Mikä on inhokkimausteesi ?
Itse olen lapsuudesta saakka inhonnut aromisuolaa. Sehän tietty on maustesekoitus. Meillä oli kotona pöytämausteena ja kaikki muut käytti sitä innolla, mutta itse en voinut sietää.
Mies tykkää aromisuolasta myös. Joskus laittanut vahingossa lämpimiin leipiin tms, mutta onneksi yleensä muistaa, että minä en aromisuolalla maustettua syö.
Toinen inhokki minttu. Hammastahnassa menee, mutta ruokiin ei sovi. Ihan painajaista oli, kun kerran tilasin jossain kreikkalaisessa ravintolassa liharuoka-annoksen, joka tosiaankin maistui siltä, kuin olisi pepsodenttia syönyt.
Anis kuuluu myös inhokkeihin. Siihen taustalla liialliset anislikööriannokset ja huonovointisuus joskus nuoruudessa
Kommentit (131)
Curry jota tungetaan kanaan väkisin tai kastikkeeseen. Pippurit ja tuliset mausteet, vatsa ei kestä. Jos löydät kaupasta tuotteen jossa ei ole valkopippuria tai chiliä, annan mitalin. Korianteri ei ollut mitenkään mieltä ylentävä.
Maustepippuri, korianteri, kumina, inkivääri
Kaikki muut mausteet maistuvat minulle ja käytän niitä paljon, mutta kuivattu rakuuna on suoraan h*lvetistä.
Vierailija kirjoitti:
Tilli, curry, chili nyt ja aina!
Curry on mausteseos
Korianteri, jeera, kumina, rakuuna
Maustepippurista en nykyään pidä, varsinkin lihakastikkeen se pilaa. Oregano myös pilaa ruuan oikean maun.
Kurkuma ja inkivääri. Liian tulisia. Inkivääri ok yhdessä pastillissa mietona, muuten ei. Ehkä piparkakussa jos vain hippunen ja ei polta.
Korianteri ja basilika. Pesto, jossa on basilikaa on pahaa.
Kaikki saippualle maistuvat, eli korianteri, lime ja persilja. Valkopippuri myös, tekee kalasta kitkerän makuista.
Grillimausteeksi nimetty sekoitus on ihan vihoviimeinen makujen sinfonia.
Korianteri ehdottomasti enkä kyllä savupaprikastakaan tykkää.
Oregano. Ällöttää, kun sitä tungetaan pitsapaikoissa pitsan päälle väkisin. Vaikka sanoisi, että sitä ei saa laittaa, niin usein sitä vaan laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mausteet(intialaisia) jotka haisevat hielle, olikohan ainakin tuo jeera.. Chili on liian tulista, sitä ei voi laittaa mihinkään. Tilli on myös pahaa kun ei maistu mikään muu kuin se ku se on niin voimakas.
chili ei ole tulista, jos jättää siemenet pois.
Korianteri, jeera, kumina, rakuuna , joo jeera hyi helv..
Valkosipuli on ongelmajätettä joka pitäisi hävittää Ekokemillä ei tunkemalla sitä ihmisten ruokiin.
En voi sietää sitruunapippuria. Enkä aromisuolaa minäkään