Vanhempani myivät mökkinsä veljelleni. Minulta ei kysytty mitään. Nyt minun pitäisi hoitaa sitä
Vanhempani ovat lähemmäs 85 vuotiaita ja en haluaisi alkaa riitelemään enää tässä vaiheessa elämää, mutta mitä tässä voi tehdä. Siis äitini soitti eilen ja ihan vakavissaan sanoi, että minun pitää alkaa käymään tällä mökillä leikkaamassa nurmikko, kastelemassa kukkia ja kasvimaata. Veli tulee vasta juhannukseksi perheineen. Nurmikkoa on varsin runsaasti ja minun pitäisi leikata mökille vievä ajotiekin. Olisi kuulemma rumaa ja jos veli joutuisi tuomaan perheensä lomanviettoon ja paikat rehottaisi. Itse vietän juhannuksen yksin kotona. Mökille en ole tervetullut, koska sinne tulee veljeni vaimoineen, heidän lapset perheineen ja heidän ystäviään.
N.50
Kommentit (226)
Minulla on sinulle uutisia: et ole enää lapsi. Sinun ei tarvitse tehdä kuten äiti sanoo. Eikä sinun tarvitse riidelläkään. Äitiäsi hävettää mökin sotkuisuus tai mikälie. Saa hävettää, mutta se on hänen tunteensa.
Vierailija kirjoitti:
Ja siltä varalta että tää ei ole provo, niin voithan toki sopia veljesi kanssa niin, että käyt leikkomassa nurmea ym. ja käytät mökkiä ilman muuta korvausta joskus kun veljesi ei ole siellä. Ja se pitää sitten sopia niin, että molemmat ymmärtää mistä on kyse, ihan vaikka esimerkiksi 15.7-28.7. tmv, kuitenkin niin, että päivät on selkeästi sovittu ja myös se, mitä niiden eteen tehdään.
Tuolla tavalla se voi olla ihan WIN-WIN diili, vaikka juhannus jääkin välistä. Onhan niitä muitakin kesäpäiviä ja yleensä paljon parempia. Tämä toki vain, jos mökkeily lähtökohtaisesti kiinnostaa ja tuntuu siltä, että vaivanpalkaksi saa tarpeeksi vastinetta.
Parempi ois kyllä hankkia saman tien oma mökki, jonka saa sitten laittaa sellaiseksi kuin itse haluaa, ja käyttää silloin kuin itse haluaa. Näistä jonkun muun mökillä puuhasteluista tulee aina lopulta vaan sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö veli osaa itse soittaa ja pyytää? Millainen nynny laittaa äitinsä asialle?
Voihan tuo olla ihan puhtaasti äidinkin päähänpisto. Sehän ei välttämättä ole oikein sisäistänyt sitä, että mökki on tosiaan myyty pois ja siellä auttaminen ei ole enää samalla tavalla vanhempien auttamista, mitä perilliset monesti harrastaa.
Siis mä ihmettelen tuollaisia vanhempia. Jaottelevat lapset suosikkeihin ja ei suosikkeihin. Kuuluvat kyllä helvettiin jos sellainen on.
Kannattaa myös muistaa, että se veli ei välttämättä tiedä mitään näistä äidin ruohonleikkuu- ja nurmikonkasteluvaatimuksista.
Käy vääntämässä tortut mökin rappusille.
Jaa-a, vai niin äiti. Otatko kahvia? Näin muistisairauden runtelema äitisi pysyy hyvällä tuulella. Veli tuskin tietää tällaisista käskytyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole veljellä edes itsellä suuta kysyä, niin mitäpä se sulle kuuluu.
Et leikkaa jos et halua.
Vaikka olisihan tuo tietenkin veljelle hyvä diili, mökki vanhemmilta (oletettavasti suht edullisesti) ja kaupan päälle vielä ilmainen mökkitalkkari :D
Tai sitten aloittajan äiti on kuten minun että saa ideoita selkien takana ja olettaa että niihin suostutaan kohteen edes tietämättä asiasta. Voin hyvin kuvitella että äiti käskisi yhtä sisarusta puuttumaan toisen asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siltä varalta että tää ei ole provo, niin voithan toki sopia veljesi kanssa niin, että käyt leikkomassa nurmea ym. ja käytät mökkiä ilman muuta korvausta joskus kun veljesi ei ole siellä. Ja se pitää sitten sopia niin, että molemmat ymmärtää mistä on kyse, ihan vaikka esimerkiksi 15.7-28.7. tmv, kuitenkin niin, että päivät on selkeästi sovittu ja myös se, mitä niiden eteen tehdään.
Tuolla tavalla se voi olla ihan WIN-WIN diili, vaikka juhannus jääkin välistä. Onhan niitä muitakin kesäpäiviä ja yleensä paljon parempia. Tämä toki vain, jos mökkeily lähtökohtaisesti kiinnostaa ja tuntuu siltä, että vaivanpalkaksi saa tarpeeksi vastinetta.
Parempi ois kyllä hankkia saman tien oma mökki, jonka saa sitten laittaa sellaiseksi kuin itse haluaa, ja käyttää silloin kuin itse haluaa. Näistä jonkun muun mökillä puuhasteluista tulee aina lopulta vaan sanomi
Toki niin, mutta yleensä ihmisillä ei ole loputtomasti rahavaroja. Kyllä se mökki maksaa niin paljon, että jos sen saa käyttöönsä järkevällä työmäärällä, niin voi olla kannattava diili.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin menet auttamaan. Oletko lapseton? Sittenhän ehdit hyvin, ei veljesi siellä varmaan ehdi lapsien takia koko ajan ramppaamaan. Hyvä kun osti sen pois vanhemmiltasi, niin he saivat vielä rahaa vanhuudenpäivilleen. Jos haluat mennä sinne juhannuksena, kysy saisitko tulla teltan kanssa.
No ensinnäkin, veljen lapset on yli 30 vuotiaita. Ja mitä tuo olenko lapseton tarkoitti??. Voin kertoa, että lapseni ovat jo aikuisia. Mitä se asiaan liittyy mitenkään. Ikään minulla tulee tänä vuonna jo 51, että harvalla sitä ylipäätään pikkulapsia enää tässä iässä on.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko alkaa ilmaiseksi orjaksi? Sun päätös
Prismassa maksaa kynnysmatto kakskymppii!
ÄLÄ men, elikatkoon itte veli ruohonsa!
Nakkisormet!
ÄLÄ mene! Leikatkoon itte oman nurmikkonsa!
Ei sinun tarvitse riidellä. Et vain tee mitä äitisi pyytää. Mökin hoito ja sen käyttö ei kuulu enää äidillesi koska mökki on veljesi. Veljesi ei luultavasti tiedä näistä äitisi päähänpistoista yhtään mitään eikä hänkään luultavasti arvosta että äitisi edelleen puuttuu mökin hoitoon ja siihen liittyviin asioihin. Tuon ikäiset ovat jo niin vanhoja höppänöitä että heidän tuollaiset puheet ja ohjeet kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna kysyisin veljeltä tai äidiltä, että minkä suuruista palkkaa olivat ajatelleet sinulle maksaa. Että ihan siitä riippuu, otatko työn vastaan vai et... Matkakulut toki korvattava myös.
Kysyisin myös paljonko veli mökistä maksoi? Ennakkoperintö?
Et kyllä varmasti mene. Ymmärrän, että et halua riidellä äitisi kanssa, mutta ei sinun tarvi silti suostua. Ei muidenkaan mökeillä käy ilmaisia puutarhureita ja siivoojia, vaikka he asuisivat kaukana mökistä.
Tulee tunne, että äitisi touhuaa veljesi selän takana. Tuskin veli kehtaisi edes odottaa tuollaista palvelusta, ellei ole joku tampio. Äitisi haluaa vain miellyttää häntä.
Mahtaakohan veljesi edes olla tietoinen, että sinut on buukattu mökkitalkkariksi?
Et kai sinä voi mennä veljen mökille touhuamaan, olisihan se outoa.
Mitä riitelemistä tässä on?
Sun vanhemmilla on oikeus myydä omaisuuttaan mielensä mukaan. Ei sinulla ole sananvaltaa siihen mitä joku omalle omaisuudelleen tekee. Aivan vapaasti voi myydä kenelle tahansa.
Eikä siitäkään tarvitse riidellä jos sinua pyydetään tekemään jotain. Saahan sitä pyytää. Minäkin voin pyytää sinua tulemaan meille pesemään ikkunat. Tuskin olet kiinnostunut. Turha siitä silti riitelemään on ryhtyä. Voin pyytää ja sitä voit sanoa, että pese itse ikkunasi.
No tuollaisia ideoita niiltä vahoilta höpsähtäneiltä äideiltä tulee. Me ollaan vela-pariskunta, minä 47v ja mies 54, kuulemma meidän pitäisi äitini mukaan tehdä lapsi😂
Ilmeisesti vanhemmillasi on edelleen hallintaoikeus mökkiin ? Eli vanhoja vanhempiasi tuossa tavallaan auttaisit. Ja kaippa sinäkin saat viimeistään vanhempiesi kuoltua perintönä oman osuutesi noista mökkikaupparahoista ? Olisiko sinulla ollut halua ostaa tuo vanhempiesi mökki itsellesi?