Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset ihmiset lukevat samaa kirjaa useita kertoja peräkkäin?

Vierailija
28.05.2023 |

Dementikot sanoisin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runoja kyllä mutta niin hyvää romaania ei ole että lukisin sen allle 10 v uudestaan.

Vierailija
2/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkkäin? En koskaan. Mutta yhden kirjan olen lukenut ainakin kaksi kertaa, välissä varmaan 7 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä helvetin YA-paskaa.

Vierailija
4/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka lukevat hyviä kirjoja. Korkeatasoisessa sanataiteessa on aina monia tasoja, eikä sellainen teos aukea yhdellä lukukerralla. Toki joku perusdekkari, jonka pointti on vain juoni, on eri asia.

Vierailija
5/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan lue peräkkäin, mutta useamman kerran voi hyvän kirjan lukea. Luin Sinuhen 15 vuotiaana ja uudelleen 45 vuotiaana. Kyllä kirja aukeni ihan eri tavalla aikuisena kuin teininä.

Vierailija
6/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka eivät voi/halua lukea kirjaa loppuun kerralla.

Vierailija
7/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan useita kirjoja, jotka olen lukenut useita kertoja, ja joka kerta niistä löytyy jokin uusi taso: esim. Jumalat juhlivat öisin.

Vierailija
8/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattua luetaan monesti ja Stehen kingiä.

Vierailija
9/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ole peräkkäin lukenut paitsi ihan lapsena, kun halusin vain elää kirjan maailmassa.

Nykyisin saatan lukea uudestaan, mutta välissä on useampi vuosi. Luen myös dekkareita ja hömppää uudestaan unettomina, koska ne on kuitenkin unohtanut ja tietää etukäteen, ettei sisältö ahdista.

Vierailija
10/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan lue peräkkäin, mutta useamman kerran voi hyvän kirjan lukea. Luin Sinuhen 15 vuotiaana ja uudelleen 45 vuotiaana. Kyllä kirja aukeni ihan eri tavalla aikuisena kuin teininä.

Sama mulla, luin ekan kerran teininä ja toisen kerran 35-vuotiaana. Kaikki mitä siinä välissä olisi pitänyt elämästä tajuta, luki Sinuhessa.

Vierailija
11/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla, luin ekan kerran teininä ja toisen kerran 35-vuotiaana. Kaikki mitä siinä välissä olisi pitänyt elämästä tajuta, luki Sinuhessa.

Pitäisikin ottaa se lukuun. Taisin lukea teininä sen pari kertaa, mutten kai sen jälkeen.

Vierailija
12/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vuosikymmeniä sitten englantilaisen dekkarisarjan joka on kirjoitettu 1930-luvulla. Olen lukenut kirjat useampaan kertaan parin vuoden välein. Kirjoitus kertakaikkiaan niin hienoa kieltä, että välillä pitää lukea ainakin yksi dekkari silloin tällöin. Kukaan ei varmaan tunne kirjoja, päähenkilö on komissaari Allan Wilton. 

Vierailija
13/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha Waltari oli sen kirjoittaessaan?

Vierailija
14/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristit

Vierailija
15/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset ihmiset kyselee koko ajan, että minkälaiset ihmiset mitäkin???

Vierailija
16/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin vuosikymmeniä sitten englantilaisen dekkarisarjan joka on kirjoitettu 1930-luvulla. Olen lukenut kirjat useampaan kertaan parin vuoden välein. Kirjoitus kertakaikkiaan niin hienoa kieltä, että välillä pitää lukea ainakin yksi dekkari silloin tällöin. Kukaan ei varmaan tunne kirjoja, päähenkilö on komissaari Allan Wilton. 

Kirjailija? Käännös vai alkuperäinen?

Vierailija
17/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmät joille ei kerralla avaudu kehuvat vielä itseään sivistyneiksi 

Vierailija
18/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen

Vierailija
19/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lukenut vain nykykirjallisuutta, en ihmettele, jos ihmetyttää, että joku lukee saman kirjan useaan kertaan. Nykykirjoissa on valitettavasti minimaalisen vähän tällaisia kirjoja, ja jo pitkään on ollut tunne, ettei kukaan kirjoita enää minulle - tai pikemminkin niin, että kustantajat eivät enää tee kustannussopimuksia klassikkotason kirjoista.  Juha Itkosen Anna minun rakastaa enemmän on klassikkotason kirja, jonka olen lukenut useita kertoja ja tiedän lukevani sen tas jossakin vaiheessa uudelleen. Se on julkaistu vuonna 2005.

Vierailija
20/29 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuhe ilmestyi 1945, Waltari oli silloin 37-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän