Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen äiti pitää kotiamme ja mökkiämme omanaan

Vierailija
02.06.2025 |

Alkaa mennä hiljalleen hermot, asiasta on keskusteltu ja keskusteltu ja tehty erilaisia rajanvetoja, mutta mikään ei muutu.

Asuu ihan kivenheiton päässä, saattaa itse vain pölähtää ovestamme sisään sen kummempia kyselemättä. Tämä on ratkaistu sillä, että pidämme oven lukossa. Yrittää määräillä kotimme sisustuksesta ja järjestyksestä esimerkiksi tuomalla mattoja ja kyselemättä levittelemällä ne lattioilla haluamiinsa paikkoihin, viime viikolla lasten syntymäpäivillä alkoi laittaa olohuoneen huonekalujen järjestystä uuteen uskoon muiden vieraiden läsnäollessa. 

Asuu itse pienessä asunnossa ja on useampaan otteeseen luvannut omille yövierailleen majoituksen meillä kertomatta meille etukäteen, koska kyllähän meille mahtuu. Ehkä kahdesti ollaan näitä majoitettu, mutta sitten vedimme rajan ja olemme muutamaan otteeseen itse sitten joutuneet syntipukeiksi tilanteessa, jossa anopin meille entuudestaan tuntemattomat vieraat joutuivatkin menemään yllättäen hotelliin kun ei otettu meille pitkäksi viikonlopuksi 10 minuutin varoajalla. Lievemmissä tapauksissa tuo vieraansa pihallemme kahvittelemaan kysymättä ja ilmoittamatta etukäteen 

Ostimme muutama vuosi saarimökin. Hänellä riittää mielipiteitä mökin pihan hoidosta, sisustuksesta sun muusta ja pyrkiikin näitä sielläkin toteuttamaan omatoimisesti. Lupailee omille vierailleen myös mökkireissuja meiltä kysymättä. Mökki on saaressa, jonne 20 km matka veneellä, eli ei edes pääse sinne käymään omin avuin. Saattaa soittaa torstaina että Marjaana ja Seppo tulevat lauantaina käymään ja lupasin käyttää mökillä, kumpi lähtee kuskiksi.

Kuten kirjoitettu, niin emme toki näiden aivoitusten mukaan hyppää ja ensisijaisesti mies hoitaa rajanvedon kyllä hyvin ja itsekin miellyttämiseen taipuvaisena olen opetellut sanomaan suoraan. Tuntuu kuitenkin todella pahalta kun omalle henkilökohtaiselle alueelle tunkeudutaan noin rajusti ja sitä joutuu ikään kuin jatkuvasti puolustamaan lähes tuloksetta. Nytkin työt lopetettuani huomasin, että anoppi on soitellut ja laittanut perään viestiä että nyt olisi hyvä keli ja ajankohta öljytä terassimme, koska hänelle on tulossa vieraita viikonloppuna ja parempi kahvitella siistillä terassilla. 

Huoh. 

Kommentit (454)

Vierailija
141/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni tietävät martin olevan poikani.  Mutta miniäni ei liity mitenkään asiaan kun rupattelen ystävieni kanssa.  Olipa nyt martti vaikka sitten  vihtorina mutta en selvittele lasteni raha/talousasioita juorupiireissä.

SINÄ  KÄVIT SEN MINIÄN KOTONA. MIKSI SEN MYÖNTÄMINEN ON SINULLE YLIVOIMAISTA?

Ei voi olla totta  nyt nää jutut.   Ainakin osoitatte miten arvottomina pidätte miehiänne, heillä ei mitään ihmisarvoa.  Ei edes äitinsä saa puhua käyneensä heidän luonaan  kun pitää sanoa käyneensä miniän (Tiina) luona.

Vierailija
142/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei olla Porvoossa vaan itä-suomessa.

Sori, mutta missäpäin itä-Suomessa on mökkimatka veneellä 20km saareen. Ihan mielenkiinnosta kysyn Onhan siellä isojakin vesistöjä, mutta silti

Kallavesi tuolla mainittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko naisilla olla niin huono itsetunto ettei anoppi voi sanoa käyneensä Martilla?

Miksi anopilla on jäätävä tarve hävittää se miniä jopa miniän omasta kodista?

Nyt nauran täällä jo.  Voi hyvät hyssykät teitä nuoria naisia 

Minä olen 52, kiva kuulla olevani nuori. Minusta silti pitää naisia kohdella kunnioittavasti. Jopa sitä miniää. 

Vierailija
144/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta  nyt nää jutut.   Ainakin osoitatte miten arvottomina pidätte miehiänne, heillä ei mitään ihmisarvoa.  Ei edes äitinsä saa puhua käyneensä heidän luonaan  kun pitää sanoa käyneensä miniän (Tiina) luona.

Ei, vaan pitää sanoa että on käynyt MIKON JA TIINAN luona.

Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
145/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänekkäät bileet pystyyn joka kerta, kun anoppi on raahaamassa vieraitaan teidän luokse. Tai jos teillä on lapsia eikä terassiryyppäjäiset onnistu, niin sitten isot lastenjuhlat. Kun tarjoaa sopivat runsaasti pelkkää sokeria, niin lapsilauma kyllä ajaa kutsumattomat vieraat pois.

Voi, sehän voi vieraista ja anopista olla vain hurjan mukavaa. Ei siis kovin hyvä idea.

Ennemminkin kannattaa pitää terassi ja koti todella epäsiistinä. Pihakalusteetkin kannattaa viedä piiloon.

Vierailija
146/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni tietävät martin olevan poikani.  Mutta miniäni ei liity mitenkään asiaan kun rupattelen ystävieni kanssa.  Olipa nyt martti vaikka sitten  vihtorina mutta en selvittele lasteni raha/talousasioita juorupiireissä.

SINÄ  KÄVIT SEN MINIÄN KOTONA. MIKSI SEN MYÖNTÄMINEN ON SINULLE YLIVOIMAISTA?

Saa sanoa, että on käynyt Pekan ja Tiinan luona. Sattuuko sinua fyysisesti, jos mainitset Tiinan puheessasi?

Vierailija
147/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko naisilla olla niin huono itsetunto ettei anoppi voi sanoa käyneensä Martilla?

Miksi anopilla on jäätävä tarve hävittää se miniä jopa miniän omasta kodista?

Nyt nauran täällä jo.  Voi hyvät hyssykät teitä nuoria naisia 

Olen 56. Ikinä en ole hävittänyt anoppia kodistaan, vaan aina puhunut käyneeni _miehen vanhemmilla_ kylässä. Samaten kaikkiin muistamisiin olen kyennyt muistamaan molempien etunimen.

Molempien lasteni kotona käydessäni tiedän käyväni kodissa, jossa asuu pariskunta, ei vain se minun lapseni. Joulukortit menee myös sujuvasti kaikille omilla sukunimillä. Osaan siis jopa etu- että sukunimen.

Itse sain aikoinani kihlajais- ja häälahjatkin niin, että niissä oli vain anopin pojan nimi. Sukunime

Aika rasittavaa on kyllä joulukorttien laitto kun kävellessä katsoo postilaarmtikkojen nimiluetteloa.  Matti perälä, tiina suvela, minni mäntylä, ville kuusinen, sini koivula. Hyvää joulua teille kaikille siellä sekavassa uusperheessä.

Vierailija
148/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upottakaa se akka mökkimatkalla jorpakkoon tai leipokaa sille syaniditorttu. Kyllä käninä hiljenee.

Vierailija
149/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rasittavaa on kyllä joulukorttien laitto kun kävellessä katsoo postilaarmtikkojen nimiluetteloa.  Matti perälä, tiina suvela, minni mäntylä, ville kuusinen, sini koivula. Hyvää joulua teille kaikille siellä sekavassa uusperheessä.

Missä ihmeen uusperheessä??? Ihan ollaan ydinperhe, ainoa avioliitto kummallakin, lapset yhteisiä.

Vierailija
150/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun appiukkoni kutsuu minua taas tyttönimelläni, vaikka olen ollut hänen poikansa kanssa naimisissa jo 15 vuotta, ja meillä on liuta yhteisiä lapsiakin. Minulla on tietysti sama sukunimi kuin appiukollakin, mutta onhan se nyt hirveän vaikea nimi muistaa.

Voi kauheaa. Sitä se on kun ei ymmärrä muuta kuin itseään.  Oikea tapa on pitää yhteyttä sukulaisiin vasta jos huomaa olevan heidän samoilla leveleillä jos ei ole mitään velkaa.

Vierailija
151/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan pitää sanoa että on käynyt MIKON JA TIINAN luona.

Mikä siinä on niin vaikeaa?

Kai minulla on oikeus puhua ystävieni kanssa millään lailla sotkematta miniää keskusteluihin?  Se on ihan epäolennaista koska en juoruile lasteni asioista muutenkaan.

Vierailija
152/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän noloa, sanoa käyvänsä vain pojallaan, jos nyt kuitenkin menee pojan ja miniän yhteiseen kotiin. Kyllähän siinä silloin molempia käydään katsomassa.

Jos menen käymään sisarellani, niin kyllä silloin mainitsen sisareni ja hänen miehensä nimen, koska kyseessä on heidän yhteinen kotinsa. 

Vierailija
153/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minulla on oikeus puhua ystävieni kanssa millään lailla sotkematta miniää keskusteluihin?  Se on ihan epäolennaista koska en juoruile lasteni asioista muutenkaan.

Miksi sinä menet sinne miniän kotiin sitten ollenkaan, jos se vain sotkee ystävyyssuhteitasi?

Vierailija
154/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodit on miniöitten, he ovat emäntiä ja pomoja.  Miehen suku pysyköön pois tai tajutkoon asemansa, he käyvät miniän kodissa, ei poikansa tai veljensä.

Vierailija
155/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodit on miniöitten, he ovat emäntiä ja pomoja.  Miehen suku pysyköön pois tai tajutkoon asemansa, he käyvät miniän kodissa, ei poikansa tai veljensä.

No tajua nyt, että koti on yleensä niiden, jotka siellä asuvat. Pysy poissa, jos et hyväksy, että miniäkin asuu siinä kodissa.

Vierailija
156/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävät ja tutut kyllä tietää jos sanon käyneeni martilla että tarkoitan koko perhettä.  Martin vaimoa ja heidän lapsiaan.

MIKSI sinun pitää häivyttää se miniä olemattomiin?

Kyllhään ne sun ystäbäsi ja tuttusi tietäisi sun puhuvan pojastasi, vaikka sanoisitkin asiallisesti käyneesi Mikolla ja Miinalla kylässä.

Niinpä. Kyllä se vastenmielisyys pojan puolisoa kohtaan tästä paistaa läpi. 

Voiko naisilla olla niin huono itsetunto ettei anoppi voi sanoa käyneensä Martilla?  Heidän oma äitinsä kuitenkin kertoo käyneensä Tiinalla Tiinan lapsia katsomassa eikä ehkä ollenkaan kerro  Tiinansa asuvan miehen sinkkuna ostamassa kolmiossa. 

Mikä tarve sinulla on selitellä lastesi taloudelliset asiat "pitkin kyliä".   Eikö riitä kun kavereillesi sanot että tiinalla kävin ja katsoin lapsia pari tuntia?

Vierailija
157/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä menet sinne miniän kotiin sitten ollenkaan, jos se vain sotkee ystävyyssuhteitasi?

Huomaatko itte miten lapsellinen kommenttisi on?  Pitäiskö mielestäsi siis juoruilla aikuisten lasten ja puolisoiden asiat juurta jaksaen tuttavapiirille?    Olipa nyt matti taikka tiina varakkaampi tai olisi se 80/20 asunnon isompi omistaja?  

Vierailija
158/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Näkeeköhän kukaan mitään syytä muussa kuin anopissa?  Jos anoppi on vaikka tyhmä ja köyhä sehän on anopin syy,  ei esim miniän joka ei siedä erilaisia ihmisiä.

kotirauha on tärkeä juttu. On eri asia sietää erilaisia ihmisiä kuin majoittaa heitä tai antaa heidän vallata kotinsa

Vierailija
159/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko itte miten lapsellinen kommenttisi on?  Pitäiskö mielestäsi siis juoruilla aikuisten lasten ja puolisoiden asiat juurta jaksaen tuttavapiirille?    Olipa nyt matti taikka tiina varakkaampi tai olisi se 80/20 asunnon isompi omistaja?  

Ei vaan käyttäytyä ASIALLISESTI. Selkeästi sinulle mahdoton vaatimus.

Vierailija
160/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä tarina. Nauratti kovasti, hyvin kekseliäs anoppitarina. Anoppi omaa erikoiskykyjä, sillä hän kulkee lukktuista ovistakin.