Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle esittelee uuden BRI-mittarin BMI-indeksin ohelle. Normaalipainoiset ovat tuon mittarin mukaan vaarassa!

Vierailija
06.06.2025 |

https://yle.fi/a/74-20166114

Itse olen 171cm ja vyötärönympärys 84cm, olen normaalipainoinen. BRI:n mukaan olen kuitenkin liian laiha ja riskit uhkaavat :D 

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletta kapeavyötäröisiä. Minulla kokoa 162 ja painoa 76 kg ja vyötärö on 108  cm. Vatsan kohdalla liikaa rasvaa. Muuten tulen hyvin toimeen.

Olisi kauheaa olla korppu naamasta ja lihakseton, kuten nykyään on yleistä.

Vierailija
22/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 158cm VY 65cm ja mulla on kohonnut riski?? Lihavuuteenko??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin muutettiin vaatekokoja isommiksi ettei lihavat pahastu, sitten vy + 10cm ja nyt bmi-taulukot🤣🤣🤣

Ihan sama! Meidän suvussa ainoat pitkäikäiset ovat pienimmät ja laihimmat. Pysyttelen hoikkana edelleenkin

Vierailija
24/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsopua on myös jos vyötärö on kapea ja lantio pullottaa ja siinä jatkona polviin saakka paksut reidet.

Rintavuutta mahdollisesti vähemmän.

Mistä se leveä lantio ja paksut reidet on peräisin?

Vierailija
25/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletta kapeavyötäröisiä. Minulla kokoa 162 ja painoa 76 kg ja vyötärö on 108  cm. Vatsan kohdalla liikaa rasvaa. Muuten tulen hyvin toimeen.

Minulla on aina ollut iso vy, olen suoravartaloinen.

Nyt mitat 162/70, 102-88-102

En ole korppu edes näin 65v:nä

Vierailija
26/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suku pyylevää ja pitkäikäistä. Laihoilla on vaara sairastua.

Vierailija
27/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsopua on myös jos vyötärö on kapea ja lantio pullottaa ja siinä jatkona polviin saakka paksut reidet.

Geeneistä päärynävartalo. Mutta se ei ole epäterveellistä jos rasva on persuuksissa, niin ihan turhaan meuhkaat. Vaarallista on se sisäelimien ympärille kertyvä vatsarasva.

Vierailija
28/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla paksut reidet? Kun noin kapea vyötärö ei mitenkään ole suhteessa 70 kg painoon.

Vierailija
29/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ne läskit keksii oikeuttamaan omaa epäterveellistä elämäntapaansa. 

Vierailija
30/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole mikään uusi tieto, että  ylipainoiset (bmi 25-29) elävät pidempään. Se taas ei tarkoita sitä, että ollaan jo nuorena lihavia, vaan painoa saa kertyä iän myötä.

Vierailija
31/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geeneistä päärynävartalo. Mutta se ei ole epäterveellistä jos rasva on persuuksissa, niin ihan turhaan meuhkaat. Vaarallista on se sisäelimien ympärille kertyvä vatsarasva.

Mistä sinä puhut? Ei se rasva ole sisäelinten ympärillä kun se on heti hölskyvänä ihon alla. Sisäelimet on kunnossa, just ultrassa käynyt.

Vierailija
32/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla paksut reidet? Kun noin kapea vyötärö ei mitenkään ole suhteessa 70 kg painoon.

Kapea vyötärö???

Vierailija
33/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rasva kertyy lantioon ja reisiin niin mahdottomasti? Se on melkoinen epäsopu. Joku koreilee kapealla vyötäröllä, mutta ei tajua lantion ja reisien paksuutta. Miten niin, ei lantiorasva ole vaarallista.

Vierailija
34/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä puhut? Ei se rasva ole sisäelinten ympärillä kun se on heti hölskyvänä ihon alla. Sisäelimet on kunnossa, just ultrassa käynyt.

Mistä itse oikein puhut? Onko sinulla ihoa siellä läskin ja sisäelinten välissäkin? 

Vierailija
35/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapea vyötärö???

Kirjoitat 88 vyötärön mitaksi ja yli metrin lantioille.

Vierailija
36/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko tuo ihan oikea uutinen? Onko tänään aprillipäivä? 

Vierailija
37/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä bmi 27 ja tuon mukaan liian pieni vyötärö. :DD

itse luotan siihen, että jos vyötärö pysyy alle 80, ei riskit ole merkittävästi koholla.

Vierailija
38/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mittarit venyvät samaa tahtia kuin ihmiset. Aiemmin naisten riskirajana pidettiin 80cm, sitten 90cm ja nyt mittari antaa parhaan tuloksen 100cm vyötärönympäryksellä. 

Vierailija
39/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton mukaan mun vyötärön pitäis olla 85 cm? Joo ei

Vierailija
40/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä itse oikein puhut? Onko sinulla ihoa siellä läskin ja sisäelinten välissäkin? 

Voi tavaton. Ei ohutsuoli ole näkyvissä eikä mikään muukaan sisäelin, mitä tarkoitat. Rasva on heti ihon alla, missä sinulla rasvaa on? Minä voin käsin kosketella ylimääräisen rasvan, voisihan siihen rasvaimun ottaa.