta asioiden järjestämisessä), alkaa tuo kyllä pian tympimään. Niin paljon ettei tee mieli enää jatkaa tapailua. Itse nautin hyvästä ruosta, tykkään käydä hienoissa ravintoloissa, erityisesti erilaisissa maistelu- ja yllätysmenupaikoissa. En minäkään kaikista ruoka-aineista yhtäläisesti tykkää, mutta kyllä nuo huippukokit aina hyvää saa aikaiseksi, myös sellaisista ruoka-aineista joista en ehkä lähtökohtaisesti niin piittaa. Mutta on aivan sietämätöntä mennä tuollaiseen jonkun nirppanokan kanssa joka vaatii että olen etukäteen selvittänyt
Joillekin ihmisille toisten ruokavalio ja syömistottumukset ovat todella isoja juttuja. En ole koskaan voinut ymmärtää sitä. Miksei voi nauttia siitä ruoasta mistä nauttii ja antaa muiden tehdä samoin? Jos syön hyvää ruokaa, menen sellaiseen euforiseen tilaan jossa en todellakaan mieti muiden syömisiä.
Viime syksynä tapailin huippumiestä. Hän itse halusi lopettaa tapailun, kun tunteita ei ollut herännyt hänelle. Hän on nyt täydellisen miehen prototyyppi minulle. Sellaista miestä etsin ja samanlaista tunnetta mitä hänen kanssaan oli.
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä tapailin huippumiestä. Hän itse halusi lopettaa tapailun, kun tunteita ei ollut herännyt hänelle. Hän on nyt täydellisen miehen prototyyppi minulle. Sellaista miestä etsin ja samanlaista tunnetta mitä hänen kanssaan oli.
Mistä luulet että johtui se ettei tunteita herännyt hänelle?
Penny Lame kirjoitti:
Odotin oikeasti jotain pohdintaa henkilökemioista, arvoista jne mutta olikin lista joistain asioista joille ihminen ei mitään voi. No, jokaisella on oikeus päättää mitkä on kamelin selänkatkojia, ei siinä.
Kuorsaukselle voi ainakin jos siihen liittyy uniapnea. Kun mies sai cpap laitteen, niin minäkin sain vihdoin nukkua kokonaisia öitä.
Se on kyllä totta. Mitä niin ihmeellistä joku ihminen voisi tuoda elämääni, että jaksaisin totutella kaikkiin hänen rasittaviin puoliinsa ja toisaalta hän totuttelisi minun rasittaviin puoliini ja me molemmat kärsisimme näiden aiheuttamista ristiriidoista?
Olen tullut siihen johtopäätökseen, että nuorena sitä vielä sopeutuu ja haluaa sopeutua näihin ongelmiin, mutta vanhana ei.
Penny Lame kirjoitti:
Odotin oikeasti jotain pohdintaa henkilökemioista, arvoista jne mutta olikin lista joistain asioista joille ihminen ei mitään voi. No, jokaisella on oikeus päättää mitkä on kamelin selänkatkojia, ei siinä.
Onhan tuo tupakanpoltto ja alkoholinkäyttö aika paljon henkilöön liittyvää kemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä oot noin rajoittunut ja väsynyt viisikymppisenä, kuolet varmaan pian.
Eikä sun tarvitse deittailla. Se vasta onkin väsyttävää joka iässä. Voit opetella elämään hyvää elämää ihan yksinäsi. Ei tarvitse pakottaa muita sun rajoittuneeseen ja negatiiviseen elämään.
Miten hän pakottaa muita omaan elämään, kun nimenomaan haluaa välttää näitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun rakastuu, ylläolevat ovat mitättömiä pikkuasioita. Kukaan ei ole täydellinen.
Rakastumista rajoittaa melkoisesti, jos kuorsauksen takia ei voi lainkaan nukkua, mun lemmikki estää yökyläilyt, sairaus rajoittaa fyysistä kontaktia, jne, jne
Ymmärrän täysin. Jos en olisi tavannut nykyistä miestäni 19 vuotiaana, niin olisi moni asia myöhemmin tullut noista mieleeni, kun kuuntelin nuorten vaimojen valituksia. Itsellä oli hyvä tuuri, hyvä mies, mutta hirveät appivanhemmat, joista anoppi vielä elossa. T. 54 v yhdessä.
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä hirveää oli noissa appivanhemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä sulla ole oikein ystäviäkään joiden kanssa haukkua näitä miehiä?
Haukkua miehiä, joita ei elämässään ole? Miten tämäkin on nyt miesten haukkumista? Pitäiskö siis olla valmis ottaa kuka tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Penny Lame kirjoitti:
Onhan tuo tupakanpoltto ja alkoholinkäyttö aika paljon henkilöön liittyvää kemiaa.
Näinpä. Kyllä ne minusta ovat isoja arvo- ja elämäntapakysymyksiä. Samoin se jos ei hoida kuorsaustaan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sun tarvitse deittailla. Se vasta onkin väsyttävää joka iässä. Voit opetella elämään hyvää elämää ihan yksinäsi. Ei tarvitse pakottaa muita sun rajoittuneeseen ja negatiiviseen elämään.
Miten hän pakottaa muita omaan elämään, kun nimenomaan haluaa välttää näitä?
Samaa mietin. Mistä tämä pakottamis-argumentti aina ilmestyy näihin keskusteluihin? Onko aloittajan kanssa seurusteleminen jotenkin pakollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun rakastuu, ylläolevat ovat mitättömiä pikkuasioita. Kukaan ei ole täydellinen.
Rakastumista rajoittaa melkoisesti, jos kuorsauksen takia ei voi lainkaan nukkua, mun lemmikki estää yökyläilyt, sairaus rajoittaa fyysistä kontaktia, jne, jne
Olen nuorehko nainen ja varovaisesti, nöyrästi mutta täydestä sydämestä sanon, että ihmiset tuntuvat kyllä välillä olevan aivan järkyttävän vaativia nykyään.
Ymmärrän siis hyvin, että esimerkiksi edellisen viestin asiat voivat rasittaa suhdetta, mutta jos löytäisin uskollisen, hyvän miehen, jolla ei ole nettip**non vääristämää kuvaa intiimielämästä, jokin sellainen ongelma kuin kuorsaaminen olisi kyllä ihan varmasti hoidettavissa/järjesteltävissä jotenkin.
Toi
"Toi "hyvä mies" on niin mystinen tapaus, että se tuntuu jokaisella naisella olevan omanlaisensa."
Ja hyvä näin! Olis rasittavaa, jos kaikki naiset haluais mun hyvän miehen. Hyvä vaan, ettei ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nuorehko nainen ja varovaisesti, nöyrästi mutta täydestä sydämestä sanon, että ihmiset tuntuvat kyllä välillä olevan aivan järkyttävän vaativia nykyään.
Ymmärrän siis hyvin, että esimerkiksi edellisen viestin asiat voivat rasittaa suhdetta, mutta jos löytäisin uskollisen, hyvän miehen, jolla ei ole nettip**non vääristämää kuvaa intiimielämästä, jokin sellainen ongelma kuin kuorsaaminen olisi kyllä ihan varmasti hoidettavissa/järjesteltävissä jotenkin.
Riip
"Riippuu täysin siitä, millainen se toinen puoliso on. Jos on itse syväuninen, niin varmasti kuorsaus ei häiritse ollenkaan. Nämä, jotka eivät halua kuorsaavaa kumppania, ovat todennäköisesti herkempiunisia. Silloin kuorsaamattoman kumppanin etsiminen ei ole mitään vaativuutta vaan ihan sitä, että haluaisi pystyä myös itse elämään. Jatkuvassa univajeessa oleminen ei ole mitään elämää vaan siinä lähinnä ollaan hengissä ja odotetaan kuolemaa. Mikään suhde ei ole sen arvoinen."
Tämän tietää kaikki, jotka ovat pahasta unettomuudesta kärsineet. Se ei ole mitään elämää. Siinä rakkauskin kuihtuu, kun tunne-elämä härmääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli uit hajuvedessä tai käytät hajustettuja pesuaineita?
Mun eräs miesystävä ei sietänyt mitään hajusteita yhtään, eikä itsekään pystynyt käyttämään edes deodoranttia. Se hienhaju oli välillä aika jäätävä...
Vierailija kirjoitti:
Se oli häneltä vaan tekosyy, että pääsi jahtaamaan uusia naisia ilman draamaa. Todennäköisesti hänellä on jo pari uutta jättämistä takana sinun jälkeesi, koska "tunteet ei vaan heränneet".
Pelimies, mikä pelimies..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suututtaa? Käsittääkseni et ole suunnittelemassa suhdetta aloittajan kanssa, joten hänen vaatimuksensa eivät vaikuta sinun elämääsi millään tavalla. Aloittaja ei ole sen rajoittuneempi kuin sinäkään. Minusta sinä vaikutat aika rajoittuneilta kun et hyväksy sitä että ventovieras ihminen, jota et edes tunne etkä ole tavannut, ei halua seurustella esim. eläinallergikon tai kuorsaaja kanssa.
Muuten. Kuorsaus on minullekin este. Olen turhaan etsinyt miestä joka ei kuorsaamisellaan pidä minua hereillä. Olen joskus ehdottanut miehelle että nukutaan eri huon
Minä ainakin olen jo muutaman huonosti nukutun yön jälkeen niin perseeseen ammuttu karhu, että varmaan päätyisin minfoon ja Alibin kanteen, jos en saisi nukkua rauhassa miehen kuorsaamiselta.
Kuorsaaminen on ehdoton ei. Kuorsaajan kanssa nukutaan eri huoneissa/asunnoissa tai ei olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen jo muutaman huonosti nukutun yön jälkeen niin perseeseen ammuttu karhu, että varmaan päätyisin minfoon ja Alibin kanteen, jos en saisi nukkua rauhassa miehen kuorsaamiselta.
Kuorsaaminen on ehdoton ei. Kuorsaajan kanssa nukutaan eri huoneissa/asunnoissa tai ei olla yhdessä.
Varmuuden vuoksi eri asunnoissa tai jopa eri kaupungeissa. Olen kyllä samaa mieltä, että uni on ihmisen tärkein asia. Itse olen käytännössä masentunut, ahdistunut, syrjään vetäytyvä ja surullinen, jos en saa nukuttua kunnolla. Kun taas normaalisti urheilen, olen levollinen, huumorintajuinen ja jaksavainen ihminen, kun olen nukkunut hyvin.
Happy Pancakessa ainoa kriteeri minulla oli, että huonot hampaat on nou nou. Yksi mies sanoi, ettei täytä minun kriteerejä, kun on hammasremontti meneillään. Sitten päädyin seurustelemaan 1,5 vuotta hampaattoman miehen kanssa, muuten ulkonäkö oli täys kymppi minun makuuni. Huonohampaisia ei tee mieli pussailla. Ero tuli, kun hän oli kovin raskasta seuraa, koko ajan piti olla passaamassa mulla ei ollut enää mitään omaa elämää.
Sitten aloin etsiä miestä, joka on empaattinen, keskustelutaitoinen ja hyvä suutelemaan. Sellaisen löysinkin ja tuntui että oltiin ihan samixii, yhteisiä kiinnostuksen kohteita oli paljon. Mies halusi olla mun uusi poikkis heti ekoilla treffeillä. Kuitenkin hänellä oli joku alemmuuskompleksi mm koulutustasosta. Yritti päsmäröidä minun asioitani vähän liikaa. Ostin dildon, niin hän oli siitäkin mustasukkainen. Tokien treffien jälkeen kumpikin totesi kuitenkin, että jokin kipinä puuttui, se jokin. Ei siis ollut seksiä. Ollaan kavereita vaan.
Nyt olen tyytyväinen sinkku. Seksiä ja seuraa kyllä saa muutenkin, ei tarvitse olla 24/7 kuin paita ja peppu. Mitään kriteerejä ei varmaankaan saisi olla.
Entisaikaan varoiteltiin juuri siitä, että josjää vanhaksi pojaksi tai piiaksi, muuttuu niin itsekeskeiseksi, ettei kukaan kelpaa ja toisaalta niin omituisesti, ettei kyllä itsekään kelpaa.
Ottakaa se, jonka eka saatte sänkyyn, niin hyvä tulee, kuten entisaikaan. Samanlaisia ihmisiä me ollaan kaikki.