On vuosi 1985. Mitä teet juuri nyt?
Minä nautin kesäloman alusta ja leikin uudella kotitietokoneella.
Kommentit (232)
Olen viidentoista. Kesäkuussa olen ollut riparileirillä saaristossa, Vietän kesälomaa mökillämme. Hakkaan puita, kannan vettä, käyn hölkkäämässä, pyöräilen, luen sarjakuvalehtiä, piirrän ja maalaan vesiväreillä. Huomenna (13.7.) katson töllöttimestä Live Aid-spektaakkelia. Valitettavasti en muista siitä juurikaan mitään.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4231780/muistatteko-live-aid-konsertin-…
Myöhemmin heinäkuussa olen vanhempieni ja veljieni kanssa lomamatkalla Saksassa. Eräs sikäläinen tuttavaperhe majoittuu meidän mökillemme (vaikka kyllä se on ihan huvila), ja me lainaamme heidän kämppäänsä Hampurissa kahden viikon ajan. Lähdemme sinne autolla Ruotsin ja Tanskan läpi. Hampurista teemme autoretkiä Lyypekkiin, Bad Segebergin kalkkikiviluoliin, Neuengammen keskitysleiriin, Stadeen, Lüneburgin nummille ja niin edelleen. Tutustumme Hagenbeckin eläintarhaan ja currywurstiin, minä hankin itselleni Horst Haitzingerin pilapiirroskokoelman "Bonnoptikum" -
https://www.booklooker.de/B%C3%BCcher/horst-haitzinger+bonnoptikum/id/A…
- ja pikkuveli (12 vee) ostaa Nenan "Feuer und Flamme"-LP:n.
https://en.wikipedia.org/wiki/Feuer_und_Flamme
Kotimatka tehdään Finnjetillä. Veli (12 vee) pelaa innokkaan hedelmäpeliä ja voittaa sata markkaa.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma menossa ja ensi kuussa yläasteelle. Televisiossa esitettiin tuona kesänä, ennen tai jälkeen 11.7.85 vuoden 1968 Apinoiden planeetta elokuva. Joka tapauksessa esitettiin kesäloman aikana. Siinä kauhistuin, kun naisastronautti oli muumioitunut ja leffan loppuratkaisu oli dramaattinen.
Mä muistan tän. Mulla meni yöunet siitä muumiosta! Naisen nimi oli Edward, sen muistan. Yllättävän ahdistava elokuva. Siihen aikaan ei telkkarista tullut kauhua, oli aika uusi kokemus. Elokuvat myös tarkastettiin ja niistä sensuroitiin osia pois.
Kiitos vastauksesta. Se oli muuten eka kerta, kun näin kyseisen leffan. Joko ennen tai jälkeen mun 14 v syntymäpäivien. Oli silloin sen 17 vuotta vanha leffa. Vanhemmat olivat käyneet aikoinaan leffateatterissa katsomassa ensimmäisen Apinoiden planeetan ja sen jatko-osan. Mun nuorin veli syntyi kesäkuussa 1985. Se oli ihan pieni silloin tasan 40 v sitten.
Taisin olla juuri palannut ylioppilasreissusta Torremolinoksesta.
Ohjelmoin kaverin Commodore 64:llä ensimmäisen basic-ohjelman. Myöhemmin päädyn alalle töihin 🥰🥰🥰
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti vedä Sorbaa Karhupuistossa Anan, Repsun ja Joken kaa. Käpriä kääritään, poltetaan ja keskustellaan rötisevillä äänillä " mieheviä"...
Oi niitä aikoja, vain minä jäljellä... t. Maalari
Onko sama meno jatkunut?
Katsoin päiväkirjasta. Olen perheen kanssa Ivalossa leirialueella ja lämmitän hernistä päivälliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen Kolme Etsivää ja Kuoleman kaivos kirjaa.
Itsekin luin -85 ko. teoksen. Hyvä kirjasarja. Tod. luin juuri futiksen ja uinnin jälkeen illalla sängyssä tähän aikaan.
Joo, oli ala-asteella hyvää lukemista. Luin kaikki mitä paikalliskirjastosta löytyi mutta muutama jäi lukematta kun puuttuivat. Opettajat eivät noita arvostaneet vaan pitivät huonona roskana. Olisi pitänyt lukea kuulemma monipuolisemmin. Viisikoiden osalta sama homma. Joku kolmaskin sarja oli mutta sen tyyli lähinnä ärsytti, joten jäi yhteen kirjaan.
Menen kohta saunomaan, arkisin käyn töissä. esikoinen aloittaa syksyllä koulunkäynnin.
Kuulin ensimmäisen kerran kesällä -85 J.Karjalaisen kappaleen Ankkurinappi, josta innostuin kovasti. Vieläkin fanitan täysillä hänen tuotantoaan!
Vierailija kirjoitti:
Ma. ilta kesäkuun alussa, luult. katon telkkua tai luen Vauhdin Maailmaa.
M58
Nimesi on Tuija ja olet 36v
Olen kesämökillä perheen kanssa. Tehdään lapsen (5 v) kanssa saunavastat.
Haahuan biitsillä. Kaliforniassa.