Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?

Vierailija
04.06.2025 |

Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?

Kommentit (20582)

Vierailija
17461/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuo perhe niin tulisin selvittämään asiat tässä kohdassa jo ihan reilusti. Poliisi on varmasti näiden turvana koska ovat muutenkin jo mukana vahvasti. Lastensuojelu tekee mielivaltaa joten poliisin tuki perheelle olisi todellakin tärkeä. En itse pystyisi piiloutumaan koska se ahdistaisi liikaa, siksi olen tätä mieltä. 

Vierailija
17462/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan linkki tännekin, vaikka uusia tietoja jutussa nolla. Vanhempien vakuuttelut jätän täysin omaan arvoonsa. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-uutiset-sai-yhteyden-kadonneese…

Lainaukset vanhempien lausunnoista ovat niin huonoa suomea, että ne varmaan ovat aitoja.

Mutta mitähän kummaa on tämä:

"Pyysimme poliisilta apua vuosikausia. Tämä muun muassa eläköityneen poliisipäällikön kehotuksesta. Mutta poliisi ei tehnyt mitään esitutkintaa, he kirjoittavat."

Tähän mennessä ei ole uutisoitu mistään Tommyn ja Karoliinan suunnasta tapahtuneista avunpyynnöistä poliisille. Pikemminkin päinvastoin.

Puhumattakaan tästä jälleen yhdestä puuha- ja setämiehestä, eli poliisipäälliköstä, joka jollain tavalla liittyy asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17463/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain he ovat nytkin. Syövät, nukkuvat, ilmeisesti peseytyvät. Karoliina kuvaili että "olemme kotona". Mitä tuohon kätkeytyy? Minkä vanhemmat kokevat "Kodiksi"?

Kodiksi koetaan paikka jossa on hyvä olla yhdessä perheen kanssa. Koti on siis paikka jossa on hyvä olla yhdessä rakkaiden kanssa eli perheen kanssa ja kesken.

En pidä tuosta "kokemiseen" vetoamisesta, siinä on aina niin paljon manipulaatiota mukana.

Puhuttaisiinpa ihan suoraan normaalilla tavalla niin asiatkin olisivat selkeimpiä.

Vierailija
17464/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysivät poliisilta apua vuosikausia. Se siitä väitetystä viranomaisvastaisuudesta.

Tämä muuten oli uutta tietoa.

Ovat pyytäneet viranomaisilta apua vainoa vastaan. Eivät ole saaneet. Sen sijaan viranomaiset ovat lähteneet itsekin vainoamaan perhettä.

Tästä olisi kiinnostavaa tietää koko totuus. Karfien puolesta puhuu myös se, että he ovat haluneet asian julkista käsittelyä, päinvastoin kuin vastapuoli. He, joilla on salattavaa, eivät halua julkisuutta. Karfit haluavat.

Uskon heitä myös siksi että tiedän kokemuksesta, minkälaista on joutua vainon kohteeksi Suomessa, ja olla saamatta mitään apua viranomaisilta. Vaikkakin eri paikkakunta, eri aihe.

Vierailija
17465/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aito ihminen.

Vs.

Minä koen olevani aito ihminen.

Näissä on vissi selkeysero.

Ihan vain opettavassa mielessä kaikille ja muistutukseksi kaikille.

Vierailija
17466/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aito ihminen.

Vs.

Kiinnostaako ketään muuta tämä sanoittamisen merkitys? Henkilökohtaisesti kiinnitän siihen erityisesti huomiota.

Vierailija
17467/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aito ihminen.

Vs.

Niin, toinen kertoo objektiivisen tosiasian ja toinen subjektiivisen kokemuksen.

Esimerkki on siinä mielessä hyvin valittu, että ihmisen 'aitous' ymmärretään niin monella tavoin, kukin meistä omalla tavallamme. Lisäksi, joku toinen voisi pitää minua epäaitona, sekin tulkinta on yhtä arvokas kuin omani.

Kyllä, Karoliina Karf voi hyvin kokea kodiksi sen paikan, jossa he piilottelevat ja jonne ovat eristäneet lapset yhteiskunnasta.

Vierailija
17468/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan linkki tännekin, vaikka uusia tietoja jutussa nolla. Vanhempien vakuuttelut jätän täysin omaan arvoonsa. 

Lainaukset vanhempien lausunnoista ovat niin huonoa suomea, että ne varmaan ovat aitoja.

"Pyysimme poliisilta apua vuosikausia. Tämä muun muassa eläköityneen poliisipäällikön kehotuksesta. Mutta poliisi ei tehnyt mitään esitutkintaa, he kirjoittavat."

Tähän mennessä ei ole uutisoitu mistään Tommyn ja Karoliinan suunnasta tapahtuneista avunpyynnöistä poliisille. Pikemminkin päinvastoin.

Puhumattakaan tästä jälleen yhdestä puuha- ja setämiehestä, eli poliisipäälliköstä, joka jollain tavalla liittyy asiaan.

Ne avunpyynnöt todennäköisesti koskevat vuodesta 2017 lähtien tehtyjä valituksia. Esimerkiksi vuonna 2021 vanhemmat tekivät kanteluita Pohjanmaan poliisin, Pedersören kunnan, Pietarsaaren kaupungin, Helsingin kaupungin ja Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueen toiminnasta.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011294407.html

https://yle.fi/a/74-20172019

Vierailija
17469/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysivät poliisilta apua vuosikausia. Se siitä väitetystä viranomaisvastaisuudesta.

Ovat pyytäneet viranomaisilta apua vainoa vastaan. Eivät ole saaneet. Sen sijaan viranomaiset ovat lähteneet itsekin vainoamaan perhettä.

Tästä olisi kiinnostavaa tietää koko totuus. Karfien puolesta puhuu myös se, että he ovat haluneet asian julkista käsittelyä, päinvastoin kuin vastapuoli. He, joilla on salattavaa, eivät halua julkisuutta. Karfit haluavat.

Uskon heitä myös siksi että tiedän kokemuksesta, minkälaista on joutua vainon kohteeksi Suomessa, ja olla saamatta mitään apua viranomaisilta. Vaikkakin eri paikkakunta, eri aihe.

Ei se, että Tommy ja Karoliina ottavat asianajansa kautta MTV3:een ole mitään "asian julkisen käsittelyn" haluamista. He päinvastoin eivät halunneet vastata edes kaikkiin MTV3:n kysymyksiin.

Viranomaiset, eli raflaavasti "vastapuoli" ei voi haluta julkista käsittelyä, siihen heitä velvoittaa laki. 

Vierailija
17470/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat syyttävät viranomaisia vainoamisesta ja ovat keränneet kansiokaupalla jotakin lausuntoja ja tehtailleet erilaisia valituksia joka taholle. Näistä valituksista ja vainoamisesta ilmeisesti myös ovat jauhaneet kaikkialla ja koko ajan. Tehneet tästä siis elämäntyönsä ihan. Lopulta päättäneet kadota kokonaan yhteiskunnan ulottumattomiin.  

Syvälle kaninkoloon ovat pudonneet molemmat.

Mietin, että onko taustalla ihan todellisia mielen sairauksia kuten skitsofreniaa ja muuta vainoharhaisuutta, vai onko tässä vain kaksi kaninkoloon pudonnutta löytänyt toisensa ja sitten pudonneet yhdessä toinen toistaan lietsoen vielä syvemmälle. 

Tavallisia tasapainoisia ihmisiä he eivät ole, se nyt on käynyt selväksi.

Vierailija
17471/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aito ihminen.

Vs.

Niin, toinen kertoo objektiivisen tosiasian ja toinen subjektiivisen kokemuksen.

Esimerkki on siinä mielessä hyvin valittu, että ihmisen 'aitous' ymmärretään niin monella tavoin, kukin meistä omalla tavallamme. Lisäksi, joku toinen voisi pitää minua epäaitona, sekin tulkinta on yhtä arvokas kuin omani.

Kyllä, Karoliina Karf voi hyvin kokea kodiksi sen paikan, jossa he piilottelevat ja jonne ovat eristäneet lapset yhteiskunnasta.

Kyllä, juuri näin. 

Tärkeätä sanoittamisen lisäksi on keskustella asioista ja etsiä kaikkeen vastaukset.

Heitin esimerkin vain pikaisesti hatusta enkä ole syyllistämässä perhettä vaan tämä asia liittyy vahvasti koko yhteiskunnan toimintaan.

Olen itse käynyt läpi huoltajuuskiistan joten tiedän että asioita ei monesti selvitetä, näissä kiistoissa ainakaan vaan jokainen sanoo mitä haluaa ja tuomari tekee päätöksensä itsenäisesti ja omavaltaisesti kuitenkin.

Mielestäni täysin turhaa työtä mutta rahaahan he tästäkin saavat ja kaikki asiat saadaan peitettyä näkyvistä tai sanoitettua uudestaan jos näin halutaan.

Näillä kiistoilla ainakaan ei ole mitään tekemistä rehellisyyden kanssa.

Vierailija
17472/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä "poliisipäällikkö" ole ollut erittäin hyvin selvillä Karfien tilanteesta, mutta kuunnellut kauniisti, nyökkäillyt ja pyytänyt tekemään asianmukaisen rikosilmoituksen. Joka on asianmukaisesti arkistoitu mappi ööhön.

Vierailija
17473/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainon vähättelyä, eli täällä mahdollisesti kirjoittelevat siihen osallistuvat.

Karfit muuten halusivat julkista myös vangitsemiskäsittelystä. Vastapuoli ei. Kummalla on salattavaa? Haluaisivatko julkista käsittelyä, jos olisivat oikeasti rikollisia joksi heitä täällä leimataan?

Diagnosointi anonyymilla nettipalstalla vielä seuraava level alas, totaalisesti ala-arvoista. Kertoo kirjoittajasta kaiken tarvittavan.

Vierailija
17474/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Se mitä on esitetty, on rikosnimikkeitä. Ilman teon yksilöintiä ei ole mahdollista, että sille on ajankohtaa, tekijää tai uhria."

Tämän pitäisi kyllä saamaan hälytyskellot soimaan. Tämän vuoksi vanhemmat pakenivat lastensa kanssa ja jatkavat pakoilua.

Vierailija
17475/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vangitsemismääräys perustuu epäilyyn jonkinlaisesta eristämisestä. Onpas todella täsmällinen ja vakuuttava rikoskuvaus. Eihän heillä ole yhtään mitään näyttöä rikoksesta. Perustuu vain höperön naapurin kertomuksiin parista viikosta kovassa pakkasessa.

Vierailija
17476/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei vastaa toisille ihmetyksiin. Miksi?

Vierailija
17477/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vangitsemismääräys perustuu epäilyyn jonkinlaisesta eristämisestä. Onpas todella täsmällinen ja vakuuttava rikoskuvaus. Eihän heillä ole yhtään mitään näyttöä rikoksesta. Perustuu vain höperön naapurin kertomuksiin parista viikosta kovassa pakkasessa.

Jahas, "höperö naapuri" -sumutus käynnistyi taas. Eihän siitä, että poliisi oli paikalla antamassa virka-apua opetustoimelle, ole viimeksi juttua kuin pari sivua aiemmin.

Vierailija
17478/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sekin puoli, että ajautuessaan vastakkain viranomaisten kanssa ei saa apua kun sitä itse tarvitsisi. Ja voi löytyä se karhu kun sutta alunperin pakeni. Viranomainen kun voi joutua tekemisistään myös vastuuseen. Kuten he ovat tässä itse näyttäneet tietä. On vaikea elää ilman yhteisöä tässä maassa.

Vierailija
17479/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pariskunta saa toisistaan esiin ne hyvät puolet ja toisinaan taas ei. Pitäisi itse ymmärtää väistää ne roskankaivajat, vaikka innokkaita olisivatkin. Ihmetyttää miksi pitää muiden järjestää riitaa myös heidän perheiden sisään. Loukkaa myös heidän yksityisyyttä. 

Vierailija
17480/20582 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se, että Tommy ja Karoliina ottavat asianajansa kautta MTV3:een ole mitään "asian julkisen käsittelyn" haluamista. He päinvastoin eivät halunneet vastata edes kaikkiin MTV3:n kysymyksiin.

Mtv3 kysyi esim.missä olette nyt?

Taidat olla vähän tyhmä.