Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varallisuusvero

Vierailija
06.06.2025 |

Sak:lla taas käsi muiden taskussa. Minkähän ihmeen takia oma asunto, auto ja KESÄMÖKKI olisi verosta vapauttuja? Kai tähän joku yläraja edes tulisi, enintään 100 tonnin asunto, 5 tonnin auto ja 30 tonnin mökki. 

Kesämökki ja auto tässä eniten riepoo, monella mökit ovat kaiken lisäksi perittyä omaisuutta. Eli tuplasti ansaitsematonta.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat maksaa niin paljon veroja kaikesta että muuttavat just pois suomesta jos ei tule mitään helpotuksia. Sitten suomi kuolee köyhyyteen kun rikkaat veronmaksajat lähtee. Sitten ei saa köyhät mitään etuuksia enää.

Rikkailla on myös paljon menetettävää kun venäläinen vyöryy rajanaapuri yli, ja köyhän kansan pitäs mennä eturintamaan kuolemaan ja puolustamaan rikkaiden omaisuutta

Vierailija
42/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kauheaa, jos joutuisi maksamaan 0,1-0,2 % veroa omaisuudesta, jonka vuosituotto on vaikka 5 %. Miten ne rikkaat pärjää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Elorannan ehdottama varallisuusvero ei kelpaa, niin hallituksen kaavailema kaikkiin maa- ja metsäpohjiin ja asuntoihin kohdistuva tietty prosentti käyvästä arvosta verotettaisiin kiinteistöverona.

Kiinteistöverohan on jo varallisuusvero, mutta sitä maksat omasta kodistasi et sijoituksistasi.

Vierailija
44/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se kauheaa, jos joutuisi maksamaan 0,1-0,2 % veroa omaisuudesta, jonka vuosituotto on vaikka 5 %. Miten ne rikkaat pärjää? 

Olisi kauheaa. 

Minä maksan jo vuosituotostani 25,5% veroa ja tähän päälle tuo omaisuus vero. 

Tämä nostaisi vuosituotostani maksaman veron jo 28,9%. 

Minun tuloillani palkasta menisi vain 10,9% keskimäärin eli REILUSTI vähemmän (kotikunnasta ja kirkon jäsenyydestä riippuen)

Ja kyllä, pääomatulot ovat tällä hetkellä minun ainoa tulonlähteeni. 

Vierailija
45/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksista päätellen Suomi on peruuttamattomasti rikki. Jos ei ole ihanteita, ei ole maanpuolustustahtoakaan.

Vierailija
46/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se raha sitten menisi? Jonkun luiskaotsan päiväbisseen, kun on ensin puoliltapäivin herätty ja tehty aamurunkut. Tällaista sakkia sitten palvotaan täällä ja syödään työssäkäyvät ihmiset elävältä. 

Se menee ulkomaille ja ulkomaalaisille tai ilmastohumppaan.

Vierailija
47/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta 3500€/kk pitäs olla tulo katto kaikki sen yli on ihmiselle tarpeetonta ja yleensä se yli menevä raha laitetaan turhuuteen kuten kalliimpaan autoon veneeseen moottori pyörään ulko maan matkoihin osakkeisiin ei ihminen tarvii venettä elääkseen tai jos tarvii niin silloin se on työ kalu ja ei kuulu henkilö kohtaisen omaisuuden piiriin kun vihdoin tasa arvo toteutui tulojen suhteen niin ihmisillä olisi parempi olla unohtuisi se oravan pyörässä juokseminen ja maallisen omaisuuden kerääminen käärin liinassa ei ole taskuja

Vierailija
48/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kauheaa. 

Minun tuloillani palkasta menisi vain 10,9% keskimäärin eli REILUSTI vähemmän (kotikunnasta ja kirkon jäsenyydestä riippuen)

Niin siis sä saat tuottoa tekemättä mitään sen eteen ja jaksat silti ulista? Joku muu tekee työn ja sulle valuu tuotto. 

Vierailija
49/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se raha sitten menisi? Jonkun luiskaotsan päiväbisseen, kun on ensin puoliltapäivin herätty ja tehty aamurunkut. Tällaista sakkia sitten palvotaan täällä ja syödään työssäkäyvät ihmiset elävältä. 

Tarkoitus oli, että tämä vero olisi korvamerkitty puolustukseen, siihen että pystyttäisiin nostamaan puolustusmenot 5 prosenttiin bruttokansantuotteesta.

Vierailija
50/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kauheaa. 

Niin siis sä saat tuottoa tekemättä mitään sen eteen ja jaksat silti ulista? Joku muu tekee työn ja sulle valuu tuotto. 

Kovalla työllä se sijoitettu raha on alunperin tehty eikä kannattava sijoittaminenkaan mitään kevyttä hommaa ole.

Vierailija
51/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kauheaa. 

MINÄ otan riskin että firma ylipäätään pysyy pystyssä. ILMAN minua sillä firmalla EI OLISI antaa sille duunarille työkaluja eikä työtä. Ja minulleko EI KUULU mitään korvausta tästä riskistä ja siitä että olen rahaa laittanut kiinni firmaan ja sen toimintaan?

Vierailija
52/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kauheaa. 

MINÄ otan riskin että firma ylipäätään pysyy

Kuuluu, totta kai. Mutta helvetin paljon nykyistä pienempi osuus. Siksi varallisuusvero on moraalisesti täysin oikeutettu.

Vierailija
53/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on pari sijoitusasuntoa ja osakkeita, nettoarvo yhteensä n. 500.000. Promille siitä olisi 500 vuodessa, voisin maksaa ihan mielelläni puolustukseen tämän extraveron.

Vierailija
54/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pienistä tuloistani säästänyt ja mökin, auton, matkustamisen ja vaatteiden sijaan laittanut rahaa sijoituksiin. Ja nyt sit mua, pienituloista, meinataan tästä rangaista? Sama kun tuon tulevan yleistuen kanssa, lälläslää, mitäs et hassannut rahojasi vaan typeränä laitoit sijoituksiin, me otetaan nyt ne rahat. Ääliö. 

Tuo vero on niin pieni, että äkkiä sun sijoitustesi arvo laskee moninkertaisesti, jos joku vähän isompi kriisi tulee. Ikävä kyllä pienituloiset eivät koskaan ole suojattuja maailman myllerryksissä. 

Vierailija
55/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotettu varallisuusvero olisi siis kokoluokaltaan 100-200 miljoonaa euroa vuodessa ja se kohdistuisi yhteiskunnan rikkaimpiin ja etuoikeutettuimpiin. Vertailun vuoksi tupakkaveron tuotto on yli miljardi euroa vuodessa ja maksajien joukossa pienituloiset ovat yliedustettuna. Jotain tolkkua nyt tähän rikkaiden puolesta tapahtuvaan ulinaan. 

Vierailija
56/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ilmeisesti kauheasti uutisia viime aikoina seurannut.

Vierailija
57/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu, totta kai. Mutta helvetin paljon nykyistä pienempi osuus. Siksi varallisuusvero on moraalisesti täysin oikeutettu.

MILLÄ perusteella? Se osuus EI OLE mitenkään hääppösen iso nytkään. 

Yleensä puhutaan muutamista prosenteista firman tuloista. Vaikka esim nordea on poikkeuksellisen antelias sijoittajan näkökulmasta, niin SILTI nordean henkilöstölle menevä rahasumma on SUUREMPI kuin sijoittajille menevä summa. 

Vierailija
58/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotettu varallisuusvero olisi siis kokoluokaltaan 100-200 miljoonaa euroa vuodessa ja se kohdistuisi yhteiskunnan rikkaimpiin ja etuoikeutettuimpiin. Vertailun vuoksi tupakkaveron tuotto on yli miljardi euroa vuodessa ja maksajien joukossa pienituloiset ovat yliedustettuna. Jotain tolkkua nyt tähän rikkaiden puolesta tapahtuvaan ulinaan. 

tupakkavero menee vain typerille, eikä suinkaan pienituloisille, Jos tässä on jokin kausaliteetti niin sitä voi kukin pohtia sitten itse. Tupakkavero on todella helppo välttää, esim minä en ole maksanut elämäni aikana sentin senttiä sitä. 

Vierailija
59/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on pari sijoitusasuntoa ja osakkeita, nettoarvo yhteensä n. 500.000. Promille siitä olisi 500 vuodessa, voisin maksaa ihan mielelläni puolustukseen tämän extraveron.

https://www.valtiokonttori.fi/valtiokonttorin-yhteystiedot/

ole hyvä. Sivun alalaidasta löytyvät pankkitilinumerot. 

Saa maksaa kuule ihan niin paljon kuin lystää. 

Vierailija
60/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia turvaverkkoja on jo heikennetty ja mahtaako eläkkeestä olla tulevaisuudessa tietoakaan. Nyt kun yrittää turvata itse omaa tulevaisuuttaan sijoittamalla ja säästämällä niin siitäkin rangaistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä