Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani myivät mökkinsä veljelleni. Minulta ei kysytty mitään. Nyt minun pitäisi hoitaa sitä

Vierailija
03.06.2025 |

Vanhempani ovat lähemmäs 85 vuotiaita ja en haluaisi alkaa riitelemään enää tässä vaiheessa elämää, mutta mitä tässä voi tehdä. Siis äitini soitti eilen ja ihan vakavissaan sanoi, että minun pitää alkaa käymään tällä mökillä leikkaamassa nurmikko, kastelemassa kukkia ja kasvimaata. Veli tulee vasta juhannukseksi perheineen. Nurmikkoa on varsin runsaasti ja minun pitäisi leikata mökille vievä ajotiekin. Olisi kuulemma rumaa ja jos veli joutuisi tuomaan perheensä lomanviettoon ja paikat rehottaisi. Itse vietän juhannuksen yksin kotona. Mökille en ole tervetullut, koska sinne tulee veljeni vaimoineen, heidän lapset perheineen ja heidän ystäviään. 

N.50

Kommentit (226)

Vierailija
221/226 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mökki talkkari kannattaa palkata, siis veljesi palkkaa. Nyt on paljon työttömyyttä ja nuoret tulevat mielellään kesätöihin kunhan jotain hommia vain saa. Eli sen verran voit auttaa, että annat ilmaisen vinkin paikkakunnan mökkitalkkareista.

Aikoinaan muuten Johannes Virolainen yritti palkata työntekijöitä Vironperän maatilalleen,ei löytynyt ketään.

Tainnut maine kiiriä edeltä.

Vierailija
222/226 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä veljeäsi silloin auta vaan iäkkäitä vanhempiasi.

Tuo vähän, miten sen ajattelee.

Kukaan ei ymmärrä väitettäsi. Perusteletko millä lailla se auttaisi ap:n vanhempia?

Ap älä ryhdy kynnysmatoksi!

Lisäksi kai veljesi huolehtii vanhempiesi asioista, käy heille kaupassa, siivoaa, korjaa lukkiintuneen kännykän, järjestää kotihoitoa jne, etkä sinä?

Äitihän sitä apua tarvitsee ja on pyytänyt.

Ei tarvitse, ei äidillä enää ole mökkiä.

Äiti ei tiedä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/226 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun veljesi voi tilata mökkitalkkarin. 

Vierailija
224/226 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyisin onko sulla äiti alzhaimeri,ei se minun mökki ole.

Tosi julma tapa kysyä asiaa. Alzheimer ei ole leikin asia, eikä huolettoman puheen. Plus että se on voimakkaasti perinnöllistä, eli ei kannata kuittailla äidilleen kun 25 vuoden päästä voi olla itse vaipoissa.

Eikä Alzheimer ole ihmisen syytä, ei kannata syyllistää, siltä nimittäin tuollainen sydämetön heitto kuulostaa. Elämä opettaa.

Nyt meni pahasti herne nenuun.

En kirjottanut tota mihin kommentoit mutta lähtipä sulla mopo lapasesta.

Ja muut dementikot tuli antamaan vertais tukea.

Isälläni oli dementia ja voi olla että itsekin saan.

Herran tiethän ovat tunnetusti tietämättömät.

Mutta en alkais leikkisällä keskustelupalstalla ketää löylyttämään.

Dementikot tuskin tänne kirjoittelevat. On tekemistä että selviää arjesta. On syytäkin loukkaantua törkeästä tekstistäsi. Minäkin loukkaannuin, tai ennen muuta masentaa. Muistisairaus ei ole sama kuin dementia, eikä se ole pelleilyn asia. Ei naurata suakaan kun itse sairastut.

Vierailija
225/226 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi toimineet tosi rumasti, on väärin pyytää sinua hoitamaan mökin ulkotiloja.

Vierailija
226/226 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan anoppi mainostanut veljelle että sisko voi käydä siivoamassa mökin ja laittaa kaiken valmiiksi aina kun ovat tulossa mökille että saavat sitten nauttia ja rentoutua oman perheen kesken mökillä. Siskolta asiasta kysymättä? Röyhkeä ehdotus, ellei sisko saa vapaasti käyttää mökkiä muun ajan milloin haluaa.

Mikään ihmeen anoppi? Kenen anoppi? Tässä on oma äiti käskenyt tytärtä menemään huoltamaan veljelle myytyä mökkiä.

Oma äitini myi kesämökin siskolle, ei ali- vaan mielestäni ylihintaan. Minä en sitä räyskää halunnut ja mitään mukavia mökkimuistoja ei ole, joten meidän sisarusten välillä tästä ongelmaa ei ole, tosin vähän emppaan siskoani, että liikaa maksoit.

Sisko on laitellut siellä paikkoja kivaksi ja joskus minäkin siellä pyörähdän. Tästä innostuneena äitini alkoi esitellä minulle, mitä kaikkea mökiltä oikeastaan kuuluukaan minulle, eli että kun menet, niin otat sieltä sitten sen vaasin, se on mummosi vaasi ja mummo kyllä sinusta aina tykkäsi. 

Hyvät naurut on siskon kanssa saatu, kun osoittelen, että ai niin otan sitten tuon ja tuon. Ikävä kyllä, vaikka ei uskoisi, niin tällaisia vanhempia on, jotka oikein nauttivat siitä, jos saavat sisarukset tappelemaan keskenään. Jonkinlainen hajota ja hallitse-menetelmä siinä on haussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan