Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomimammat luulee että Moccamaster olisi jotenkin hieno kahvikone?

Vierailija
08.06.2025 |

Samaa suodatinkuraa kuten muutkin

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suodatinlaitetta ei yleensä lasketa kahvikoneeksi. Kahvinkeitinkin on virheellinen nimitys, ei siinä mitään keitetä.

Kyllä se vesi kiehuu ja tulee keittimen läpi.

Vierailija
82/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama asia kuin Volkswagen tai Toyota, Moccamaster vain keittää kahvia ja joillain ihmisillä toiset asiat ovat tärkeämpiä kuin hieno kahvinkeitin ja peruskahvi riittää.

Elämä on valintoja.

Volkswagen ja Toyota ei todellakaan ole samoja asioita,toisen omistamisessa menee mielenterveys ja rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun siinä mokka kirjoitetaan c:llä. Se on niin hienoa.

Vierailija
84/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvauvat mielestäni enemmän Moccamasteria arvostavat kuin naiset.

Vierailija
85/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia,mutta minulla on hieno rosterinen vedenkeitin jossa voin valita lämpötilan ja lämmönpidon.

Moccamaster on hyvä kahvinkeitin, ainoa asia mitä olen toivonut, että siitä puuttuu ajastus. Monet haluavat ajastuksen, varsinkin aamuja varten, jolloin voi herätä kahvin tuoksuun.

Ajastus tarkoittaa sitä, että aamulla saa painuneeseen veteen suodatettua kahvia, mikä on kamalaa. Kahvi suodatetaan aina suoraan hanasta otettuun kylmään veteen ja jos ei ole hanaa, kahvivesi käydään ottamassa suoraan kaivosta. Kahvissa tärkein asia hyvien purujen lisäksi on tuore vesi, ihan sama millä värkillä sen kahvinsa tekee.

Vierailija
86/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama asia kuin Volkswagen tai Toyota, Moccamaster vain keittää kahvia ja joillain ihmisillä toiset asiat ovat tärkeämpiä kuin hieno kahvinkeitin ja peruskahvi riittää.

Elämä on valintoja.

Volkswagen ja Toyota ei todellakaan ole samoja asioita,toisen omistamisessa menee mielenterveys ja rahat.

Jep. Paras autoni on ollut Suzuki Baleno. Ei se Altokaan kauaksi jäänyt, vaikka koomisen pieni olikin. Psyk.sh.

Vierailija
87/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse edes sanot sitä kahvikoneeksi?

Olen eri, mutta kyse ei ole kahvinkeittimestä. Kahvi uutetaan n. 96- asteessa näillä "kahvinkeittimillä". Psyk.sh.

Onko toi tittelin kirjoittaminen jotenkin tarpeellista kahvinkeitinkeskustelussa?🤔

On, ehdottomasti. Voisin toki valehdella olevani barista. Taidat olla joku niistä hoitajista, jotka ovat olleet v*ttuuntuneita siitä, että kuvittelen kuulemma olevani parempi hoitaja kuin te muut. Väärin, en kuvittele. Psyk.sh.

Haistappa alanuolittaja pitkä v*ttu. Ehkäpä todella olenkin parempi hoitajana. Olet joko persu tai se yks hoitsu. Olisit keskittynyt paremmin opintoihin jos noin nyppii. Eikö olekin v*tt

Menisit hyvä ihminen itse psykiatrisesti arvioitavaksi, pelottavaa, että tuollainen seinähullu hoitaa psyykkisesti sairaita. 

Vierailija
88/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt monta Master keittimestä. Mulla tädiltä peritty keitin josta saa vesisäiliön irti ja voi laskea veden suoraan sinne, helpompi pestäkin.

Vierailija
89/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kestävämpi kuin muuta laitteet. Muita saat uusia parin vuoden välein , Moccamaster kestää ikuisesti.

Vierailija
90/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas näitä identiteettiveivailuja. 

Vierailija
91/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno? Saatavien varaosien vuoksi joskus ostettu. Siinä sen kummemmin mitään hienoa ole. Vai miksi niin luulet?

Vierailija
92/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tavallinen kahvinkeitin. Siksi en ymmärrä miksi Moccamastet alkaa alkaen 150 euroa. Ja kaikki keskiluokkaiset ryntää joukolla ostamaan.

Vierailija
93/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi välität kenenkään luulemisista, taidat itse luulla mutta ei ole varaa siihen .

Olisi kyllä varaa ja ostaisin heti jos saisi irtosäiliöllä.  Keitän 4-6 kertaa päivässä kahvit, enkä ala läträämään irtokannujen kanssa. Tippalukkokin perseestä, ei automaattinen ainakin oli millä keitin kylässä ollessa aamukahvin.

Vierailija
94/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on helppo puhdistaa ja siihen saa varaosia. Paljon helpommin sillä saa tehtyä pari mukia kahvia mitä pressokeittimellä "caffè americanoja" tai puuliedellä pannukahvia.

Tietenkin, ap, se on ketulle hapan. 😏

Vierailija
95/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan sitä luule hienoksi? Teknisesti ihan hyvää tekoa, uuttaa ja suodattaa kuten pitääkin. Tuskin tässä kannattaa verrata tavallista suodatinkahvia ja itse jauhetuista laatupavuista luonnonraikkaaseen lähdeveteen jne. tehtyä kahvia. Itselleni kelpaa suodatinkahvi, mutta teen suhteen on toisin. En koska mihinkään Liptonin pussiteehen.

Ostan teeni pienestä teekaupausta, joka myy yksityisten teeviljelijöiden satoa. Putiikin omistaja käy itse matkoille Japanissa ja Kiinassa (ja muutamassa muussa maassa) tapaamassa viljelijöitä ja katsomassa heidän viljelyksiään ja teen tuotantotapoja, ennen kuin valitsee ottaako teen putiikkinsa valikoimaan. Sitten teen valmistamisessa on ihan omat niksinsä. Lämpötilan, uuttoajan ja astian tulee olla sopivat ja veden mineraalipitoisuudet (kova vai pehmeä vesi) vaikuttavat makuun, joten niiden tulee olla kohdallaan. Tiettyihin teelaatuihin tislaan veden ensin ja sitten lisään itse mineraaleja sopivan määrän. 

Jokainen tavallaan.

Vierailija
96/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan isäukolla oli kakluunin päällä terästynnyri ja jumalaton penitreetti mihin piti kaataa sikuria ja mäskiä. Tujua kahvi korviketta sai että perskarvat paloi kun tuhautti.

Vierailija
97/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterilla voi säätää kahvin vahvuutta tippalukon avulla.

Vierailija
98/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuluin myös aikanaan moccamasterin vihaajiin. Mutta kun viidessadas muunmerkkinen kahvinkeitin sanoi sopimuksensa irti ostin vihapäissäni kaikkein rumimman värisen ja kalleimman mokkamasterin joka kaupast löytyi. 

Se on nyt pörissyt kohta kymmenen vuotta keittiössä. Kahvin maku riippuu eniten keittäjästä ja kahvista jota käytetään. Täytyy myös muistaa, ettei koskaan käytä keittimen pannua veden lisäämiseen. 

No joo, meillä oli kerran halppis-keitin joka keitti kahvin niin kiehuvan kuumaksi, että vaikka keittimen vesisäiliön latasi täyteen ei valmista kahvia tullut kuin puoli pannua ja se maistui vielä lisäksi ihan myrkylle. 

Mokkamaster oli paras ostos pitkiin aikoihin minkä olen tehnyt ja se on nyt jo ansainnut kalliin hintansa, kun ei ole hajonnut. 

Onneksi oma elämäni ei myöskään pyöri jonkun kahvinkeitinmerkin vihaamisen ympärillä 

T. Juon myös juhla mokkaa, sekä jouluna presidenttiä (koeta elää sen kanssa)

Vierailija
99/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on nyt pörissyt kohta kymmenen vuotta keittiössä. Kahvin maku riippuu eniten keittäjästä ja kahvista jota käytetään. Täytyy myös muistaa, ettei koskaan käytä keittimen pannua veden lisäämiseen."

Testasin tän, mikä vaikutus on, jos käyttää puhdasta pannua veden lisäämiseen. Juu, ei kannata. 

Tykkään joskus erikoiskahveista, toisinaan ostan KultaKatriinan tummapaahtoa luomuna. Se on minulle se herkku. Mut aina arkena haluan Juhla Mokkaa. Niin paljon kuin tykkään noista toisista, tykkään tästä parjatusta vaaleapaahtoisesta arkisin!

Vierailija
100/100 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomimammat luulee että suodatinkahvi olisi jotenkin hienoa kahvia? Itse veivaan aamuisin pavuista kahvin puumyllyllä ja keitän kuparipannulla.

Ei tuossa vielä mitään. Minä käyn hakemassa ne pavut Afrikasta ja menen siitä sitten lähi-itään, missä arabit keittää niistä minulle kahvia aavikolla perinteiseen tapaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän