Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä enemmän ole seurustellut ja tapaillut, sitä pidemmäksi kasvaa lista mitä en kumppanilta halua

Vierailija
09.06.2025 |

Perinteiset alkoholit, tupakat, riippuvuudet on tietenkin listalla ollut aina. Viimeisimpänä lisänä listalla eläinallergiat ja hajusteyliherkkyys, sporiasis ym elämää rajoittavat sairaudet, aamuäreys, kuorsaus. Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä, jos elämässä muut asiat natsaa. Mutta en vaan jaksa mitään negatiivista tai kovin rajoittavaa enää tässä 50+ iässä

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Odotin oikeasti jotain pohdintaa henkilökemioista, arvoista jne mutta olikin lista joistain asioista joille ihminen ei mitään voi. No, jokaisella on oikeus päättää mitkä on kamelin selänkatkojia, ei siinä.

Miksi kriteerilistalla ei saisi olla sellaisia asioita, joille ihminen ei voi mitään?

En oikein ymmärrä, miksi tässäkin ketjussa moni tuntuu jotenkin ärsyyntyvän noista ap:n kriteereistä. Oikeassa olet siitä, että henkikökemiat yms ovat tärkeä juttu, mutta ehkäpä niitä ei ole käsitelty tässä ketjussa siksi, että tämän aiheena on ei-lista eikä toivelista.

Vierailija
22/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan tulleet,läski,työtön,yh,asunnoton,kortiton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on hyvä, jos on ottanut opikseen aiemmista suhteista ja tietää, mitä haluaa ja mitä ei. Esimerkiksi minä ajattelin ennen, etten halua muuttaa avoliittoon vaan kummallakin olisi omat asunnot, mutta viimeisimmän kumppanin kanssa minusta tuntui niin hyvältä, että olisin voinut asuakin yhdessä, mutta hän itse halusi lopettaa tapailun, kun hänelle ei ollut tullut tunteita .

Lisäksi olen oppinut myös sen, että ikinä ei kannata lopettaa muiden miesten kanssa tapailua kun on tutustumassa yhteen mieheen, koska se on tosi ikävää, jos olet jo ehtinyt ihastua johonkin ja sitten hän suurella todennäköisyydellä antaa kuitenkin pakit.

Vierailija
24/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rakastuu, ylläolevat ovat mitättömiä pikkuasioita. Kukaan ei ole täydellinen.

Rakastumista rajoittaa melkoisesti, jos kuorsauksen takia ei voi lainkaan nukkua, mun lemmikki estää yökyläilyt, sairaus rajoittaa fyysistä kontaktia, jne, jne

Eli uit hajuvedessä tai käytät hajustettuja pesuaineita?

No esim edes hiuslakkaa en erään miehen seurassa voinut käyttää, eikä koskaan hajuvettä. Tai voitu mennä minnekään, missä joku muu käyttää hajusteita

Olisit voinut ostaa hajutonta lakkaa. Nykyään on lähes kaikkea saatavana hajuttomana.

En itse ymmärrä tuota pakottavaa tarvetta käyttää hajuvettä.

Vierailija
25/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että jäät niiden listojen kanssa lehdellä soittelemaan. Kukaan ei ole täydellinen, et edes sinä

Sitten olen. Teen kaikkea kivaa, harrastan ja matkustelen ystävien kesken. 50+ miehet tuntuu olevan varsinaisia riippakivä

ap

Tuo on totta. Ne kuvittelevat voivansa sanella ehtoja ja olevansa Luojan lahja naisille. Oikeasti ne on aika säälittäviä tapauksia, usein päihteiden käyttäjiä, liikalihavia, kiikun kaakun töissä jos ollenkaan. Ja uhreja, ah niin uhreja sekä edellisessä suhteessaan että koko aiemmassa elämässään. Mä en jaksa kuunnella enää yhtään miesitkuvirttä. 

Oli yksi huono suhde hiljattain ja se oli kovin opettavainen. Opin, mitä en suostu mieheltä sietämään. Minut, kuten varmaan sinutkin, kasvatettiin miellyttämään ja mukautumaan, joten omat rajat olen oppinut asettamaan vasta aikuisiällä. Ja se on jotain, mitä nämä parisuhteista ulos potkitut jämä-äijät eivät tajua. Nainen päättämässä, ettei halua heitä. Ettei suvaitse heiltä mitä tahansa. Ettei ole käytettävissä, vaikka on sinkku.

Onneksi tämä mies tajuaa pysyä poissa. Poistui tuttavapiiristä, poistui tästä kaupunginosasta, ei tarvitse minun muuttaa elämääni hänen takiaan. Ja kaikille olen kertonut joita on kiinnostanut, että lopetin suhteen koska hän on alkoholisti ja minä en. Juoppo ei raitistu mahdollistamalla eikä suojelemalla. Juoppo voi raitistua kun sitä tarpeeksi potkitaan.

Vierailija
26/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on hyvä, jos on ottanut opikseen aiemmista suhteista ja tietää, mitä haluaa ja mitä ei. Esimerkiksi minä ajattelin ennen, etten halua muuttaa avoliittoon vaan kummallakin olisi omat asunnot, mutta viimeisimmän kumppanin kanssa minusta tuntui niin hyvältä, että olisin voinut asuakin yhdessä, mutta hän itse halusi lopettaa tapailun, kun hänelle ei ollut tullut tunteita .

Lisäksi olen oppinut myös sen, että ikinä ei kannata lopettaa muiden miesten kanssa tapailua kun on tutustumassa yhteen mieheen, koska se on tosi ikävää, jos olet jo ehtinyt ihastua johonkin ja sitten hän suurella todennäköisyydellä antaa kuitenkin pakit.

Tuosta muiden tapailusta... jos on jo ihastunut, niin mitä silloin saa niiden muiden tapailusta? En ainakaan itse jaksa innostua tai motivoitua muiden tapailusta, jos olen jo löytänyt etsimäni ja ihastunut. Silloin ne muut ovat vain yhdentekeviä kohtaamisia, jotka vievät aikaani, ja jotka tuntuvat yhtä kiinnostavilta kuin kahvittelu kollegan kanssa. Ihastuneena en vain kiinnostu muista. Ja jos ihastuksen kohde antaa pakit, niin ei niiden muiden tapailu yhtään lohduta tai edes piristä - eiväthän ne ole hän, josta olisin ollut kiinnostunut.

Vierailija
27/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rakastuu, ylläolevat ovat mitättömiä pikkuasioita. Kukaan ei ole täydellinen.

Rakastumisvaiheessa kyllä. Mutta rakastumisvaihe kestää ehkä puoli vuotta. Jos tarkoitus ei ole vain tuntea autuaallista rakastumisen tunnetta vaan solmia pitempiaikainen ihmissuhde, niin silloin nuo seikat voivat olla iso rasite. 

Vierailija
28/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ihastunut, en todellakaan ota riskiä suhteen päättymisestä sillä, että säätäisin samaan aikaan muiden kanssa!

Vierailija
29/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mielenkään tehdä mitään listaa naiselle millainen hänen kuuluisi olla. Ole oma itsesi. Minulle riittää että olet nainen. 

Vierailija
30/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tilanne olisi, jos joku ihana ja täysin sopiva mies kuorsaisi. En pysty nukkumaan, jos toinen kuorsaa (lasteni isällä - jonka kanssa minulla oli aiemmin suhde - oli tällainen taipumus aina välillä, ja kyllä se haittasi elämää), muta toisaalta niitä itselle sopivia kumppaneita ei ihan kovin usein kävele vastaan. Jos mies olisi halukas hoitamaan kuorsaamisen pois, juttu voisi onnistua. Tai sitten ei vaan voitaisi nukkua yhdessä ikinä - mikä olisi ikävää sekin. Unenpuute olisi mahdoton valinta - sehän voi tuhota oman terveyden kokonaan.

Mulle olisi ok ja melkeinpä parempikin järjestely nukkua erillään. Mutta yleensä kuorsaavalle kumppanille tämä ei käy, kun ei kuulemma ole mikään parisuhde, jos ei nukuta yhdessä. Eivät usko tai ymmärrä miten äänekästä ja häiritsevää kuorsaamisensa on. 

Vierailija
31/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastumista rajoittaa melkoisesti, jos kuorsauksen takia ei voi lainkaan nukkua, mun lemmikki estää yökyläilyt, sairaus rajoittaa fyysistä kontaktia, jne, jne

Eli uit hajuvedessä tai käytät hajustettuja pesuaineita?

No esim edes hiuslakkaa en erään miehen seurassa voinut käyttää, eikä koskaan hajuvettä. Tai voitu mennä minnekään, missä joku muu käyttää hajusteita

Olisit voinut ostaa hajutonta lakkaa. Nykyään on lähes kaikkea saatavana hajuttomana.

En itse ymmärrä tuota pakottavaa tarvetta käyttää hajuvettä.

Kuinka paljon olet itse valmis 5-kymppisenä muutamaan elämäntapaasi jonkun toisen takia?

Vierailija
32/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mielenkään tehdä mitään listaa naiselle millainen hänen kuuluisi olla. Ole oma itsesi. Minulle riittää että olet nainen. 

Eihän tässä käsketä ketään muuttumaan miksikään. Mutta toivotetaan hyvät jatkot niille, jotka ei ole itselle sopivia

Vierailija
33/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastumisvaiheessa kyllä. Mutta rakastumisvaihe kestää ehkä puoli vuotta. Jos tarkoitus ei ole vain tuntea autuaallista rakastumisen tunnetta vaan solmia pitempiaikainen ihmissuhde, niin silloin nuo seikat voivat olla iso rasite. 

Mutta jos oikeasti rakastuu ja haluaa olla yhdessä, kyllä keinoja on keksitty. Jokainen suhde on omanlaisensa. 

Itselläni oli kahden pitkän parisuhteen jälkeen "listallani" vain yksi asia. Halusin rakastua, molemminpuolisesti. Mihinkään kädenlämpöiseen en olisi enää lähtenyt. Tuollaisessa triviaalien asioiden listassa on se vaara että sitten jäädään suhteeseen sellaisen "ihan kivan" kanssa joka sattuu täyttämään kaikki triviaalit kohdat vaikka ei herätä sen kummempia tunteita. Ja toki, mikäs siinä, jos kädenlämpöinen kaverisuhde riittää. Monelle varmaan riittääkin, eikä siinä ole mitään väärää, kunhan kummallakaan ei ole mitään harhaista käsitystä suhteen laadusta. 

Vierailija
34/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos oikeasti rakastuu ja haluaa olla yhdessä, kyllä keinoja on keksitty. Jokainen suhde on omanlaisensa. 

Itselläni oli kahden pitkän parisuhteen jälkeen "listallani" vain yksi asia. Halusin rakastua, molemminpuolisesti. Mihinkään kädenlämpöiseen en olisi enää lähtenyt. Tuollaisessa triviaalien asioiden listassa on se vaara että sitten jäädään suhteeseen sellaisen "ihan kivan" kanssa joka sattuu täyttämään kaikki triviaalit kohdat vaikka ei herätä sen kummempia tunt

Miten se rakastuminen pääseen syntymään, jos orastavan ihastumisen tappaa ensimmäinen yhteinen yö, kun toinen on kuorsannut kuin katujyrä?

Vierailija
35/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no se on kyllä huomattu, että monelle miehelle kelpaa suhteeseen nainen kuin nainen ja ainoa kriteeri tosiaan on se naissukupuoli. Ei mitään väliä henkilön persoonalla, arvomaailmalla, elämäntyylillä, millään. Kun suhteeksi riittää pintapuolinen tuttavuus ilman sen kummempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta, edes seksuaalisella yhteensopivuudella ei niin väliä, kun tylsä perusseksi hoidetaan minimipanostuksella ilman sen kummempia toiveita siihenkään kuin että pano vaan.

TYLSÄÄ!!!

Vierailija
36/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä oot noin rajoittunut ja väsynyt viisikymppisenä, kuolet varmaan pian. 

Eikä sun tarvitse deittailla. Se vasta onkin väsyttävää joka iässä. Voit opetella elämään hyvää elämää ihan yksinäsi. Ei tarvitse pakottaa muita sun rajoittuneeseen ja negatiiviseen elämään.

Mikä suututtaa? Käsittääkseni et ole suunnittelemassa suhdetta aloittajan kanssa, joten hänen vaatimuksensa eivät vaikuta sinun elämääsi millään tavalla. Aloittaja ei ole sen rajoittuneempi kuin sinäkään. Minusta sinä vaikutat aika rajoittuneilta kun et hyväksy sitä että ventovieras ihminen, jota et edes tunne etkä ole tavannut, ei halua seurustella esim. eläinallergikon tai kuorsaaja kanssa. 

Muuten. Kuorsaus on minullekin este. Olen turhaan etsinyt miestä joka ei kuorsaamisellaan pidä minua hereillä. Olen joskus ehdottanut miehelle että nukutaan eri huoneissa, mutta heille tuntuu olevan kunnia-asia saada nukkua naisen vieressä. Minäkin mielelläni NUKKUISIN miehen vieressä, mutta se on mahdotonta jos toinen mölyää. Yöuni on tärkeämpi asia kuin yhdessä nukkuminen. 

Vierailija
37/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli kahden pitkän parisuhteen jälkeen "listallani" vain yksi asia. Halusin rakastua, molemminpuolisesti. Mihinkään kädenlämpöiseen en olisi enää lähtenyt. Tuollaisessa triviaalien asioiden listassa on se vaara että sitten jäädään suhteeseen sellaisen "ihan kivan" kanssa joka sattuu täyttämään kaikki tri

Huoh. No ei varmaan sitten mitenkään. Ja varmaan se rakas puoliso myös sitten jätetään kun se joku päivä alkaa kuorsata. Newsflash, se voit olla myös sinä.  

Vierailija
38/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli kahden pitkän parisuhteen jälkeen "listallani" vain yksi asia. Halusin rakastua, molemminpuolisesti. Mihinkään kädenlämpöiseen en olisi enää lähtenyt. Tuollaisessa triviaalien asioiden listassa on se vaara että sitten jäädään suhteeseen sellaisen "ihan kivan" kanssa joka sattuu täyttämään kaikki triviaalit kohdat vaikka ei herätä sen kummempia tunt

Eihän tuollainen lista sitä tarkoita, että kuka tahansa sellainen käy, jolla ei ole ei-listalla mainittuja asioita. Kyllä silti voi olla vastaavasti myös toivelista, joka liittyy yhteensopivuuteen, vetovoimaan, jne. Se, että haluaa kumppanin hyväksyvät lemmikkinsä, ei todellakaan tarkoita, että nyt pitää tyytyä kädenlämpöiseen suhteeseen. Voi hyvin hakea rakastumista, sielunkumppania ja oikeasti itselle sopivaa ihmistä, vaikka jättäisikin väliin lemmikinvihaajat. Ja ehkäpä ihminen ei edes pystyisi rakastumaan, jos tuollaisten elämäntyyliin liittyvien asioiden (kuten lemmikki) suhteen ollaan ihan eri linjoilla.

Vierailija
39/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sulla ole oikein ystäviäkään joiden kanssa haukkua näitä miehiä? 

Vierailija
40/175 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että jäät niiden listojen kanssa lehdellä soittelemaan. Kukaan ei ole täydellinen, et edes sinä

Onko se sitten oikeasti niin paha olla itsekseen, kuin suhteessa jossa ei ole tyytyväinen?

Itse valitsen heittämällä ensimmäisen vaihtoehdon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän