Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?

Vierailija
04.06.2025 |

Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?

Kommentit (20792)

Vierailija
8681/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset huostaanottotilanteet, joissa vanhempi tai lapsi tai molemmat haluavat huostaanottoa ovat ok. Ongelma alkaa siitä kohdasta, kun vanhemmat ja lapset vastustavat huostaanottoa. Hyvin todennäköisesti jotain lakia rikotaan silloin.

Huomaan, että et ole elänyt elämääsi avoimin silmin, tai huomiokykysi on muutoin rajoittunut.

Lapsi on kehdosta saakka manipuloitunut vanhempiinsa.. Ei niin huonoa äitiä maailmassa ole, jota lapsi ei puolustaisi. Mielipiteet, arvot ja yleensäkin elämänkatsomus peritään vanhemmilta. Voi sen sanoittaa vaikkapa manipulaatioksi. Siinäpä huostatilanteessa kyselet 5 vuotiaan lapsen mielipidettä, jolla on esimerkiksi miehiin ja viinaan menevän äidin opit ja tavat ainoina elämänohjenuorina. Haasteellista, haasteellista.. Vai lakia rikotaan, höh...ajattele nyt itsekkin aivoillasi..

Vierailija
8682/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, millaisissa tapauksissa nämä Karfien puolustelijat hyväksyvät lasten huostaanoton.  Yleensä huostaanottojen syynä ovat päihteet, väkivalta, seksuaalinen hyväksikäyttö, mielenterveyden ongelmat, jotka voivat näkyä vaikkapa täydellisenä arjen hallinnan menetyksenä.  Pitäisikö sitten todellakin hyväksyä esimerkiksi lasten eristäminen muista ihmisistä, koulutuksen laiminlyönti tai terveydenhoidon laiminlyönti.  Miten paljon aatteet, ideologia ja uskonnollisuus vaikuttavat näihin ratkaisuihin?  Täälläkin usein ihmeellistä kommunismista hokemista ja pelkoa yhdistettynä kiihkouskovaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8683/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en hyväksy väkisin tehtyjä huostaanottoja ollenkaan. Jos ei onnistu sovussa niin jääköön tekemättä kokonaan.

Vierailija
8684/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on Euroopan kommunistisin maa. Luin juuri kommentin ranskalaiselta, joka ei ymmärrä suomalaista kommunismia.

Onko lastensuojelu kommunismia?  Jos on, olen mielelläni kommunisti.

Vierailija
8685/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en hyväksy väkisin tehtyjä huostaanottoja ollenkaan. Jos ei onnistu sovussa niin jääköön tekemättä kokonaan.

Etkö silloinkaan, jos lasta hakataan tai lapsi on jäänyt täysin vailla hoitoa.  Missä mielestäsi kulkee raja vai kulkeeko missään? 

Vierailija
8686/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö silloinkaan, jos lasta hakataan tai lapsi on jäänyt täysin vailla hoitoa.  Missä mielestäsi kulkee raja vai kulkeeko missään? 

En hyväksy. Ei lapsi jää väkivaltaiseen perheeseen.

Vierailija
8687/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se lapsi sieltä sitten pääsee?  Nyt en puhu Karfeista vaan yleensä.  Kerro tarkemmin.

Vierailija
8688/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen itsemäärämisoikeuden periaatteena, jota ei voi rikkoa. Toisille se on ilmeisesti yhdentekevä asia.

Vierailija
8689/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se lapsi sieltä sitten pääsee?  Nyt en puhu Karfeista vaan yleensä.  Kerro tarkemmin.

Mihin pääsee? Eikö tässä puhuta huostaanotoista? Lapsi pääsee huostaanotetuksi.

Vierailija
8690/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti osa meistä huomaa myös näillä sivuilla Putin-sedän trollien aiheuttaman hiekoituksen.

Vierailija
8691/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma voi olla pienelle taaperolle uskomattoman julma.  Eikö meidän kaikkien tulisi pikemminkin suojella heitä, hätätilassa omilta vanhemmiltaan, jos nämä eivät itsekkyydessään ymmärrä toimia oikein?

Vierailija
8692/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti osa meistä huomaa myös näillä sivuilla Putin-sedän trollien aiheuttaman hiekoituksen.

Mitä he sillä saavuttavat?

Vierailija
8693/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma voi olla pienelle taaperolle uskomattoman julma.  Eikö meidän kaikkien tulisi pikemminkin suojella heitä, hätätilassa omilta vanhemmiltaan, jos nämä eivät itsekkyydessään ymmärrä toimia oikein?

Mä vaan näen sen niin, että todennäköisyys valtion pahuudelle on todella paljon korkeampi.

Vierailija
8694/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisista kommenteista sen Putinin löytää?  Minä kun taas pelkään, että enemmän vaikuttaa Trump-setä.

Vierailija
8695/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Trumpin kannattaja eli ainakin minun verran on trumpilaisia täällä.

Vierailija
8696/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illa, paiskitaan seinään, ravistellaan, kääritään mattoihin, tukehduttaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaan näen sen niin, että todennäköisyys valtion pahuudelle on todella paljon korkeampi.

Jaa valtionko pahuus?  Pieniä lapsia hakataan, kidutetaan, poltetaan höyrymopeilla, tukahdutetaan, heitetään seinään, raiskataan, ravistetaan, nöyryytetään, nälkiinnytetään.  Ja joku puhuu valtion  pahuudesta.  Suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa.  Kyllä ovat taas libertaarit vauhdissa.  Jotai n rajaa teillekin

Vierailija
8697/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illa, paiskitaan seinään, ravistellaan, kääritään mattoihin, tukehduttaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa valtionko pahuus?  Pieniä lapsia hakataan, kidutetaan, poltetaan höyrymopeilla, tukahdutetaan, heitetään seinään, raiskataan, ravistetaan, nöyryytetään, nälkiinnytetään.  Ja joku puhuu valtion  pahuudesta.  Suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa.  Kyllä ovat taas libertaarit vauhdissa.  Jotai n rajaa teillekin

Höyrymoppimies ei ollut lapsen vanhempi. Ei äitinsä sitä lasta pahoinpidellyt. Toki hän teki virhearvion miehen suhteen.

Vierailija
8698/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa ole enää olemassa. Pahoinvointilaitos koko paska.

Vierailija
8699/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä sen sisimmässäsi tiedät. Palkatessaan sinut, tuskin selittivät sinulle mihin pohjimmillaan pyrkivät. No olkoon väännän teille rautalangasta.. Työnantajasi käyttää leveää haravaa tarkoituksenaan murentaa meidän toimivaa yhteiskuntaa erilaisilla murentamisoperaatioilla. Tässä tapauksessa sinä hyökkäät eripurastaen sosiaalipuolen ansiokasta lastensuojelua vastaan.

Vierailija
8700/20792 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä sen sisimmässäsi tiedät. Palkatessaan sinut, tuskin selittivät sinulle mihin pohjimmillaan pyrkivät. No olkoon väännän teille rautalangasta.. Työnantajasi käyttää leveää haravaa tarkoituksenaan murentaa meidän toimivaa yhteiskuntaa erilaisilla murentamisoperaatioilla. Tässä tapauksessa sinä hyökkäät eripurastaen sosiaalipuolen ansiokasta lastensuojelua vastaan.

Onko Petteri Orpo ja Riikka Purra myös sillä samalla palkkalistalla?