Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomimammat luulee että Moccamaster olisi jotenkin hieno kahvikone?

Vierailija
08.06.2025 |

Samaa suodatinkuraa kuten muutkin

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin käytetyn Moccamasterin kirppikseltä, koska siinä EI ole ominaisuutta, joka sammuttaa keittimen puolen tunnin kuluttua. Lisäksi siihen saa varaosia toisin kuin muihn kahvinkeittimiin, jotka joutavat kaatopaikalle heti, kun joku osa hajoaa.

Kyllä minä toivoisin ominaisuutta, joka sammuttaa keittimen puolen tunnin sisään. Maku menee joka tapauksessa. 

Vierailija
42/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomimammat luulee että suodatinkahvi olisi jotenkin hienoa kahvia? Itse veivaan aamuisin pavuista kahvin puumyllyllä ja keitän kuparipannulla.

Kai hakkaat myös puut, joilla se kahvisi keität. Ei se muuten ole tarpeeksi hienoa!

Vähintään. Ja ne itse kaadetut, karsitut ja pilkotut puut kannetaan käsivoimin sisälle, ja uunissa sitten niitä rauhassa poltellaan ja siinä keitetään oikein kunnon aidot sumpit. Tämä tietenkin joka aamu kello 4.30, että ehtii vielä kivasti polkea sähköttömällä polkupyörällä 20 km työmatkan suuntaansa. 

No nyt on elitismin makua. Psyk.sh.

Ite oon käyny poimiin pavut Andin yläharjanteelta, vain kypsät

Teillä ei vissiin juoda kahvia ihan joka aamu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vain pidetään referenssikeittimenä esimerkiksi kun vertaillaan eri suodantinkahveja testeissä.

Laitteen laatu, maku ja vuosikymmeniä saatavat varaosat. Tuossa hyvät syyt laitteelle.

Vierailija
44/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse edes sanot sitä kahvikoneeksi?

Olen eri, mutta kyse ei ole kahvinkeittimestä. Kahvi uutetaan n. 96- asteessa näillä "kahvinkeittimillä". Psyk.sh.

Onko toi tittelin kirjoittaminen jotenkin tarpeellista kahvinkeitinkeskustelussa?🤔

On, ehdottomasti. Voisin toki valehdella olevani barista. Taidat olla joku niistä hoitajista, jotka ovat olleet v*ttuuntuneita siitä, että kuvittelen kuulemma olevani parempi hoitaja kuin te muut. Väärin, en kuvittele. Psyk.sh.

Vierailija
45/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En juo kahvia. Ihmettelen kyllä miksi mieheni luulee mokkamasterinsa olevan palvomisen kohde.

46/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vanha mokkamasteri. Ja olen tottunut sen keittämän kahvin makuun. Onko se hyvää vai ei, siihen en ota kantaa. Nokipannulla ja muilla keittimillä tulee kyllä erimakuista kahveeta.

Vierailija
47/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomimammat luulee että suodatinkahvi olisi jotenkin hienoa kahvia? Itse veivaan aamuisin pavuista kahvin puumyllyllä ja keitän kuparipannulla.

Kai hakkaat myös puut, joilla se kahvisi keität. Ei se muuten ole tarpeeksi hienoa!

Vähintään. Ja ne itse kaadetut, karsitut ja pilkotut puut kannetaan käsivoimin sisälle, ja uunissa sitten niitä rauhassa poltellaan ja siinä keitetään oikein kunnon aidot sumpit. Tämä tietenkin joka aamu kello 4.30, että ehtii vielä kivasti polkea sähköttömällä polkupyörällä 20 km työmatkan suuntaansa. 

No nyt on elitismin makua. Psyk.sh.

Ite oon käyny poimiin pavut Andin yläharjanteelta, vain kypsät

Arvostan. Psyk.sh.

Vierailija
48/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään meidän Moccamasterista. Se on kymmenen vuotta vanha, toimii hyvin ja siihen saa varaosiakin, jos on tarvis. Tämän kymmenen vuoden aikana anopilla on ollut jo neljä kahvinkeitintä halpiksesta keskihintaiseen. Ne ne vasta ovat kalliiksi tulleet, sen lisäksi kahvikin on huonoa.

Vierailija
49/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paloturvallisempi kuin jotkut halvemmat keittimet. Varmaan kuitenkin parempiakin keittimiä on, en ole perehtynyt asiaan niin tarkasti.

Vierailija
50/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta kyse ei ole kahvinkeittimestä. Kahvi uutetaan n. 96- asteessa näillä "kahvinkeittimillä". Psyk.sh.

Onko toi tittelin kirjoittaminen jotenkin tarpeellista kahvinkeitinkeskustelussa?🤔

On, ehdottomasti. Voisin toki valehdella olevani barista. Taidat olla joku niistä hoitajista, jotka ovat olleet v*ttuuntuneita siitä, että kuvittelen kuulemma olevani parempi hoitaja kuin te muut. Väärin, en kuvittele. Psyk.sh.

Haistappa alanuolittaja pitkä v*ttu. Ehkäpä todella olenkin parempi hoitajana. Olet joko persu tai se yksi hoitsu. Olisit keskittynyt paremmin opintoihin jos noin nyppii. Eikö olekin v*ttumaista kinata omnipotentin kaikkitietävän kanssa? Et vain voi voittaa. Psyk.sh.

Vierailija
51/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sivettikissan kakkaamista kahvipavuista tulee kelvollissta kahvia!

Itse kakkautan kahvipapuni ihan maatiaiskissan avulla. Ihan hyvää on. Psyk.sh.

Vierailija
52/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia,mutta minulla on hieno rosterinen vedenkeitin jossa voin valita lämpötilan ja lämmönpidon.

Moccamaster on hyvä kahvinkeitin, ainoa asia mitä olen toivonut, että siitä puuttuu ajastus. Monet haluavat ajastuksen, varsinkin aamuja varten, jolloin voi herätä kahvin tuoksuun.

Vierailija
53/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainoa oikea kaivinkone on Komatsu

Vierailija
54/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, mutta syötän lisäksi pavut kissalle etukäteen edellisenä päivänä niin saa poimia ne suoraan hiekkalaatikosta. En tiedä mistä saisi sivettikissoja, niin ajattelin että kyllä kai tavallinen maatiaiskolli ajaa saman asian.

Vierailija
55/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi Psy.sh:n kirjoittamaksi.  Uskoisi  koulutuksen vuoksi, että pinna ei ole noin kireä, mutta ehkä asiakkaat tekevät kaltaisekseen.

Vierailija
56/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin käytetyn Moccamasterin kirppikseltä, koska siinä EI ole ominaisuutta, joka sammuttaa keittimen puolen tunnin kuluttua. Lisäksi siihen saa varaosia toisin kuin muihn kahvinkeittimiin, jotka joutavat kaatopaikalle heti, kun joku osa hajoaa.

Kyllä minä toivoisin ominaisuutta, joka sammuttaa keittimen puolen tunnin sisään. Maku menee joka tapauksessa. 

Minä en. Juon kahvia aamulla rauhassa, enkä halua, että keitin sammuttaa itse itsensä.

Vierailija
57/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi av-henkilö luulee, että tätä pitäisi nyt jotenkin perustella.

Monen suuhun sopivaa, ja kenelle ei ole löytyy kyllä Suomestakin muita laitteita joilla saa toisenlaista kahvia. 

Vierailija
58/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Juon kahvia aamulla rauhassa, enkä halua, että keitin sammuttaa itse itsensä.

Yleensä se kahvi juodaan kupista eikä keittimestä suoraan.

Vierailija
59/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kenenkään kehuvan sitä. Tai omistavan sitä  keitintä.

Vierailija
60/100 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistappa alanuolittaja pitkä v*ttu. Ehkäpä todella olenkin parempi hoitajana. Olet joko persu tai se yksi hoitsu. Olisit keskittynyt paremmin opintoihin jos noin nyppii. Eikö olekin v*tt

Vai oletko sittenkin hoidossa? Ja jos et vielä ole niin suunta on selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi