Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotaan että se on oma syy, jos ei ole ystäviä?

Vierailija
07.06.2025 |

Kyllä se voi myös olla että on sellainen ihminen jonka ystävä kukaan ei halua olla eli vastuu on niillä muilla. Syitä voi olla esim. rumuus ja köyhyys, ja että näiden myötä ei pääse elämässä eteenpäin. Niin silloin ei välttämättä kelpaa kaveriksi edes vertaisilleen.

Kommentit (455)

Vierailija
421/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Pystytkö erottamaan syrjinnän, avunannon ja ystävyyden toisistaan? Vaikuttaa siltä että et. Yksinäisyydellä on myös sellainen taso, jossa ihmisellä on kyllä apua saatavilla ja joitakin ihmisiä elämässään, mutta todellista ystävää ei. Merkittävä osa suomalaisista yksinäisistä kärsii siitä, eikä sitä ratkaista vaatettamalla, ruokkimalla, tuomitsemalla muita tai vaihtamalla pari sanaa.<<

No totta kai Jeesus haluaa että autamme samalla tavalla kaikkia hädänalaisia, hän nyt vain mainitsi nuo muutamat esimerkit. Ja olihan siinä että käydään niiden yksinäisten ihmisten luona heitä jututtamassa, sehän juuri on ystävyyttä.

Vierailija
422/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusatuista tulee usein sosiaalisesti kömpelöitä ja eristyneitä, eikä sille oikein mitään voi. Vuosien piina riikkoo lopulta jotain ihmisen psyykkeestä. Kiusaajat itse eivät aiheuttamaansa vahinko edes näe tai ymmärrä.

Kyllä, he tarvitsevat paljon apua ja välittämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että lopun aikoja eletään kun on niin koviksi muuttuneet asenteet. 

Vierailija
424/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusatuista tulee usein sosiaalisesti kömpelöitä ja eristyneitä, eikä sille oikein mitään voi. Vuosien piina riikkoo lopulta jotain ihmisen psyykkeestä. Kiusaajat itse eivät aiheuttamaansa vahinko edes näe tai ymmärrä.

Kyllä, he tarvitsevat paljon apua ja välittämistä.

Peppuseksi parantaa heidät 😊. Eli harrastakaa kaikki peppuseksiä! 😁

Vierailija
425/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tänne katsomaan. 

se ettei sulla ole ystäviä voi johtua monesta eri syystä, tuskin pelkästään valtavirrasta poikkeava ulkonäkö sitä selittää

Sitä nyt ei ole vielä mietittykään, kun sekä terapeutti että psykiatri yrittävät keksiä syytä, miksi mukava ja ystävällinen ihminen ei löydä omaa paikkaansa. 

Kuulostaapa pätevältä. 

Maksan sinulle tonnin tai pari, jos saat tämän korjattua. Jos olet pätevämpi kuin nämä hoitotahot, joihin olen tähän mennessä törmännyt (joukossa on ihan päteviäkin ihmisiä). 

Olet ymmärtänyt psykiatrin ja terapeutin tehtävät väärin. H

Ja sinä ymmärsit väärin. Psykiatri on sen alan lääkäri, että hänen kanssaan voi puhua asioista syvemmin, jos kukkaro kestää. Ja osa terapeuteista on psykiatreja. Pointti oli siinä, että edes nämä ammattilaiset eivät ole löytäneet ongelmaa, joten eivät myöskään pysty siinä siksi auttamaan työssä, jonka tekisin itse. 

Vierailija
426/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oletko miettinyt mistä johtuu että sinun pitää ystävyssuhteissa olla se vahvempi?"

😄 Joo, kaikkein sairaimpia ovat tietenkin ihmiset jotka haluavat auttaa heikko-osaisia! Taustalla ei VOI olla muuta kuin jokin kieroutuma...

Edelleen se auttamisen ja ystävyyden ero. Yksi ystävyys jos alkaa auttamisesta niin ei se ole ihmeellistä, mutta että monta

Vierailija
427/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sille jotain. Tai en kyllä koe olevani mitenkään keskivertoa huonompi siksi että mua kiusattiin peruskoulussa. Mulla on ystäviä, parisuhde ja harrastuksia. 

Vierailija
428/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sille jotain. Tai en kyllä koe olevani mitenkään keskivertoa huonompi siksi että mua kiusattiin peruskoulussa. Mulla on ystäviä, parisuhde ja harrastuksia. 

Ei kukaan ole sanonut että nämä ihmiset olisivat HUONOMPIA. Paremminkinhan he ovat parempia kuin paine hioo timantteja.

Mutta voi myös olla että sinua ei kiusattu kovin lujaa. Ja toki on myös täysin mahdollista että et edes puhu totta. On erittäin harvinaista että rankasti kiusattu ihminen suhtautuisi yliolkaisesti toiseen kiusattuun.

Vierailija
429/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ongelma on se miksi alunperin hakeuduit psykiatrille ja terapeutille. Ei sinne kukaan mene sanomaan, että mulla ei ole mitään ongelmaa, koitapa löytää sinä minulle yksi ongelma, kun en itse ole löytänyt

Vierailija
430/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole sanonut että nämä ihmiset olisivat HUONOMPIA. Paremminkinhan he ovat parempia kuin paine hioo timantteja.

Mutta voi myös olla että sinua ei kiusattu kovin lujaa. Ja toki on myös täysin mahdollista että et edes puhu totta. On erittäin harvinaista että rankasti kiusattu ihminen suhtautuisi yliolkaisesti toiseen kiusattuun.

Sosiaalisesti kömpelö ja eristäytynyt? Eivät ne hyvältäkään kuulosta. 

Ai että joko valehtelen tai kiusaamiseni ei ollut rankkaa? Just joo. Minusta tuo, ja se että tuomitset ihmiset noin vahvasti lähtökohtiensa perusteella, on nimenomaan väheksyvää ja kylmää. 

Vierailija
431/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa ystäviä, niin pitää olla itse aktiivinen. Ei kukaan tule kotoa hakemaan.

No kuka sellaista on taas kuvitellutkaan? Siis sinun lisäksesi. Ketjun avausviestissäkin kerrottiin just nimenomaan siitä kuinka itse on se aktiivinen, ehdottaa ja ideoi ym mutta kukaan ei tee samaa vastavuoroisesti. Silti seura kuitenkin kelpaa eli ei ole sitäkään, ettei olisi millään tasolla toivottua seuraa tai ei-pidetty ihminen mutta toistuvasti on kuitenkin samassa tilanteessa että toisille se on vähän evvk ja aivansama onko mukana menossa vaiko ei.

Tuossa tilanteessa on kummasti kaukana omalta mukavuusalueeltaan varmasti suurin osa ihmisistä, mutta silti sen hyljeksityn ja kelpaamattoman on vain jaksettava olla se ainoa aktiivinen ja sitten kun siihen väsyy (ja tekee kenties ketjun esim tälle palstalle) niin tulee joku hyväkäs kertomaan näsäviisaana, että se vaan pitää olla itse aktiivinen eikä kukaan tule kotoa hakemaan.

Ongelma ei todellakaan ole oman aktiivisuuden puute saati se ettei viitsisi itse mitään vaan se, että edes jonkinlaisen kaverisuhteen saaminen / ylläpitäminen on toistuvasti hirvittävän työlästä ja se työ on yksin omilla hartioilla. Ja jos ja kun sitä ei sitten enää yksi kaunis päivä enää tee niin koko tuttavuus oli sitten siinä eikä toiselle osapuolelle herää ilmeisesti edes kysymystä onkohan sillä kaikki hyvin? Sitä onkin (ollut) täysin yhdentekevä toiselle ja kokemuksesta voin kertoa, että tuo tunne on aika ikävä.

Vierailija
432/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarpeelliseksi mennä keskustelemmaan tuntemattomien kanssa. Jos joku tuntematon on jutustellut niin yleensä vanhemåi herrasmies niitä näitä. Itselläni on myös ongelma että ystävystyn ihmisten kanssa helposti ja tuntuu kiusalliselta olla aktiivinen keskustelija vaikka olen erittäin introvertti. Whatsappailu, viesteihin vastaaminen 5min sisään ja muut turhuudet luo vain painetta arkeeni ja ihmissuhde tuntuu jopa raskaalta. Valitettavasti yksinäisimmät myös vaativat eniten seuraa, eikä ymmärretä että työn ja perheen lisäksi aikaa pitäisi jäädä lepoon.

Vierailija
433/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa ystäviä, niin pitää olla itse aktiivinen. Ei kukaan tule kotoa hakemaan.

No kuka sellaista on taas kuvitellutkaan? Siis sinun lisäksesi. Ketjun avausviestissäkin kerrottiin just nimenomaan siitä kuinka itse on se aktiivinen, ehdottaa ja ideoi ym mutta kukaan ei tee samaa vastavuoroisesti. Silti seura kuitenkin kelpaa eli ei ole sitäkään, ettei olisi millään tasolla toivottua seuraa tai ei-pidetty ihminen mutta toistuvasti on kuitenkin samassa tilanteessa että toisille se on vähän evvk ja aivansama onko mukana menossa vaiko ei.

Tuossa tilanteessa on kummasti kaukana omalta mukavuusalueeltaan varmasti suurin osa ihmisistä, mutta silti sen hyljeksityn ja kelpaamattoman on vain jaksettava olla se ainoa aktiivinen ja sitten kun siihen väsyy (ja tekee kenties ketjun esim tälle palstalle) niin tulee joku hyväkäs kertomaan näsäviisaana, että se vaan pitää olla itse akti

Aika paljon täällä ketjussa on puhuttu siitä kuinka muiden pitää mennä jututtamaan yksinäisiä, tai ovat mulkkuja. Myös aloituksessa sanotaan, että vastuu on muilla. -eri

Vierailija
434/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa on kummasti kaukana omalta mukavuusalueeltaan varmasti suurin osa ihmisistä, mutta silti sen hyljeksityn ja kelpaamattoman on vain jaksettava olla se ainoa aktiivinen ja sitten kun siihen väsyy (ja tekee kenties ketjun esim tälle palstalle) niin tulee joku hyväkäs kertomaan näsäviisaana, että se vaan pitää olla itse akti

Niin, itse olisin jo katkaissut aiemmin yksipuolisen ystävyys suhteen. Mitä niitä pitkittämään ja katkeroitumaan . T. Yksinäinen vaari

Vierailija
435/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oletko miettinyt mistä johtuu että sinun pitää ystävyssuhteissa olla se vahvempi?"

😄 Joo, kaikkein sairaimpia ovat tietenkin ihmiset jotka haluavat auttaa heikko-osaisia! Taustalla ei VOI olla muuta kuin jokin kieroutuma...

Edelleen se auttamisen ja ystävyyden ero. Yksi ystävyys jos alkaa auttamisesta niin ei se ole ihmeellistä, mutta että monta

Eivät minun kaikki ystävyyssuhteeni ole alkaneet auttamisesta. Vaikka se toki ei ole mikään ongelma jos joillakuilla onkin.

Vierailija
436/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa on kummasti kaukana omalta mukavuusalueeltaan varmasti suurin osa ihmisistä, mutta silti sen hyljeksityn ja kelpaamattoman on vain jaksettava olla se ainoa aktiivinen ja sitten kun siihen väsyy (ja tekee kenties ketjun esim tälle palstalle) niin tulee joku hyväkäs kertomaan

Onhan se kieltämättä aika hassu ajatus, että jos ihminen on ollut huonoissa ihmissuhteissa, on toisten vastuulla tehdä sille jotain 

Vierailija
437/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Sosiaalisesti kömpelö ja eristäytynyt? Eivät ne hyvältäkään kuulosta. 

Ai että joko valehtelen tai kiusaamiseni ei ollut rankkaa? Just joo. Minusta tuo, ja se että tuomitset ihmiset noin vahvasti lähtökohtiensa perusteella, on nimenomaan väheksyvää ja kylmää.<<

Joo kyllä tämä hyvin vahvasti välittyy teksteistäsi. Kuten tuo kuinka teet pilaa siitä että sosiaalisesti kömpelö js eristäytynyt ihminen ei voi olla jossain mielessä hioutunut timantti. Kyllä hänestä hyvin todennäköisesti ainakin empaattisempi ihminen ja ymmärtäväisempi toisia kiusattuja kohtaan tulee kuin sinusta. Joka ei näe kiusattua itseään syypänä omiin ongelmiinsa, enpä ole toista tuollaista kiusattua kohdannut ja tuskin on kukaan muukaan. Kenen vakavasti otettavan ihmisen asenne kiusattuja kohtaan on se että ratkaiskaa itse ongelmanne???.... 😃 Ei kenenkään muun kuin tämän foorumin pohjasakan.

Vierailija
438/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että joko valehtelen tai kiusaamiseni ei ollut rankkaa? Just joo. Minusta tuo, ja se että tuomitset ihmiset noin vahvasti lähtökohtiensa perusteella, on nimenomaan väheksyvää ja kylmää.<<

Joo kyllä tämä hyvin vahvasti välittyy teksteistäsi. Kuten tuo kuinka teet pilaa siitä että sosiaalisesti kömpelö js eristäytynyt ihminen ei voi olla jossain mielessä hioutunut timantti. Kyllä hänestä hyvin todennäköisesti ainakin empaattisempi ihminen ja ymmärtäväisempi toisia kiusattuja kohtaan tulee kuin sinusta. Joka ei näe kiusattua itseään syypänä omiin ongelmiinsa, enpä ole toista tuollaista kiusattua kohdannut ja tuskin on kukaan muukaan. Kenen vakavasti otettavan ihmisen asenne kiusattuja kohtaan on se että ratkaiskaa itse ongelmanne???.... 😃 Ei kenenkään muun kuin

Ootko saanut apua traumojesi käsittelyyn?

Vierailija
439/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ootko saanut apua traumojesi käsittelyyn?"

😄 Oletko sinä?

Vierailija
440/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä tämä hyvin vahvasti välittyy teksteistäsi. Kuten tuo kuinka teet pilaa siitä että sosiaalisesti kömpelö js eristäytynyt ihminen ei voi olla jossain mielessä hioutunut timantti. Kyllä hänestä hyvin todennäköisesti ainakin empaattisempi ihminen ja ymmärtäväisempi toisia kiusattuja kohtaan tulee kuin sinusta. Joka ei näe kiusattua itseään syypänä omiin ongelmiinsa, enpä ole toista tuollaista kiusattua kohdannut ja tuskin on kukaan muukaan. Kenen vakavasti otettavan ihmisen asenne kiusattuja kohtaan on se että ratkaiskaa itse ongelmanne???.... 😃 Ei kenenkään muun kuin

Teet tulkintoja täysin tyhjästä. Tämähän ei ole minun kirjoittamaani: 

Kiusatuista tulee usein sosiaalisesti kömpelöitä ja eristyneitä, eikä sille oikein mitään voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme