Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä kun 17 vuotias tyttö viettää juhannuksen vanhempiensa kanssa kotona?

Vierailija
03.06.2025 |

Onko tämä yleistäkin nykyään? Itse olin 17 vuotias -80 luvulla ja ei olisi tullut mieleenkään olla juhannusta tuolloin vietettiin mukisematta vanhempien kanssa. Mistään arasta ihmisestä ei ole kyse. Itse olin aikanaan ujo, mutta kyllä minä olen 14 vuotiaasta asti viettänyt juhannukset kavereiden kanssa jossain juhlapaikan ulkopuolella edes. Eikö nuo kaverimuistot teininä ole juuri niitä joita muistelee sitten vanhempana. 

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kavereita teininä, nyt olen masentunut ja syrjäytynyt luuseri.

Vierailija
2/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vedettävä niin parempi kotona kun jossain ulkona pusikossa tai ihmislaumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ok. 

Vierailija
4/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtenyt kasarilla mihinkään vanhempieni kanssa teininä vaan tilaisuudet käytettiin ns. hyväksi.

Vierailija
5/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäinen perhetyttö kuuluu vielä kotiin vanhempien luokse.

Vierailija
6/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä vikaa siinä on, että haluaa viettää juhlapyhää perheen kanssa. Siihen voi olla monia syitä. Syy voi olla se, että on perhekeskeinen ihminen ja viihtyy perheensä kanssa. Toisaalta kaikilla ei ole sellaisia ystäviä, joiden kanssa viettää juhannusta tai sitten kaikki ystävät ovat vanhempiensa kanssa, jolloin heistä ei ole seuraa.

Elämässä on muisteltavaa, vaikka ei juhannusta heiluisi kavereiden kanssa. Toivottavasti aikuisena elämä ei myöskään ole pelkkää muistelua, vaan myös elämistä. 

Vierailija
7/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein muistan, niin olen kaikki juhannukset alaikäisenä ollut perheen kanssa.

Vierailija
8/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on turha juhla

Vierailija
9/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei olis itelle tullu mieleenkään mut näin meilläkin. Tai no mökillä ollaan niin sinne tulee myös teini omasta halustaan ja myös jo kotoa pois muuttanut parikymppinen. Lieneekö tuo syynä että ei halua katella kännisiä ihmisiä joita epäilemätyä juhannuksena on menopaikoissa

Vierailija
10/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kivaa jos tyttö löytäisi jonkun kiltin setämiehen.

Vierailija
11/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan tykännyt juhannuksesta. Olen sen mieluummin töissä, tai jos en töissä mökillä. Viettääkä hän muuten juhlia miten?

Vierailija
12/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis itse jostain syystä olin juuri sen juhannuksen, kun olin keväällä täyttänyt 17, vanhempien ja pikkusiskon sekä -veljen seurassa. 16-vuotiaana en ollut kotona, enkä yhtenäkään juhannuksena tuon 17-vuotisjuhannuksen jälkeen, paitsi aikuisena olen vaimon ja myöhemmin lapsemme kanssa ollut joitakin juhannuksia vanhempieni luona. Olihan tuo jotenkin outoa...

Vierailija
13/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hänestä tuntuu siltä se on ok, ei juhannus ole sitä että on pakko lähteä jonnekkin, eikä yleensäkään mikään juhlapäivä ole velvollisuus tehdä jotain.

Vierailija
14/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä huolestuisin jos meidän 17 vuotias haluaisi olla juhannuksena meidän 50 vuotiaiden vanhempien kanssa. Meidän tyttö lähtee 3 kaverinsa kanssa telttailemaan festareille. Vielä pahempaa jos näpräisi huoneessaan yksin puhelinta koko pyhän. Miettisin, että kiusataanko häntä vai onko muita ongelmia. Kyllä nuoruuteen kuuluu oleminen ikäistensä seurassa. 

Vierailija
15/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku setämieskö täällä harmittelee kun tytöt ei enää ole huppelissa tanssilavan viereisellä rannalla, vanhempien ulottumattomissa..

Juu, pitäkää nuoret turvassa näiltä vaan! 

Vierailija
16/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä huolestuisin jos meidän 17 vuotias haluaisi olla juhannuksena meidän 50 vuotiaiden vanhempien kanssa. Meidän tyttö lähtee 3 kaverinsa kanssa telttailemaan festareille. Vielä pahempaa jos näpräisi huoneessaan yksin puhelinta koko pyhän. Miettisin, että kiusataanko häntä vai onko muita ongelmia. Kyllä nuoruuteen kuuluu oleminen ikäistensä seurassa. 

Millekään festareille 17v pääsee?

Vierailija
17/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin nuoruudessani monet uv:t, vaput ja jussit perheen kanssa, koska ahdisti suuret ihmismassat ja muiden ryyppääminen ja örvellys turhine teinidraamoineen.  En ymmärrä miksi se oli joillekin niin iso asia jos tapasin kavereitani jussiviikolla tiistaina enkä perjantaina.

Vierailija
18/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17vnä juhannuksen vanhempien kanssa kotona. Olin "ihanan helppo lapsi!" Hirveät raivarit vedettiin kun kehtasin haluta tehdä jotain tai mennä johonkin. Kaverit olivat aina ongelma.

Suosikkini "oot niin vaikea tyyppi" raivareista oli, että en olisi saanut ajokortillisena 18 vuotiaana kellä auto käytettävissä, (vanhemmat siis osti itselleen uuden ja minä sain "ajaa loppuun" vanhan, mikä on kyllä hyvä mutta ilmeisesti silläkin olisi saanut ajaa vain max 10km matkoja) ajaa 80km päähän kaverin luo bileisiin, koska "vanhemmat ei nyt jaksa semmosta." En vieläkään ymmärrä mitä jaksamista on siinä että minä ajan itse autolla, eivät he. Sama raivari vedettiin vähän myöhemmin taas samasta asiasta kun olin suunnitellut ajavani kaverin luo 120km päähän viikonlopuksi. Vanhemmat "ei jaksaneet tai tajunneet miksi pitää" kun eihän se ollut heidän kaveri. ON NIIN HANKALAA OLISIT VAAN KOTONA HANKALAAAAA Vinqvonq itqparq joka kerta. Syön, nukun, hengitän, olen "vaikea ihminen."

Olis pitänyt olla hiljaa omassa huoneessa odottamassa että äiti kaipaa juttuseuraa. Niin pitkälti olinkin, elämättä jäänyt elämä vitutti kakskymppiset rankasti 

Vierailija
19/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä ehtii muulloinkin kun juhannuksena. Ei meillä vielä alaikäiset festareilla hillu ilman aikuista seuraa.

Vierailija
20/100 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän vanhemmista. Tiukkisten ja aikuisten kanssa tuskin viihtyy. Mukavien vanhempien kanssa viihtyy myös nuoren kaverit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän