On vuosi 1985. Mitä teet juuri nyt?
Minä nautin kesäloman alusta ja leikin uudella kotitietokoneella.
Kommentit (232)
Olen 6-vuotias. Äidilläni on juuri alkanut kesäloma ja pappani on tullut meidän kanssa mökille. Hän käy sieltä kyllä sitten töissä , sillä ei eläkeiässäkään 52 vuotta firmassa töitä tehtyään ehdi leppostella :D
Pappa opettaa meille vastan teon ja äitini paistaa lettuja. Grillaamme makkaraa ja kasslerpihvejä, sekä omia lemppareitani tomaatteja. Meidän mökillä ei ole sähköjä, joten kylmäpaikka on kaivettu maahan, siellä säilytetään kylmälaatikkoa ja vesi tuodaan mökille kanistereissa mukana. Viikonloppuna serkut tulevat kylään. Rakastan kesää.
Olen 5 v. varmaan nukkumassa tähän aikaan.
Jos nyt olisi 3.6.1985 ja kello olisi 21:45, niin olisin erittäin todennäköisesti jo nukkumassa, koska olisin vasta vähän alle 3v.
Kesäkuun 3. ilta 1985. Luultavasti nussin 2 päivää sitten vihittyä vaimoani tai lepäilen hänen vieressään tyydyttyneenä.
Kesäloma alkoi, olen 14 enkä vielä saanut kesätöitä, mutta isosisko sai. Olen yksin kotona ja teen kaikki hommat yksin mitä on tehty vuosia kaksin: nermikonleikkaus ja haravointi, kasvihuoneiden kastelut, mansikoiden poimimiset ja kasvimaiden kitkemiset Olen jo valmiiksi uupunut,ja toivon et koulu alkaisi pian. Juhannuksena vanhemmat lähtee kahdeksi viikoksi mökille ja ottaa meidän koiran mukaan. Menee viimeinenkin ilo. Haaveilen seuraavasta kesästä kun varmaan pääsen kirkonkylän lähikauppaan kesätöihin niin on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuun 3. ilta 1985. Luultavasti nussin 2 päivää sitten vihittyä vaimoani tai lepäilen hänen vieressään tyydyttyneenä.
Niinkö nussit v*tun homo@
Vierailija kirjoitti:
Lähden rippileirille Houtskäriin.
Mulla oli sama edessä seuraavana vuonna. (Rippijuhlat juhannuksena 1986.)
Onkohan sama srk?
No en ainakaan katso ne ekereitä kadulla, kun NIITÄ EI OLE.
Nukutan esikoistani, reilun 2 kk ikäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin päässyt armeijasta keväällä ja lukenut yliopiston pääsykokeisiin kuin hullu. Mielestäni osasin asian etu- ja takaperin. tänään lähden pääsykokeisiin Tampereelle (vai oliko se 4.6...) ja pikkusiskoni 14v halusi mukaan. Äiti vastusteli, mutta isä sanoi että kyllä noin iso tyttö pärjää muutaman tunnin yksin Tampereella, vaikka täysin outo kaupunki onkin.
Hyi, eihän tuolloin ollut edes kännyköitä. Miten löysitte toisenne?
Asioista sovittiin. Tavataan silloin ja silloin ja molemmat olivat paikalla. Ja jos ei ollut, odotettiin hiukan ilman, että olisi tullut ylimääräisiä traumoja ja paniikkikohtauksia.
Odotan ylihuomisen Live Aid-konserttia.
Olen 9v. Pyöräilen hoitamaan hevosia, pikkuvarsa ja emä, laitumelle. Olen vanhempien töissä maatilalla ja muissa hommissa mukana. Ajan traktoria heinäpellolla pari viikkoa aamusta iltaan ja ladon paaleja kädet ja jalat naarmuilla ja iho palaneena. Viikonloppuna voin joutua pakotetruna yhdeksi yöksi huvilalle, missä en viihdy, koska ei ole tekemistä.
Olisinpa varmaan serkkujen maatilalla. Oli ihanaa.
Ollaan lähdössä Ky:nälle. On vippikortit ja kaikki. Ollaan nuoria ja kauniita. Koko kesä duunia ja bailausta. Oli ihana sinkkukesä.
Kerjään että isobroidi antaisi kokeilla uutta kuusnepaansa.
Todennäköisesti itken ahdistuneena omassa huoneessani, koska isäni käyttänyt taas kuritusväkivaltaa äitini puuttumatta asiaan.
Vanhempani erosivat varhaisaikuusuudessani. Se oli helpotus ja pääsin samalla eroon isästäni. On kuulemma yksinäinen ja raihnainen eläkeläinen. Mutta siinäpähän vanhenee yksinäisyydessään.
Moni kaiholla muistelee kuinka lapsuus oli ihanan huoletonta aikaa. Itse en muistele lapsuuttani hyvällä. Minulle se on ahdistava harmaa ankea möykky.
Täysi-ikäisyyden kynnyksellä kirjastokortilla baariin sisään, ennenkuin sain henkkarit, myös Alkoon ensimmäisen kerran astelin, tiskin takaa pyydettiin myyjältä juoma, jota tarkoitus ostaa vaikka lonkeroa, myyjä katsoi henkilötodistusta, ja totesi ettei käy kun siinä ei ole osoitetta ja puhelinnumeroa, heh, iskuyritys tuokin.
Hoidan 3 kk:n ikäistä poikalastani.
Olen varmaan maalla, käynyt ehkä saunassa ja syön voileipää tms.
Kasvan äitini kohdussa.