Mitä uskotte olevan kuoleman jälkeen?
Kommentit (197)
Minä olen vanhemmiten alkanut uskoa elämän kiertokulkuun. Perustuen siihen, että olemme energiaa, eikä energia koskaan häviä, se vain muuttaa muotoaan. Mihin siis henki/sielu/minä menee kuoleman jälkeen, jos se ei koskaan häviä? Olen ollut paikalla molempien vanhempien kuollessa ja nähnyt, kuinka ruumis on elossa, mutta sielu (miksi haluaa sitä kutsua) on jo poissa. Missä se on? Tuntuu pudolta, ettei se läytäisi uutta kulkuvälinettä (kehoa)uudelleen, jos se on jo aiemminkin löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tieto lisää tuskaa. Vastaavasti ilman tietoa voi uskoa vaikka siihen, että maa on pannukakku. Eihän tästä ole pitkääkään aikaa taaksepäin kuin tämäkin oli kirkon virallinen totuus ja joka muuta väitti oli pakana.
Onko jotain muuttunut vuosisatojen saatossa? Miksi sitten pitäisi uskoa tahoja jotka ovat kaikessa viisaudessaan ovat vakavasti todistaneet maapallon pannukakkumaisuuden olevan jumalan laki. Ei mene jakeluun, ei sitten millään.
Koska litteä maa on ollut "kirkon virallinen totuus"?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys: mihin koirat joutuvat kuolemansa jälkeen? Ja miksi ihmisillä olisi jostain käsittämättömästä syystä eri kohtalo. Ai siksi, kun satusedät ovat muinoin harrastaneet tarinankerrontaa ja yrittäneet pitää rahvasta kurissa ja nuhteessa.
Eiköhän me kaikki maaduta alkuaineiksi joilla voi myöhemmin olla uusiokäyttöä alkeellisina rakennuspalikoina. Siinäpä se sitten onkin.
Se on hyvä hankkia hyväuskoisilta maallista vaurautta ja valtaa lupauksilla kaikesta kivasta mitä palkaksi tulee sitten kuoleman jälkeen. Reklamaatioprosentti on yllättäen todella pieni...
Sitä mitä on ennen syntymää. Ei mitään.
Keho ja mieli/ego katoavat, sielu on osa Universumin/Jumaluuden energiaa ja siirtyy 5 d:tä korkeamille tasoille. Sielu on ikuinen. Riippuen sielusi suunnitelmasta, saatat inkarnoitua uudelleen tänne pallolle tai jatkat muihin ulottuvuuksiin, jos ole esim starsead. Jos et ole henkisesti tässä elämässä herännyt sielutietoisuuteen, tulet todennäkäisesti tänne vielä takaisin.
Ghost adventuresista saa hyvää osviittaa
Kummittelua kun todistaa kerran niin se antaa uuden maailmankuvan.
Vierailija kirjoitti:
Keho ja mieli/ego katoavat, sielu on osa Universumin/Jumaluuden energiaa ja siirtyy 5 d:tä korkeamille tasoille. Sielu on ikuinen. Riippuen sielusi suunnitelmasta, saatat inkarnoitua uudelleen tänne pallolle tai jatkat muihin ulottuvuuksiin, jos ole esim starsead. Jos et ole henkisesti tässä elämässä herännyt sielutietoisuuteen, tulet todennäkäisesti tänne vielä takaisin.
Ei me synnytä uudestaan. Saat jotenkin tuon kuoleman jälkeisen elämän kuulostamaan hyvin kaukaiselta ja turvattomalta.
Oppaat voivat antaa meille tarinoita mutta oikeasti kuoleman jälkeen ei ole tuollaista. Hommia on mutta ihmisten parissa.
Ei ole siis mitään sellaista paikkaa johon menemme itse vain kekkuloimaan ja katselemaan minnekös sitä menisi seuraavaksi eikä sielun/hengen tarvitse kehittyä sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kummittelua kun todistaa kerran niin se antaa uuden maailmankuvan.
Tämäkin on todellista, eräänkin kerran olen pelännyt aika paljon. Mielestäni on hienoa että voimme kokea paljon erilaisia asioita tässä elämässä, en ainakaan itse jaksaisi elää jos elämä ei maistuisi miltään.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että kuoleman jälkeen on jokin todellisuus jota emme näe elossa ollessamme. Tämä johtuu siitä että kuulen ääniä joita en näe, nämä eivät ole siis ihmisiä ympärilläni tai osa minuuttani. Minulla on siis mielikuvitusystäviä.
Skisofrenia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että kuoleman jälkeen on jokin todellisuus jota emme näe elossa ollessamme. Tämä johtuu siitä että kuulen ääniä joita en näe, nämä eivät ole siis ihmisiä ympärilläni tai osa minuuttani. Minulla on siis mielikuvitusystäviä.
Skisofrenia?
No hyvänen aika, vasta toinen kerta tässä ketjussa. Ei nyt kuitenkaan ole sellaisesta kyse.
Kuolinhetkellä ihmisen aivot tuottavat ison annoksen DMT:ä, jolloin elämme yksilöllisten aivojemme tuottaman ikuisen elämän, ns. tuonpuoleisen. Se on jokaiselle erilainen, vaikka yleensä lajistamme johtuen sisältää samoja piirteitä.
Mikään ei muutu. Atomit jatkavat oleskeluaan ja kiertokulkuaan Jumalan valtakunnassa.
Fakta on ettei kuoleman jälkeen ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skisofrenia?
No hyvänen aika, vasta toinen kerta tässä ketjussa. Ei nyt kuitenkaan ole sellaisesta kyse.
Ja tiedät sen mista? On nimittäin kokemusta ihmisestä kuka myöskin näki ja kuuli ns harhoja. Ei ollut kylläkin skitso mutta muu sairaus. Itse oli varma että kaikki on totta.
Vierailija kirjoitti:
Kuolinhetkellä ihmisen aivot tuottavat ison annoksen DMT:ä, jolloin elämme yksilöllisten aivojemme tuottaman ikuisen elämän, ns. tuonpuoleisen. Se on jokaiselle erilainen, vaikka yleensä lajistamme johtuen sisältää samoja piirteitä.
Joo, tuo on nykyinen (surkea) selitys NDE-kokemuksille. Aiemminhan se oli vähintäänkin yhtä naurettava "aivojen hapanpuute".
Vierailija kirjoitti:
Fakta on ettei kuoleman jälkeen ole mitään.
Taas yksi absoluuttisen tiedon omaava uskovainen. 😂
Karmaan uskovana tiedän että koko istuva eduskunta syntyy uudelleen etanoina. Synnyttyään ne ensin tallotaan limakasoiksi poluille,että lokit pääsevät maistamaan entisiä lajitovereitaan.
Tieto lisää tuskaa. Vastaavasti ilman tietoa voi uskoa vaikka siihen, että maa on pannukakku. Eihän tästä ole pitkääkään aikaa taaksepäin kuin tämäkin oli kirkon virallinen totuus ja joka muuta väitti oli pakana.
Onko jotain muuttunut vuosisatojen saatossa? Miksi sitten pitäisi uskoa tahoja jotka ovat kaikessa viisaudessaan ovat vakavasti todistaneet maapallon pannukakkumaisuuden olevan jumalan laki. Ei mene jakeluun, ei sitten millään.