Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varallisuusvero

Vierailija
06.06.2025 |

Sak:lla taas käsi muiden taskussa. Minkähän ihmeen takia oma asunto, auto ja KESÄMÖKKI olisi verosta vapauttuja? Kai tähän joku yläraja edes tulisi, enintään 100 tonnin asunto, 5 tonnin auto ja 30 tonnin mökki. 

Kesämökki ja auto tässä eniten riepoo, monella mökit ovat kaiken lisäksi perittyä omaisuutta. Eli tuplasti ansaitsematonta.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotettu varallisuusvero olisi siis kokoluokaltaan 100-200 miljoonaa euroa vuodessa ja se kohdistuisi yhteiskunnan rikkaimpiin ja etuoikeutettuimpiin. Vertailun vuoksi tupakkaveron tuotto on yli miljardi euroa vuodessa ja maksajien joukossa pienituloiset ovat yliedustettuna. Jotain tolkkua nyt tähän rikkaiden puolesta tapahtuvaan ulinaan. 

tupakkavero menee vain typerille, eikä suinkaan pienituloisille, Jos tässä on jokin kausaliteetti niin sitä voi kukin pohtia sitten itse. Tupakkavero on todella helppo välttää, esim minä en ole maksanut elämäni aikana sentin senttiä sitä. 

Varallisuusvero on myös tosi helppo välttää. Laita rahat mun tilille, mä hoidan verot ulisematta. 

Vierailija
62/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuon rajan juuri ja juuri rikki tänä vuonna kun tuli läheisen ihmisen perintö ja olen varautunut vuosia myös pienestä palkasta säästämällä ja sijoittamalla työttömyyden varalle, oman asunnon ostoon, lapsen saantiin ja äitiysaikaan, vanha autokin pitää joskus uusia. En halua tehdä hätäisiä päätöksiä esim. asunnon oston suhteen, jatkossa pitää kai ottaa osa säästöistä ulos käteisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotettu varallisuusvero olisi siis kokoluokaltaan 100-200 miljoonaa euroa vuodessa ja se kohdistuisi yhteiskunnan rikkaimpiin ja etuoikeutettuimpiin. Vertailun vuoksi tupakkaveron tuotto on yli miljardi euroa vuodessa ja maksajien joukossa pienituloiset ovat yliedustettuna. Jotain tolkkua nyt tähän rikkaiden puolesta tapahtuvaan ulinaan. 

tupakkavero menee vain typerille, eikä suinkaan pienituloisille, Jos tässä on jokin kausaliteetti niin sitä voi kukin pohtia sitten itse. Tupakkavero on todella helppo välttää, esim minä en ole maksanut elämäni aikana sentin senttiä sitä. 

Varallisuusvero on myös tosi helppo välttää. Laita rahat mun tilille, mä hoidan verot ulisematta. 

Eihän silloin VÄLTY varallisuusverolta, vaan MAKSAJA vain vaihtuu.. 

Vierailija
64/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ulkomaisiin pörssiyhtiöihin sijoittaneet suomalaiset laittavat varallisuuttaan Suomeen ja suomalaiseen yritys- ja elinkeinotoimintaan. Tuskin juuri mitään, sillä ne rahat ovat johonkin veroparatiisiin piilotettu.

Vierailija
65/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ulkomaisiin pörssiyhtiöihin sijoittaneet suomalaiset laittavat varallisuuttaan Suomeen ja suomalaiseen yritys- ja elinkeinotoimintaan. Tuskin juuri mitään, sillä ne rahat ovat johonkin veroparatiisiin piilotettu.

Näinhän te kelarotat luulette, koska peilaatte oman epärehellisyytenne meihin rehellisiin sijoittajiin. ME emme toimi kuten TE toimisitte. 

Minä ilmoitin jopa 4 cnt:n korkotulot, jotka tulivat ulkomaiselle välittäjälle australiasta. Verottaja ei näistä voisi mitenkään saada tietoa mutta olenkin REHELLINEN, enkä mikään rikollinen. Valtaosa sijoittajista eivät harrasta laitonta tulojen ja varojen piilottelua. 

Vierailija
66/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kannustaa ihmisiä rikastumaan. Miten olisi köyhyysvero?

Näin juuri! 

Vierailija
67/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi maksaa siitä, että pihalla seisoo 20v vanha autonromu (josta jo maksetaan veroja), omana on kerrostalo asunto ja mökki on perintömökki jaettuna 8 serkun kanssa siten, että jokainen pääsee mökille 1-2vko kesässä? 

Jokainen saa tuollaisen autonruppanan esimerkiksi. Se ei ole mikään saavutus. Omistusasunto on mahdollinen melkein kaikille työssäkäyville kun vain suunnittelee taloutensa. Ei ole mitään syytä olla taas keskiluokan lompakolla.

Asunto, mökki ja autonromu olisivat verosta vapaat.

Vierailija
68/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo 100 000 ole normaaleissa länsimaissa edes mitään varallisuutta vielä. Ihan eri summissa aletaan puhua ja mitata vaurautta, miljoonissa vähintään.

Tuo 100000 on todella pieni summa. Me suomalaiset olemme kansainvälisesti vertaillen  köyhää tuulipukukansan. Raja pitää laittaa johonkin tuolle tasolle, jotta saataisiin edes jotakin kerättyä.

Vierailija
69/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hittoa! Ollaan mieheni kanssa tehty töitä siitä, kun valmistuimme. Keskitasoa on ollut palkat, minulla vähän vähemmänkin. Olemme hoitaneet lapset ilman suuria kodinhoidontukeja, eletty silloin niukasti ja maksettu samalla todella isokorkoista lainaa 120 neliön omakotitalosta. Pienistä perinnöistä on verot maksettu, joka tuntui kohtuuttomalta. Omistetaan talo ja vähän metsää, maapalanen, josta viljeliä maksaa vuokraa 500€/vuosi.ei olla rikkaita oltu koskaan, kädestä suuhun eletty. Lomailtu olemme vain kotimaassa. Omaisuuden verotusarvo on noin 130 000€, riippuen siitä miten taloamme arvotetaan. Tästäkö vielä lisäveroa maksettaisiin? 

Vierailija
70/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo 100 000 ole normaaleissa länsimaissa edes mitään varallisuutta vielä. Ihan eri summissa aletaan puhua ja mitata vaurautta, miljoonissa vähintään.

Tuo 100000 on todella pieni summa. Me suomalaiset olemme kansainvälisesti vertaillen  köyhää tuulipukukansan. Raja pitää laittaa johonkin tuolle tasolle, jotta saataisiin edes jotakin kerättyä.

Nimenomaan, lähinnä itkettää ja naurattaa että 100 000 euron varallisuudella olisi muka jotenkin vauras. Olen koko aikuisiän tottunut elämään pihisti, viimeksi kauhistelin kaupassa miten kaurahiutaleiden ja maidon hinta oli noussut. Tämä siis n. 100 000 euron varallisuudella, johon en olisi ikinä päässyt ellen eläisi näin pihisti ja katsoisi jokaisen tuotteen hintaa ruokakaupassakin.

Vierailija
71/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se kauheaa, jos joutuisi maksamaan 0,1-0,2 % veroa omaisuudesta, jonka vuosituotto on vaikka 5 %. Miten ne rikkaat pärjää? 

Siitä tuotosta maksetaan jo 30-34 % veroa. 

En voi mitenkään hyväksyä kesämökin jäävän tämän verotuksen ulkopuolelle. Itse täysin varattomasta perheestä ja lapsena aina kesät vietin yksin, kun kaverit lähtivät perheineen kesämökeille. Nyt sitten aivan mielettömän työn, opiskelun ja säästämisen kautta saanut kerrytettyä varallisuutta kohtuullisesti, niin nämä meinaavat sitä alkaa ryöstää. 

Jos tälläinen vero tulee, niin sitä maksettakoon sitten ihan kaikesta, niistä lv-laukuista lähtien, joita joka toisella tuntuu olevan.

Vierailija
72/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto ja keskusta ajaa syytöksillään ja vaatimuksillaan luokkayhteiskuntaa ja jakaa kansaa puheillaan. 

Rikastua ei saisi, kaikki pitäisi jakaa tasan, yrittäjät ovat riistäjiä ja duunarit orjia. 

Koskaan ei puhuta siitä mihin palkan lisäksi työtätekevä on oikeutettu ja miten palkka nousee työvuosien ja osaamisen myötä. 

Työpaikkojen lusmuilijat käyttävät aikaansa työnantajansa  haukkumiseen ja työolojen moittimiseen, mutta mitään he eivät halua sen eteen tehdä, eivät edes palkkansa eteen. Kun työnantaja antaa palautetta, niin sitä pidetään kiusantekona. 

Itse olen työni tehnyt aina asiallisesti ja pyrkinyt tekemään vähän enemmän kuin palkkani vaatisi, mutta saanhan lomat, saikkupäivät, tyhypäivät, liikuntaedun, työhuoneen ja tarvittaessa on auto millä työmatkat ajaa, joululahjat sekä merkkipäivämuistamiset.

Nyt selkärankaa siihen valittamiseen lusmuilijat ja töihin! Vassarit keskustan tuella ovat pelkkiä " kuutataivaaltalupailijoita" ilman realismia. Tyhmiäkö ne kansanedustajat ovat kun eivät älyä nykyistä Suomen tilannetta. Kurvinen on yks pelle, punainen nokka vain puuttuu, täysin ala-arvoista on puhe ja käytös. Parempi ei ole Lindtmankaan naisineen. Huh huh uskotteko oikeasti mitä puhuvat. Lupaile ei he mitään, ei leikkausten poistoa eikä lisää rahaa työttömille, oletteko sen huomanneet? Pelkkiä haavekuvia vain maalailleet. Työpaikkoja ei eduskunnasta käsin luoda, paitsi tukemalla enemmän yrittäjiä palkkausmenoissa. Saisivat vaikka apulaiset takaisin työpaikoille eli niitä tukityöllistettyjä enemmän. Mutta sehän ei vassareille sovi! 

Vierailija
73/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin viedään turvaverkko, jos joutuu työttömäksi niin saa todella surkeat työttömyyspäivärahat vaikka kuuluisi ammattiliittoon. Työelämä pelkkää silppua, yt:tä ja uutta työtä voi olla mahdoton löytää. Sitten kun onnistut petaamaan itsellesi edes vähän omaa turvaa, niin ollaankin käsi ojossa. Mikään 3-6 kk hätäkassa säästöissä ei todellakaan nykyään riitä yhtään mihinkään.

Vierailija
74/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli varallisuusvero aikaisemmin.

Norjassa on varallisuusvero vieläkin vaikka maa on ökyrikas jo pelkästään öljyrahojen turvin.

Vierailija
75/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hittoa! Ollaan mieheni kanssa tehty töitä siitä, kun valmistuimme. Keskitasoa on ollut palkat, minulla vähän vähemmänkin. Olemme hoitaneet lapset ilman suuria kodinhoidontukeja, eletty silloin niukasti ja maksettu samalla todella isokorkoista lainaa 120 neliön omakotitalosta. Pienistä perinnöistä on verot maksettu, joka tuntui kohtuuttomalta. Omistetaan talo ja vähän metsää, maapalanen, josta viljeliä maksaa vuokraa 500€/vuosi.ei olla rikkaita oltu koskaan, kädestä suuhun eletty. Lomailtu olemme vain kotimaassa. Omaisuuden verotusarvo on noin 130 000€, riippuen siitä miten taloamme arvotetaan. Tästäkö vielä lisäveroa maksettaisiin? 

Miten ihmiset voivatkin ymmärtää asian näin väärin. Sulla voi olla vaikka 5 miljoonan asunto, siitä ei menisi senttiäkään varallisuusveroa, koska veroa ei maksettaisi omasta asunnosta, vapaa-ajan asunnosta eikä autosta vaan muista omaisuuslähteistä, joiden alaraja olisi joko 100.000, jolloin veroa saataisiin kolme kertaa enemmän kuin jos veron alaraja laitettaisiin 200.000.

Radio-ohjelmassa veikattiin alarajaksi 150.000.

Vierailija
76/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän silloin VÄLTY varallisuus

SÄ kuvittelet, että MULLA säilyy RAHA?

Vierailija
77/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kannustaa ihmisiä rikastumaan. Miten olisi köyhyysvero?

Näin juuri! 

Tämä. Ihmisillä ei jää mitään säästöön, kun rahankäytöstä ei monella ole mitään ymmärrystä. Ruoka tilataan woltista ja kaupassa mennään jatkuvasti omien mielitekojen mukaan, pitää olla hienoja ja kalliita vaatteita, kenkiä ja elektroniikkaa, uusi auto ja hieno asunto, päälle otetaan osamaksuja ja kalliita pikavippejä. Talous näillä on jo valmiiksi ylivelkaantunut ja luottotiedot menneet/menossa. Kyllä tälläisestäkin elämäntavasta saisi rokottaa ja vaatia ihmisiä ottamaan jotain vastuuta omasta taloudestaan.

Vierailija
78/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kovatuloisimmille juuri annettu satojen miljoonien veronalennukset? Kyllä ne pärjää, vaikka joutuisivat muutaman kolikon yhteiseen hyvään laittamaan.

Vierailija
79/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jo tonnin omaisuus eli esim. talletukset pitäisi asettaa verotuksen piiriin. Vain kelan tuet varallisuusveron ulkopuolelle, kaikkea muuta pitää ja saa verottaa mahdollisimman ankarasti.

Vierailija
80/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt sillä lailla sodassa, että jos tavan kansa tarjoaa inkkarit, niin päälliköiden pitää paitsi osallistua, myöskin maksaa keihäät, kilvet ja tiipiit.

Voiko tätä Suomen kokonaispuolustusta muka mitenkään muuten edes ajatella?

Ja jos voi, niin perusteluja alle:

1.

2.

3.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän