Onko minun mieheni ainoa joka inhoaa juhlia, juhlimista ja niihin menoa?
Ei väliä onko omat synttärit, joulu, vappu tai sukujuhlat. Aina kun saatiin kutsuja juhliin tai omat juhlapäivät lähenivät niin mies alkoi naukumaan ja valittamaan että ei taas, enkä sinne ainakaan lähde ja mitä nekin ajattelee kun jne etc. Menin sitten yksin miehen ja omien sukulaisten juhliin, valmistujaisiin ja häihin ja ostin kaikki lahjatkin itse valehdellen että miehen kanssa muistetaan sinua, vaikka mies ei laittanut tikkua ristiin asian suhteen ja aina ne kyselyt missä miehesi on ja voi kun "Mikko" (nimi muutettu) on niin ahkera ja hyvä mies. No ei tasan ollut ja on nyt exä joka ei viitsinyt edes onnitella syntymäpäivänä, enkä siis vaadi mitään ylimääräistä. Mies kartteli omia juhlia ja muiden eikä ole rahasta kiinni. Onko muiden miehet samanlaisia?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja minä olen myös. Inhoanme yhdessä kaikki juhlia ja kissanristiäisiä.
Eikö se ole mukava kerran vuodessa juhlia ja tavata muitakin ihmisiä?
Ei todellakaan. Itse olen aika samanlainen, kuten useimmat miehet, joita olen elämässäni tuntenut.
Vierailija kirjoitti:
Oiii! Mene naimisiin ap:n miehen kanssa!! ;)
Hemppa
Juu, näin on. Harvassa on ne tapahtumat, juhlat ja mitkä tahansa pippalot mihin haluaisin lähteä.
Olen nainen ja vihaan juhlia, yritän keksiä syyn välttyä niiltä. Mieheni on samanlainen eli meillä ei juhlia järjestetä. Kesä on niin lyhyt, että siitä haluaisi nauttia ihan omalla tavallaan tuhlaamatta aikaa juhlissa pönöttämiseen.
Inhoan juhlia. Liikaa porukkaa ja hälinää. N49
Vierailija kirjoitti:
Tuletko kumppanikseni?
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole mukava kerran vuodessa juhlia ja tavata muitakin ihmisiä?
No ei todellakaan, hyi!
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes onnittele omaa puolisoa tai sanoa rakastavasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuletko kumppanikseni?
M45
Kyllä. N49
Minäkin inhoan ja nainen olen. Onneksi nykyään olen osan vuotta ulkomailla.
Olen nainen, inhoan 99,9% kaikkia juhlia, kokoontumisia ja tapahtumia. Ennen menin mukaan puolison mieliksi, nyt en mene minnekään ihan omaksi ilokseni. Kaikki kollektiiviset tapahtumat rikkovat energiani rauhaa. Sitä on vaikea toisen ymmärtää, jos sitä ei itse tunne taajuudessaan, mutta minulla on aina näin ollut ja tulee aina olemaan.
En ole koskaan tykännyt. Lapsille niitä piti järjestää. Nyt ne on aikuisia. Käyn hyvin harvoin juhlissa. Tai Vietän vappua, juhannusta jne...
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuletko kumppanikseni?
M45
Kyllä. N49
Kiitos. Olet ihastuttava.
Me inhotaan molemmat kaikenmaailman sukujuhlia. Ollaan keksitty viimeisten 15 v aikana lukemattomia tekosyitä auton hajoamisesta, flunssaan ja työmatkoihin ja koronatartuntaan jne....
Emme kumpikaan viettäneet 50v juhlia, lähdettiin kyllä kahdestaan 2 viikoksi kaukomatkalle.
Eli siis joo, tuo on ihan normaalia ap.
Monet inhoavat juhlia. Juhlien järjestämistä, juhliin menemistä, juhlissa olemista, juhlien siivoamista. Juhlista lähteminen on ehkä ainoa hetki, jota eivät inhoa.
Yhteisöllisyys on vähentynyt ja ihmiset haluaa nykyään olla enemmän omissa oloissaan tai korkeintaan oman perheensä/ pienen kaveripiirinsä kesken. Juhlat tuntuvat turhilta ja typeriltä. Toisaalta tämä on ymmärrettävää, mutta myös tavallaan hieman surullista. Ihmiset eivät nauti yhdessäolosta kuten ennen. Some vaikuttaa, korona vaikutti, ihan yleinen yhteiskunnallinen ilmapiiri vaikuttaa tähän.