Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholista kyselen

Vierailija
06.06.2025 |

Tuttuni (eläkeläinen, nainen) sanoo ettei juo alkoholia. Silti juo päivittäin viiniä, olutta tai siideriä eivätkä ne ole alkoholittomia. Tiedän tämän siitä koska minä autollisena palautan noita tölkkejä ja pulloja. Ja niitä kertyy paljon!

Saatoin häntä lääkäriin ja lääkärille hän sanoi ettei juo alkoholia ollenkaan. Enpä siinä halunnut häntä valehtelijaksikaan alkaa syyttelemään. Olisiko kuitenkin pitänyt?

Humalassa en ole häntä nähnyt, ainakaan tietääkseni. Pitäisikö asiaan jotenkin tarttua vai mitä itse tekisit?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu sinulle tippaakaan. Pidä huoli omista asioistasi, keskity omaan elämääsi.

Vierailija
2/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapahan on elämänsä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu sinulle miten?

Vierailija
4/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kuuluu sinulle miten, koska olet autokuskina? Oletko holhooja? Jos et, niin pidä huoli vain omista asioistasi.

Vierailija
5/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen itsevaltainen ihminen saa juoda vaikka itsensä tärviölle ja valehdella lääkärilleen niin paljon kuin haluaa. Ei kuulu sinulle.

Vierailija
6/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille ei kannata valehdella .Lääkkeet ja viinat ei sovi isoissa määrissä yhteen.

Vierailija
7/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle, anna valehdella jos häntä huvittaa, omapa on asiansa.

Vierailija
8/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärille ei kannata valehdella .Lääkkeet ja viinat ei sovi isoissa määrissä yhteen.

Tämä ei ole keskustelun aihe.

Vierailija
9/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne.

Ihan vain huolissani olen kun mietin etteikö ymmärrä, että noissa miedommissakin on alkoholia ja kuitenkin käyttää päivittäin lääkkeitä.

Vierailija
10/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne.

Ihan vain huolissani olen kun mietin etteikö ymmärrä, että noissa miedommissakin on alkoholia ja kuitenkin käyttää päivittäin lääkkeitä.

Keskustele asiasta ihmisen itsensä kanssa. Varaudu siihen että hän lyö välit poikki.

Vierailija
11/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen itsevaltainen ihminen saa juoda vaikka itsensä tärviölle ja valehdella lääkärilleen niin paljon kuin haluaa. Ei kuulu sinulle.

Itsensä saa juoda vaikka hautaan se on ns. oma asia. Vähiten haitalliseen päihteen käyttö on rikos. Tuo on niin omituinen käytäntö ettei sitä voi järjellä ymmärtää.

Vierailija
12/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne.

Keskustele asiasta ihmisen itsensä kanssa. Varaudu siihen että hän lyö välit poikki.

Edellinen vastaaja on aivan oikeassa. Ymmärtää kyllä, että alkoholia ne miedotkin ovat, muttei välitä. Eikä todennäköisesti hyväksy asiaan "sekaantumistasi".

Keskustele silti, muuten olet mahdollistaja, ihminen, joka tekee juomisen jatkamisen ja haitoilta silmien sulkemisen helpommaksi.

Parempi avata suu, vaikka se todennäköisesti johtaa välien katkeamiseen.

Vierailija
13/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vastauksia täällä! Tottakai kuuluu huolehtia toisista. 

Tee huoli-ilmoitus.

Vierailija
14/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päässyt alkoholista eroon, pisaraakaan ei ole jäänyt !

Vierailija
15/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin juomien on yhtä kuin ryyppääminen eli kännääminen, sen nauttiminen on eri asia. Sama ero kuin ylensyömisellä ja ruokailemisella.

Vierailija
16/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ostaa ne juomansa välittämättä siitä mitä mieltä olet asiasta. Tuo lääkärikäynti, mitäpä luulet että tapahtuu jos myöntäisi tissuttelun? Juomiseen se ei vaikuta, hoito sairauksiin voi kyllä jäädä saamatta. Tämä nyt vaan on ikävä totuus, edes rajumman luokan alkoholisteille ei nykyään heru kunnollista apua vaikka olisivat valmiit apua vastaanottamaankin. Ja luuletko että joku lääkärin soo-soo saisi sen aikaan ettei enää joisi?

Vierailija
17/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin juomien on yhtä kuin ryyppääminen eli kännääminen, sen nauttiminen on eri asia. Sama ero kuin ylensyömisellä ja ruokailemisella.

Mutta miksi sitten pitää valehdella asiasta?

Vierailija
18/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne.

Paljonko hän siis juo ja minkätyyppisiä lääkkeitä on käytössä?

Vierailija
19/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä vastauksia täällä! Tottakai kuuluu huolehtia toisista. 

Tee huoli-ilmoitus.

Huoli-ilmoitus siitä, että täysivaltainen aikuinen ihminen tissuttelee kotonaan? Hänellä on siihen halutessaan oikeus, ja tässähän naapurikyyläkin myöntää ettei rouva ilmeisesti ole edes humalassa.

Vierailija
20/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa olla jatkuvasti pienessä "tinassa",varsinkin kun aikaa on eläkeläisillä ja työttömillä..välillä voi sitten räväyttää kunnon kuperkeikkakännit..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme