Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen äiti pitää kotiamme ja mökkiämme omanaan

Vierailija
02.06.2025 |

Alkaa mennä hiljalleen hermot, asiasta on keskusteltu ja keskusteltu ja tehty erilaisia rajanvetoja, mutta mikään ei muutu.

Asuu ihan kivenheiton päässä, saattaa itse vain pölähtää ovestamme sisään sen kummempia kyselemättä. Tämä on ratkaistu sillä, että pidämme oven lukossa. Yrittää määräillä kotimme sisustuksesta ja järjestyksestä esimerkiksi tuomalla mattoja ja kyselemättä levittelemällä ne lattioilla haluamiinsa paikkoihin, viime viikolla lasten syntymäpäivillä alkoi laittaa olohuoneen huonekalujen järjestystä uuteen uskoon muiden vieraiden läsnäollessa. 

Asuu itse pienessä asunnossa ja on useampaan otteeseen luvannut omille yövierailleen majoituksen meillä kertomatta meille etukäteen, koska kyllähän meille mahtuu. Ehkä kahdesti ollaan näitä majoitettu, mutta sitten vedimme rajan ja olemme muutamaan otteeseen itse sitten joutuneet syntipukeiksi tilanteessa, jossa anopin meille entuudestaan tuntemattomat vieraat joutuivatkin menemään yllättäen hotelliin kun ei otettu meille pitkäksi viikonlopuksi 10 minuutin varoajalla. Lievemmissä tapauksissa tuo vieraansa pihallemme kahvittelemaan kysymättä ja ilmoittamatta etukäteen 

Ostimme muutama vuosi saarimökin. Hänellä riittää mielipiteitä mökin pihan hoidosta, sisustuksesta sun muusta ja pyrkiikin näitä sielläkin toteuttamaan omatoimisesti. Lupailee omille vierailleen myös mökkireissuja meiltä kysymättä. Mökki on saaressa, jonne 20 km matka veneellä, eli ei edes pääse sinne käymään omin avuin. Saattaa soittaa torstaina että Marjaana ja Seppo tulevat lauantaina käymään ja lupasin käyttää mökillä, kumpi lähtee kuskiksi.

Kuten kirjoitettu, niin emme toki näiden aivoitusten mukaan hyppää ja ensisijaisesti mies hoitaa rajanvedon kyllä hyvin ja itsekin miellyttämiseen taipuvaisena olen opetellut sanomaan suoraan. Tuntuu kuitenkin todella pahalta kun omalle henkilökohtaiselle alueelle tunkeudutaan noin rajusti ja sitä joutuu ikään kuin jatkuvasti puolustamaan lähes tuloksetta. Nytkin työt lopetettuani huomasin, että anoppi on soitellut ja laittanut perään viestiä että nyt olisi hyvä keli ja ajankohta öljytä terassimme, koska hänelle on tulossa vieraita viikonloppuna ja parempi kahvitella siistillä terassilla. 

Huoh. 

Kommentit (454)

Vierailija
101/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset muuttako lähelle anoppia tai äitiänne. Hajurako kannattaa pitää niin isona kuin mahdollista. Minua on houkuteltua anopin lähelle asumaan, sen verran minulla on itsesuojeluvaistoa että kieltäydyin. Myöskään oman äitini läheisyyteen en missään nimessä muuttaisi. 

Vierailija
102/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä alkavat lisääntymään kun poronperseessä sivaitsevat omistukset menevät jakoon kunnat niitä lunastaneet mutta nyt hausjärven kunta pöljöstä rakentamisestaan konkassa. naapuri kunta janakkala yrittää myös päästä konkka tilaan rakentamalla samanmoisen konkka kolossin tosin puolta pienemmän. tua seniori rakentaminen oli  70-80 hittejä nyt nämä kunnat jotka siihen lähtivät saavat nisteistä pyromaaneista raiskareista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä järjestän mielelläni monenlaisia juttuja, ja majoitan ihmisiä. Kotona, mökillä, tai ulkomailla asuessa. Mutta tottakai se on ihmisen itsensä otettava yhteyttä ja kauniisti kysyttävä. Anopin lisäksi outoja on nuo kaikki muut, jotka teille tulevat kysymättä. Vai väittääkö anoppi paikkoja omikseen?

Minun anoppini nimittää minun perintörahoillani ostamaa kotia Mikon asunnoksi eli sehän on sitten vähän niin kuin anopin sitten.

Tarkoitat että miehesi jotenkin armosta asuu siellä?  Anopin pitäisi muistaa mainita että menen  miniän asuntoon pojan luo kylään.  Ei voi sanoa että mikolle koska mikolla ei asuntoa.

(En tiedä lasteni asunnoista onko 50/50 vai 100 jomman kumman puolison hyväksi.

Mutta tässä tapauksessa Mikolla ei ole asuntoa.

Kerron että kävin Martilla kun olen käynyt pojan perheen luona.  En muista sanoa että kävin martilla ja miinalla asunnossa jonka omistavat 50/50.

Vierailija
104/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä järjestän mielelläni monenlaisia juttuja, ja majoitan ihmisiä. Kotona, mökillä, tai ulkomailla asuessa. Mutta tottakai se on ihmisen itsensä otettava yhteyttä ja kauniisti kysyttävä. Anopin lisäksi outoja on nuo kaikki muut, jotka teille tulevat kysymättä. Vai väittääkö anoppi paikkoja omikseen?

Minun anoppini nimittää minun perintörahoillani ostamaa kotia Mikon asunnoksi eli sehän on sitten vähän niin kuin anopin sitten.

Tarkoitat että miehesi jotenkin armosta asuu siellä?  Anopin pitäisi muistaa mainita että menen  miniän asuntoon pojan luo kylään.  Ei voi sanoa että mikolle koska mikolla ei asuntoa.

(En tiedä lasteni asunnoista onk

Miksi sinä häivytät sen miniän vaikka kyläilet hänen kotonaan???

Vierailija
105/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia sanoa käyvänsä Martilla, kuin puhua Martin talosta, kun se on oikeasti Martin ja Maijan tai jopa pelkästään Maijan. Tähän liittyy vähän sukupuolistereotypioita. Talo mielletään herkemmin miehen taloksi kuin naisen, vaikka se oikeasti olisi naisen. 

Vierailija
106/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kylässä miehen vanhemmilla, en Seppo-apen asunnossa (joka sattuu oikeasti olemaan anopin lapsuudenkoti(.

Vierailija
107/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri asia sanoa käyvänsä Martilla, kuin puhua Martin talosta, kun se on oikeasti Martin ja Maijan tai jopa pelkästään Maijan. Tähän liittyy vähän sukupuolistereotypioita. Talo mielletään herkemmin miehen taloksi kuin naisen, vaikka se oikeasti olisi naisen. 

Siksi siis anopit oppikaamme sanomaan omistussuhteet kun käymme lapsillamme kylässä. Tai mahdollisesti puolison perimässä asunnossa.  

Vierailija
108/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli anoppi ei ymmärrä normaalia puhetta, täytyy varmaan sanoa melko rumasti ja suoraan että menee perille. Täytyy selvästi kertoa missä ovat rajat ja että hän ylittää ne jatkuvasti. 

Mikäli ei mene perille sittenkään, voi välit laittaa poikki vaikka vuodeksi ja katsoa sen jälkeen onko asiat ymmärretty.

Mun anoppi ei ymmärtänyt puhetta, ei edes kun sanottiin rumasti. Ei millään ymmärtänyt, että ei voi käyttää poikansa kotia omansa jatkeena, eikä hän voi käydä meillä silloin kun hänelle sopii, ei sisustaa eikä muurakaan. Sekin oli vaikea hänelle ymmärtää, ettei voi kutsua tuttaviaan meille kahville. Lopulta piti sanoa, että jos jatkaa, niin kutsun poliisin. Siihen ei ole tarvinnut turvautua, mutta välit meni. Saimme tilalle kotirauhan! En vaihtaisi entiseen.

Vierailija
109/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi siis anopit oppikaamme sanomaan omistussuhteet kun käymme lapsillamme kylässä. Tai mahdollisesti puolison perimässä asunnossa.  

Ei vaan puhumaan asiallisesti käyvänne Miinalla ja Mikolla kylässä. 

Vierailija
110/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset muuttako lähelle anoppia tai äitiänne. Hajurako kannattaa pitää niin isona kuin mahdollista. Minua on houkuteltua anopin lähelle asumaan, sen verran minulla on itsesuojeluvaistoa että kieltäydyin. Myöskään oman äitini läheisyyteen en missään nimessä muuttaisi. 

Vahingosta viisastuneena allekirjoitan tämän. 

Nimim. Anoppila 500 m päässä

Vierailija
111/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä vaan et väitä miniän taloa poikasi omaksi. Muuten voit ihan hyvin käydä Matilla kylässä. Kohtelias tietysti sanoisi sen miniänkin nimen. 

Vierailija
112/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan puhumaan asiallisesti käyvänne Miinalla ja Mikolla kylässä. 

Mun ystävät ja tutut kyllä tietää jos sanon käyneeni martilla että tarkoitan koko perhettä.  Martin vaimoa ja heidän lapsiaan.

En usko Miininakaan olevan niuho että sanavalintaan tarttuisi.

Onhan anoppilakin anoppila, ei appela ja anoppila.  Ja mummola on mummola vaikka siellä asuu vaarikin, joka omistaa mummolan 

Vierailija
113/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen näitä samalla kun vastailen rajattomalle appiukolleni. Hyvin samanlaista käytöstä hänellä kuin mitä ketjussa on mainittum Mieheni ei suostu vastaamaan hänelle ja miehelläni on huonommat hoksottimet kettuilun suhteen. Mä olen sanavalmiimpi sivaltamaan niin hoidan virnuillen tämän asian.

Hahah, sainkin nyt sen appiukon suuttumaan kun ei suostuttu tottelemaan herran oikkuja. Siinäpähän kiroaa, minua lähinnä naurattaa (ja näytän huvittuneisuuteni hänelle)

Apen kaksi ex-naisystävää on hakenut lähestymiskieltoa tälle ja toinen naisista joutui pitkäksi aikaa mielenterveyssyistä saikulle apen takia. 

Vierailija
114/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävät ja tutut kyllä tietää jos sanon käyneeni martilla että tarkoitan koko perhettä.  Martin vaimoa ja heidän lapsiaan.

MIKSI sinun pitää häivyttää se miniä olemattomiin?

Kyllhään ne sun ystäbäsi ja tuttusi tietäisi sun puhuvan pojastasi, vaikka sanoisitkin asiallisesti käyneesi Mikolla ja Miinalla kylässä.

Vierailija
115/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä vaan et väitä miniän taloa poikasi omaksi. Muuten voit ihan hyvin käydä Matilla kylässä. Kohtelias tietysti sanoisi sen miniänkin nimen. 

Tai pelkän miniän nimen jotta jänellä olisi hyvä mieli. Ja kehaista tutuille miniän vaurautta miten martti pääsi hyviin naimisiin. Talokin miniällä edellisen miehen jäljiltä.

Vierailija
116/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on mahdollista?

Vierailija
117/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että minulle ja miehelleni olisi tullut ero jos olisi pitänyt asua jomman kumman lapsuudenkodin lähellä. Meillä naisväki eli äidit ja anopit ovat olleet aina asiallisia, mutta appiukot ovat molemmat omalla tavallaan rajattomia. 100 km välimatka auttaa asiassa.

Vierailija
118/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pelkän miniän nimen jotta jänellä olisi hyvä mieli. Ja kehaista tutuille miniän vaurautta miten martti pääsi hyviin naimisiin. Talokin miniällä edellisen miehen jäljiltä.

Mistä näin myrkyllisiä naisten vihaajia löytyy? Nainen ei voi itse ansaita ja omistaa mitään, kaikki on väistämättä mieheltä saatua? Olet sekaisin. Naisia on esim lääkäreistä enemmistö, naisen on täysin mahdollista hankkia ilman miestä mitä omaisuutta tahansa.  Ja ihan vain riittää, kun et väitä miniän taloa poikasi taloksi. Ei pyydetä nyt muuta. 

Vierailija
119/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppimme asui vieressä, joten tuttuja ongelmia. Jouduimme jo aikaisessa vaiheessa ottamaan avaimet pois ja laitattamaan ulkorakennuksiinkin lukot, koska sieltä katosi tavaraa hänen kotiinsa. Aina joutui kysymään missä tikkaat tai vasara on.

Oli kyllä muitakin ongelmia, paljon. Anoppi kun oli ns. himohamstraaja. Kävi roskamme läpi ja vei sieltä kotiinsa tavaroita, piha täynnä kotitalousjätettä ja roskia. Asunto määrättiin tyhjennettäväksi, ambulanssi teki huoli-ilmoituksen ja nyt asuu muualla. Sitäkin asuntoa täyttää tavaroilla, mutta on helpommin tyhjennettävä kuin iso ok-talo. Sen siis jouduimme tekemään.

Ai tämäkin on ymeisempi ongelma? Mun anoppi on myös himohamstraaja ja on kovin innokas lainaamaan tavaroita. Hänellä on okt, piharakennuksia + mökki täynnä tavaraa. Jos hän jotain vie, niin sitä ei enää löydy. Ei tuo edes muista onko lainattu esine mökillä vai kotona. Mies on kieltäytynyt lainaamasta äidilleen mitään sen jälkeen, kun äidiltä meni hukkaan moottorisaha. Ei ymmärrä palauttaa mitään ennen kuin tavaran perään alkaa kysellä.

Vierailija
120/454 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI sinun pitää häivyttää se miniä olemattomiin?

Kyllhään ne sun ystäbäsi ja tuttusi tietäisi sun puhuvan pojastasi, vaikka sanoisitkin asiallisesti käyneesi Mikolla ja Miinalla kylässä.

Niinpä. Kyllä se vastenmielisyys pojan puolisoa kohtaan tästä paistaa läpi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi