Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paska sää pilaa taas kesäloman 🤬

Vierailija
02.06.2025 |

Ei ole tiedossa kuiin kylmyyttä ja sadetta. Loma menee pelatessa, ei eroa talvesta mitenkään.

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/f7c6990c-c63a-460a-983f-a6063f3b2…

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesänorjalaisilta kyselen, mikä siinä Norjassa viehättää? Siis aito kysymys, ei mitään veetuilua. Kauniit maisemat varmasti, mutta onko jotain muita syitä?

No mä olen naimisissa keuhkosairaan kanssa. Pohjoisen viileä ilma ilman siitepölyjen ja vieressä oikeasti suolainen meri tekee hyvää. Kumpikaan ei viihdy myöskään ns ihmisten ilmoilla, joten sielukin lepää. Eteläkin on koluttu ja ärsyttäväksi havaittu. Tämä lähti aikanaan yhdestä kalareissusta ja lähti ihan käsistä, piru on vienyt jo useammankin raajan. 

Vierailija
102/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Normaalisti kesäkuun eka viikko on ollut hellettä "

Ai. Minusta kesäkuut ovat hyvin usein olleet viileitä. Lämmintä on saanut odotella juhannukselle.

Kesä alkaa useimmiten juhannuksesta. Niinhän toki tähtitieteellinen kesäkin alkaa silloin juu, mutta myös lämpötilojen ja sään puolesta kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut lomalla 3 viikkoa vesisadetta. Ei haitannut. Loma on aina loma.

Et harrasta retkeilyä? Veneilyä? Piknikejä? Käy terassilla tai jäätelöllä? Pelaa pihapelejä tai joukkuepelejä? Tee pyöräretkiä? Puutarhatöitä?

Eri vastaaja, mutta en. En yhtään noista.

Vierailija
104/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannusta edeltävää kesän osaa vanha kansa kutsui  pikkukesäksi, jota seurasi paljon pitempi isokesä. Näiden kesän osien uskottiin olevan toisilleen vastakkaisia: jos pikkukesä oli viileä, isokesä oli lämmin ja päinvastoin.

Tuossa taitaa oikeasti olla jotain perää, vaikka joskus on ollut kuuma kyllä ihan koko kesänkin.  

Vierailija
105/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se ilmasto lämpenee, olis hyvä uskoo vaikka miten on kylmää. Kohta se yökin on päivä jne

Kannattaa valvoa, nyt kesäkuussa nimittäin kun yölläkin on kutakuinkin yhtä valoisaa kuin päivällä. Pohjois-Suomessa jopa kirjaimellisesti yhtä valoisaa. Eli yö onkin päivä!

Vierailija
106/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuu on paras lomakuukausi ja nykyään myös syyskuun puoleen väliin asti on jopa 25 astetta kuten viime kesänä.

Näin on. Väärin että koulut alkavat elokuun alussa, pilaa monen elokuu. Sääliksi käy sellaiset vanhemmat/ vanhempi jolla on lomaa elokuussa ja kouluikäisiä lapsia.

Koulujen kesäloma pitäisi alkaa juhannuksesta, ja elokuu olisi vielä vapaa! 

Sitä boomereiden itkua vain siitä kuinka kesä on silloin jo ohi ei tosin kukaan jaksaisi.

Vierailija
107/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Normaalisti kesäkuun eka viikko on ollut hellettä "

Ai. Minusta kesäkuut ovat hyvin usein olleet viileitä. Lämmintä on saanut odotella juhannukselle.

Kesä alkaa useimmiten juhannuksesta. Niinhän toki tähtitieteellinen kesäkin alkaa silloin juu, mutta myös lämpötilojen ja sään puolesta kanssa. 

Juhannuksesta ei mene enää kuin 4 - 5 viikkoa niin mennään jo vauhdilla kohti talvea. Elokuun puolivälin jälkeen kesä on auttamattomasti ohi. Kiva asua maailman lyhimmän kesän maassa. Ruotsissaki on kesä pitempi ku Suomessa

Vierailija
108/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa mää vai?

Vierailija
109/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me helteet vielä tulee, usko pois 

Ei tuu. Kyllä nyt sataa 3 kuukautta kuin aisaa ja jos ei sada, niin on +15C maksimi lämpötila!👍  IHANAA!!

Kesä tulee sitten ku ne sateet loppuu 3 kuukauden päästä =) Ei luonto jätä vuodenaikoja välistä. Tulee lämmin loppuvuosi. +20c vielä halloweenina 31.10

Vierailija
110/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt.

Ihana sää.

Kaunista. Luonto on herännyt hehkumaan, kosteuttä ja valoa on.

Paras sää onkin 10 - 20 lämpöastetta kaikilla mausteilla tai ilman. Loistavaa.

Vierailija
111/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on mun pienin murhe. Heinäkuussa mulla on lomat, jos lomaa ollenkaan. Vain pari päivää on sadellut kohdallani ja tänä päivänä työaikana vain. Linnut kuulostavat olevan innoissaan, kun niin kovaa sirkutusta. Luonto sentään tykkää 🌦

Vierailija
112/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnrksi mää oon ajanu 1700 kilometria kuukaudessa vanhalla mersun ketjukoneisella Turbo Diesel autolla.. Ei täällä tarvita mitään sähköautoja! Bensa ja Diesel palamaan nii että pöhinä käy. Ei tartte huolehtia lämpenemisestä. Viikon päästä vaellusreissulle lappiin nii taas tulee toista tuhatta kilsaa Dieselin polttoa =D

Vierailija
113/150 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, tulin kuukaudeksi Suomeen "nauttimaan" kesästä ja olen ihan jäässä:(

Juhlatkin tulissa, toivottavasti voi edes hetken olla mekossa ulkona

Vierailija
114/150 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa pukea tarpeeksi päälle? 

Joo, kiva olla rannalla toppatakissa. 😂

Toppatakissa kesällä? 😄

Mulla ainakin kevytunska käytössä

Vierailija
115/150 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnex on tsaikulla.

Vierailija
116/150 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paska sää.

Vierailija
117/150 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiva sää 10 - 20 lämpöastetta. Luonto voi hyvin, kun kosteaa välillä. Helppo hengittää. Oikein hyvä.

No ei voi luonto hyvin. Omlla pihalla kaikki kituu, kasvu ei ole kunnollaa edes alkanut. Tulppaanit ei kuki ollenkaan tänävuonna. Kasvarissa tomaatit palelee kun ei ole lämmitystä, kukinta viivätynyt

Vierailija
118/150 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sää haittaa, niin sitten vaan pitää matkustaa sinne, missä on parempaa säätä. Simple as that. 

Tai muuttaa. Itse voisin kyllä asua Suomessakin vielä, huippumaahan se on, mutta jos tykkää pitemmästä lämpimästä vuodenajasta eikä niinkään talvesta ja vaikkapa talviurheilusta...

-Ulkomailla jo kauan asunut

Vierailija
119/150 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto lämpenee kesällä ja kylmenee talvella.

Vierailija
120/150 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sää haittaa, niin sitten vaan pitää matkustaa sinne, missä on parempaa säätä. Simple as that. 

Tai muuttaa. Itse voisin kyllä asua Suomessakin vielä, huippumaahan se on, mutta jos tykkää pitemmästä lämpimästä vuodenajasta eikä niinkään talvesta ja vaikkapa talviurheilusta...

Lisään: Itse tykkään myös talviurheilusta, ja se on Suomessa plussa. Toisaalta arjessa on mukavaa, jos ei tarvitse kahlata lumessa ja loskassa, ja aurinko ja lämpökin ovat kivoja juttuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän