Mitä enemmän ole seurustellut ja tapaillut, sitä pidemmäksi kasvaa lista mitä en kumppanilta halua
Perinteiset alkoholit, tupakat, riippuvuudet on tietenkin listalla ollut aina. Viimeisimpänä lisänä listalla eläinallergiat ja hajusteyliherkkyys, sporiasis ym elämää rajoittavat sairaudet, aamuäreys, kuorsaus. Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä, jos elämässä muut asiat natsaa. Mutta en vaan jaksa mitään negatiivista tai kovin rajoittavaa enää tässä 50+ iässä
Kommentit (175)
Koettu ja nähty. Ei enää näitä. Kiitti mulle riitti.
M56x
Jokainen meistä voi niin halutessaan, oppia uusia asioita, kuten: Käytöstavat, toisen huomioon ottaminen, henkilökohtainen hygienia ja siisteys, vuorovaikutustaidot.
Nämä "Mä olen tällainen kuin olen, että sanon asiat ihan suoraan, ja jos joku ei sitä kestä, niin se on sitten että voi voi" tyypit kannattaa suosiolla heivata. Ei niihin saa mitään muutosta, vaikka miten suutelis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et halua ketään jolla on joku sairaus, mutta olet jo 50v ja todennäköisesti sairastut itse. Toivottavasti selviät sitten.
T. Alle 30 vuotiaan kroonisesti sairastunut
Eikös hän puhunut elämää rajoittavista sairauksista? Ei läheskään kaikilla niitä ole vielä 50-vuotiaana.
Aika monilla on ja tuosta se alamäki alkaa. Todennäköisyys kasvaa koko ajan ja lopulta erittäin epätodennäköistä ettei tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et halua ketään jolla on joku sairaus, mutta olet jo 50v ja todennäköisesti sairastut itse. Toivottavasti selviät sitten.
T. Alle 30 vuotiaan kroonisesti sairastunut
Eikös hän puhunut elämää rajoittavista sairauksista? Ei läheskään kaikilla niitä ole vielä 50-vuotiaana.
Aika monilla on ja tuosta se alamäki alkaa. Todennäköisyys kasvaa koko ajan ja lopulta erittäin epätodennäköistä ettei tule mitään.
No sittenhän on hyvä valita sellainen jolla niitä ei vielä ole, niin pääsee nauttimaan viimeisistä terveistä vuosista yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Jokainen meistä voi niin halutessaan, oppia uusia asioita, kuten: Käytöstavat, toisen huomioon ottaminen, henkilökohtainen hygienia ja siisteys, vuorovaikutustaidot.
Nämä "Mä olen tällainen kuin olen, että sanon asiat ihan suoraan, ja jos joku ei sitä kestä, niin se on sitten että voi voi" tyypit kannattaa suosiolla heivata. Ei niihin saa mitään muutosta, vaikka miten suutelis.
Enpä ole tuollaisiin ihmisiin törmännyt ekojen kesätyöpaikkojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakkomielle eräillä on etsiä parisuhdetta? Ei se pakottamalla löydy.
Harrastakaa jotain, missä tapaatte ihmisiä. Ystävät on lopulta paljon arvokkaampia kuin joku halutuilla sukuelimillä varustettu ei-niin-kovin-onnistunut parisuhde.
Mä tapasin miehen, joka vaikutti hyvältä. Hän osoittautui kaikkea muuta kuin hyväksi, joten laitoin hänet pois. Ja tajusin, että mut on varmasti tarkoitettukin elämään yksin, koska en siedä asunnossani toista ihmistä sotkemassa, rikkomassa, kuluttamassa resurssejani. Haluan nukkua yöt rauhassa ilman hikistä, kuorsaavaa ja imelänhajuista alkoholistia tai CPAP-tyyppiä, jonka kone kohisee. Tarvitsen sen 160 cm leveän sänkyni kokonaan itselleni voidakseni nukkua hyvin. Enkä halua jonottaa vessaan, jossa haisee kuselta ja sonnalta sen toisen käynnin jälkeen.
Nyt, toki hiukan masentuneena siitä, että menetin haaveeni samalla kun potkaisin äijän pihalle, elelen aika tyytyväise
Sama päätöksen tein minäkin yli kaksi vuotta sitten purkaessani kihlauksen ja muuttaessa omilleni. Nyt on siistiä ja seesteistä. Tv ei huuda, tavarat ovat paikoillaan ja kaikkialla on tiptop, levoton energia on poissa. En koskaan enää ole miesten kanssa tekemisissä. Onneksi ei ole pakko.
Listaappa ap tähän omat ärsyttävät piirteesi. Varmasti niitäkin löytyy. Kukaan ei ole täydellinen.
Nämä laskimet eivät sovi ap:n rajauksiin, mutta antaa vähän osviittaa kuinka paljon rajauksilla sulkee ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Nämä laskimet eivät sovi ap:n rajauksiin, mutta antaa vähän osviittaa kuinka paljon rajauksilla sulkee ulkopuolelle.
Huvittaa se, että miehet voivat rajata vaihtoehdoista myös ylipainoiset, naiset vain sairaalloisen ylipainoiset.
Sain tuloksen 4/5, onneksi olen jo naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Sille lienee syynsä miksi tässäkin ketjussa yhä etsitään sitä kumppania. Enkä ole lainkaan vakuuttunut että kyse on aina siitä että ei löytyisi mieluista. Jatkuva valittaminen, negatiivisuus ja ongelmien kaivelu on epäviehättävää.
Jep. Ja silti ap on se, joka sanoo, ettei jaksa mitään negatiivista.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun rakastuu, ylläolevat ovat mitättömiä pikkuasioita. Kukaan ei ole täydellinen.
Rakastumista rajoittaa melkoisesti, jos kuorsauksen takia ei voi lainkaan nukkua, mun lemmikki estää yökyläilyt, sairaus rajoittaa fyysistä kontaktia, jne, jne
Olen nuorehko nainen ja varovaisesti, nöyrästi mutta täydestä sydämestä sanon, että ihmiset tuntuvat kyllä välillä olevan aivan järkyttävän vaativia nykyään.
Ymmärrän siis hyvin, että esimerkiksi edellisen viestin asiat voivat rasittaa suhdetta, mutta jos löytäisin uskollisen, hyvän miehen, jolla ei ole nettip**non vääristämää kuvaa intiimielämästä, jokin sellainen ongelma kuin kuorsaaminen olisi kyllä ihan varmasti hoidettavissa/järjesteltävissä jotenkin.
Riippuu täysin siitä, millainen se toinen puoliso on. Jos on itse syväuninen, niin varmasti kuorsaus ei häiritse ollenkaan. Nämä, jotka eivät halua kuorsaavaa kumppania, ovat todennäköisesti herkempiunisia. Silloin kuorsaamattoman kumppanin etsiminen ei ole mitään vaativuutta vaan ihan sitä, että haluaisi pystyä myös itse elämään. Jatkuvassa univajeessa oleminen ei ole mitään elämää vaan siinä lähinnä ollaan hengissä ja odotetaan kuolemaa. Mikään suhde ei ole sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
En oleta 50+ miehen muuttuvan mun mieliksi. Ihmisen pitää olla jo valmiiksi sopiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa se, että miehet voivat rajata vaihtoehdoista myös ylipainoiset, naiset vain sairaalloisen ylipainoiset.
Samoin miehet voi rajata pois sekä naimisissa olevat että ne, joilla on lapsia, mutta naiset voivat rajata pois vain naimisissa olevat. Aika jännästi jopa laskuri, jonka tarkoitus on saarnata, ettei pitäisi olla mitään kriteerejä, ei edes anna naisten laittaa samoja kriteerejä kuin miesten. :')
Vierailija kirjoitti:
Listaappa ap tähän omat ärsyttävät piirteesi. Varmasti niitäkin löytyy. Kukaan ei ole täydellinen.
Varmasti minussakin on ärsyttäviä piirteitä. Mutta en oleta, että sellainen jota juuri minun ärsyttävä piirteeni haittaa, haluaisi minun kanssani parisuhteeseen. Eihän sellainen olisi kummastakaan mukavaa. Näitäkin on tosin nähty, että se ärsytys ilmaistaan vasta kuukausien päästä, vaikka piirre on ollut minussa tietysti alusta asti
ap
Allergiat ja ruokarajoitteet ovat kyllä kieltämättä aika iso ongelma. Tietysti olisi eri asia jos tällainen puhkeaa pitkässä, sitoutuneessa suhteessa, ja allergikko itse ottaa vastuuta allergiansa mukaan elämisestä, mutta jos puhutaan tuoreesta tuttavuudesta joka heti alkuun vaan asettaa rajoitteita ja ampuu asioista alas (osoittamatta itse oma-aloitteisuutta asioiden järjestämisessä), alkaa tuo kyllä pian tympimään. Niin paljon ettei tee mieli enää jatkaa tapailua.
Itse nautin hyvästä ruosta, tykkään käydä hienoissa ravintoloissa, erityisesti erilaisissa maistelu- ja yllätysmenupaikoissa. En minäkään kaikista ruoka-aineista yhtäläisesti tykkää, mutta kyllä nuo huippukokit aina hyvää saa aikaiseksi, myös sellaisista ruoka-aineista joista en ehkä lähtökohtaisesti niin piittaa. Mutta on aivan sietämätöntä mennä tuollaiseen jonkun nirppanokan kanssa joka vaatii että olen etukäteen selvittänyt ja kertonut ravintolalle mitä kaikkea neidille nyt ei kelpaa tarjota. Vastaavasti jos yrittää tiedustella että minne sitä sitten voisi mennä syömään, on vastaus luokkaa "no en mä tiedä" tai jokin B-luokan kortteliravintola.
Mitä vanhemmaksi tulee, sen vähemmän kiinnostaa ryyppääminen ja juhliminen, ja fokus siirtyy enemmän ja enemmän tuollaiseen hyvään ruokaan ja viiniin, oli se sitten kotona tai reissatessa. Jos kumppanille on vaikea nauttia samasta, en näe suurempaa syytä yrittää rakentaa syvempää suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin miehet voi rajata pois sekä naimisissa olevat että ne, joilla on lapsia, mutta naiset voivat rajata pois vain naimisissa olevat. Aika jännästi jopa laskuri, jonka tarkoitus on saarnata, ettei pitäisi olla mitään kriteerejä, ei edes anna naisten laittaa samoja kriteerejä kuin miesten. :')
Ehkä laskurin laatijakin sitten tietää että niitä sopivia miehiä on niin vähän, ettei edes kannata laittaa samoja rajauksia.
Vierailija kirjoitti: Allergiat ja ruokarajoitteet ovat kyllä kieltämättä aika iso ongelma. Tietysti olisi eri asia jos tällainen puhkeaa pitkässä, sitoutuneessa suhteessa, ja allergikko itse ottaa vastuuta allergiansa mukaan elämisestä, mutta jos puhutaan tuoreesta tuttavuudesta joka heti alkuun vaan asettaa rajoitteita ja ampuu asioista alas (osoittamatta itse oma-aloitteisuutta asioiden järjestämisessä), alkaa tuo kyllä pian tympimään. Niin paljon ettei tee mieli enää jatkaa tapailua. Itse nautin hyvästä ruosta, tykkään käydä hienoissa ravintoloissa, erityisesti erilaisissa maistelu- ja yllätysmenupaikoissa. En minäkään kaikista ruoka-aineista yhtäläisesti tykkää, mutta kyllä nuo huippukokit aina hyvää saa aikaiseksi, myös sellaisista ruoka-aineista joista en ehkä lähtökohtaisesti niin piittaa. Mutta on aivan sietämätöntä mennä tuollaiseen jonkun nirppanokan kanssa joka vaatii että olen etukäteen selvittänyt ja kertonut ravintolalle mitä kaikkea neidille
Eikös niitä foodie-matkustusintoilijanaisia ole pilvin pimein? Ainakin moni mies valittaa siitä, että kaikki naiset haluavat vain matkustaa ja syödä hienoissa ravintoloissa?
Vierailija kirjoitti: Allergiat ja ruokarajoitteet ovat kyllä kieltämättä aika iso ongelma. Tietysti olisi eri asia jos tällainen puhkeaa pitkässä, sitoutuneessa suhteessa, ja allergikko itse ottaa vastuuta allergiansa mukaan elämisestä, mutta jos puhutaan tuoreesta tuttavuudesta joka heti alkuun vaan asettaa rajoitteita ja ampuu asioista alas (osoittamatta itse oma-aloitteisuutta asioiden järjestämisessä), alkaa tuo kyllä pian tympimään. Niin paljon ettei tee mieli enää jatkaa tapailua. Itse nautin hyvästä ruosta, tykkään käydä hienoissa ravintoloissa, erityisesti erilaisissa maistelu- ja yllätysmenupaikoissa. En minäkään kaikista ruoka-aineista yhtäläisesti tykkää, mutta kyllä nuo huippukokit aina hyvää saa aikaiseksi, myös sellaisista ruoka-aineista joista en ehkä lähtökohtaisesti niin piittaa. Mutta on aivan sietämätöntä mennä tuollaiseen jonkun nirppanokan kanssa joka vaatii että olen etukäteen selvittänyt ja kertonut ravintolalle mitä kaikkea neidille
Ai sellainen ihminen on nirppanokka, joka ei tykkää samoista asioista kuin sinä? Onpa sinulla hyvä asenne. Aikuismaisempaa ja fiksumpaa olisi todeta, että nyt ollaan liian erilaisia. Kun sinulle tuo ravintoloissa käyminen kumppanin kanssa on tärkeää, niin ihan fiksusti teet juuri niin että etsit samanhenkistä seuraa. Muttase ei ole fiksua, että näet toisenlaisissa ihmisissä olevan jotain vikaa vain siksi, että hän ei ole sopiva just sinun kumppaniksi. Tuo nyt vain on sinun preferenssi eli haluat suhteelta tuollaista yhteistä tekemistä - se on täysin ok, joten kannattaa etsiä seuraa tuo asia edellä. Outoa, jos edes päädyt suhteeseen ihmisen kanssa, jota ei kiinnosta viinit tai joka haluaa syödä kortteliravintoloissa - sinunhan pitäisi jo tapailuvaiheessa tai ehkä jo ennen ensimmäistäkään tapaamista selvittää, kohtaako kiinnostuksenkohteet.
Vierailija kirjoitti:
Eikös niitä foodie-matkustusintoilijanaisia ole pilvin pimein? Ainakin moni mies valittaa siitä, että kaikki naiset haluavat vain matkustaa ja syödä hienoissa ravintoloissa?
Joo luulisi että löytyy. Luultavasti jopa enemmän mitä miehistä, eli luulisi olevan hyvin valinnanvaraa.
Tottakai jokaisella on omat toiveensa ja kriteerinsä, emme ole klooneja