Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varallisuusvero

Vierailija
06.06.2025 |

Sak:lla taas käsi muiden taskussa. Minkähän ihmeen takia oma asunto, auto ja KESÄMÖKKI olisi verosta vapauttuja? Kai tähän joku yläraja edes tulisi, enintään 100 tonnin asunto, 5 tonnin auto ja 30 tonnin mökki. 

Kesämökki ja auto tässä eniten riepoo, monella mökit ovat kaiken lisäksi perittyä omaisuutta. Eli tuplasti ansaitsematonta.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen maaseutu on täynnä oikeasti arvottomia kiinteistörähjiä, joilla ei saa oikeilla markkinoilla pennin hyrrää, mutta sossujen papereissa ne ovat suurta omaisuutta... Tämä on aivan kuolleena syntynyt ajatus! Kateutta!

Tämä on nimenomaan vain kateutta. Lisäksi keskiluokka alkaa olla jo siinä määrin ahtaalla, että mistähän maksaisivat lisäveroja? Kohta ei kannata mennä töihin kun eri verot ja veroluonteiset maksut imevät kaiken hyödyn työnteosta.

Vierailija
22/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotus on varastamista!

Enenevissä määrin. Veroja maksaa mielellään jos sairaanhoito, poliisi jnejne toimivat. Mutta kun koko ajan on valtion kädet syvemmällä taskuissa ja mikään verovaroin tuotettu palvelu ei silti toimi, niin alkaa maksuhalukkuus kummasti vähetä. Kaupan päälle vielä vietäisiin tuhkatkin pesästä.

Rikkaimmat ja ahneimmat ulisee äänekkäimmin. Kaikki pitäis tehdä rikkaiden puolesta mutta mitään ei saisi vaatia vastineeksi. Hyvin hyvin kokoomuslaista minä minä ajattelua. 🤣

Köyhätkin hyötyy hyvin toimivista palveluista. Ihan tiedoksi.

Palveluja ei saada ilman veroja, rahaa on rikkailla. vaikka 10 pinnaa sieltä täältä rikkaalta ottaisikin niin jää sitä rikkaille runsaasti vielä. Ihan vaan tiedoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotus on varastamista!

Enenevissä määrin. Veroja maksaa mielellään jos sairaanhoito, poliisi jnejne toimivat. Mutta kun koko ajan on valtion kädet syvemmällä taskuissa ja mikään verovaroin tuotettu palvelu ei silti toimi, niin alkaa maksuhalukkuus kummasti vähetä. Kaupan päälle vielä vietäisiin tuhkatkin pesästä.

Rikkaimmat ja ahneimmat ulisee äänekkäimmin. Kaikki pitäis tehdä rikkaiden puolesta mutta mitään ei saisi vaatia vastineeksi. Hyvin hyvin kokoomuslaista minä minä ajattelua. 🤣

Köyhähän ei ole ollenkaan minä-minä -asenteella liikkeellä halutessaan työtätekevien rahoista mahdollisimman ison osan itselleen.

Vierailija
24/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluja ei saada ilman veroja, rahaa on rikkailla. vaikka 10 pinnaa sieltä täältä rikkaalta ottaisikin niin jää sitä rikkaille runsaasti vielä. Ihan vaan tiedoksi.

Niinpä. Eli kannattaa pitää työtätekevät töissä. Henkilö jolla on 100 000e asunto, 5000e auto ja perintömökki ei ole rikasta nähnytkään.

Köyhän näkökulmasta toki jokainen työtätekevä on rikas ja maksaa liian vähän veroja.

Vierailija
25/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kannustaa ihmisiä rikastumaan. Miten olisi köyhyysvero?

Aivan loistava idea! Tuntuva vero köyhille jotka ei mene töihin (jos ovat terveitä).

Vierailija
26/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaalliset oikeisto-miljonäärit taas raivoavat mediassa/somessa ja uhkailevat muutolla, kun pitäisi promillella osallistua puolustustalkoisiin - jota he toki kiivaasti kannattavat. 

Vaalirahoittamansa puolue lahjoitti juuri massiiviset veroalet omistajille ja ylimmälle tulodesiilille. 

Vierailija
27/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyysvero olisi tervetullut.

Vierailija
28/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Eli kannattaa pitää työtätekevät töissä. Henkilö jolla on 100 000e asunto, 5000e auto ja perintömökki ei ole rikasta nähnytkään.

Köyhän näkökulmasta toki jokainen työtätekevä on rikas ja maksaa liian vähän veroja.

Nuo ovat puolustusveron ulkopuolella. Kai oikeistolaiset kannattavat maanpuolustusta?

Vierailija
29/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isänmaalliset oikeisto-miljonäärit taas raivoavat mediassa/somessa ja uhkailevat muutolla, kun pitäisi promillella osallistua puolustustalkoisiin - jota he toki kiivaasti kannattavat. 

Vaalirahoittamansa puolue lahjoitti juuri massiiviset veroalet omistajille ja ylimmälle tulodesiilille. 

Rikkaat osallistuvat tuhansilla euroilla ihan joka kuukausi. Käyvät puolet kuusta palkatta töissä. Sen sijaan kaltaisesi hyödyttömät vapaamatkustajat eivät osallistu eurollakaan yhteisiin talkoisiin. Vaikka tukia leikataan, olette edelleen saamapuolelle jääneitä ja panoksenne talkoisiin on täysi nolla. Tai oikeastaan miinusmerkkinen. Saatte joka kuukausi satoja euroja täysin vastikkeetonta lahjarahaa. Aika härskiä tuossa asemassa puhua ettei rikkaat osallistu. 

Vierailija
30/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat osallistuvat tuhansilla euroilla ihan joka kuukausi. Käyvät puolet kuusta palkatta töissä. Sen sijaan kaltaisesi hyödyttömät vapaamatkustajat eivät osallistu eurollakaan yhteisiin talkoisiin. Vaikka tukia leikataan, olette edelleen saamapuolelle jääneitä ja panoksenne talkoisiin on täysi nolla. Tai oikeastaan miinusmerkkinen. Saatte joka kuukausi satoja euroja täysin vastikkeetonta lahjarahaa. Aika härskiä tuossa asemassa puhua ettei rikkaat osallistu. 

Olen kyllä ihan ok-tuloinen, myös pääomatuloja.

Vierailija
31/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on osallistua kun palkkaa tulee tuhansia euroja kuussa ja siitä jää vielä "osallistumisen" jälkeen mukava siivu makeaan elämiseen ja sijoittamiseen, siihen että kerätään miljoonasalkku eläkeikään mennessä, eikö niin? Ja se eläkekin on moninkertainen sen köyhän luuserin kansaneläkkeeseen verrattuna.

Moni työtätekevä köyhä elää palkkakuitista toiseen, eli ei jää yhtään mitään säästöön kun vuokra, laskut ja välttämättömät kulut on maksettu. Miten tämä asema eroaa vuosisataisesta orjan asemasta jossa orjalle ei maksettu palkkaa, mutta ruoka ja asuinsija annettiin ilmaiseksi? Pitihän se orja pitää hengissä että se pystyi töitä tekemään ja kun kuoli oli aivan samalla tavalla pennitön kuin nykyinen köyhä duunari. 

Ja tämä on aivan totta nykysuomessa. Kaverin äiti kuoli muutama kuukausi sitten niin eipä tullut perintöä jaettavaksi. Äitivainaan "omaisuus" oli arvotonta irtaimistoa ja pankkitilillä olleet muutama satanen ei riittänyt edes hautauskuluihin. Töissä oli oltu ja eläkkeelläkin mutta mitään omaisuutta ei jäänyt perinnöksi - eikä kyse todellakaan ollut siitä että vanhus olisi elänyt jotenkin tuhlailevalla tavalla. 

Vierailija
32/86 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi maksaa siitä, että pihalla seisoo 20v vanha autonromu (josta jo maksetaan veroja), omana on kerrostalo asunto ja mökki on perintömökki jaettuna 8 serkun kanssa siten, että jokainen pääsee mökille 1-2vko kesässä? 

Jokainen saa tuollaisen autonruppanan esimerkiksi. Se ei ole mikään saavutus. Omistusasunto on mahdollinen melkein kaikille työssäkäyville kun vain suunnittelee taloutensa. Ei ole mitään syytä olla taas keskiluokan lompakolla.

En ymmärtänyt, mitä ajoit takaa. Puolustusveron ulkopuolellehan jäisivät oma asunto, mökki ja auto. Niistä ei tarvitsi maksaa tätä veroa. Mutta jos sulla olisi näiden lisäksi vaikka 100.000 euron osakesalkku, maksaisit puolustusveroa 1 promillin eli 100€/vuosi.

Norjaan tuli vastaava varallisuusvero kaksi vuotta sitten. Sielläkin miljonäärit uhosivat muuttavansa maasta, vain muutama lähti.

Vierailija
33/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi maksaa siitä, että pihalla seisoo 20v vanha autonromu (josta jo maksetaan veroja), omana on kerrostalo asunto ja mökki on perintömökki jaettuna 8 serkun kanssa siten, että jokainen pääsee mökille 1-2vko kesässä? 

Jokainen saa tuollaisen autonruppanan esimerkiksi. Se ei ole mikään saavutus. Omistusasunto on mahdollinen melkein kaikille työssäkäyville kun vain suunnittelee taloutensa. Ei ole mitään syytä olla taas keskiluokan lompakolla.

En ymmärtänyt, mitä ajoit takaa. Puolustusveron ulkopuolellehan jäisivät oma asunto, mökki ja auto. Niistä ei tarvitsi maksaa tätä veroa. Mutta jos sulla olisi näiden lisäksi vaikka 100.000 euron osakesalkku, maksaisit puolustusveroa 1 promillin eli 100€/vuosi.

Norjaan tuli vastaava varallisuusvero kaksi vuotta sitten. Sielläkin miljonäärit uhosivat muuttavansa maasta, vain muutama lähti.

Tässä ei taas ole mitään järkeä. Ne ketkä ei omista autoa tai kiinteistöjä, mutta on 100 000 tilillä, pidetään varakkaina...

Vierailija
34/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pienistä tuloistani säästänyt ja mökin, auton, matkustamisen ja vaatteiden sijaan laittanut rahaa sijoituksiin. Ja nyt sit mua, pienituloista, meinataan tästä rangaista? Sama kun tuon tulevan yleistuen kanssa, lälläslää, mitäs et hassannut rahojasi vaan typeränä laitoit sijoituksiin, me otetaan nyt ne rahat. Ääliö. 

Vierailija
35/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotus on varastamista!

"mitään ei saa vaatia vastineeksi". 

jo minä, vaikka en olekaan mikään ökytuloinen tai rikas, olen maksanut veroja tänä vuonna 27664,39 € tähän mennessä. Minulta ja minua parempituloisilta kun EI OLE saatu MITÄÄN vastineeksi?

paljonko sinä olet maksanut suoria veroja tänä vuonna. Tähän päälle tulee sitten vielä välilliset verot, joita väitä maksavani myös enemmän kuin sinä. 

Vierailija
36/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa Suomi tarvitsee rutkasti lisätuloja rahoittaakseen kasvavat puolustusmenot. 

Vaihtoehdoiksi jää varallisuusvero tai kiinteistövero. Kiinteistöveroa joutuvat kaikki maksamaan, varallisuusveroa vain varakkaimmat, joilla on oman asunnon, mökin auton lisäksi varallisuutta esim osakkeissa tai kiinteistöissä yli tietyn summan. 100.000 on liian vähän, mutta arvioissa verorettava alaraja menisi tuonne 200.000 euroon. 1 promillia olisi 200€, 2 promillia 400€. 

Ainakin Wolt-miljonääri ilmoitti kannattavansa puolustukseen kerättävää varallisuusveroa.

Vierailija
37/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotus on varastamista!

Palveluja ei saada ilman veroja, rahaa on rikkailla. vaikka 10 pinnaa sieltä täältä rikkaalta ott

Jos rikkailta ottaa 10 % OMAISUUDESTA, ei hän enää kauaa ole rikas. Ja koska hän haluaa olla rikas niin hän lähtee pois ettei kymmentä prossaa viedä omaisuudesta vuosittain. Lisäksi jotta tämä omaisuus on saatu kerrytettyä niin siitäkin maksetaan tolkutonta veroa. 

Vierailija
38/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotus on varastamista!

Palveluja ei saada ilman veroja, rahaa on rikkail

Ei kukaan ole puhunut mistään 10 prosentista, ei edes 1 prosentista vaan yhdestä tai kahdesta promillista .

Vierailija
39/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa Suomi tarvitsee rutkasti lisätuloja rahoittaakseen kasvavat puolustusmenot. 

Vaihtoehdoiksi jää varallisuusvero tai kiinteistövero. Kiinteistöveroa joutuvat kaikki maksamaan, varallisuusveroa vain varakkaimmat, joilla on oman asunnon, mökin auton lisäksi varallisuutta esim osakkeissa tai kiinteistöissä yli tietyn summan. 100.000 on liian vähän, mutta arvioissa verorettava alaraja menisi tuonne 200.000 euroon. 1 promillia olisi 200€, 2 promillia 400€. 

Ainakin Wolt-miljonääri ilmoitti kannattavansa puolustukseen kerättävää varallisuusveroa.

Varallisuusveroa maksaa myös ne hölmöt, joilla on säästöt vain siellä osakkeissa oman asunnon, auton ja mökin sijaan. Ei vain ne joilla on sijoituksia ensin mainittujen lisäksi. 

Vierailija
40/86 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotus on varastamista!

Palveluja ei saada ilman veroja, rahaa on rikkailla. vaikka 10 pinnaa sieltä täältä rikkaalta ott

Mikä idiootti kommentti. 

1) määrittele rikas. ilmeisesti se on sinulla miljoonia. Näitä ei Suomessa hirveästi ole. 

minäkin olen tietyillä mittareilla rikas, olenhan Suomen 5% varakkaimien joukossa, meitä on siis noin 300 000 henkilöä jotka ovat yhtä varakkaita tai varakkaampia kuin minä. Minulla ei TODELLAKAAN ole varaa menettää EDES KERRAN varallisuusverona 10% sijoitusomaisuuteni arvosta, minun sijoitusteni REALISOITUVA tuotto ei riittäisi tuota maksamaan, saanhan realisoituneina nettotuottoina vuosittain noin 4,5% sijoitusteni arvosta. 

Kerro mitä oikeudenmukaisuutta siinä on että saan vuodessa tuloja noin 20 000 €, maksan tästä veroja noin 5100 €, eli REILUSTI ENEMMÄN kuin vastaavasta palkkatulosta. Käteen saan siis vähän vajaa 15 000 €. Tähän päälle vielä joutuisin maksamaan sinun mukaasi 34 000 € veroja kun olen "rikas ja minulla on siihen varaa". Ja sen SAK:n vero  680 € veisi minulta kohtuuttomasti tuloistani. eli yhteensä maksaisin 20 000 euron tulosta veroja sinun ehdotuksesi mukaan yhteensä 39 100 ja SAK:n 5780 €. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä