On vuosi 1985. Mitä teet juuri nyt?
Minä nautin kesäloman alusta ja leikin uudella kotitietokoneella.
Kommentit (232)
2-vuotiaana en tiedä vielä paljoa maailmanmenosta.
Nykyminä jos tuossa ajassa ois niin harrastusta pitäisin yllä ja muutaman keikan katsoisin, varmaan ainakin Dingon ja Bogart co:n.
Irwin ja Juice olisivat kanssa vielä katsottavissa. Ensin mainittua olisi kiva moikata ja maanläheisenä ja helposti lähestyttävänä kansanmiehenä varmaan olisi juttua tullutkin. Juice olisi taas jotain vähemmän mukavaa sanonut luultavasti niin ehkä parempi, että vilkaisee vain keikan.
Menen takaisin Unionin huoltoaseman kavilaan juttelemaan Pirjon, kassaneidin kanssa. Olen käärinyt mustan nahkapusakkani hihat kyynärpäihin, kuten asiaan kuuluu, ja ojentelen ylikireät farkkuni sopivasti. Jaloissani ovat uudehkot Reebokin lenkkarit, koska tykkään rullata mukavasti.
Lähestyn kassaa, jonka takana oleva seinä on päällystetty tummanpunaisella klinkkerillä, ja yllä olevien kohdevalaisimien ja tupakansavun luomassa hämyisyydessä tuo kombinaatio saa Pirjon näyttämään syntisen kauniilta.
Pirjo huomaa että tulen. Hän kohentaa leijonanharjaisia hiuksiaan isot rannerenkaat kilisten.
Olin juuri valmistunut ylioppilaaksi ja olin kesätöissä. Vapaa-ajalla hengailtiin kavereiden kanssa ja luin oikiksen pääsykokeisiin. Joka viikonloppu biletettiin, vaikka tuota ilmaisua ei juhlimisesta käytettykään.
Varmaan nukun päiväunia. Olen 4 kk vanha.
Olen parikymppinen, ujo enkä minkään näköinen, En ole löytänyt tyttöystävää, vaikka yritän käydä ulkona paljon.
En päässyt yliopistoon joten suoritin opistotason tutkinnon, harmittaa koska olen oikeasti aika nörtti ja monipuolisesti kiinnostunut kaikesta. En vaan jaksanut lukea. Harmittaa vieläkin, mutta onneksi sain tuolloin kesätöitä ja suoritin myöhemmin opistotasoisen tutkinnon ja menestyin työssäni.
siinä kohtaa taidan olla kesätöissä, työ on helppoa ja vapaa-aikaa riittää, olen paljon vesillä (paitsi uidn, elvytän myös lapsuuden purjehdusharrastusta).
Juhannuksena tullaan menemään kaverin mökille isolla porukalla. Jostain syystä tuona helteisenä juhannuksena porukan tytöt saavat päähänsä tunkea samaan saunaan meidän poikien kanssa. Tapaan erään tytön ensimmäisen kerran niin että ollaan molemmat alasti saunassa, mutta en näe kovin paljoa koska olen ilman rillejä.
Rupean myöhemmin illalla juttelemaan hänen kanssaan, ja ihastun tuohon nättiin ja herttaiseen ja sangen syvälliseen tyttöön. Sovimme että tapaamme.
Palaillaan möiltä, olen oikein hyvällä tuulella. Matkaseurueeni on kännissä. En tiedä soiko silloin kasettinauhurissa Eppujen Vuosi 85 vai tuliko se vasta myöhemmin, mutta kappaleesta tulee aina mieleen tuo kesä.
Tapaamme tuon tytön kanssa sitten myöhemmin. Siitä tulee suloinen kesäromanssi joka nostaa kovasti itsetuntoani, eroamme kesän loputtua. Vuosien päästä kohtaamme uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen Dingoa tukka pystyssä ja luen Aku Ankkaa.
ei ollut dingoa vielä v. 1985
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dingon eka levy: Nimeni on Dingo julkaistiin 1984, että kyllä Dingo oli.
Itse olin kotipihalla, kun koulu oli loppunut pari päivää aikaisemmin ja olin kesälomalla.
Olin äitiyslomalla. Saimme ainokaisemme maaliskuun lopussa. Oli sektio ja vatsan pystyhaavasta en ollut parantua millään. Jouduin uusintaleikkaukseen. Olihan vuosi. Nyt nelikymppinen lapsi on perheellinen, akateeminen ja hieno kansainvälinen ura.
Silmämme avataan ja suljetaan
Me maailmanpyörällä kuljetaan
Ylöspäin, ja alas, ja ympäri hei
Maailmanpyöräni vei
Elämäni oli tylsää niin
Sitä tylsyyttä katselin silmät kii
Silmäni avasin ja maailman näin
Maailmaani katsomaan jäin
[Esikertosäe]
On vuosi '85, kauan on aikaa siis
Siitä kun viimeksi ylöspäin
Pyörähdin pyörässä näin
[Kertosäe]
Täällä metrossa maailman
Lauluja kirjoitan
Lauluja siitä mitä mä nään
Ja mitä tunnen sisällä pään
Ja missä kuljin milloinkin
Mietin nyt, silloinkin
Mietin kenelle lauluni teen
Missä oon, minne meen
Näin poikanne pollella ratsastaa
[Säkeistö 2]
Konsertoin, toisin sanoen
Rämpytän lanttia anoen
Kuinkahan pitkälle poikanne näin
Kävelee seinää päin?
Kirjettä kotiin kirjoitin
Ei pysy enää kädessä soitin
Vielä viimeinen sana vaan
Sitten menen kanavaan
[Esikertosäe]
Pyörähdin pyörässä näin
[Kertosäe]
Täällä metrossa maailman
Lauluja kirjoitan
Mietin nyt, silloinkin
Missä oon, minne meen
Näin poikanne maailmaa katsastaa
[Esikertosäe]
Pyörähdin pyörässä näin
Näin poikanne pollella ratsastaa
[Kertosäe]
Täällä metrossa maailman
Lauluja kirjoitan
[Bridge]
Ei lopu täältä polle, ei amfetamiini
Täältä kukkaloistosta Amsterdamin
Ojat pullollaan pitkätukkiaan
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan
[Kertosäe]
Mietin nyt, silloinkin
Missä oon, minne meen
Täällä metrossa maailman
Lauluja kirjoitan
Mietin nyt, silloinkin
Missä oon, minne meen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dingon eka levy: Nimeni on Dingo julkaistiin 1984, että kyllä Dingo oli.
Itse olin kotipihalla, kun koulu oli loppunut pari päivää aikaisemmin ja olin kesälomalla.
olin tosiaan väärässä, sorry, olisi pitänyt googlata ennen kuin väitän mitään. Muisti pätkii, enkä itse ollut koskaan fani
Istumme Pirjon kanssa Talbot Horizoniin, johon olen hankkinut Pioneerin kasettisoittimen. Olen edelleen Fazerin musiikkikerhon jäsen, ja olen tilannut W.A.S.P.in esikoislevyn. Asetan kasetin soittimeen, ja pian kaijuttimista alkaa kuulua L.O.V.E. Machine.
En ymmärrä kappaleen sanoja kunnolla, eikä ymmärrä Pirjokaan, mutta hän kysyy: "Ootsä olevinas joku Love machine vai?" Ja veivaa käsikäyttöisestä kammesta Talbotin hantin puolen ikkunan auki, ja antaa kesäisen tuulen tuivertaa leijonanharjaisia hiuksiaan.
Ikkunan kampi menee rikki ja tippuu jalkatilaan.
"Tää on ihan paska auto." Sanoo Pirjo. "Mun broidilla on Pontiac GTO."
Nyt on äkkiä keksittävä jokin hätävalhe.
"Joo, siis tää Talpotti on mun talviauto, mun Bemari on pajalla, eiku huollossa."
Dingo lopetti 1986. Jos jonkun mielestä sitä ei vielä ollut 1985, niin oli aika lyhyt tähdenlento :)
"Vuosi 85" on rankka teksti oikeasti, kertoo heroiinin käytöstä asunnottomana Amsterdamin kaduilla.
Se on ikään kuin "Born in the USA". Jengi tanssi, vaikka biisi on synkkä kuin perkele oikeasti.
Kannattaa kuunnellä Jere Iäksen tuore versio biisistä Tubesta, Jere tavoittaa biisin ytimen.
Vierailija kirjoitti:
Olen noin 20-viikkoisena sikiönä äidin kohdussa.
Hei, minäkin olen sikiö! Vähän vanhempi vain.
Vierailija kirjoitti:
Menen takaisin Unionin huoltoaseman kavilaan juttelemaan Pirjon, kassaneidin kanssa. Olen käärinyt mustan nahkapusakkani hihat kyynärpäihin, kuten asiaan kuuluu, ja ojentelen ylikireät farkkuni sopivasti. Jaloissani ovat uudehkot Reebokin lenkkarit, koska tykkään rullata mukavasti.
Lähestyn kassaa, jonka takana oleva seinä on päällystetty tummanpunaisella klinkkerillä, ja yllä olevien kohdevalaisimien ja tupakansavun luomassa hämyisyydessä tuo kombinaatio saa Pirjon näyttämään syntisen kauniilta.
Pirjo huomaa että tulen. Hän kohentaa leijonanharjaisia hiuksiaan isot rannerenkaat kilisten.
Oliko turkoosin väriset ja muoviset rannerenkaat?
Olen juuri päässyt ylioppilaaksi. Odottelen pääsykoetuloksia. Heinäkuussa kuulen, että olen päässyt opiskelemaan Oulun teknilliseen tiedekuntaan.
Leijailen bittiavaruudessa tai taivaassa.
Kirjettä kotiin kirjoitin
Ei pysy kädessä soitin
Vielä viimeinen sana vaan
Sitten menen kanavaan
...
Ei lopu polle ei amfetamin
Täältä kukkaloistosta Amsterdamin
Ojat pullollaan pitkätukkiaan
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan
(ulkomuistista, voi olla virheitä)
Olen 9-vuotias ja kesälomalla koulusta.
Vanhemmat oli rakennuksella ja minä testasin serkun kanssa tehtyä kiljua. Oi sitä kesää 8 ja 9 luokan välissä, silloin tahdottiin sätkiä ja kiljua