jokaiselta jolla on rahaa ja osakkeita yli 100000 puolet pois ja sillä ostetaan armeijalle tarvikkeita,
otetaan kansanäänestys asiassa ei kai kukaan vastusta ja jos vastustaa on venäläismielinen
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinun kelarotan on huudella.
Jos sinulla on niin paljon ylimääräistä rahaa että on varaa sijoittaa, se tarkoittaa ettet tarvitse niitä mihinkään.
Oltiin vkl reissussa. Syötiin, juotiin ja nukuttiin. Siinä tuli monelle tarjottua töitä. Ne palkat maksettiin meidän sijoitusten tuotoilla. Jos jatkossa ei tuota ylimääräistä saa olla niin me sitten istutaan kotona ja nuo ammattilaiset pääsee kortistoon.
Nyt lopettakaa jo tuosta asiasta runkkaaminen, käsittääksen asia on jo niin typeräksi todettu, että siitä jauhaminen voidaan lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinun kelarotan on huudella.
Jos sinulla on niin paljon ylimääräistä rahaa että on varaa sijoittaa, se tarkoittaa ettet tarvitse niitä mihinkään.
Tuossa tuollainen sivistymättömyydestä kumpuava perussuomalainen näkemys, jossa rutkasti vasemmistolaisuutta.
Minä sijoitan, koska haluan varmistaa, että minulla on tulevaisuudessakin varaa ostaa kaupasta ruoka ja pitää katto pääni päällä ja pysyä hengissä. Kun naapurini, wt warja kulkee kesällä festarilta festarille ja sijoittaa kaikki vuoden aikana säästämänsä rahat festarilippuihin ja alkoholiin, niin minä taas laitan ne rahat sijoituksiin. Mietin ehkä kerran vuodessa halunko tai onko tarvetta mennä lomalle ensi vuonna ja jos on, niin otan sen huomioon sijoituksissani siten, että saan sieltä tuottoa lomani verran. Voisin toki elää toisinkin, mutta e ymmärrä, en millään, että miksi pitäisi kuluttaa heti kaikki minkä saa eikä yhtään ajatella tulevaisuuttaan. Itse olen ainakin jo näillä elinvuosillani tajunnut, että hallituksiin ei voi luottaa. Ihan yhtäkkiä voi tulla ääliöistä koostuva hallitus, joka alkaa vetää mattoja ihmisten jalkojen alta ja laittaa punaiset matot omien jalkojensa ja eturyhmiensä jalkojen alle. Kun ei ole tässä maassa enää sellaista solidaarisuutta, ettäoikeasti haluttaisiin varmistaa, että kaikilla ihmisillä on mahdollisuus vanhuksenakin terveydenhoitoon ja hoivaan. Silloin on ihan pakko, jos siis täysissä järjissään on, sijoittaa kaikki ylimääräiset senttinsä.
Se mitä sinä, jota lainasin, et taida tajuta, niin sijoittamiseen ei tarvita "niin paljon rahaa". Siihen riittää vähäisempikin rahamäärä ja sekin voi tuottaa rahaa. Ajan kanssa ja korkoa korolle ilmiön ansiosta rahan tuotto lisääntyy.
Ei siis tarvitse kadehtia. Tarvitsee miettiä, että "miksi minä en ole tätä tajunnut jo aiemmin ja aloittanut sijoittamista"
Jos on kerran näin kusiset paikat, niin pääomatulon verotusta voidaan kiristää hieman. Samoin poistaa verovapaus alle 1000 euron pääomatuloilta. Jos jollain on yli 100 000 euron kesämökki(=huvila) sen verotusta voidaan kiristää. Siinähän sitä on puolustettavaakin. Itsekkäni on lähemmäs puoli milliä sijoituksissa (ei-suomalaisissa pörssiyhtiöissä), olen myynyt metsää ja sijoituskämpän. Jos tilanne kiristyy, niin arvatkaapa jäänkö maksamaan puolustusveroa vai häivynkö täältä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä armeijalla tekee. Rikkaat saa mennä sotimaan itärajalle. Ollaan me köyhät täällä länsi suomessa.
Venäjä taas aktivoitunut ja yrittää vauvapalstalla luoda riitaa propagandallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kerran näin kusiset paikat, niin pääomatulon verotusta voidaan kiristää hieman. Samoin poistaa verovapaus alle 1000 euron pääomatuloilta. Jos jollain on yli 100 000 euron kesämökki(=huvila) sen verotusta voidaan kiristää. Siinähän sitä on puolustettavaakin. Itsekkäni on lähemmäs puoli milliä sijoituksissa (ei-suomalaisissa pörssiyhtiöissä), olen myynyt metsää ja sijoituskämpän. Jos tilanne kiristyy, niin arvatkaapa jäänkö maksamaan puolustusveroa vai häivynkö täältä?
"Jos tilanne kiristyy"
Se kiristyy yhtäkkiä, ja sen jälkeen kukaan ei lähde mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos tilanne kiristyy"
Se kiristyy yhtäkkiä, ja sen jälkeen kukaan ei lähde mihinkään.
monelle köyhälle tuntuu aina tulleen yllätyksenä, kun sanotaan, että tilanteet voi ennakoida. Kun köyhältä hajoaa pesukone ja häneltä kysytään, että mikset ennakoinut (=säästänyt ennakkoon uutta varten), on vastaus usein,että eihän hajoamista voi ennakoida! (no kyllä voi. Se ennakointi tarkoittaa pesukoneen tapauksessa sitä, että kun sen ostaa, tajuaa, että tämäkin joskus hajoaa ja siitä tajunnasta lähtien alkaa laittaa sivuun vähän rahaa sen uuden koneen käytöstä. Vaikkapa 50 senttiä pesukerta. Näin pikkuhiljaa tulee säästäneeksi uuden pesukoneen hinnan, tai vanhan korjauksen. Sitä on ennakointi). Samoin näissä sotatilanteissa voi ennakoida. tilanteet ei tule yhtäkkiä. Esimerkiksi nyt jo olemme yli vuoden eläneet maailmassa, jossa on ihan suoraan kansalaisille sanottu, että tulee varautua. Eli ennakoida. Sitä voi tehdä. Tiedän joitakin rikkaita, jotka kävivät joskus ukrainan sodan alettua ostamassa itselleen asunnon toisesta maasta. Ihan just in case. ja kyllähän sinne pääsee sota-aikanakin käymään, jos on osannut ennakoida. Kaikki tämä vaastii toki yhteiskunnan lukutaitoa sekä ykyä elää alati muuttuvassa yhteiskunnassa sen sääntöjen viidakossa. Samoja taitoja, joita sijoittavat käyttävät koko ajan sijoituksia miettiessään (lukutaitoa rahamarkkinoista ja kykyä elää mukana muuttuvia rahamarkkinoita ymmärtäen mitä mikäkin muuts omalle varallisuudelle tekee). JA monelle köyhälle voi tulla yllätyksenä, että moni sijoittaja saattaa elää jopa vähemmällä rahamäärällä kuin käyhä tukineen. Ajatelkaapa sitä. Ja puhun todellakin nyt elämisestä pienellä rahamäärällä. Sijoitajat lattavat kaiken muun ylimääräisen sijoituksiin, koska tajuavat, että on pakko ennakoida.
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…
Minulla on sijoituksia jota kuinkin tuo 500 000€ ja tarvitsen osinkotuloja elämiseen kun parin kolmen vuoden päästä jään eläkkeelle. Jos ei osinkotuloja tulisi niin minäkin joutuisin menemään sossun luukulle niin kuin tuo aloittaja. Minä pidä itse itsestäni huolta ja niiin täytyisi noiden sosiaalipummienkin pitää itsestään huolta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sijoituksia jota kuinkin tuo 500 000€ ja tarvitsen osinkotuloja elämiseen kun parin kolmen vuoden päästä jään eläkkeelle. Jos ei osinkotuloja tulisi niin minäkin joutuisin menemään sossun luukulle niin kuin tuo aloittaja. Minä pidä itse itsestäni huolta ja niiin täytyisi noiden sosiaalipummienkin pitää itsestään huolta.
Ootko tehny niin paskoja sijoituksia, että osinkojen loppuminen ja sijoitusten kotiuttaminen vetää tilin miinukselle?
Otetaan jokaiselta suomalaiselta kolmen vuoden ajan 10 prosentin "sotavero", koskee myös omaisuutta ja pääomatuloja. Minä olen valmis oman osuuteni maksamaan. Olen toimeentulotuella. Mitenkäs sinä? Tuletko mukaan vai uskotko, että kyllä minun rahoillani muurit rakennetaan ja ohjukset hankitaan?
Suomi rikkaana ja vauraana maana lahjoitti EUll e 8 miljardia elvytystukien muodossa jaettavaksi etelä Eurooppaan..
Nyt Suomi on täysin PA ja velkaantunut ja näiden elebytysrahojen maksu on vasta tulossa Suomelle maksettavaksi
Vierailija kirjoitti:
monelle köyhälle tuntuu aina tulleen yllätyksenä, kun sanotaan, että tilanteet voi ennakoida. Kun köyhältä hajoaa pesukone ja häneltä kysytään, että mikset ennakoinut (=säästänyt ennakkoon uutta varten), on vastaus usein,että eihän hajoamista voi ennakoida! (no kyllä voi. Se ennakointi tarkoittaa pesukoneen tapauksessa sitä, että kun sen ostaa, tajuaa, että tämäkin joskus hajoaa ja siitä tajunnasta lähtien alkaa laittaa sivuun vähän rahaa sen uuden koneen käytöstä. Vaikkapa 50 senttiä pesukerta. Näin pikkuhiljaa tulee säästäneeksi uuden pesukoneen hinnan, tai vanhan korjauksen. Sitä on ennakointi). Samoin näissä sotatilanteissa voi ennakoida. tilanteet ei tule yhtäkkiä. Esimerkiksi nyt jo olemme yli vuoden eläneet maailmassa, jossa on ihan suoraan kansalaisille sanottu, että tulee varautua. Eli ennakoida. Sitä voi tehdä. Tiedän joitakin rikkaita, jotka kävivät joskus ukrainan sodan alettua ostamassa itselleen asunnon toisesta maasta. Ihan just in case. ja kyllähän sinne pääsee sota-aikanakin käymään, jos on osannut ennakoida. Kaikki tämä vaastii toki yhteiskunnan lukutaitoa sekä ykyä elää alati muuttuvassa yhteiskunnassa sen sääntöjen viidakossa. Samoja taitoja, joita sijoittavat käyttävät koko ajan sijoituksia miettiessään (lukutaitoa rahamarkkinoista ja kykyä elää mukana muuttuvia rahamarkkinoita ymmärtäen mitä mikäkin muuts omalle varallisuudelle tekee). JA monelle köyhälle voi tulla yllätyksenä, että moni sijoittaja saattaa elää jopa vähemmällä rahamäärällä kuin käyhä tukineen. Ajatelkaapa sitä. Ja puhun todellakin nyt elämisestä pienellä rahamäärällä. Sijoitajat lattavat kaiken muun ylimääräisen sijoituksiin, koska tajuavat, että on pakko ennakoida.
En ole köyhä itse, mutta kun noin hyvin olet varautunut, niin sinulla on oltava jo se asunto olemassa muualla ja olet jo puoliksi lähtenyt ja kaikki on siltä osin selvää jo sinulla. Osaat myös ennakoida pörssiromahdukset ja nousut ja siksi oletkin miljonääri, koska näet asiat ennakolta ja olet kaiken lisäksi aina oikeassa.
Ja ne joilla ei ole tuollaista omaisuutta, joutuvat antamaan oman panoksensa yhteishyvään tekemällä valtion velvoittamaa kriisivalmiustyötä yhden viikonlopun per kk. Siitä saa korvausta toki intin päivärahan verran eli 6,19 € päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
monelle köyhälle tuntuu aina tulleen yllätyksenä, kun sanotaan, että tilanteet voi ennakoida. Kun köyhältä hajoaa pesukone ja häneltä kysytään, että mikset ennakoinut (=säästänyt ennakkoon uutta varten), on vastaus usein,että eihän hajoamista voi ennakoida! (no kyllä voi. Se ennakointi tarkoittaa pesukoneen tapauksessa sitä, että kun sen ostaa, tajuaa, että tämäkin joskus hajoaa ja siitä tajunnasta lähtien alkaa laittaa sivuun vähän rahaa sen uuden koneen käytöstä. Vaikkapa 50 senttiä pesukerta. Näin pikkuhiljaa tulee säästäneeksi uuden pesukoneen hinnan, tai vanhan korjauksen. Sitä on ennakointi). Samoin näissä sotatilanteissa voi ennakoida. tilanteet ei tule yhtäkkiä. Esimerkiksi nyt jo olemme yli vuoden eläneet maailmassa, jossa on ihan suoraan kansalaisille sanottu, että tulee varautua. Eli ennakoida. Sitä voi tehdä. Tiedän joitakin rikkaita, jotka käv
Huomaan, että halusit tahallasi vääristellä viestiäni, mutta kyllä olen varautunut. Kukaan ei voi ennakolta tietää pörssikursseja, mutta opettelemalla sijoittamista voi koota sellaisen salkun, että se kestää pörssiheilahtelut. Sitä operaatiota kutsutaan hajauttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomi rikkaana ja vauraana maana lahjoitti EUll e 8 miljardia elvytystukien muodossa jaettavaksi etelä Eurooppaan..
Nyt Suomi on täysin PA ja velkaantunut ja näiden elebytysrahojen maksu on vasta tulossa Suomelle maksettavaksi
Oliko tämä se sanna marinin "Olen ruisrockissa, neuvotellaan sähköpostitse" -gate?
Suomi on lähtenäyt aina väräät neuvottelijat noihin hommiin, ne jotka menevät ja sanovat iloisesti,e ttä me kyllä maksetaan. pitäisi tajuta lähettää taloustaitajien parhaimmisto, joka osaa ajatella suomenkin etua.
Tukien varassa on kiva huudella kuinka maailman pitäisi toimia jotta muillakin olisi kurja elämä. Koita tienata itse ensi se 100k, sijoittaa se ja mieti sitten haluaisitko ojentaa sitä puolet valtiolle.
Sinähän se neropatti olet. Onko pallit edes vielä laskeutuneet? Mitä jos leikataan puolet sun kelarahoista pois ikuisesti?
Tottakai sota-aikana voidan sotalakien mukaan evakuoida armeijan käyttöön omaisuutta. Käsittääkseni SAK ei ole ihan sitäkään asiaa ymmärtänyt, että emme ole sodassa, ja toivottavasti emme joudukaan.