Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle! VI/2025!

Vierailija
02.06.2025 |

Kaipuu jatkuu 💘

Kommentit (35298)

Vierailija
26121/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misäs oot?

Sängyllä palaudun reissulta. Lähdössä lenkille heti kun jaksan.

Vierailija
26122/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä olla tarpeita. Silloin olet todellisessa tasapainossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
26123/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misäs oot?

Kotona. Sivu

Vierailija
26124/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy itseltäsi miltä sinusta tuntuu ja ole rehellinen.

Harjoitusta voi soveltaa mihin tahansa asiaan.

Luottakaa aitouteen ja luonnollisuuteen joka ohjaa meitä parhaiten elämässä ihan kaiken suhteen.

Ethän mielellään kiellä itseltäsi aitoja mielenkiinnon kohteitasikaan sillä kaikelle kiinnostuksellesi on syy.

Jotkut häpeävät sitä kaikkea mitä oikeasti ovat tai mistä pitävät ja se on kyllä harmillista. Ei pitäisi hävetä sitä millaiseksi on luotu.

Kyllä, en kielläkään. Olen vain yleiskiinnostunut kaikista lukion reaaliaineista. Eihän mun keskiarvo muuten olisi ollut yli 9. Mutta olen nykyään epämotivoitunut rakkaudettomuudessani kun ei ole kumppania jonka kanssa jakaa noita. Ei elämä ilman merkityksellisten asioiden intiimiä jakamista ole suhdelo olevaiselle mielekästä. Kts. Mashlow

Maslowin tarvehierarkian kolmas porras on yhteenkuuluvuuden ja rakkauden tarpeet. Tämä tarkoittaa tarvetta tuntea kuuluvansa johonkin ryhmään, saada ystävyyttä, rakkautta ja hyväksyntää muilta ihmisiltä. 

Maslowin tarvehierarkia kuvaa ihmisen perustarpeita ja niiden tyydyttymisen tärkeyttä. Tarpeet on jäsennelty hierarkkisesti, ja alempien portaiden tarpeiden on oltava tyydyttyneitä, jotta ihminen voi siirtyä ylemmille tasoille. 

Yhteenkuuluvuuden ja rakkauden tarpeet sijoittuvat turvallisuuden tarpeiden yläpuolelle ja arvostuksen tarpeiden alapuolelle. Tämä tarkoittaa, että ihmisen on ensin koettava olevansa turvassa ja sitten vasta hän voi etsiä sosiaalisia suhteita ja tuntea yhteenkuuluvuutta. 

Kolmannen portaan tarpeisiin kuuluvat: 

Ystävyys: Tarve solmia ja ylläpitää läheisiä ystävyyssuhteita.

Rakastaminen ja rakastetuksi tuleminen: Tarve kokea romanttista rakkautta ja perheenjäsenten välistä kiintymystä.

Ryhmään kuuluminen: Tarve kuulua johonkin sosiaaliseen ryhmään, kuten perheeseen, ystäväporukkaan tai harrastusryhmään.

Kun nämä tarpeet ovat tyydyttyneet, ihminen voi siirtyä seuraavalle portaalle, joka on arvostuksen tarpeet. 

Vierailija
26125/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl o mitä herkintä jengiä.

Vierailija
26126/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviin tunnisteellisen. 😘

Vierailija
26127/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmönen vähän vahvempi mies aiheuttaa mammoissa häkeltymistä.

Ei kyllä ollenkaan. Mietityttää vain, miksi niitä lihaksia pitää olla yli äyräiden? Mietityttää, onko henkilö ollut kiusattu, onko penis pienis vai mitä niillä lihaksilla halutaan korvata?

Vierailija
26128/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Kysy itseltäsi miltä sinusta tuntuu ja ole rehellinen.

Luottakaa aitouteen ja luonnollisuuteen joka ohjaa meitä parhaiten elämässä ihan kaiken suhteen.

Ethän mielellään kiellä itseltäsi aitoja mielenkiinnon kohteitasikaan sillä kaikelle kiinnostuksellesi on syy.'

Jotkut häpeävät sitä kaikkea mitä oikeasti ovat tai mistä pitävät ja se on kyllä harmillista. Ei pitäisi hävetä sitä millaiseksi on luotu.'

'Kyllä, en kielläkään. Olen vain yleiskiinnostunut kaikista lukion reaaliaineista. Eihän mun keskiarvo muuten olisi ollut yli 9. Mutta olen nykyään epämotivoitunut rakkaudettomuudessani kun ei ole kumppania jonka kanssa jakaa noita. Ei elämä ilman merkityksellisten asioiden intiimiä jakamista ole suhdelo olevaiselle mielekästä. Kts. Mashlowin tarvehierarkian kolmas porras.'

😆 Pidäs jo vesipaussi. Nyt riittää. Ei multa.

Vierailija
26129/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat ihmiset kulkee ulos ja sisään

Aika kuluu mun ympärillä

Joku kuiskaa, nyt sun nousta jo pitää 🎶

Vierailija
26130/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Misäs oot?

Kotona. Sivu

Niimmääki

Vierailija
26131/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä olla tarpeita. Silloin olet todellisessa tasapainossa.

Ottakaa tämä vakavasti kun myös kun pohditte vapauttanne ihmisenä. 

Tarpeet vievät tilaa kaikelta muulta.

Tarpeita on perustarpeista alkaen ja pilkkuakin saa puolestani viilata.

Vierailija
26132/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä ajattele, että kaikella on tarkoitus. Ei ole. Jos vaikka lapsi hakataan 2-vuotiaana, niin ei siinä ole mitään tarkoitusta taustalla. Siinä on kyse vain pahuudesta. On epäterve lähtökohta ajatella, että vaikka traumasta pitäisi löytää tarkoitus.

Onhan siinä tarkoitus. Sen tarkoitus on näyttää mädät omenat ympärillä. Kuulostaa pahalle ja hirvittävälle, mutta näin se on. Kaikki koettelemukset on tehty voitettavaksi. Kun voitat vaikeudet, sinusta kasvaa vahvempi ihminen. Lopulta kaikki on kiinni omasta ajattelusta. Ole kiltti ja armollinen itsellesi.

Höpö höpö. Tuolla tavalla vähätellään ihmisen kokemaa pahuutta. Vähän niin kuin sanoisi sille lapselle, kuule, ikävä juttu mutta kaikella on tarkoitus, kyllä sillä joku tarkoitus oli, että ne hakkasi sut. Kukaan ei haluaisi kuulla tuossa tilanteessa, että sillä pahuudella oli jokin tarkoitus. Minä en usko sellaisen tarkoituksen olemassaoloon. Syy on aina taustalla, näissä tapauksissa aina pahuus. 

Vierailija
26133/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Misäs oot?

Kotona. Sivu

Niimmääki

Puhut samaa murreta kuin hän. ;)

Vierailija
26134/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy itseltäsi miltä sinusta tuntuu ja ole rehellinen.

Ethän mielellään kiellä itseltäsi aitoja mielenkiinnon kohteitasikaan sillä kaikelle kiinnostuksellesi on syy.

Jotkut häpeävät sitä kaikkea mitä oikeasti ovat tai mistä pitävät ja se on kyllä harmillista. Ei pitäisi hävetä sitä millaiseksi on luotu.

Kyllä, en kielläkään. Olen vain yleiskiinnostunut kaikista lukion reaaliaineista. Eihän mun keskiarvo muuten olisi ollut yli 9. Mutta olen nykyään epämotivoitunut rakkaudettomuudessani kun ei ole kumppania jonka kanssa jakaa noita. Ei elämä ilman merkityksellisten asioiden intiimiä jakamist

Ymmärsin kyllä mutta älä tuijota sitä listaasi niin tarkasti.

Pysähdy ja kysy tarvittaessa itseltäsi missä mennään ja mitä tarvitset.

Elämä ei mene tarvehierarkian mukaan, saatat vaikeuttaa matkaasi. 

Muistathan ettet vaadi kohtuuttomia ja anna samassa suhteessa.

Vierailija
26135/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvehierarkian seuraava porras => uni.

Vierailija
26136/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sulle kuin päiväkirja? Hyvää yötä nyt sitten. 

Vierailija
26137/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkaa katsoessani mieleeni tulvi lämpimiä muistoja. Ihana kesä. Hyvää yötä! 

Vierailija
26138/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitkohan mut tänään? Piti hoitaa yksi muuhun kuin työhön liittyvä asia, mutta olin vähän ajattelematon.

Huomasin hyvinkin 🥴 

Vierailija
26139/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sulle kuin päiväkirja? Hyvää yötä nyt sitten. 

Ei. Vastailin vain maslowi kaverille.

Vierailija
26140/35298 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan nolottaa nuo lukion psykan tasoista juttua innolla vääntävät. Onneksi en näe niitä. 

Ketju on lukittu.