Yli 80 kg painavia naisia jotka eivät koe olevansa hirmu isoja?
Minä olen lihonut 20 vuodessa noin 30 kg ja painan nyt 86 kg (olen suht pitkä). Silti tuntuu etten ole mikään hirmu valas, ja pystyn liikkumaan ja elämään lähes kuten ennenkin, silloin kun painoin noin 60 kg. Miten se voi olla mahdollista? Luulisi että 30 kg olisi jo iso rasitus nivelille yms, mutta ainut missä kilot tuntuvat on vaatekoko, joka on kasvanut 38:sta 42/44:ään. Mahaa on joo, mutta harva keski-ikäinen on mikään missi muutenkaan.. Olisi kiva laihtua mutta motivaatio on hieman huono, kun kroppa tuntuu samalta oli sitä painoa 75 tai 85..
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä varmaan hirmu iso olekaan, mutta et myöskään hoikka.
Eihän koko 42/44 ole edes niin suuri, että vyötärönympärysmitta ylittäisi 85 senttimetrin turvarajaa. Kannattaa opetella elämään mitaten vyötäröä, eikä päivitellä niitä kiloja. Vain kehonkoostumusvaaalla saa selville, kuinka paljon on lihasmassaa ja rasvaa. Lihasmassa on todella tärkeää kaiken ikäisille naisille.
Suomalaisilla kuusikymppisillä on tilanne jo niin huono, että puolet eivät pääse tuolista tai vessanpytyltä ylös ottamatta tukea käsinojasta tai lavuaarista. Lihakset alkavat hävitä vaihdevuosiaikaan todella nopeasti, mikäli ei pidä huolta voimaharjoittelusta ja laihduttaa lihasmassaansa pois kitudieetillä.
Kuinka monta kertaa te pääsette tuolista ylös ilman tukea? Tuohan kertoo pakara- ja jalka
olen tuo 57 v, 176 cm ja 82 kg.
en tiedä, kuinka monta kertaa pääsen pois tuolista. Sata?
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 100 kertoo normaalipainon sulle. Laskekaas mammat mitä normipaino olis sulle ja kertokaa mitä vaaka näyttää?
Normipaino olisi 76 cm. Se olisi se, mihin haluaisin. Eli 6 kg pois.
Vierailija kirjoitti:
Kun pukeutuu halattiin, mikään ei kiristä eikä kilot haittaa.
Etkö käytä muita vaatteita?
Taas tähänkin ketjuun tulee miehet kommentoimaan minkälainen nainen on hyvä. En kysynyt sitä, ettekö tajua? Minulle on ihan sama mitä joku satunnainen äijä ajattelee painostani. Kysyin vertaisilta ajatuksia mm painon ja hyvän olon suhteesta.
Ap
Mulla lähes 120 painoa ja sen todella tuntee ja näkee. Olen lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei jaksa ottaa syliin 80kg naista.
Korjaus: HEIKKO mies ei jaksa ottaa syliin 80 kg naista. Minun mies jaksaa nostellakin.
Itselläni mitat 172/90. Kuulostaahan tuo paino varmaan jonkun mielestä paljolta mutta kun aloitin voimaharjoittelun se nousi entisestään. Lihas painaa enemmän kuin läski. Silti olisi ehkä toivottavaa painaa vaikka 10 kg vähemmän, huomaan kyllä valokuvissa että jkv pudotettavaa toki on. En silti koe olevani millään muotoa lihava ja vaatteet istuvat päälle ihan mukavasti.
Paino on ehkä kaiken kaikkiaan vanhanaikainen mittari, kehonkoostumus olisi paljon parempi.
Tuo pituus miinus sata ei toimi. Siitä tulisi enemmän kuin mitä koskaan olen painanut (74kg) ja olisin erittäin tuhdissa kunnossa. Nykyisellään paino heittelee 64 ja 68 kilon välillä. Ja sen kyllä huomaa heti kun ollaan siellä ylärajalla.
Vierailija kirjoitti:
Valoja päälle. Olen 183cm mies ja painan 75kg. Harrastan ulkoilua ja punttisalia. Kroppa lähes yleisurheilijan tasoa. Nykyään monet naiset painavempia kuin tällainen treenattu mies.
M38
Naismaisen hento mies olet, kauhea luuviulu
Puntaroit nyt selkeästi itse että onko sinun hyvä olla. Hyvä olo lähtee itsestä ja kukaan ei voi sanoa hyvällä tahdollakaan että ylipaino olisi tavoiteltava asia. MUTTA, siinä voi silti olla hyvä olo ja itseään voi rakastaa juuri sellaisena kuin on. Olet varmasti sen valinnan edessä että hyväksynkö itseni tällaisena kuin olen vai laihdutanko. Moni muu voi sanoa olevansa samoissa mitoissa ja tuntea olonsa hyväksi, yksinhän et ole koska ylipaino on valtava ongelma yhteiskunnassa, mutta eihän silti se itsetunto ja hyvä olo pitää itse rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valoja päälle. Olen 183cm mies ja painan 75kg. Harrastan ulkoilua ja punttisalia. Kroppa lähes yleisurheilijan tasoa. Nykyään monet naiset painavempia kuin tällainen treenattu mies.
M38
Naismaisen hento mies olet, kauhea luuviulu
Ja kun tällaiselle hentoiselle miehelle tulee miesten vaihdevuodet, tulee heistä entistäkin naisellisempia
Itse olen 175 cm ja painan noin 94. En koe olevani iso, mutta en kyllä mikään keijukainenkaan. Fyysisesti olen terve.
Painan noin 80kg, mutta olen pitkä. Toki näytin paremmalta silloin kun olin kevyempi, mutta koska paino on kertynyt enemmän reisiin, lantiolle ja peppuun ja vyötärö kuitenkin kapeampi ja näkyy selkeästi niin ei näytä erityisen pahalta vaatteet päällä, mutta kyllä uima-asussa jo huomaa että olisi varaa laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei jaksa ottaa syliin 80kg naista.
Onko sitten edes mies jos ei jaksa?
80kg on paljon naiselle! Miehet painaa tuon.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni mitat 172/90. Kuulostaahan tuo paino varmaan jonkun mielestä paljolta mutta kun aloitin voimaharjoittelun se nousi entisestään. Lihas painaa enemmän kuin läski. Silti olisi ehkä toivottavaa painaa vaikka 10 kg vähemmän, huomaan kyllä valokuvissa että jkv pudotettavaa toki on. En silti koe olevani millään muotoa lihava ja vaatteet istuvat päälle ihan mukavasti.
Paino on ehkä kaiken kaikkiaan vanhanaikainen mittari, kehonkoostumus olisi paljon parempi.
Huh huh! Olen sporttinen mies. 182cm ja paino 78kg. 20v punttisalitreeniä ja kroppa kuin roomalaisella sotilaalla. Naiset "normaalipainossaan" reilusti minua painavempia.
Vierailija kirjoitti:
BMI ei ole enää tätä päivää.
Vyötärön seudun viskeraalirasva on kaikista vaarallista rasvaa kehossa. Siten painoa kannattaisi arvioida mittaamalla mittanauhalla vyötäröä. Ei ole mitään järkeä olla tiukalla dieetillä ja laihduttaa lihasmassaansa pois, jos naisella on vyötärö alle 85 ja miehellä alle 95 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
80kg on paljon naiselle! Miehet painaa tuon.
Paino ei ole sukupuolikysymys. 185 cm pitkän naisen pitääkin painaa enemmän kuin 170 cm pitkän miehen.
Ap:n pituus? Jos lähempänä 2m, kuten monet nykyään niin sitten 80kg on normaali paino.