Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle! VI/2025!
Kommentit (35298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain miten voisin auttaa tässä
Missä tässä?
Tässä jutussa tai missä vaan
Itse olisin viime aikoina tarvinnut halauksen tai kaksi, mutta näillä mennään.
Ei oo nähty, niin on jäänyt halit väliin.
Eipä me nähdessäkään ole halailtu, mutta olisi voinut aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Alan nukkua. Öitä komea mieskaivattu.
Kiitos samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutit Helsinkiin?
Ei Suomessa voi asua missään muuallakaan.
Toki voi asua muuallakin, mutta varautua siihen ettei pienillä paikkakunnilla ole vaihtoehtoja ja, että parisuhde on ainoa perustavan laatuinen syy jäädä pikkukylän pieniin piireihin. Samalla lailla täälläkin möllötetään omissa kodeissa ja ollaan erittäin epäsosiaalisia möllejä. Sivusta
Tarkoitatko asumisvaihtoehtoja vai työmahdollisuuksia? Mä asuin lapsuuden pienemmällä paikkakunnalla, kaikki tunsi toisensa sekä toistensa perheet ja muut sukulaiset. Koin sen jotenkin ahdistavana. Niin kuin oli joku lokero, missä täytyy olla ja se lokero määräytyi jo tyyliin syntymässä. Tai ehkä se oli joku sosiaalinen status tms.
Hän oli nyt sivusta joku ihan eri. Itse tulen Helsinkiä isommista ympyröistä, en miltään pikkupaikkakunnalta, enkä ikinä muuttaisi minnekään landelle yksin kököttämään.
t. Se, jonka puolesta vastasit
Pikkupaikkakunnilla asutaan ainoastaan syistä perhe, suku, turvaverkko, työt. Ei kai kukaan niihin muuten muuttaisi/jäisi asumaan.
Ärsyttää kun ihmiset ei ymmärrä, ettei aina jaksa tavata, viestitellä tai keskustella. Ne ottaa itseensä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä miettinyt sitä, että kaivattu tuntuu olevan samassa nopeatempoisessa rytmissä kuin itse. Aika moni muu tuntuu elävän sellaisessa hitaassa elämän moodissa jossa itse vain kyllästyy ja turhautuu. Kun on nopea tekemään asioita ja tehokas järjestelemään. Se ottaa päähän aika usein.
Sivusta kai
Sopii hyvin aiemmin päivällä keskusteltuun Tekijät vs Jahkailijat -teemaan. Itse kans Tekijä, samoin kaivattu. Vihaan Jahkailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä esim. koen torjuntana sen, ettei toinen aloita mun kanssa keskustelua. Tai ei esimerkiksi vastaa viestiin, että vois kysyä jotain vastakysymystä. Oon niin hemmetin huono sosiaalisesti, että en vaan pysty ylläpitämään keskustelua, jos toinen ei kannattele sitä puhetta. Ja vois sanoa, et hiljaisuuskin on ok, ja niinhän se on, mutta, kun ei ole säännöllistä yhteyttä hiljaisuus on huono, hemmetin huono.
Ootko varma, että toinen ei oo samanlainen? Näennäinen sosiaalisuus ei tarkoita aina sosiaalista lahjakkuutta. Mulla on paljon tuttuja, mutta läheisiä ihmissuhteita ei käytännössä ollenkaan.
En tietenkään voi sitä tietää, ellei toinen sitä mulle kerro. Ystävyyssuhteissa olen itse aktiivinen, välillä mietin, et oiskohan mulla mitään sosiaalista elämää, jos en itse laittaisi useemmin viestejä ihmisille. Mulla on periaatteessa ystäviä ja kyllä ne on oikeitakin ystäviä ja läheisiä sellaisia. Mutta oikea ymmärtäjä puuttuu. Sellainen joka hyväksyy mun sairauden aiheuttamat asiat myös. Eikä kuittaile niistä, että tulee vielä pahempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupaikkakunnilla asutaan ainoastaan syistä perhe, suku, turvaverkko, työt. Ei kai kukaan niihin muuten muuttaisi/jäisi asumaan.
Voisin muuttaa mielelläni jonnekin hevonkuuseen kauas kaikista.
Tuttavia mulla ei ole lainkaan. Koska en osaa niitä suhteita ylläpitää.
Kaupungissakin voi harrastaa kaikkea em.
Olen vähän humalassa, toivottavasti en ala laittamaan suoraa viestiä
Kaivattu vaikuttaa ujolta. Hän on kuitenkin vastannut reippaasti silloin kun olen mennyt juttusille ja kysynyt jotain. Luulen, että hän kyllä rohkaistuu ja puhuu enemmän, jos häneen tutustuu kahden kesken enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutit Helsinkiin?
Ei Suomessa voi asua missään muuallakaan.
Toki voi asua muuallakin, mutta varautua siihen ettei pienillä paikkakunnilla ole vaihtoehtoja ja, että parisuhde on ainoa perustavan laatuinen syy jäädä pikkukylän pieniin piireihin. Samalla lailla täälläkin möllötetään omissa kodeissa ja ollaan erittäin epäsosiaalisia möllejä. Sivusta
Tarkoitatko asumisvaihtoehtoja vai työmahdollisuuksia? Mä asuin lapsuuden pienemmällä paikkakunnalla, kaikki tunsi toisensa sekä toistensa perheet ja muut sukulaiset. Koin sen jotenkin ahdistavana. Niin kuin oli joku lokero, missä täytyy olla ja se lokero määräytyi jo tyy
Höpsistä. Harrastusmahdollisuuksia on paljon enemmän kuin kävely ja maisemien katselu. Voi harrastaa monenlaisia taidejuttuja, kaikki se mitä voi netissä tehdä kaupungissa, on mahdollista pienellä paikkakunnallakin. Voi harrastaa monenlaisia luontojuttuja, joita kaupungissa ei voi. Maalla voi myös tehdä käsitöitä ja sellaisia juttuja, jotka vievät tilaa, kuten autojen entisöinti tai kangaspuiden kutominen, puukäsityöt, metallityöt. Voi harrastaa valokuvausta, suunnistusta, purjehdusta, huonekalujen entisöintiä, puutarhanhoitoa, pitää lemmikkejä, tarkkuusammuntaa tai jousiammuntaa, kaikkiin höntsäjoukkueisiin otetaan mielellään uusia pelaajia ym. Taidat vaan olla sellainen tyyppi, jolle harrastaminen on sitä, että menee johonkin isoon tapahtumaan.
Luettelit just ison liudan syitä, miksi maalla tosiaan ei voi asua :D noi kaikki sun harrastukset kiinnostais kuin kilo kiviä.
Yrittäkää nyt jo ymmärtää, että ihmiset on erilaisia. Kaikkia ei kiinnosta samat asiat just sun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain miten voisin auttaa tässä
Missä tässä?
Tässä jutussa tai missä vaan
Itse olisin viime aikoina tarvinnut halauksen tai kaksi, mutta näillä mennään.
Ei oo nähty, niin on jäänyt halit väliin.
Eipä me nähdessäkään ole halailtu, mutta olisi voinut aloittaa.
Mua ahdistaa halata puolituttuja. Nyt oon hiukan päässyt siitä ahdistuksesta yli, mutta kaivattua halaisin enemmän kuin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän humalassa, toivottavasti en ala laittamaan suoraa viestiä
Toivottavasti laitat!
Ootko varma, että toinen ei oo samanlainen? Näennäinen sosiaalisuus ei tarkoita aina sosiaalista lahjakkuutta. Mulla on paljon tuttuja, mutta läheisiä ihmissuhteita ei käytännössä ollenkaan.