Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä kun 17 vuotias tyttö viettää juhannuksen vanhempiensa kanssa kotona?

Vierailija
03.06.2025 |

Onko tämä yleistäkin nykyään? Itse olin 17 vuotias -80 luvulla ja ei olisi tullut mieleenkään olla juhannusta tuolloin vietettiin mukisematta vanhempien kanssa. Mistään arasta ihmisestä ei ole kyse. Itse olin aikanaan ujo, mutta kyllä minä olen 14 vuotiaasta asti viettänyt juhannukset kavereiden kanssa jossain juhlapaikan ulkopuolella edes. Eikö nuo kaverimuistot teininä ole juuri niitä joita muistelee sitten vanhempana. 

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt joka juhannuksen mökillä suvun kanssa kokkoa poltellen ja pelaten korttia serkkujen kanssa. En ole vielä nähnyt syytä mennä vihteellle kavereiden kanssa. Viihdyn hyvin raittiin juhannuksen serkkujen kanssa. Meillä on kivaa. Oikeastaan odotan seuraavaakin juhannusta.

M32

Itsellä sama homma. Muutama saunakalja riittää. Viimeiset 10 vuotta olen ollut vetovastuussa ruuan tai ainakin grillaamisen ja menun suunnittelussa. M31

Ahhah, mitä luusereita. Laittaako äiti teille varmasti tarpeeksi lämpimät vaatteet mökille mukaan?

Vierailija
62/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minusta fiksulta nuorelta. Ei se perseiden vetäminen kavereiden kanssa ja sammuminen omaan oksennukseensa ja hyväksikäytetyksi tuleminen ole ainoa standardisoitu oikea tapa nuorelle viettää Jussia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v tyttö pitäisi jo olla rantapusikossa tai auton takapenkillä pi lluaan hierotuttamassa 0 - 3 vuotta vanhemman pojan kanssa. Kotona nyhjääjälle ei kankea tule.

Vierailija
64/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ihmeessä kunnon hiillostus, että kai sinä nyt johonkin lähdet, tansseihin ja sinne sinne muiden nuorten kanssa? Ja mitään huumeita et sitten syö ja kondomit otat mukaan ja mitään semmoista harmia et sitten tuo kotio. Ja onkos sulla jo joku poikaystävä katsottuna? Kun minä olin sinun ikäisesi niin ei me vielä mitään mistään ymmärretty....

Tollaista jauhat sille tuntikausia, niin kyllä se siitä.

Vierailija
65/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok ja normaalia. Olisin itse tyytyväinen siitä että lapsi on ainakin varmuudella turvassa ja on hyvä ja mukava olla.

Vierailija
66/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa minusta fiksulta nuorelta. Ei se perseiden vetäminen kavereiden kanssa ja sammuminen omaan oksennukseensa ja hyväksikäytetyksi tuleminen ole ainoa standardisoitu oikea tapa nuorelle viettää Jussia.

Ei persekännin vetäminen ole se oikea tapa vaan hauskan kännin.

Vierailija
67/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, ettei sillä ole kavereita tai kukaan ei oo pyytänyt mihinkään.

Vierailija
68/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin joskus 16 - 17 -vuotiaana festareilla kavereiden kanssa, mut sitten alkoi opiskelut ja oli pakko olla kesät töissä. Nyt oon parina kesänä juhlinu perheen kanssa 

Vierailija
69/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mitä vikaa siinä on, että haluaa viettää juhlapyhää perheen kanssa. Siihen voi olla monia syitä. Syy voi olla se, että on perhekeskeinen ihminen ja viihtyy perheensä kanssa. Toisaalta kaikilla ei ole sellaisia ystäviä, joiden kanssa viettää juhannusta tai sitten kaikki ystävät ovat vanhempiensa kanssa, jolloin heistä ei ole seuraa.

Elämässä on muisteltavaa, vaikka ei juhannusta heiluisi kavereiden kanssa. Toivottavasti aikuisena elämä ei myöskään ole pelkkää muistelua, vaan myös elämistä. 

Olen samaa mieltä. On tarkoitus elää elämää eteen- eikä taaksepäin katsoen. Muistot haalistuvat kovaa vauhtia! En muista edes kunnolla 25 tai 30 v sitten tehtyjä matkoja, saati jotain teini-iän festarireissua - en muuta kuin että olin ollut siellä. En mitään muuta. Eikä ollut edes alkoholilla osuutta asiaan :)

80-vuotias anoppini ei muista nuoruudestaan oikein mitään! Yrittää muistella, mutta kovin on haalistuneet muistot. Sen jälkeen kun on tapahtunut niin paljon isoja juttuja kuten naimisiinmeno, lasten syntymät ym. 

Joten teini-ikäisen juhannus vanhempien kanssa on täysin ok. Vaikuttaa siltä, että perhe on lämminhenkinen. 

Vierailija
70/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietämme juhannuksen kotona, ja meillä 17-vuotias tytär. Hän nyt vain on tuollainen introvertti ja kotona viihtyvä, itse en ollut tuon ikäisenä.

Vierailija
71/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt joka juhannuksen mökillä suvun kanssa kokkoa poltellen ja pelaten korttia serkkujen kanssa. En ole vielä nähnyt syytä mennä vihteellle kavereiden kanssa. Viihdyn hyvin raittiin juhannuksen serkkujen kanssa. Meillä on kivaa. Oikeastaan odotan seuraavaakin juhannusta.

M32

Itsellä sama homma. Muutama saunakalja riittää. Viimeiset 10 vuotta olen ollut vetovastuussa ruuan tai ainakin grillaamisen ja menun suunnittelussa. M31

Ahhah, mitä luusereita. Laittaako äiti teille varmasti tarpeeksi lämpimät vaatteet mökille mukaan?

Kyllä mun mielestä sinä lärveissäsi olet se luuseri, eivät nämä nuoret aikuiset joilla pääpaino on hyvässä seurassa ja herkkuruuissa. 

Alkoholi on ruokajuoma ja nautintoaine. Känniääliöt ei sitä ymmärrä, reppanat!

Vierailija
72/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista ihmettelyä täällä. Siinä ettei 17-vuotias lähde kylille kännäämään juhannuksena, ei ole mitään vikaa. En itsekään teininä heilunut juhannuksena festareilla tai muualla. Olin kotona tai kaverilla kaupungissa mistä yöksi kotiin tai poikaystävän kanssa. Ehdin kyllä bilettää ihan muuten aivan riittämiin myöhemmin, varsinkin opiskelijana, ja silloin tuli pari kertaa juhannusfestareillakin oltua. 

Ennemminkin ap:n kohdalla pitäisi tehdä lasu, jos on jo 14-vuotiaana liesunnut ympäriinsä.

Vierailija
73/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös teinien juhliminen ole laadultaan sellaista, ettei siitä jää muistoja?

Vierailija
74/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mitä vikaa siinä on, että haluaa viettää juhlapyhää perheen kanssa. Siihen voi olla monia syitä. Syy voi olla se, että on perhekeskeinen ihminen ja viihtyy perheensä kanssa. Toisaalta kaikilla ei ole sellaisia ystäviä, joiden kanssa viettää juhannusta tai sitten kaikki ystävät ovat vanhempiensa kanssa, jolloin heistä ei ole seuraa.

Elämässä on muisteltavaa, vaikka ei juhannusta heiluisi kavereiden kanssa. Toivottavasti aikuisena elämä ei myöskään ole pelkkää muistelua, vaan myös elämistä. 

Olen samaa mieltä. On tarkoitus elää elämää eteen- eikä taaksepäin katsoen. Muistot haalistuvat kovaa vauhtia! En muista edes kunnolla 25 tai 30 v sitten tehtyjä matkoja, saati jotain teini-iän festarireissua - en muuta kuin että olin ollut siellä. En mitään muuta. Eikä ollut edes alkoholilla osuutta asiaan :)

80-vuotias anoppini ei muista

Anoppisi on Woodstock-sukupolvea. Sille on syynsä ettei muistikuvia ole.

Jos muistat 60-luvun, et elänyt sitä.

Vierailija
75/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan tyhmä mut en tajua aloitusta!? Aloittaja on mukisematta viettänyt jussit  vanhempien kanssa mut kuitenkaan ei enää 14 v jälkeen? Häh! Enkö nyt vaan tajua?

Vierailija
76/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan oli taas kysymys. Meidänkin lapset olivat tuossa iässä meidän kanssa juhannuksen mökillä, ihan vapaaehtoisesti. Kerran oli joku kaverikin toisella mukana. Toinen varsinkin kyllä muuten biletti ja vietti aikaa kaverien kanssa, joten ei juhannus ainoa hetki elämässä ole kun voi luoda kaverimuistoja, jos kerran niistä niin huolissasi olet. 

Vierailija
77/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PItäisikö olla jotain mieltä?

Jokainen saa tehdä juhannuksena mitä haluaa, kunhan ei vahingoita toisia ihmisiä tai heidän omaisuuttaan.

Vierailija
78/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viime juhannuksena mökillä suvun kanssa. Siellä oli paikalla kaikki vauvasta vaariin, myös teinit. Mun teinit on vähän nörttejä, eikä niitä biletys kiinnosta. Vanhempi teini vietti uutta vuotta kyllä kavereidensa kanssa, mutta siihenkin kuului enemmän ruuanlaitto ja lautapelit kuin juhlinta. 

Vierailija
79/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikimaailmassa päästäisi alaikäistä juhannuksena "johonkin juhlapaikan ulkopuolelle edes". Kaverin kotiin tai mökille olen kyllä päästänyt, kunhan olen voinut luottaa että siellä valvotaan nuoria. Ja samoin meille on saanut tulla kavereita, mutta ei päästetä hillumaan mihinkään koko yöksi, illalla saa toki käydä kokolla mutta kotiintuloaikana ollaan selvin päin kotona.

Vierailija
80/100 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi pitää huolen ihan vain omista asioistaan. Kenen 17-vuotiasta olet täällä haukkumassa? Mitä kiksejä saat siitä kun niin teet? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän