Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä enemmän ole seurustellut ja tapaillut, sitä pidemmäksi kasvaa lista mitä en kumppanilta halua

Vierailija
09.06.2025 |

Perinteiset alkoholit, tupakat, riippuvuudet on tietenkin listalla ollut aina. Viimeisimpänä lisänä listalla eläinallergiat ja hajusteyliherkkyys, sporiasis ym elämää rajoittavat sairaudet, aamuäreys, kuorsaus. Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä, jos elämässä muut asiat natsaa. Mutta en vaan jaksa mitään negatiivista tai kovin rajoittavaa enää tässä 50+ iässä

Kommentit (175)

Vierailija
61/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Ystävät on lopulta paljon arvokkaampia kuin joku halutuilla sukuelimillä varustettu ei-niin-kovin-onnistunut parisuhde."

Moni upea ystävä on upea juuri siksi että on ystävä eli jonka kanssa ei tarvitse elää jokaista arjen päivää ja kokea jokaista stressiä. Parisuhdekumppanina moni paraskin ystävä olisi ihan yhtä epäonnistunut kuin se seksuaalisen kiinnostuksen pohjalta valittu puolisokin.

Vierailija
62/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua ketään jolla on joku sairaus, mutta olet jo 50v ja todennäköisesti sairastut itse. Toivottavasti selviät sitten. 

T. Alle 30 vuotiaan kroonisesti sairastunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listaan tulleet,läski,työtön,yh,asunnoton,kortiton.

Olen kortittomana huomannut että vain kortittomia on haitannut suhteessa kortittomuuteni.

Vierailija
64/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rakastuu, ylläolevat ovat mitättömiä pikkuasioita. Kukaan ei ole täydellinen.

Rakastumista rajoittaa melkoisesti, jos kuorsauksen takia ei voi lainkaan nukkua, mun lemmikki estää yökyläilyt, sairaus rajoittaa fyysistä kontaktia, jne, jne

Olen nuorehko nainen ja varovaisesti, nöyrästi mutta täydestä sydämestä sanon, että ihmiset tuntuvat kyllä välillä olevan aivan järkyttävän vaativia nykyään.

Ymmärrän siis hyvin, että esimerkiksi edellisen viestin asiat voivat rasittaa suhdetta, mutta jos löytäisin uskollisen, hyvän miehen, jolla ei ole nettip**non vääristämää kuvaa intiimielämästä, jokin sellainen ongelma kuin kuorsaaminen olisi kyllä ihan varmasti hoidettavissa/järjesteltävissä jotenkin. 

Vierailija
65/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rakastuu, ylläolevat ovat mitättömiä pikkuasioita. Kukaan ei ole täydellinen.

Rakastumisvaiheessa kyllä. Mutta rakastumisvaihe kestää ehkä puoli vuotta. Jos tarkoitus ei ole vain tuntea autuaallista rakastumisen tunnetta vaan solmia pitempiaikainen ihmissuhde, niin silloin nuo seikat voivat olla iso rasite. 

Mutta jos oikeasti rakastuu ja haluaa olla yhdessä, kyllä keinoja on keksitty. Jokainen suhde on omanlaisensa. 

Itselläni oli kahden pitkän parisuhteen jälkeen "listallani" vain yksi asia. Halusin rakastua, molemminpuolisesti. Mihinkään kädenlämpöiseen en olisi enää lähtenyt. Tuollaisessa triviaalien asioiden listassa on se vaara että sitten jäädään suhteeseen sellaisen "ihan kivan" kanssa joka sattuu täyttämään kaikki tri

Sivuhuomautuksena: Se, että esim. minä olen testatusti allerginen koirille, kissoille, hevosille ja muille vastaaville, ei tee minusta eläinten vihaajaa. Minä en vain pysty puolta tuntia kauempaa olemaan samassa tilassa kyseisten olentojen kanssa saamatta vakavia oireita.

Vierailija
66/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et halua ketään jolla on joku sairaus, mutta olet jo 50v ja todennäköisesti sairastut itse. Toivottavasti selviät sitten. 

Ei se ole todennäköistä, ennen kuin joskus seitsemänkymppisenä. Ja mitä paremmat elintavat, sitä vähemmän todennäköistä. Ymmärrettävää, että silloin haluaa kumppanin, joka myös pitää itsestään huolen.

Vierailija
67/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta puskee katkeruus jo aika hyvin esille.

Vierailija
68/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän toiveita. Minusta kannattaisi miettiä vähän pidemmälle, kyseessä on kuitenkin läheinen ja henkilökohtainen suhde. 

Helpompaa on jos vaatii nuorena paljon. Silloin on enemmän valinnanvaraa. 

Vierailija
69/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hän puhunut elämää rajoittavista sairauksista? Ei läheskään kaikilla niitä ole vielä 50-vuotiaana. 

Vierailija
70/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""Ystävät on lopulta paljon arvokkaampia kuin joku halutuilla sukuelimillä varustettu ei-niin-kovin-onnistunut parisuhde."

Moni upea ystävä on upea juuri siksi että on ystävä eli jonka kanssa ei tarvitse elää jokaista arjen päivää ja kokea jokaista stressiä. Parisuhdekumppanina moni paraskin ystävä olisi ihan yhtä epäonnistunut kuin se seksuaalisen kiinnostuksen pohjalta valittu puolisokin.

Jep, ja olen näitäkin tarinoita kuullut, kun ollan sit kokeiltu hyvän ystävän kanssa parisuhdetta. No, eihän siinä(kään) hyvin ole käynyt.

Vierailija
71/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastumisvaiheessa kyllä. Mutta rakastumisvaihe kestää ehkä puoli vuotta. Jos tarkoitus ei ole vain tuntea autuaallista rakastumisen tunnetta vaan solmia pitempiaikainen ihmissuhde, niin silloin nuo seikat voivat olla iso rasite. 

Mutta jos oikeasti rakastuu ja haluaa olla yhdessä, kyllä keinoja on keksitty. Jokainen suhde on omanlaisensa. 

Itselläni oli kahden pitkän parisuhteen jälkeen "listallani" vain yksi asia. Halusin rakastua, molemminpuolisesti. Mihinkään kädenlämpöiseen en olisi enää lähtenyt. Tuollaisessa triviaalien asioiden listassa on se vaara että sitten jäädään suhteeseen sellaisen "ihan

En usko että tuolla sivuhuomautuksella on eläinystävälle merkitystä. Rajoittava se joka tapauksessa on. 

Vierailija
72/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kortittomana huomannut että vain kortittomia on haitannut suhteessa kortittomuuteni.

Minä olen huomannut sen, että jos kysytään "Onko sulla autoa?" ja mulla kun ei ole autoa, niin automaattisesti oletetaan ettei ole ajokorttiakaan, vaikka korttihan mulla on.

Vierailija
73/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut sen, että jos kysytään "Onko sulla autoa?" ja mulla kun ei ole autoa, niin automaattisesti oletetaan ettei ole ajokorttiakaan, vaikka korttihan mulla on.

Jos olet kerran huomannut että tuollainen kaava toistuu, niin sitten osaat varmaan jo lisätä tuon tiedon että sinulla on kyllä kortti. 

Vierailija
74/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Eihän tuossa mitään. Sovitaan sitten jo tapailun alussa, että suhde päättyy, jos jompikumpi sairastuu. On sitten selvät sävelet kumminkin puolin.

Tää on just tätä. Kuka vaan voi sairastua, joten miksi ei heti kättelyssä voi ottaa sairasta, masentunutta, neliraajahalvaantunutta, sokeaa, sairaalloisen lihavaa, alkoholisoitunutta, peliongelmaista, jne. On ihan ERI asia olla jo rakastunut ja sitoutunut ja sitten toinen sairastuu kuin että toinen on sellainen jo heti alkuunsa. Tosin potkaisisin pihalle alkoholisoineen tai peliongelmaisen, jos sellainen tulee myöhemminkään

Vierailija
75/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on kehittänyt vuosien varrella trauman ja työuupumuksen. Heitänkö mäkeen? En olisi ottanut ristikseni.

Vie hoitoon? 

Vierailija
76/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mielenkään tehdä mitään listaa naiselle millainen hänen kuuluisi olla. Ole oma itsesi. Minulle riittää että olet nainen. 

Tällainen olis mun painajainen. On ihanaa olla miehen unelmien nainen.  

Vierailija
77/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastumista rajoittaa melkoisesti, jos kuorsauksen takia ei voi lainkaan nukkua, mun lemmikki estää yökyläilyt, sairaus rajoittaa fyysistä kontaktia, jne, jne

Olen nuorehko nainen ja varovaisesti, nöyrästi mutta täydestä sydämestä sanon, että ihmiset tuntuvat kyllä välillä olevan aivan järkyttävän vaativia nykyään.

Ymmärrän siis hyvin, että esimerkiksi edellisen viestin asiat voivat rasittaa suhdetta, mutta jos löytäisin uskollisen, hyvän miehen, jolla ei ole nettip**non vääristämää kuvaa intiimielämästä, jokin sellainen ongelma kuin kuorsaaminen olisi kyllä ihan varmasti hoidettavissa/järjesteltävissä jotenkin. 

Sulla ei sitten varmaan ole kokemusta kovasta kuorsauksesta. Siihen auttaa vain erillään nukkuminen. Ja pienessä asunnossa se ei ole mahdollista, koska kova kuorsaus kuuluu viereiseenkin huoneeseen. Eli iso talo tai eri kämpät. Se sitten taas on ikävää niille, ketkä kaipaavat yhdessä nukkumista ja toisen vieressä heräämistä. Ja myös matkoilla ja mökillä pitää olla eri huoneet. Ei kukaan nukkumatta pärjää.

Vierailija
78/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi "hyvä mies" on niin mystinen tapaus, että se tuntuu jokaisella naisella olevan omanlaisensa. 

Vierailija
79/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä kortillisena haittaisi olla aina kuski. Tai sitten ei tehtäis mitään pidempiä ajoreissuja. Tosi rajoittavaa. Onneksi on mies joka tykkää ajaa. 

Vierailija
80/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kerran huomannut että tuollainen kaava toistuu, niin sitten osaat varmaan jo lisätä tuon tiedon että sinulla on kyllä kortti. 

Lisätä tiedon mihin? Otsaanko kirjoitan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme