Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään halveksitaan rakkautta ja aitoa yhteyttä parisuhteessa?

Vierailija
06.06.2025 |

Kaikki haluavat vain nopeaa tyydytystä ja epämääräisiä säätöjä ja friends with benefits suhteita jossa ei oikeasti sitouduta mihinkään. 

Mistä löytää aitoa yhteyttä tänä päivänä? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoa yhteyttä löytää aitojen ihmisten kanssa. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
2/9 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki, eikä edes suurin osa. Valitse seurasi paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka halveksii?

Vierailija
4/9 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole huomannut, että parisuhdetta ja aitoa yhteyttä halvekdittaisiin.

Vierailija
5/9 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka halveksii?

Olin tulossa kysymään samaa.

Itse en halua parisuhdetta, ja sen ääneen sanominen ei ole halveksunnan osoitus kenellekään. Eikä sekään, etten kihise katkeruudesta ja kateudesta pariskuntia nähdessäni, vaan elän tyytyväisenä omaa elämääni. 

Vierailija
6/9 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikki, eikä edes suurin osa. Valitse seurasi paremmin.

Ihminen voi muuttua vuosien myötä  ja silloin suhde muuttuu

Vierailija
7/9 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on tosiaan seksiseura ja pinnallisuus tosi hip ja in nykyään. Tunnen olevani kuin viktoriaanisen ajan muinaisjäänne, kun preferoin pitkää parisuhdetta. Miksi nykyään pitäisi olla niin innoissaan seksistä? Se on ihan yliarvostettua, jonkun tuntemattoman kanssa. Mieluummin syvä henkinen yhteys.

Vierailija
8/9 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin on tosiaan seksiseura ja pinnallisuus tosi hip ja in nykyään. Tunnen olevani kuin viktoriaanisen ajan muinaisjäänne, kun preferoin pitkää parisuhdetta. Miksi nykyään pitäisi olla niin innoissaan seksistä? Se on ihan yliarvostettua, jonkun tuntemattoman kanssa. Mieluummin syvä henkinen yhteys.

Oma kokemukseni, parisuhteesta tulee jossain kohtaa tylsää. Toinen kokee tuskaisena velvollisuutena muistaa edes syntymäpäivääsi, saati hankkia vielä jotain lahjaa. Pyytämäsi parisuhdeaika ja treffit on toiselle plääh ja eilenhän sitä jo katsottiin yhdessä telkkaria.

Niin sikäli olen alkanut ymmärtää, miksi jotkut haluavat elää vain sitä suhteen alkuaikaa, ja sitten vaihdetaan suhdetta kun tämä on ohi.

Vierailija
9/9 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla tylsääkin, mutta itse voi asiaan vaikuttaa, esim. tekemällä yhdessä mukavia asioita. Tai tekemällä mukavia juttuja erikseen. En jaksa sellaista parisuhdetta, että pitäisi olla koko ajan kuin paita ja peppu, vaan on täysi vapaus harrastella omiaan. Ja sitten olla yhdessä. 

Pitkässä parisuhteessa voi puhua, nauraa, luottaa toiseen. On vakautta elämässä. Mutta ei se kaikille sovi ja ymmärrän senkin hyvin. 

Ehkä on seksuaalisempia ihmisiä, että on joku "sisäinen pakko" saada seksiä vaikka sitten tuntemattomilta ja tähän on jotenkin niin vaikea samaistua. Kaikki pelottaisi liikaa, tuntemattomat ihmiset, väkivallan vaara, seksitautien vaara, jatkuva sydämen särkymisen vaara. Jotenkin olisin mieluummin totaalisen yksin, jos parisuhde päättyisi, koska seksi merkitsee niin vähän. Lisäksi on toisille ihmisille fyysinen mahdottomuus olla fyysisessä suhteessa tuntemattomaan, keho vaan sanoo "ei".