Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä kun 17 vuotias tyttö viettää juhannuksen vanhempiensa kanssa kotona?

Vierailija
03.06.2025 |

Onko tämä yleistäkin nykyään? Itse olin 17 vuotias -80 luvulla ja ei olisi tullut mieleenkään olla juhannusta tuolloin vietettiin mukisematta vanhempien kanssa. Mistään arasta ihmisestä ei ole kyse. Itse olin aikanaan ujo, mutta kyllä minä olen 14 vuotiaasta asti viettänyt juhannukset kavereiden kanssa jossain juhlapaikan ulkopuolella edes. Eikö nuo kaverimuistot teininä ole juuri niitä joita muistelee sitten vanhempana. 

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tuo tarkoittaisi, ettei ole kavereita ja on epäsosiaalinen. Sitähän se ei tarkoita. Ei kaikkien tarvitse olla samasta muotista. En itsekään ollut teininä koskaan festareilla. Ei vaan kiinnostanut, ei minua eikä kavereitani. Kellään kavereidenikaan perheistä ei ollut omaa mökkiä, joten ihan kotona kaupungissa oltiin kaikki ja meistä tuli ihan normaaleja aikuisia. Osa on jopa hyvinkin ulospäinsuuntautuneita.

Ap vaikuttaa jokseenkin kapeakatseiselta ihmiseltä, joka ei ymmärrä, että kaikki eivät tee niin kuin hän tekee.

Vierailija
82/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on tullut vietettyä juhannuksia hyvin monella tavalla. On tullut oltua vanhempien & sukulaisten kanssa mökillä. On tullut oltua opiskelukavereiden kanssa baarissa tai ulkona pussikaljalla.On tullut oltua juhannuksena iltavuorossa töissäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa 1990-luvulla mentiin Nallikariin viettämään juhannusta. Sammuin rannalle ja niin myös muutama muu. Heräsin pikkuhousut polviin vedettynä ja joku oli työntänyt minulle grillimakkaran per see seen. Niin myös havaintojeni mukaan muutamalle muulle. Eli parempi vaan että tyttö pysyy kotona.

Vierailija
84/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap jotenkin vajaa? Mitä ihmettelemistä tuossa on? On ihan normaalia. Ihmetteletkö muitakin normaaleja asioita?

Vierailija
85/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään mökillä koko perheen juhannusta, kuten monena vuonna aiemminkin. Poika on nyt 17 ja tyttö 14. Ei mitään outoa siinä mielestäni.

Vierailija
86/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä huolestuisin jos meidän 17 vuotias haluaisi olla juhannuksena meidän 50 vuotiaiden vanhempien kanssa. Meidän tyttö lähtee 3 kaverinsa kanssa telttailemaan festareille. Vielä pahempaa jos näpräisi huoneessaan yksin puhelinta koko pyhän. Miettisin, että kiusataanko häntä vai onko muita ongelmia. Kyllä nuoruuteen kuuluu oleminen ikäistensä seurassa. 

Millekään festareille 17v pääsee?

no niille aidoille ja kunnon festareille pääsee kuten ilosaari ja provinssi ja nummirock.

jotkut pienet kaupunkitapahtumat on eri juttu.

Vierailija
87/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse elänyt sen kännäämisnuoruuden vuosituhannen vaihteessa, ja pidän vain positiivisena sitä että nykyään nuoret viihtyvät perheensä luona ilman päihteitä.

Vierailija
88/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kovin hatarat muistot 80 luvun teinivuosilta. Kai sitä jotain silloin puuhasteli, missä lie silloiset kaverit.

Vierailija
89/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinksahtanut tyttö sulla on 🤦🏻. Tuleva mt-potilas 👋🏻.

Vierailija
90/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään erikoista, pitäisikö teinin lähteä kännäämään kun sinäkin niin teit ? Entä jos ei käytä mitään päihteitä ? 

Vierailija
91/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen saa iästä riippumatta valkata että mitä haluaa juhannuksena tehdä.

Vierailija
92/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi pitää huolen ihan vain omista asioistaan. Kenen 17-vuotiasta olet täällä haukkumassa? Mitä kiksejä saat siitä kun niin teet? 

Ap on takuulla joku kriipi, joka vaanii kännisiä teinejä puskassa. 

Vierailija
93/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat (18 ja 20 vuotiaat) suunnittelivat menevänsä Himokselle juhannukseksi, mutta kun kuulivat, että me vanhemmat lähetään itä-suomeen isovanhempien seuraksi, niin peruvat omat reissunsa. Kuulema ukin ja mummin kanssa on hauskempaa. 

Vierailija
94/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tyttö juhannustansseihin. Pari siideriä pohjille ja rahaa annat 👍

Vierailija
95/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuo on tavallista. Näin meilläkin, 17-vuotias on onneksi paljin kotona ja kaverit on verkossa. Pelata siis voivat myös juhannuksena.

Vierailija
96/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 22 v poikani viettää sen meidän kanssa mökillä. Hän on introvertti, viihtyy täällä.

Vierailija
97/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suurin osa teineistä vietä juhannusta kuitenkin ihan vanhempiensa tai muun perheen kanssa, vaikka jossain elämämkoululandiassa jokainen muu teini vaikuttaisikin bilettävän kavereiden kanssa.

Vierailija
98/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopon perheessä kasvaneena vihasin juhannuksia silloin ja vihaan juhannuksia nyt. Jatkuva pelko vanhemman hukkumisesta, saunaan sammumisesta ja sinne kuolemisesta ja mökin palamisesta. Siinä ei paljon juhannuskoivut ja niittykukkaseppeleet lohduttaneet. Aikuisena en ole viettänyt juhannusta grillausta enempää.

Vierailija
99/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ruma ja lihava niin mitäs sitä juhlapaikoille muiden iloa pilaamaan.

Vierailija
100/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian tiukat ja kireät tekopyhä vanhemmat taustalla. Lapsesta tulee syrjäytynyt ja epäsosiaalinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi