Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20792)
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, millaisissa tapauksissa nämä Karfien puolustelijat hyväksyvät lasten huostaanoton. Yleensä huostaanottojen syynä ovat päihteet, väkivalta, seksuaalinen hyväksikäyttö, mielenterveyden ongelmat, jotka voivat näkyä vaikkapa täydellisenä arjen hallinnan menetyksenä. Pitäisikö sitten todellakin hyväksyä esimerkiksi lasten eristäminen muista ihmisistä, koulutuksen laiminlyönti tai terveydenhoidon laiminlyönti. Miten paljon aatteet, ideologia ja uskonnollisuus vaikuttavat näihin ratkaisuihin? Täälläkin usein ihmeellistä kommunismista hokemista ja pelkoa yhdistettynä kiihkouskovaisuuteen.
No minä en hyväksy väkisin tehtyjä huostaanottoja ollenkaan. Jos ei onnistu sovussa niin jääköön tekemättä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on Euroopan kommunistisin maa. Luin juuri kommentin ranskalaiselta, joka ei ymmärrä suomalaista kommunismia.
Onko lastensuojelu kommunismia? Jos on, olen mielelläni kommunisti.
Vierailija kirjoitti:
No minä en hyväksy väkisin tehtyjä huostaanottoja ollenkaan. Jos ei onnistu sovussa niin jääköön tekemättä kokonaan.
Etkö silloinkaan, jos lasta hakataan tai lapsi on jäänyt täysin vailla hoitoa. Missä mielestäsi kulkee raja vai kulkeeko missään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö silloinkaan, jos lasta hakataan tai lapsi on jäänyt täysin vailla hoitoa. Missä mielestäsi kulkee raja vai kulkeeko missään?
En hyväksy. Ei lapsi jää väkivaltaiseen perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se lapsi sieltä sitten pääsee? Nyt en puhu Karfeista vaan yleensä. Kerro tarkemmin.
Näen itsemäärämisoikeuden periaatteena, jota ei voi rikkoa. Toisille se on ilmeisesti yhdentekevä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se lapsi sieltä sitten pääsee? Nyt en puhu Karfeista vaan yleensä. Kerro tarkemmin.
Mihin pääsee? Eikö tässä puhuta huostaanotoista? Lapsi pääsee huostaanotetuksi.
Varmasti osa meistä huomaa myös näillä sivuilla Putin-sedän trollien aiheuttaman hiekoituksen.
Maailma voi olla pienelle taaperolle uskomattoman julma. Eikö meidän kaikkien tulisi pikemminkin suojella heitä, hätätilassa omilta vanhemmiltaan, jos nämä eivät itsekkyydessään ymmärrä toimia oikein?
Vierailija kirjoitti:
Varmasti osa meistä huomaa myös näillä sivuilla Putin-sedän trollien aiheuttaman hiekoituksen.
Mitä he sillä saavuttavat?
Vierailija kirjoitti:
Maailma voi olla pienelle taaperolle uskomattoman julma. Eikö meidän kaikkien tulisi pikemminkin suojella heitä, hätätilassa omilta vanhemmiltaan, jos nämä eivät itsekkyydessään ymmärrä toimia oikein?
Mä vaan näen sen niin, että todennäköisyys valtion pahuudelle on todella paljon korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisista kommenteista sen Putinin löytää? Minä kun taas pelkään, että enemmän vaikuttaa Trump-setä.
Minä olen Trumpin kannattaja eli ainakin minun verran on trumpilaisia täällä.
Illa, paiskitaan seinään, ravistellaan, kääritään mattoihin, tukehduttaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan näen sen niin, että todennäköisyys valtion pahuudelle on todella paljon korkeampi.
Jaa valtionko pahuus? Pieniä lapsia hakataan, kidutetaan, poltetaan höyrymopeilla, tukahdutetaan, heitetään seinään, raiskataan, ravistetaan, nöyryytetään, nälkiinnytetään. Ja joku puhuu valtion pahuudesta. Suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Kyllä ovat taas libertaarit vauhdissa. Jotai n rajaa teillekin
Vierailija kirjoitti:
Illa, paiskitaan seinään, ravistellaan, kääritään mattoihin, tukehduttaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa valtionko pahuus? Pieniä lapsia hakataan, kidutetaan, poltetaan höyrymopeilla, tukahdutetaan, heitetään seinään, raiskataan, ravistetaan, nöyryytetään, nälkiinnytetään. Ja joku puhuu valtion pahuudesta. Suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Kyllä ovat taas libertaarit vauhdissa. Jotai n rajaa teillekin
Höyrymoppimies ei ollut lapsen vanhempi. Ei äitinsä sitä lasta pahoinpidellyt. Toki hän teki virhearvion miehen suhteen.
Ei suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa ole enää olemassa. Pahoinvointilaitos koko paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä sen sisimmässäsi tiedät. Palkatessaan sinut, tuskin selittivät sinulle mihin pohjimmillaan pyrkivät. No olkoon väännän teille rautalangasta.. Työnantajasi käyttää leveää haravaa tarkoituksenaan murentaa meidän toimivaa yhteiskuntaa erilaisilla murentamisoperaatioilla. Tässä tapauksessa sinä hyökkäät eripurastaen sosiaalipuolen ansiokasta lastensuojelua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä sen sisimmässäsi tiedät. Palkatessaan sinut, tuskin selittivät sinulle mihin pohjimmillaan pyrkivät. No olkoon väännän teille rautalangasta.. Työnantajasi käyttää leveää haravaa tarkoituksenaan murentaa meidän toimivaa yhteiskuntaa erilaisilla murentamisoperaatioilla. Tässä tapauksessa sinä hyökkäät eripurastaen sosiaalipuolen ansiokasta lastensuojelua vastaan.
Onko Petteri Orpo ja Riikka Purra myös sillä samalla palkkalistalla?
Huomaan, että et ole elänyt elämääsi avoimin silmin, tai huomiokykysi on muutoin rajoittunut.
Lapsi on kehdosta saakka manipuloitunut vanhempiinsa.. Ei niin huonoa äitiä maailmassa ole, jota lapsi ei puolustaisi. Mielipiteet, arvot ja yleensäkin elämänkatsomus peritään vanhemmilta. Voi sen sanoittaa vaikkapa manipulaatioksi. Siinäpä huostatilanteessa kyselet 5 vuotiaan lapsen mielipidettä, jolla on esimerkiksi miehiin ja viinaan menevän äidin opit ja tavat ainoina elämänohjenuorina. Haasteellista, haasteellista.. Vai lakia rikotaan, höh...ajattele nyt itsekkin aivoillasi..