Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten (korkeakoulutettu) voi työllistyä startuppeihin, pieniin firmoihin ja vastaaviin?

Vierailija
19.06.2023 |

Tarkoitan lähinnä, että missä tällaisten avoimista työpaikoista ilmoitetaan. Tuo yritysgenre vaikuttaa välttelevän mollia tai mikä työmarkkinatorisenytonkaan. Eikä oikotielläkään näy mitään tuollaista oikein koskaan.

Tarkoitan moderneja, kehitysorientoituneita, dynaamisia, pienehköjä (alle 50 hlö) firmoja. En ole it-alalla. Mutta tiedän, että it-alankin firmoissa on jonkun verran muiden alojen korkeakoulutettuja. Eli senkin alan firmat kiinnostaa.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimarin suku ja muu hv-verkosto etusijalla.

Vierailija
2/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimarin suku ja muu hv-verkosto etusijalla.

Et selvästi tunne startup-genreä etkä kehitysfirmoja. Niihin halutaan palkata osaamista, ei sukulaisia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TheHub.fi

Tuolla startupit ilmoittelee avoimista työpaikoistaan.

Vierailija
4/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten?

No oot mukana perustamassa sellaista

Vierailija
5/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät että kellekkään ei ole pariin ekaan vuoteen varaa maksaa palkkaa

jos et ole osakas, et saa mitään

Vierailija
6/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta itse, kaveriporukalla vaikka.

Vierailija
7/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on työllistyä ihan minnekkään. Suurin ongelma on nuo rekryfirmat.

Vierailija
8/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota itse aktiivisesti yhteyttä. Sitkeästi. Pidä alkuun palkkatoiveesi maltillisena.

startupit tomii talkoo työllä ja perustajien innolla

Vierailija
9/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

startupit tomii perustajien innolla

palkka on se että saa sanoa itseään teollisuuspäälliköksi

toimariksi tai teknologiajohtajaksi

.

se on palkka

ekat 5 vuotta

Vierailija
10/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä tämä, haluaisin pöhistä, mutta kun ei ole pöhinäkavereita ja en sillai näytä hyvältä äijältä.

Mieluummin tekisin ylikoulutettuna jotain KutsumusHommaa 2500 € / kk jossain stratupissa, enkä jossain 500 vuotta vanhassa saksalaisfirmassa sini-harmaassa kliinisessä avokonttorissa kovat paineet pertsiissä tolla samalla kämäsellä 2500 € palkalla. SITÄ on tarjolla KYLLÄ.

Vierailija
11/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 15 hengen asiantuntijayritys eräällä melko kapealla sektorilla.

Rekrytoimme pääosin harjoitteluohjelman kautta. Olemme merkittävästi läsnä meille sopivien yliopistojen ja niiden pääaineiden luona ja sitä kautta saamme hakemuksia. Hyvin menneiden harjoittelujen pohjalta sitten jatketaan vakituisena joko heti tai sitten koulusta pääsyn jälkeen.

Meihin voi ottaa myös suoraan yhteyttä, oli uravaihe mikä tahansa. Tätä polkua pitkinkin on pari tullut.

Emme enää ilmoita yleisissä hakukanavissa, koska niistä ei koskaan tullut relevantteja hakemuksia. LinkedInissä ja nettisivulla viestimme rekrytoinneista.

Vinkkini ap:lle on:

- Kirkasta itsellesi, missä olet hyvä ja opettele kertomaan se

- Ota yhteyttä haluamiisi firmoihin. Älä ota yhteyttä joka puolelle, vaan valitse kaikista relevanteimmat

- Jos puolin ja toisin tuntuu hyvältä, niin aloita työt

Vierailija
12/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkuus lienee yksi tapa. Alkuun käytännössä talkoohommia, mutta jos homma lähtee lentoon, niin exitin aikaan koittaa palkkapäivä.

Vierailija
13/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkuus lienee yksi tapa. Alkuun käytännössä talkoohommia, mutta jos homma lähtee lentoon, niin exitin aikaan koittaa palkkapäivä.

No miten osakkaaksi pääsee?

Vierailija
14/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää verkostoitua verkostoitumasta päästyäsi. Rahalla pääsee myös, sitä saat varmaan säästettyä?

Vierailija
15/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ap on liian ulkoa ohjautuva start up touhuun.

Vierailija
16/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan yhtä "helposti" kuin naimisiin jonkun kanssa :D

Jos olisin strartup-yrittäjä, miksi haluaisin jonkin Random-Riikan siihen pyörimään?

Ja koska en ole startup yrittäjä: näen aika toivottomana, että Random-Riikkana pääsisin mukaan.

Aina saa tietty perustaa oman ja olla oman elämänsä TJ.

eri

Vierailija
17/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan yhteyttä aloitteleviin yrityksiin. Tarjoa heille osaamistasi.

Vierailija
18/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin sun täytyy kuulua siihen porukkaan joka yrityksen päättää perustaa

sillain

.

eli osakkaaksi päästään ennen kuin yritystä edes on

Vierailija
19/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron taustani. Minulla on 10 vuoden koulutusta vastaava työkokemus eli osaamista ja kokemusta löytyy kyllä. Mutta olen todella kypsynyt useimpien isojen organisaatioiden (olen ollut sekä isoissa firmoissa että julkisella puolella) yrityskulttuuriin. En halua nyt tässä avautua siitä sen enempää, mutta pointti on, että haluan työpaikkaan, jossa on dynaaminen, uudistushaluinen yrityskulttuuri, sellainen, jossa työntekijöiden ideoita oikeasta kuunnellaan ja arvostetaan eikä johtaminen ole pelkkää mikromanageeraamista.

Ap

Vierailija
20/79 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron taustani. Minulla on 10 vuoden koulutusta vastaava työkokemus eli osaamista ja kokemusta löytyy kyllä. Mutta olen todella kypsynyt useimpien isojen organisaatioiden (olen ollut sekä isoissa firmoissa että julkisella puolella) yrityskulttuuriin. En halua nyt tässä avautua siitä sen enempää, mutta pointti on, että haluan työpaikkaan, jossa on dynaaminen, uudistushaluinen yrityskulttuuri, sellainen, jossa työntekijöiden ideoita oikeasta kuunnellaan ja arvostetaan eikä johtaminen ole pelkkää mikromanageeraamista.

Ap

jaa

no

ei startup sinua noilta pelasta

perustajat luultavasti narsisteja