jokaiselta jolla on rahaa ja osakkeita yli 100000 puolet pois ja sillä ostetaan armeijalle tarvikkeita,
otetaan kansanäänestys asiassa ei kai kukaan vastusta ja jos vastustaa on venäläismielinen
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä heitän myös ehdotuksen..
Julkisen sektorin työntekijöutlä leikataan puolet palkasta puolustusluluihin.
Jotain isänmaa velvollisuutta voi vaatia myös julkisen sektorin työntekijöiltä jotka on valtion ja kuntien palvelukseS.
Miksi niiltä? pieni ja keskipalkkaisilta?
Tulee ihan pilipaliarmeija.
juurikin näin nyt otetaan puolet pois rikkailta saadaan vahva armeija tällä tavalla, rikkaat vastustavat mutta ei se auta yhtään
Verotuksessa rikkailta otetaan jo hiton paljon pois. Miten ne sossun luukulla kävijät? Olisiko vuorostaan teidän aika tienata niitä rikkauksia valtiolle? Kokeile vuorostaan tehdä sama perässä.
Jos näin, niin sama pitää tehdä myös asunto ja kiinteistöomistuksille. T. Vuokralla-asuva osakesäästäjä.
Mä voin lahjoittaa armeijalle kunnostettavan superauton Ladan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen niitti. Syy aloittaa valmistelut omaisuuden siirtoon Suomesta pois.
Näin varakkaat tulevat toimimaan, mukaanlukien minä. Siis se pieni vähemmistö, joka kustantaa tukiloisten elämän ja yhteiskunnan palvelut.
Miettikääs uudelleen, onko toivottava vero. Suomi kuolee köyhyyteen.
minne ajattelit mennä Ursula Von Der Leyenin islami-muslimi invaasio etenee kaikissa EU maissa?
Olen eri, mutt perhesuhteiden ansiosta minun olisi mahdollista saada sekä usa:n, että kanadan kansalaisuus. Ja kun on varallisuutta, voisin myös todistaa sillä etten tule taakaksi yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä heitän myös ehdotuksen..
Julkisen sektorin työntekijöutlä leikataan puolet palkasta puolustusluluihin.
Jotain isänmaa velvollisuutta voi vaatia myös julkisen sektorin työntekijöiltä jotka on valtion ja kuntien palvelukseS.
Miksi niiltä? pieni ja keskipalkkaisilta?
Tulee ihan pilipaliarmeija.
juurikin näin nyt otetaan puolet pois rikkailta saadaan vahva armeija tällä tavalla, rikkaat vastustavat mutta ei se auta yhtään
Verotuksessa rikkailta otetaan jo hiton paljon pois. Miten ne sossun luukulla kävijät? Olisiko vuorostaan teidän aika tienata niitä rikkauksia valtiolle? Kokeile vuorostaan tehdä sama perässä.
Olen pitkään ollut sitä mieltä, että kaikki tuet pitäisi lakkauttaa. Tarkoitan myös lapilisiä. Sen sijaan jokaiselle annetaan kerran vuodessa perustulo, lapsille reippaasti vähemmän, kuitenkin laskennallsiesti sen verran, että sillä saa lapsen ruoat ja vaatteet ja muut välttämättömät menot ja hitusen päälle. Perustulon saisi itse sitten vaikka sijoittaa tai vaikka käyttää vessapeprina, ihan miten kukakin haluaa, mutta turha olisi valittaa sitten, että tuhlasin rahani bilettämiseen, mitäs nyt kun ei ole rahaa ruokaan. Kukaan ei auta. Joudut kantamaan itse vastuun elämästäsi. Sössijöille apua kuitenkin sen verran, että sitten heille määrättäisin oikeuden puolesta holhooja, joka ottaisi rahaliikenteen hallintaan ja sitten pakollinen taloustietokoulutus, jossa olisi pakko käydä oppimassa miten rahaa käytetään, jos haluaisi pois holhouksen piiristä.
Ei tarvitsisi sitten huudella kenekään ihmisille, jotka ovat ihan itse päättäneet tuhlailun sijaan alkaa kerryttää omaa varallisuuttaan sijoittamalla, tai kadehtia tai olla katkera.
(ja jokaisen on syytä muistaa, että ihan oikeasti määräaikaisetkin korkeakorkoiset talletustilit ovat sijoittamista ja ne ovat varmaa tuottoa niin kauan, kun et pidä yli 100 kn varallisuutta yhdessä pankissa: kun avaat märääaikaisen tilin, näet avaushetkellä minkä korona rahoille saat, valitset itse miten pitkään pidät rahojasi siellä lukittuna ja sen jälkeen tilillesi rapsahtaa se sijoitettu rahasumma korkoineen. Ei riskiä. (itse esim. tällä hetkellä pidän suurehkoa summaa rahaa määräaikaisella tilillä, koska olen kuukauden kuluttua menossa ostamaan niillä rahoilla asuntoa ja maksan myös sitten veron samalla). Tilin tuoman koron sitten laitan heti sen jälkeen pörssiin) Ne, jotka ovat opiskelleet enemmän sijoitusalaa osaavat sitten hakea hiukan parempaa tuottoa pörssisijoittamisesta)
Tässä nyt näkyy näiden varakkaiden suomalaisten isänmaallisuus ..kun kriisi iskee niin niin suuri.l osa lähtee rahoineen pois ensimmäisenä maasta .
Toki on selvä että jos sota tulee niin sitten tullaan ulosmittaamaan ihmisten pankkitilin ja irrotettavissa oleva varallisuus sota kuluihin..
Mistä kuulette että Suomi sodan aikana saa tuloja kun kaikki työväki on sotimassa suomessa.
Ei siinä muuta vikaa ole kuin se, että on perustuslain vastaista.
Vierailija kirjoitti:
PoikkeuslIlla sellaiset kierretään. Esim kansalaisten kiinteistöt ja ajoneuvot on jo korvamerkittyja takavarikoitavaksi ...
Jos sattuu omistamaan 4 veto diesel maasturin nii. Todellisuudessa olet ostanut sen jo muiden kayttoon
Mitä armeijalla tekee. Rikkaat saa mennä sotimaan itärajalle. Ollaan me köyhät täällä länsi suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka 100 000 euroa onkin suuri summa, niin kuitenkin hiukan liian pieni vielä. Parempi raja olisi mielestäni 500 000. Jos siis varallisuus ylittää 500 000 niin siitä pitäisi maksaa tietty määrä veroa. Suomessa ei kukaan yksityishenkilö tarvitse tuollaisia summia joten siitä voidaan aivan hyvin periä veroa. Ja ei, hyvätuloiset/rikkaat eivät alkaisi muutoksen myötä piilottelemaan omaisuuttaan, sillä sitä he tekevät jo nyt.
Venäläiset oligarkit ovat jo valmiina ostamaan kaiken pakkomyyntiin menevän yritysomaisuuden, kun suomalainen ei enää voi omistaa.
Katselin vanhaa taskukalenteria vuodelta 1942 ja siinä oli jonkinlainen verotaulukko, jossa oli mainittuna myös sotavero. Eli kyllä silloinkin jotain verotettavaa tienaavat ovat osallistuneet sotakustannuksiin.
En kannata.
Tienaan nettona 2000e/kk ja olen pihi. Mulla on sijoituksia 105t. Muuta mulla ei olekaan. Asun vuokralla ja käytän julkisia.
Koko ajan maksan veroja niin osingoista kuin myyntivoitoista. Ja palkasta. Eli rahoitan ihan riittävästi yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt näkyy näiden varakkaiden suomalaisten isänmaallisuus ..kun kriisi iskee niin niin suuri.l osa lähtee rahoineen pois ensimmäisenä maasta .
Toki on selvä että jos sota tulee niin sitten tullaan ulosmittaamaan ihmisten pankkitilin ja irrotettavissa oleva varallisuus sota kuluihin..
Mistä kuulette että Suomi sodan aikana saa tuloja kun kaikki työväki on sotimassa suomessa.
varakkaat ovat jo todistaneet osaavansa laittaa rahansa poikimaan, joten heitä kannattaa pitää elossa ja antaa heidän hallita omaa varallisuutaan: vain tuotosta verotetaan. ihan niinkuin nytkin. Samaan aikaan, kun tuilla elävä kansanosa on rintamalla, niin jokainen siellä kaatunut merkitsee sitä, että tuilla elävien määrä vähenee.
vähän ot, mutta mitä ilmeisemmin euroopan johto pitää sodan leviämistä hyvin todenäköisenä ja suomen johto, että se tulee suomeen, koska on alettu tosissaan ehdotella tällaisia puolustusveroja, joiden avulla kerätään rahaa sotakoneistoa varten. Se "lähetetään ukrainaan" on ihan vain silmänlumetta.
Jos rikas haluaa puolustaa omaisuuttaan niin se maksaa? Eikös se niin mene? Vai pitääkö köyhän hoitaa rikkaan puolesta se maan puolustaminenkin? Ei kai sentään? Ai saa se köyhä sentään almuina valtiolta tukea? Juu saa mutta ei niin paljoa että sen takia kannattaa henkensä menettää. Se maksaa jonka omaisuutta puolustetaan?
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus kun on puikoissa niin ehto rajataan 10 000 euroon ja kulkemaan vain työttömiä ja kela tukien saajia
Tämä on kylläkin vasemmsiton eli SAK:n Elorannan ehdotus.
On kyllä perustuslainkin vastainen, eikä meillä ole niin paljon rikkaita, että ne varastetut rahan juurikaan auttaisi tilannettä-
Demarin vihaa työlläkäyviä kohtaan.
https://www.sak.fi/ajankohtaista/uutiset/sakn-jarkko-eloranta-suomeen-p…
Jaa, pitää kyllä harkita uudelleen sitä töihin menemistä, jos palkastakin jo kaikkien verojen lisäksi pitää alkaa maksaa yllätys yllätys uutta veroa jo kymmennen muun lisäksi.
Ja entäs jos silti onnistuisi säästämään rahaa 50 vuotta työstkenneltyään vaikka vanhuuden varalle, kun eläke on pieni, niin kyllä vasssari huomaa, että tuo raha on ilman muuta otettava pois.
Laskelamatkin osoitti, että ei tuossa SAK:n ehdotuksessa ole mitään järkeä, koska EI Suomessa enää mitään rikkaita ole. Kun duunaritkin jo lasketaan rikkaiksi.
Sen lisäksi ihmisoikeuksiin kuuluu omaisuuden suoja. Ja on se meidän perustuslaissakin. Eikä sitä voida käytännössä muuttaa.
Omaisuudensuoja (myös omaisuuden suoja) tarkoittaa oikeusjärjestyksen antamaa suojaa luonnollisen henkilön tai oikeushenkilön omaisuudelle. Yleensä omaisuudensuojalla tarkoitetaan nimenomaan kansallisten perustuslakien perusoikeussäännösten ja ihmisoikeussopimusten antamaa suojaa yksilön taloudellisille intresseille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PoikkeuslIlla sellaiset kierretään. Esim kansalaisten kiinteistöt ja ajoneuvot on jo korvamerkittyja takavarikoitavaksi ... Ei meillä ole mitään poikkeustilaa, Sak vain haluaa muihin tarkoistuksiin ryöstää ihmisten rahaat. Jos annat pikksormen, niin seuraavksi viedään asunto ja auto ym., jos joku on sellaiset hankkiakseen tehnyt työtä ja maksanut veroja joka asiasta, auostakin 10 eri veroa makstaan.
Heh. Vai tarkoittaa sinusta tuo summa varakasta? 100000euroa on ihan normaali summa rahaa, joka voi toisilla olla kiinni asunnossa, mökissä yms. Moni jolla on tuo summa omaisuutena kiinni voi olla varakkaampi kuin se, jolla tilillä.
Minulla on yli tuon summan, olen täysin tavallinen duunari. Raha metsästä, jonka sijoitan joskus sopivaan ja isompaan asuntoon. Verottaja vei jo osuutensa.
Ihan normaalia elämää elän. Rahastoja on myös jonkun verran juu. En ole mikään rikas todellakaan. Kerrostalossa asun ja seuraan ruokatarjouksia siinä missä moni muukin.
Ap täytyy olla provo tai todella typerä ihminen. tehkää elämällänne jotain ja lopettakaa se mariseminen. Mene vaikka kadulle kerjäämään, jos et muuhun pysty.