Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jokaiselta jolla on rahaa ja osakkeita yli 100000 puolet pois ja sillä ostetaan armeijalle tarvikkeita,

Vierailija
07.06.2025 |

otetaan kansanäänestys asiassa ei kai kukaan vastusta ja jos vastustaa on venäläismielinen

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukien varassa on kiva huudella kuinka maailman pitäisi toimia jotta muillakin olisi kurja elämä. Koita tienata itse ensi se 100k, sijoittaa se ja mieti sitten haluaisitko ojentaa sitä puolet valtiolle. 

No jos sota tulee niin silloin voikin luopua omaisuudestaan, jos ei kaikesta niin suuresta osasta ainakin. En ole oikeastaan koskaan ymmärtänyt sitä että sotilaalle maksettaisiin palkkaa maansa puolustamisesta. Hengestä ja olemassaolosta siellä on kyse eikä pankkitilin kartuttamisesta. Joku nimellinen päiväraha voi olla niin kuin varusmiehillä on mutta että saisi palkkaa sotimisesta on hyvin outo ajatus.

Mutta se v...tttaa jos pitää oman maan loisia elättää, sehän tarkoittaa sitä että he teettävät sinulla omat työnsä. Ne on pahempia kuin ry...t oikeastaan. Siinä mielessä sota saisikin tulla että tämän porukan paapominen kerta kaikkiaan loppuisi, otettaisiin käyttöön sota-ajan kovat lait. Silloin totellaan - jos ei hyvällä niin pahalla - eikä loisimista sallita. Usein puhutaan sodan puhdistavasta vaikutuksesta ja minä kyllä uskon siihen, joku viisas aikanaan kirjoitti että harva kestää pitkän sodan mutta pitkää rauhaa ei kestä kukaan.

En minäkään loisia halua elättää, mutta työttömissä lienee kaikenlaisia heidän lisäkseen. Kuka mistäkin syystä työtön. Kuitenkin oma elämä saa olla todella umpitylsää tai itsetuhoista, jos toivoo sotaa.

Vierailija
102/107 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota on realiteetti, se tulee ennemmin tai myöhemmin. Mitä myöhemmin sota tulee sitä enemmän kerättyä varallisuutta  tuhoutuu ja sitä suurempi joukko ihmisiä menehtyy. 

Ydinsota olisi parasta käydä mahdollisimman pian, me emme voi sitä kiertää. Joka luulee että rauha kestää ikuisesti ja aseet jäävät käyttämättä on täydellinen typerys.

Uskoisin että totaalisen ydinsodan jälkeen koittaa melko pitkä jälleenrakennuksen ja kestävän rauhan aika. Tämä ihmislaji ei opi muuten kuin kokemuksen kautta, kuvitelmat jostain moraalisesta kehittymisestä ovat huvittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sota on realiteetti, se tulee ennemmin tai myöhemmin. Mitä myöhemmin sota tulee sitä enemmän kerättyä varallisuutta  tuhoutuu ja sitä suurempi joukko ihmisiä menehtyy. 

Ydinsota olisi parasta käydä mahdollisimman pian, me emme voi sitä kiertää. Joka luulee että rauha kestää ikuisesti ja aseet jäävät käyttämättä on täydellinen typerys.

Uskoisin että totaalisen ydinsodan jälkeen koittaa melko pitkä jälleenrakennuksen ja kestävän rauhan aika. Tämä ihmislaji ei opi muuten kuin kokemuksen kautta, kuvitelmat jostain moraalisesta kehittymisestä ovat huvittavia.

Vitut se mikään realiteetti ole. Se on vähä-älyistä ja tarpeetonta toimintaa, jota ei tapahdu, kun valta jakaantuu tasaisemmin ja prosessit on kunnossa. Olemme jo kehittyneet niin pitkälle, ettei sotia tarvita.

Vierailija
104/107 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tyhmiä kommentteja täällä. Vaikka jollain logiikalla itsellesi uskottelet että on oikein viedä rikkailta rahaa niin luuletteko että suomessa olisi enää rikkaita jäljellä? Muuttaisivat rahoineen toiseen maahan niin pidemmän päälle tappiolle siinä jäätäisiin.

Vierailija
105/107 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan jokaiselta suomalaiselta kolmen vuoden ajan 10 prosentin "sotavero", koskee myös omaisuutta ja pääomatuloja. Minä olen valmis oman osuuteni maksamaan. Olen toimeentulotuella. Mitenkäs sinä? Tuletko mukaan vai uskotko, että kyllä minun rahoillani muurit rakennetaan ja ohjukset hankitaan?

Sori, mutta mitä sinä maksat jos olet toimeentulotuella? Olet valmis saamaan pienemmän osuuden muiden tarjoamasta elämästä sinulle.

Vierailija
106/107 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi osua rysssssäntrolliin pahoin...

Vierailija
107/107 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen keskimääräinen palkka on noin 3700 euroa kuukaudessa. Mun palkka on 2800 euroa kuukaudessa.

Asun vuokralla, ei ole autoa eikä mökkiä. Ei odotettavissa perintöjä. Elän säästeliäästi.

Varallisuuteni: sijoituksia ja säästötili. Yhteensä hieman yli 100 tonnia. Kylläpä vain tympäsee, kun siitä ollaan nyt rankaisemassa, että en kuluttanut rahojani p*skaan. Veroja kyllä olen maksanut moneen kertaan palkasta, osingoista ja luovutusvoitoista. Ja miksi mulla pohjimmiltaan on varallisuutta? Jotta selviän tulevista eläkevuosista kohtuullisesti.

Kyllä sanon, että varallisuusveroa jos halutaan, niin katse vähintään sinne 500 000 euron suuntaan. Ja otetaan huomioon kaikki varallisuus, myös talot, mökit, metsät, autot, veneet jne.

m56