ADHD-luonteisena ihmisenä en kestä muiden ihmisten HITAUTTA tehdä asioita ihan arjessa!!!
kun tuttavani tekevät asiat hitaasti ja miettien olen jo keksinyt sillä aikaa maailmanpyörän tai rakentanut lentokoneen 2 kertaa ja käynyt lenkillä 10 km ja puntilla yhtä aikaa, ja silti pitää odottaa muiden ihmisten HITAUTTA kaikessa, siksipä en siedäkään sosiaalista elämää koska en kestä jarruttelua ja odottamista arjessa, elämässä, ajattelussa, valinnoissa en missään
VAUHTIA pitää olla jatkuvasti
tv Andy ADHD
Kommentit (34)
Elä hoputa, teen asiat omalla vauhdilla.
No, eivät kaikki ihmiset ole mitään nopsajalkoja tekemään sitä ja tätä sekunnissa. Esim mä, kun kirjaudun pankin kotisivuille, se kestää. Itselläni on kans ADHD ollut varmaan kohta 49,5:n vuotta, minkä ikäinen olen. En käytä mitään lääkkeitä siihen. Nehän luokitellaan HUUMEIKSI. En halua olla huumehörhössä lopun ikääni.
Minulla on adhd ja salitreeni tyttären kanssa on tuskaa. Hän odottaa joka sarjan jälkeen 3 min. Itse teen heti perään jonkun toisen lihasryhmän. Minä mitään ala istuskelemaan.
Hermo menee myös liikenteessä nopeasti.
Entäs hitaasti juurta jaksain selittäjät?
Mulla on just tonmonen ahdh työkaverina Hoputtaa aina muita ja ivailee kaikille hitaudesta, nostaa itseään jalustalle, kun on niin aikaan saapa ja nopea. Mutta eipä työ ei ole niin laadukasta.
Ystävyyssuhteiden haasteet ja niiden tukeminen autismikirjolla
https://www.theseus.fi/handle/10024/890468
Sama vika täällä. Aamuisinkin olen toimittanut jo monta asiaa ennekuin puuro on kypsää.
Vierailija kirjoitti:
Tutuille sanon suoraan, että lopeta jaarittelu ja mene asiaan. Muiden kanssa piinaa. Sivusta
Mulla on adhdn tarkkaamaton muoto, ja olen kaikessa tekemisessäni tosi hidas.
Sanoin kerran luennolla että voitaisiinko jo mennä asiaan.
Minulla ei ole adhd mutta silti vituttaa ihmisten hidastelu eli vaatoilu. Eilen meinasi mennä apteekissa hermot jonottaessa, vaikka järkeni kyllä tiedosti, että ihmisillä on kysymistä lääkkeistä oikeutetusti. Haluan itse hoitaa pakolliset asioinnit vaan ripeästi.
Vierailija kirjoitti:
Ohis: Riippuu asiasta. Jos se selviää jo alussa, keskeytän kyllä tarvittaessa jotenkin. Olen perinyt nopean temperamentin vanhemmiltani.
Kun minä vielä mietin sinä olet ehtinyt tekemään jo 10 virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole adhd mutta silti vituttaa ihmisten hidastelu eli vaatoilu. Eilen meinasi mennä apteekissa hermot jonottaessa, vaikka järkeni kyllä tiedosti, että ihmisillä on kysymistä lääkkeistä oikeutetusti. Haluan itse hoitaa pakolliset asioinnit vaan ripeästi.
Tuo on ihan yleinen ongelma nykyaikana. Some ja internet syöttää koko ajan uutta ärsykettä, joten kun joutuu odottamaan paria sekuntia pidempään niin meinaa hermot mennä. Eli vähennä ärsyketulvaa niin jaksat odotella ärsyyntymättä.
Välillä töissä iltarapsalla meinaan revetä nahoistani kun toisilla jutut menee ihan epäolennaisiin asioihin tai kokonaan pois aiheesta. Sanokaa jo asianne saatana älkääkä länkyttäkö päivän juoruja että täältä pääsee ihmiset joskus kotiin😠
Ota vähemmän sitä vauhtia niin rauhotut.
Vierailija kirjoitti:
Farmaseuttina tuttaa juuri sellaiset urpot jotka tulevat eläkkeiden maksupäivänä apteekkiin, heti kaupassakäynnin jälkeen, valittamaan kuinka jäätelöt sulaa että mikä ttu täällä kestää.
palvelen näitä idi ootteja aina korostetun hitaasti.
Eipä nuo kaikki ole adhd:tä, ovatpahan vain hötkyilijöitä.
Ennen adhd:n tuloa muotiin teitä sanottiin hätähousuiksi, eikä se varsinaisesti ole kehu.
miksi kukaan ei vastannut aloitukseen sekun nnissa? miten kauan pitää odottaa? vaastaa heti tai mene lenkilel tai töihin tai tee jotain HETI!