Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle esittelee uuden BRI-mittarin BMI-indeksin ohelle. Normaalipainoiset ovat tuon mittarin mukaan vaarassa!

Vierailija
06.06.2025 |

https://yle.fi/a/74-20166114

Itse olen 171cm ja vyötärönympärys 84cm, olen normaalipainoinen. BRI:n mukaan olen kuitenkin liian laiha ja riskit uhkaavat :D 

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä? 

Vierailija
2/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painavin ikäluokka on 45-55 v ikäryhmässä.

olen 48 ja hoikka. Aika harvinaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä? 

Olen 30v. AP

Vierailija
4/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin tiedossa seuraava anopin antama lahja. Tämä lahja on laminoitu BRI-taulukko. Itse nyt olen kaikkien mittareiden mukaan lihava. Myönnän toki tämän.

Vierailija
5/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjetön laskuri :D

Olen 175 cm, 61 kg, vyötärö 72 cm ja olen ihan hyvässä lihassa ja treenattu. Tuon mukaan olen jossain riskiryhmässä ja vy 105 cm olisi terveellisempi.

Vierailija
6/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon mukaan mun bri on 2,5.

Kuolleisuus kasvaa kuulemma, jos bri on alle 3,6 tai yli 4,6. Ei kai siinä mitään, menen kuitenkin tällä, koska en tarvitse lisää vyötäröön. T: 167/76vy

Vierailija
7/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 175 cm, 61 kg, vyötärö 72 cm ja olen ihan hyvässä lihassa ja treenattu. Tuon mukaan olen jossain riskiryhmässä ja vy 105 cm olisi terveellisempi.

Ja metrisen perseeni ja 60 cm reisieni kanssa en ole myöskään hengenvaarallisen laiha.

Vierailija
8/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi keino ylistää vyötärölihavia. Aika harhaanjohtava ajatus tuossa taulokossa, että vyötärölihavana eläisit pidempään. Meillä on monta tutkimusta, jotka kertovat erityisesti vyötärölihavuuden vaaroista 

Vierailija
9/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä. Olen hengenvaarassa, kun vyötärönympärykseni on sama 63 cm kuin se on ollut 30 vuotta, mutta 90-100 sentin alueella, mikä on vaarallinen keskivartalolihavuus naisilla, olisin mittarin mukaan vihreällä.

Onkohan tuossa jokin virhe, vai onko tässä vuoden tyhmin keksintö? 

Vierailija
10/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä. Mulla pitäisi vyötärönympäryksen olla yli terveysmittausten riskirajan ja pari senttiä nykyistä enemmän, että pääsisin pienen riskin alueelle.

Turhaanko laihdutin? Olin lähtötilanteessakin nimittäin pienimmän riskin alueella vaikka painoa oli 75 kg (pituus 161cm)

Vierailija
11/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman riskissä minäkin, liian kapea vyötärö.. 

Mutta niin on lantiokin, ranteet yms. Jos rupeaisin kasvattamaan vyötäröä, olisin lihava. 

Ovatko kaikki aasialaiset kuoleman riskissä, kun ovat pieniä ja kapeita 🙄

Vierailija
12/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue: sorvattiin uusi taulukko joka ei väitä lihavaa lihavaksi

Vierailija
13/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vihdoinkin löytyi laskuri minun makuuni :) BMI on n. 30 ja vyötärö yli 90 cm ja kerrankin olen normaali! No totta puhuen en oikein usko tuohon, valitettavasti.

Vierailija
14/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia kehoja. Eihän tuo taulukko huomio niitä mitenkään. Joku voi samalla vyötärönmitalla olla alipainoinen ja toinen taas ei. 

Vierailija
15/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt onkin tiedossa seuraava anopin antama lahja. Tämä lahja on laminoitu BRI-taulukko. Itse nyt olen kaikkien mittareiden mukaan lihava. Myönnän toki tämän.

Mukava nähdä, että sinäkin käyt vielä täällä, rouva Anopilta laminoitu BMI-taulukko synttärilahjaksi (vai oliko se joululahjaksi?)

Vierailija
16/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168cm ja vyötärönympärys on 78. Silti keskivartalolla on kauheasti löysää ylimääräistä. En halua kuvitella miltä näyttäisin jos ympärys olisi terveellinen 90cm. 

Vierailija
17/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes saman kokoinen mies mutta kolme senttiä lyhyempi ja painan 60 kg vyötärö on 68 ja olen todella lihasikas. 

Salilla hankitut lihakset. Jotenkin kauheaa kuvitella että olisin liian laiha. 

Vierailija
18/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mittataulukot ovat vanhoja. Niissä on vyötärön mitta tosiaan ihan uskomattoman kapea. Mittataulukko koko 34 aina 48 saakka. Ei käy alaosa jos yläosa käy. Rintava ihminen olen ja lantio on kapea. Yläosa 44 ja alaosa 40 on tämä outoa.

Vierailija
19/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskenteleekö tuo mittari aikuisten oikeasti ettei miesten ja naisten vartalon mittasuhteissa ole mitään eroa. Vai onko mittari vain naisille?

Vierailija
20/92 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava nähdä, että sinäkin käyt vielä täällä, rouva Anopilta laminoitu BMI-taulukko synttärilahjaksi (vai oliko se joululahjaksi?)

En valitettavasti ole tuo tuon lahjan saanut. Tämä lahja on vaan jäänyt mieleeni kun on mielestäni ollut kaikkein huonoin jonkun koskaan saama lahja. Olen tätä mieltä senkin jälkeen kun aikoinaan luin tällä palstalla pitkän tuota aihetta käsitelleen keskustelun.