Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä kun 17 vuotias tyttö viettää juhannuksen vanhempiensa kanssa kotona?

Vierailija
03.06.2025 |

Onko tämä yleistäkin nykyään? Itse olin 17 vuotias -80 luvulla ja ei olisi tullut mieleenkään olla juhannusta tuolloin vietettiin mukisematta vanhempien kanssa. Mistään arasta ihmisestä ei ole kyse. Itse olin aikanaan ujo, mutta kyllä minä olen 14 vuotiaasta asti viettänyt juhannukset kavereiden kanssa jossain juhlapaikan ulkopuolella edes. Eikö nuo kaverimuistot teininä ole juuri niitä joita muistelee sitten vanhempana. 

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisella itsetunnolla varustettu ihminen kyselee 'mitä mieltä'? Mitä helkkarin väliä sillä on? Kukin tekee niin kuin siihen tilanteeseen ja kuvioon sillä hetkellä sopii, ei siihen tarvita parlamenttia oikeellisuutta äänestämään, heh. 

Vierailija
22/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä huolestuisin jos meidän 17 vuotias haluaisi olla juhannuksena meidän 50 vuotiaiden vanhempien kanssa. Meidän tyttö lähtee 3 kaverinsa kanssa telttailemaan festareille. Vielä pahempaa jos näpräisi huoneessaan yksin puhelinta koko pyhän. Miettisin, että kiusataanko häntä vai onko muita ongelmia. Kyllä nuoruuteen kuuluu oleminen ikäistensä seurassa. 

Millekään festareille 17v pääsee?

Mitä ihmettä höpiset?  Kerro yksinkin festari, joka on k-18 ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poikakaverini kanssa hänen mummolassaan.

Vierailija
24/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä 17vuotiaana vielä juhannusta perheen parissa vietin juhannuksena. Sama juttu omien nuorten kanssa. Niillä vielä tuli kavereita meidän mukaan ja istuttiin iltaa porukalla. Oli perinteiset olympialaisten, lautapelejä, saunaa ja uitiin. Taikojakin osa kävi tekemässä.

Vierailija
25/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olin nuorena juhannuksena vanhempieni kanssa saaristossa mökkeilemässä. Ihan parhaita muistoja, sisarusten ja serkkujen kanssa valvottiin myöhään, käytiin yöllä uimassa, paahdettiin vaahtokarkkeja ja aikuiset eivät olleet humalassa. Äiti teki aina rapuherkkuja juhannuspöytään. 

Myös kaverit halusivat viettää juhlapyhiä meidän perheen luona. 

Vierailija
26/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä huolestuisin jos meidän 17 vuotias haluaisi olla juhannuksena meidän 50 vuotiaiden vanhempien kanssa. Meidän tyttö lähtee 3 kaverinsa kanssa telttailemaan festareille. Vielä pahempaa jos näpräisi huoneessaan yksin puhelinta koko pyhän. Miettisin, että kiusataanko häntä vai onko muita ongelmia. Kyllä nuoruuteen kuuluu oleminen ikäistensä seurassa. 

Ohis, mutta esimerkiksi tuska, rmj, tikkurila festivaali on k-18 täysin.

Vierailija
27/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin 17-vuotiaana juhannuksen kodissa, koulukodissa. 

Vierailija
28/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorten ei tarvitse edes hakeutua ankeisiin kännäämistilaisuuksiin saadakseen kontaktia muihin nuoriin, kun on kato tuo some. 

Ihanaa että on kotona, on arvokasta viettää perheen kanssa juhlapyhiä. Vaikka sinua harmittaisikin, kun miesystävän tytär häiritsee suunnitelmiasi. 

Vierailija
29/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 17-vuotias tyttö, joka juurikin haluaa viettää juhannuksen mökillä vanhempien kanssa. Yhdessä myös matkaillaan kesällä. Silti hänellä on tosi paljon kavereita, menestyy lukiossa erittäin hyvin, on kesätöissä jne. 

Vierailija
30/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin juhannuksen 17 vuotiaana äitin kanssa. Myös 18 vuotiaana. Ja 19 vuotiaana. Taisinpa viettää 20 vuotiaanakin. Ja 21 myös. 22 vuotiaana eka juhannus pienellä nuorisoporukalla. Sitten paluu taas perhepiiriin, oman tai äitin.

Olen käyttänyt alkoholia ja liikuin toki esim. työporukalla festareilla ja reissuilla, mutta juhannus on minulla perhejuttu, kuten joulu.

Vierailija
31/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kaikki muut paitsi Nummirock, joka mainostaa et alaikäisetkin on tervetulleita.

Vierailija
32/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä, jos haluaa viettää kotona. Itse en tuossa iässä tehnyt ainakaan mitään järkevää juhannuksena, jos olin kavereiden kanssa. Yleensä vedin pään täyteen viinaa ja sekoilin jossain.

Vierailija
33/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa. Tulee mieleen nuori jolla ei ole ystäviä ja joka on syrjäytymisvaarassa.

Vierailija
34/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä sitten on se ongelma, että ei halua olla ystävien kanssa teidän seurassa ?

Vierailija
35/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän vanhemmista. Tiukkisten ja aikuisten kanssa tuskin viihtyy. Mukavien vanhempien kanssa viihtyy myös nuoren kaverit.

Tässä tapauksessa tyttö on yksin vanhempiensa kanssa.

Vierailija
36/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n ongelma? Ihan normaalia että viettää aikaa yhdessä perheensä kanssa. 

Vierailija
37/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit eivät enää hillu niin kuin ennen. Nököttävät kotona nenä puhelimessa 

Vierailija
38/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin, että en tahtonut ryypätä, kuten kaverini ja sanoin heille, että mun pitää olla kotona hoitamassa sukulaislapsia. en tahtonut selittää etten ryyppää tai käytä pilveä.

Tästä ei ole edes monta vuotta. Todella moni ikäryhmässäni hyväskyy kannabiksen

Vierailija
39/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ap:n ongelma? Ihan normaalia että viettää aikaa yhdessä perheensä kanssa. 

Tuossa iässä?????

Vierailija
40/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt joka juhannuksen mökillä suvun kanssa kokkoa poltellen ja pelaten korttia serkkujen kanssa. En ole vielä nähnyt syytä mennä vihteellle kavereiden kanssa. Viihdyn hyvin raittiin juhannuksen serkkujen kanssa. Meillä on kivaa. Oikeastaan odotan seuraavaakin juhannusta.

M32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä