Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vanhemmat eivät usko, että lapsivapaa elämä voisi olla onnellista?

Vierailija
06.06.2025 |

Onko jotenkin sokea tai empatiassa puutetta, jos ei pysty asettua toisen asemaan.... eli nähdään vain oma elämäntapa ja se on se mitä muidenkin pitää tehdä? Vai onko se kateutta, kun itse menettää parhaat vuodet elämästä ja kehostaan...?

Miten navigoida ahdasmielisten ihmisten kanssa? Onko parempi vain sulkea ulos elämästä ihmiset, jotka eivät hyväksy lapsivapaata/childfree elämäntapaa?

Kommentit (209)

Vierailija
1/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat salaa kateellisia ja myös toisten lapsivapauden uhkaksi ja kritiikiksi heidän omia valintojaan kohtaan.

Vierailija
2/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heidän elämä on ollut tyhjää ennen lapsia ja eivät osaa samaistua että kaikilla ei ole näin? Mutta eihän aidosti onnellinen ihminen kellä on lapsia tai ole hauku ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on erilaisia. Minulla on lapsia ja olen onnellinen puolestasi! Eikä kaikkien tarvitse tai kannata lapsia saadakaan.

Vierailija
4/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heidän elämä on ollut tyhjää ennen lapsia ja eivät osaa samaistua että kaikilla ei ole näin? Mutta eihän aidosti onnellinen ihminen kellä on lapsia tai ole hauku ketään.

Sepäs se... jos on elämässä asiat hyvin ja mielekästä tekemistä arjessa, ei ole aikaa moralisoida ja tuijotella muiden elämää. Kun on oma elämä mitä elää.

Vierailija
5/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia. Minulla on lapsia ja olen onnellinen puolestasi! Eikä kaikkien tarvitse tai kannata lapsia saadakaan.

Niin minäkin sinun ja näin se pitäisi mennäkin että jokaisen oma päätös hyväksytään

Vierailija
6/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheen vanhempi on ollut lapseton, ja tietää, miten vanhemmuus muuttaa ihmisen elämän, ja tuo siihen syvyyden ja merkityksen, jota lapseton ei voi edes käsittää. 

Mutta kaikkien ei tarvitse haluta lapsia. Se on ihan ok. Mutta turha silti yrittää haukkua lapsien vanhempien aitoa kokemusta. 

Vierailija
7/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheen vanhempi on ollut lapseton, ja tietää, miten vanhemmuus muuttaa ihmisen elämän, ja tuo siihen syvyyden ja merkityksen, jota lapseton ei voi edes käsittää. 

Mutta kaikkien ei tarvitse haluta lapsia. Se on ihan ok. Mutta turha silti yrittää haukkua lapsien vanhempien aitoa kokemusta. 

se on tuonut hänelle merkityksen, koska se henkilö on halunnut lapsia. En tajua logiikkaasi.

Vierailija
8/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pälä pälä... Miksi jotkut luulee, että jotakuta vanhempaa kiinnostaa yhtään lapsettoman lapsettomuus, onnellisuus tai onnettomuus?

Vierailija
9/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pälä pälä... Miksi jotkut luulee, että jotakuta vanhempaa kiinnostaa yhtään lapsettoman lapsettomuus, onnellisuus tai onnettomuus?

Ainakin somessa ne on aina hyökkäämässä jos sanoo että on lapsivapaa ja onnellinen...

Vierailija
10/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä katkeruuden määrästä päättelen, ettei se elämä taida olla niin ruusuista, kuin mitä väittävät.

Vierailija
11/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seuraisit mitä tahansa somea, huomaisit kuinka ahdasmielisiä ihmisiä on olemassa.

Aina kun esim. joku julkkis kertoo upeasta vapaasta lapsivapaasta elämästä 30-40 veenä, alkaa kommenttipalstoilla valitus ja syyllistäminen. Ikään kuin ihmiset olisi jotain jalostuskarjaa jolla ei ole muuta tehtävää kuin lisääntyä. Yöks....

Vierailija
12/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt huomioon että kaikilla ei ole mahdollista tai hyväksi lisääntyä. esim itselläni ja miehelläni on omat sairaudet, ei me jakseta jotain lasta hoitaa. Eikä ole edes rahaa. 

Vierailija
13/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisestä huomaa jos hänellä ei ole lapsia. Ihan saavat olla ilman, ei minua haittaa ollenkaan. 

Vierailija
14/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisestä huomaa jos hänellä ei ole lapsia. Ihan saavat olla ilman, ei minua haittaa ollenkaan. 

Taas oli niin katkeraa, kerropa miksi olet katkera jos sulla on ihania lapsia?

Vierailija
15/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisestä huomaa, jos hänellä on lapsia. Joskus hyvällä ja joskus huonolla tavalla. 

Vierailija
16/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut lapsettomat ihmiset eivät usko, että lapsiperheen elämä voi olla onnellista?

Miksi jotkut sinkut ja vain lyhyissä parisuhteissa olleet eivät usko, että pitkässä parisuhteessa elämä voi olla onnellista?

Vierailija
17/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut lapsettomat ihmiset eivät usko, että lapsiperheen elämä voi olla onnellista?

Miksi jotkut sinkut ja vain lyhyissä parisuhteissa olleet eivät usko, että pitkässä parisuhteessa elämä voi olla onnellista?

tai että ihminen ei halua esim ryypätä tai olla ihmisten seurassa.

Vierailija
18/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin uskon että on onnellista, jos on halunnut lapsia aina. Kyllähän sen ihmisestä huomaa ja nuorena haluaako lapsia vai ei.

Vierailija
19/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsivapaa elämähän on täysin vapaata, kuin lapsen elämää. Mutta silloin et ole vanhempi. 

Perheellinen

Vierailija
20/209 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lapsivapaa elämähän on täysin vapaata, kuin lapsen elämää. Mutta silloin et ole vanhempi. 

Perheellinen

Taas yksi katkera kommentti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä