Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On vuosi 1985. Mitä teet juuri nyt?

Vierailija
02.06.2025 |

Minä nautin kesäloman alusta ja leikin uudella kotitietokoneella.

Kommentit (232)

Vierailija
61/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt töihin klo 7, ihan uusi kaupunki ja kesätyö, kaikki vielä vähän hakusessa. 

No siinä työssä olin elokuun loppuun asti, sen jälkeen taas uudet maisemat.

Vierailija
62/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitttelemme 5 ja 3 vuotiaiden lasten kanssa uuden talomme pihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut intissä jo muutaman päivän.

Oletko jossain erikoisaselajissa? Tavallisen jalkaväen palvelukseenastuminen on vasta 10.6.1985, mihin juuri laskeskelen päiviä. Huomenna meno parturiin SA-INT mallia leikkaamaan ja ensi viikolla junalla Kouvolaan ja sitten Verkaranjärvelle.

Korjaan, 11.6.1985 eli olikin päivä enemmän vapaata (tarkastin päivän sotilaspassista, kun sitä joku muukin tässä kaipaili)...

Vierailija
64/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan "Lättähatulla" töihin.

Vierailija
65/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päässyt neloselta 1985. Taisi olla se kesä, jolloin pikkusiskon (täytti tuona kesänä 4v) kanssa kuljettiin alkukesä vanhempien työpäivän ajaksi ohjattuun leikkipuistotoimintaan. Ei meitä siis sinne viety ja sieltä haettu, ihan polkupyörillä mentiin itsenäisesti sinne ja pois. Alle 4-vuotias siis alle 11-vuotiaan valvovan silmän alla kunnes päästiin leikkipuistoon parin kilometrin päähän. Nykypäivänä tuosta tehtäisiin varmaan herkästi lasu, siihen aikaan oli ihan normaalia.

Vierailija
66/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin hiekkalaatikolla autuaan tietämättömänä että ensi kesänä se on kiellettyä ydinlaskeuman vuoksi (vanhemmat oli vähän hysteerisiä)

Vierailija
67/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16v., kesäloma alkanut, uusi Yamahan RD -piikki pihassa, pitää lähteä kesätöihin. Vähän jänskättää, kun eka työpaikka vieraalla urheilukaupassa.

Muuten elämä hymyilee. Parasta aikaa elämässä minulla, toki sitä ei tajunnut silloin. 

Samaa ikäluokkaa, samoja kokemuksia. Kesätöistä sai omaa rahaa, prätkällä pääsi liikkumaan vapaasti. Eipä paljon poikaa kotona näkynyt.

Villi vapauden tunne, kun ei ollut enää niin riippuvainen vanhemmista.

Päällimmäisenä mielessä TYTÖT! Bileitä, kaljaa, tupakkia.

Saksalaista hevimusiikkia, mukaan tuli silloin Dire Straits, Bryan Adams, Bruce + muuta AOR:ää.

Ensimmäisiä ulkomaanreissuja ilman vanhempia.

Minullakin onnellisin aika elämässä. Nuoren huolettomuus, ilman aikuiselämän rasitteita ja vastuita.

Vierailija
68/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5v joten luultavasti leikin nukkekodilla. 

Vierailija
69/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päässyt armeijasta keväällä ja lukenut yliopiston pääsykokeisiin kuin hullu. Mielestäni osasin asian etu- ja takaperin. tänään lähden pääsykokeisiin Tampereelle (vai oliko se 4.6...) ja pikkusiskoni 14v halusi mukaan. Äiti vastusteli, mutta isä sanoi että kyllä noin iso tyttö pärjää muutaman tunnin yksin Tampereella, vaikka täysin outo kaupunki onkin.

Vein siskon rautatieasemalta stockmannin eteen ja annoin yksinkertaiset ohjeet: "Tämä on hämeenkatu.Pitkä katu, joka alkaa tuosta rautatieaseman tunnelista ja jatkuu tuonne länteen siltojen yli, siellä tulee puisto vastaan. Et saa poistua Hämeenkadulta. Tässä on Stocka, siltojen tuolla puolen on mäkkäri, sokos jne. Aivan päädyssä on iso ruskea talo, se on kirjasto. Minä menen itään tuon tunnelin tuolle puolen aseman kautta. Ensimmäisten liikennevalojen kohdalla oikealla eli etelässä on punainen iso vanha tiilirakennus. Sitä sanotaan Attilaksi, minä olen siellä, tulen ulos viimeistään klo 13."

Pääsykokeet meni hyvin. Sisko löytyi sokokselta. Käytiin vielä Anttilassa ennen kotimatkaa. Nyt kun katsoo tätä hulinaa, en takuulla päästäisi 14-vuotiasta maalta tullutta tyttöä yksin tuonne.. Silloin oli kaikki paremmin.

Vierailija
70/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä kuvittelet, mutta menin myös inttiin saapumiserään II/85 ja intti alkoi kesäkuun puolella, en muista tarkkaan mikä päivä, olisiko ollut joku 3. - 6. päivä, eli sinä et ole voinut olla vielä intissä "muutamia päiviä".

Taidatkin olla sivari...

Otetaanpa komento takasin, intti taisi alkaakin noin 10.6. Palvelin silloiset 11 kuukautta. Näihin aikoihin vetelehdettiin kaupungilla ja illoiksi vuokrattiin moviebox ja videoelokuvia. Suoraan tähän aikaa olin varmaan vielä nukkumassa. Sivariin ei silloin noin vain päässytkään, kuten nykyään ja tuskin olisin osannut tai edes uskaltanut kapiaisen poikana perustella, miksi sivari olisi oikea vaihtoehto.

Vierailija
71/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa odotan minäkin!

Vierailija
72/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä kuvittelet, mutta menin myös inttiin saapumiserään II/85 ja intti alkoi kesäkuun puolella, en muista tarkkaan mikä päivä, olisiko ollut joku 3. - 6. päivä, eli sinä et ole voinut olla vielä intissä "muutamia päiviä".

Taidatkin olla sivari...

Otetaanpa komento takasin, intti taisi alkaakin noin 10.6. Palvelin silloiset 11 kuukautta. Näihin aikoihin vetelehdettiin kaupungilla ja illoiksi vuokrattiin moviebox ja videoelokuvia. Suoraan tähän aikaa olin varmaan vielä nukkumassa. Sivariin ei silloin noin vain päässytkään, kuten nykyään ja tuskin olisin osannut tai edes uskaltanut kapiaisen poikana perustella, miksi sivari olisi oikea vaihtoehto.

Tuossahan ylempänähän lukikin, että intti alkoikin 11.6.1985, ei 10.6, puhumattakaan että olisin ollu jo palveluksessa 3.6.1985. Olisi pitänyt lukea muutama kommentti ennen omaa kommentointia.

-sama

Vierailija
73/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa odotan minäkin!

Siis sitä, että koulun oveen tulisi lista lukioon päässeistä. 

Lainaukseni ei näköjään onnistunut..

Vierailija
74/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin päässyt armeijasta keväällä ja lukenut yliopiston pääsykokeisiin kuin hullu. Mielestäni osasin asian etu- ja takaperin. tänään lähden pääsykokeisiin Tampereelle (vai oliko se 4.6...) ja pikkusiskoni 14v halusi mukaan. Äiti vastusteli, mutta isä sanoi että kyllä noin iso tyttö pärjää muutaman tunnin yksin Tampereella, vaikka täysin outo kaupunki onkin.

Hyi, eihän tuolloin ollut edes kännyköitä. Miten löysitte toisenne?

Vierailija
75/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jaa a, hemmetin hyvä kysymys? Olen syntynyt -89, ehkä olin ... enpä tiedä..??  Laitan itseäni kauniiksi taivaassa???

Vierailija
76/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isän hautajaisissa, itken ja kuuntelen elossa olevien omaisteni ilkeilyä, kun ei voinut lähteäkään. Oli kamalaa.

Vierailija
77/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavin varmaan kaurapuuron jämiä kippojen pohjalta sairaalan keittiön tiskin liukuhihnalla.

Vierailija
78/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaankin matkalla ravitallille hoitamaan hevosta.

Vierailija
79/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja ei ole kasarilta, postaa iltakymmenen jälkeen kysymyksen, että mitä tekisit nyt.

Kymmenen jälkeen oltiin jo nukkumassa kasarilla. Aamulla kuudelta ylös, seitsemältä oli kaurapuuro pöydässä.

Nyt on aamu. Olin teini kasarilla. Ottaisin ehkä fillarin ja lähtisin kaverin luokse, kaverien porukat olivat tosin jo usein mökillä heti kesäkuun alusta ja usein mekin. Olisimme juuri saapuneet mökille, ja olisimme siellä yhtäjaksoisesti kouluun alkuun saakka.

Vierailija
80/232 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamupalalla, kohta pitäisi lähteä pikkusiskoni kanssa puistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi