Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi ja törkein tinkaus

Vierailija
05.11.2025 |

Mikä on törkein ja aiheettomin kokemasi tinkaus torissa tai miksei muussa vastaavassa kierrätys-/myyntipalvelussa? 

Ystävälleni tuli tällainen: uusi paita (hintalaput edelleen kiinni, trendikas) oli hinnoiteltu 3 euroa, niin joku halusi maksaa siitä 1,50 euroa. 

Itselleni tulee jatkuvasti tällaisia ehdotuksia: maksan tästä kympin postitettuna/tuotuna. Kun huomioi taas kerran korotetut postimaksut, monesti jo sopivan kokoinen paketti maksaa 8,90 euroa. Tuonti taas olisi jonnekin 30 km:n päähän. Miksi muka näkisin mitään vaivaa 1,10 euron "voiton" takia, kun myyn järkevästi hinnoiteltua (20 euroa) uudenveroista tuotetta, jonka hinta kaupassa on 40 euroa. 

Kesällä kun laitoin fillarin myyntiin, heti alkoi sadella pätijäviestejä: et sä tota saa myytyä tuohon hintaan, mä maksan sulle tosta 30 euroa. Myin lopulta pyörän pyytämälläni hinnalla (kaupan hinnasta 60 %) ja laitoin pätijöille tiedoksi myyntihinnan ennen kuin estin ne. 

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin täyttä komposiittikaasupulloa joka tuli grillin mukana, oli oma pullo ennestään. Ne maksaa täytenä kaupassa järestään 129,90 meidän kylällä. Pyysin 90e. Sain tarjouksia 40e, 50e, 60e. Komposiittipullo siis on käytännössä tavara joka vaihtuu vielä uuteen joka kerta ostaessa.

Kyllästyin tinkimiseen ja jäi myymättä, nyt on kaksi pulloa joita vaihdan niin että haen täyden ennen kuin toinen tyhjenee.

Vierailija
2/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin noin vuosi sitten juuri ja juuri kirjekuoreen mahtuvia tuotteita noin 40 kpl, jokaisella hintaa 3-5 e. Sain mielettömän hienon kimppatarjouksen: joku oli valmis maksamaan yhteensä 50 e, jos minä maksan postimaksun (joka olisi ollut noin 10 e). Ei tullut kauppoja, mutta sain aika reippaat moitteet siitä, että en ymmärrä mitään kaupanteosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 2020 myin yhtä turhaksi jäänyttä treenilaitetta, joka kompaktin kokoisena sopii vaikka nurkkaan seisomaan. Laite oli erinomaisessa kunnossa. Hinta oli valmiiksi poljettu alas ja ilmoitin myös mihin hintaan kuskaan laitteen perille korkeintaan saman kaupungin sisällä. (Sovittiin naapurin kanssa, jolla on auto, että hän lähtee kuskiksi järkevästä korvauksesta.) Sain useita sääliin vetoavia viestejä huomattavasti kauempana asuvalta asuvalta henkilöltä, joka ensin kertoi pitkän itkunsekaisen tarinan omasta fyysisestä treenivammastaan ja halusi, että tuon hänelle laitteen kotiovelle asti ja veloitan vain murto-osan pyytämästäni hinnasta. Ei tullut kauppoja, kumma kyllä. 

Vierailija
4/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat täyspuiset 1940-luvun keittiön alakaapit, ehjät ja maalikin paikallaan. Kauniit täyspuureunat. Pyysin 100e kahdesta. Aivan jäätävää tinkimistä, "maksan 20e". Lähetin näille tinkijöille aina linkin ikean geneeriseen valkoiseen alakaappiin joka maksaa 140e kpl.

Ja kuten aloittajakin, myin lopulta vanhaa taloa kunnostavalle perheelle pyyntihinnalla. Olivat iloisia kun löysivät lähes samanlaisia kaappeja joita heillä oli jo ennestään.

Aika tavaran myy.

Vierailija
5/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin erästä laitetta 250 euron arvoisine tarvikkeineen 700 eurolla, muut vastaavat torissa olivat pyynniltään ilman tarvikkeita 800-1000 euroa. Sain useamman tarjouksen joissa tarjottiin 400-600 euroa. En suostunut tinkimään, kaksi ostajaehdokasta jatkoivat jänkkäämistä kunnes lopulta molemmat myönsivät että alkuperäinen hinta on hyvä ja halusivat ostaa sillä. Sanoin toiselle että hinta on hänelle nyt 1000€ euroa koska olen hukannut aikaani jänkkäämiseen ja toiselle sanoin etten myy hänelle ollenkaan. Molemmat suuttuivat.

Vierailija
6/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kympillä isoa pehmeää taiteltavaa mattoa. Postikuluja sille tuli siihen aikaan noin 8 euroa. Joku tyttö kehtasi kirjoitella reippaasti: postikulut on niin kalliit maton hintaan nähden, että minkäs verran tulet hinnassa vastaan? Vastasin, että hän voi tulla hakemaan vaikka kävellen, se on ilmaista puuhaa. Minä en rikastu postimaksuista enkä ala niiden takia itse tiputtamaan hintaa. Matto meni viikkoa myöhemmin toiselle, joka iloisena edullisesta hinnasta tuli hakemaan maton. 

Vierailija
7/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin erästä laitetta 250 euron arvoisine tarvikkeineen 700 eurolla, muut vastaavat torissa olivat pyynniltään ilman tarvikkeita 800-1000 euroa. Sain useamman tarjouksen joissa tarjottiin 400-600 euroa. En suostunut tinkimään, kaksi ostajaehdokasta jatkoivat jänkkäämistä kunnes lopulta molemmat myönsivät että alkuperäinen hinta on hyvä ja halusivat ostaa sillä. Sanoin toiselle että hinta on hänelle nyt 1000€ euroa koska olen hukannut aikaani jänkkäämiseen ja toiselle sanoin etten myy hänelle ollenkaan. Molemmat suuttuivat.

Mä tykkään sun tyylistä! Aikahan on rahaa ja ajantuhlaamisesta pitäisikin veloittaa. 

Vierailija
8/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijjaa. Minä kun en tahdo saada mitään tarjouksia, jos hintapyyntini on yläkanttiin.

Vierailija
9/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin mittatilauksena ostamani maton neljännekseen alkuperäisestä hinnasta. Matto oli käyttämätön/kerran sovitettu. Ostaja löytyi nopeasti, joka halusi sen kesämökilleen ja venytti varausaikaa viikolla eteenpäin. Sitten tulee varmistus ostaa se, mutta jos vielä laskisin hänelle hintaa puolella. En säästellyt sanojani ja haukuin idioottivaraajan pystyyn. 

Minua ei haittaa tinkiminen muutamien eurojen tuotteissa, koska haluan niistä muutenkin eroon. Vain, jos tavara on kallis ja laadukas ja valmiiksi tingitty jäävät ne yhteydenotot myös omaan arvoonsa. Opin tuosta ihme tinkijästä, että parempi vaan laittaa yhteys poikk heti.

Vierailija
10/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään sun tyylistä! Aikahan on rahaa ja ajantuhlaamisesta pitäisikin veloittaa. 

Lisättäköön vielä että tein kaupat kolmannen ostajan kanssa joka maksoi mukisematta pyydetyn hinnan 700€ ja nouti tavarat seuraavana päivänä.

Vierailija
11/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes jaksaa myydä muutaman euron tuotteita? 

Ei paljon rahallista hyötyä suhteessa vaivaan.

Vierailija
12/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ihmissuhde josta kannattaisi pitää lukua. 

Vierailija
13/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vastannut tinkijöille ollenkaan. Jatkossa laitan ilmoitukseen kommentin. "En vastaa tinkijöille"

Vierailija
14/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva tarina, mutta fiktio-osastolta.

Vierailija
15/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijjaa. Minä kun en tahdo saada mitään tarjouksia, jos hintapyyntini on yläkanttiin.

Jos näen, että myyjällä on utopistinen tavoite saada käytetystä rojusta ylihintaa en vaivaudu ottamaan yhteyttä. Sinulla tuski on Louvresta varastettua uniikkia kruunua myynnissä, joten  kaikki muu tavara  on saatavissa aika helposti uutenakin/muualtakin  lähes samaan hintaan.

Vierailija
16/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat täyspuiset 1940-luvun keittiön alakaapit, ehjät ja maalikin paikallaan. Kauniit täyspuureunat. Pyysin 100e kahdesta. Aivan jäätävää tinkimistä, "maksan 20e". Lähetin näille tinkijöille aina linkin ikean geneeriseen valkoiseen alakaappiin joka maksaa 140e kpl.

Ja kuten aloittajakin, myin lopulta vanhaa taloa kunnostavalle perheelle pyyntihinnalla. Olivat iloisia kun löysivät lähes samanlaisia kaappeja joita heillä oli jo ennestään.

Aika tavaran myy.

Olen yhden 1950-luvun kuolinpesän tyhjennyksen tavarat myynyt torissa. En ymmärrä antiikista tinkijöitä. Onko antiikkia tulossa lisää markkinoille ja niiden hinnat olisi siksi laskussa? Tekeekö joku lisää 1930-luvun puutuoleja jossain, ajan saatossa rikkoutuneiden tilalle?

Kaikki meni aina pyyntihinnalla, mutta heti ensimmäisenä tuli aina törkeitä tinkimisiä. "Haen heti 100e:lla (pyynti 300e)". Ehkä jotain trokareita tai antiikkikauppiaita?

Vierailija
17/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla varmasti koko maailma on ihmettelyn aiheita täynnä, nekin asiat jotka ovat muille täysin arkisia

Vierailija
18/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka arvostavat kierrätystä.

Ihmiset, joille on kertynyt monta sellaista tavaraa, joista saa jokaisesta muutaman euron takaisin = pienistä puroista jne. 

Ihmiset, jotka tykkää askarrella, pakata ja lähettää. 

Vierailija
19/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva vastaus, suoraan Katkerat ja kateelliset tinkijät -osastolta. 

Vierailija
20/70 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka arvostavat kierrätystä.

Ihmiset, joille on kertynyt monta sellaista tavaraa, joista saa jokaisesta muutaman euron takaisin = pienistä puroista jne. 

Ihmiset, jotka tykkää askarrella, pakata ja lähettää. 

Ihmiset, jotka arvostavat kierrätystä (ekologisuutta) eivät yleensä osta muutaman euroista krääsää alunperinkään. Jos ostavat, ostavat tarpeeseen, jolloin se käytetään myös loppuun - koska on tarve. 

Kierrätys on todella surkea argumentti käytetyn tavaran kaupassa. Se on pelkkää hyvesignalointia itselle. Tunnetusti itselle valehtelu on erityisen turha asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi