Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paska sää pilaa taas kesäloman 🤬

Vierailija
02.06.2025 |

Ei ole tiedossa kuiin kylmyyttä ja sadetta. Loma menee pelatessa, ei eroa talvesta mitenkään.

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/f7c6990c-c63a-460a-983f-a6063f3b2…

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos norjalaisilla olisi aina kesä pilalla kun sataa, heillä olisi elämä pilalla. Det finns ikke dårlig vær, bare dårlige klær.

Mikä norjalainen sinä olet?

Kesänorjalainen, kesä-elokuut Jäämeren rannoilla. Olisi tosi tylsää antaa sään pilata elämä.

Ei minuakaan haittaa yhtään mikään jos saisin olla siellä unelmien satumaassa. Kun pääsis vielä joskus, edes vaikka pariksi viikoksi. Turhauttaa todella paljon kun kaikki aina lällättää miten taas Norjassa ja itse en pääse!! 

Vierailija
82/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että face täynnä Norja sitä, Norja tätä. Huokaus syvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos norjalaisilla olisi aina kesä pilalla kun sataa, heillä olisi elämä pilalla. Det finns ikke dårlig vær, bare dårlige klær.

Kesänorjalainen, kesä-elokuut Jäämeren rannoilla. Olisi tosi tylsää antaa sään pilata elämä.

Ei minuakaan haittaa yhtään mikään jos saisin olla siellä unelmien satumaassa. Kun pääsis vielä joskus, edes vaikka pariksi viikoksi. Turhauttaa todella paljon kun kaikki aina lällättää miten taas Norjassa ja itse en pääse!! 

Ei se todellakaan ole mikään unelmien satumaa, paitsi maisemien puolesta. Pääset vielä, uskon, sehän ei ole kaukana. 

Vierailija
84/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että face täynnä Norja sitä, Norja tätä. Huokaus syvä.

Oi. Mä en ole missään muualla somessa kuin täällä, en tiennyt. Toisilla on lapinhulluus, tämä on variaatio.

Vierailija
85/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin huono sää? Eilen ystävän kanssa rantasaunalla uimassa, nyt näyttäisi aurinko paistavan pilvettömältä taivaalta. Josko nuotiolle makkaranpaistoon myöhemmin. Tampere.

Vierailija
86/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se todellakaan ole mikään unelmien satumaa, paitsi maisemien puolesta. Pääset vielä, uskon, sehän ei ole kaukana. 

No minulle se näyttäytyy sellaisenaan, 17 kertaa siellä käyny. Pohjoisesta etelään. Itse en uskalla lähtee autolla, pitäisi olla joku joka on seurana. Monta kaunista paikkaa vielä näkemättä. Enkä tiedä onnistuuko muutto pysyvästi sinne. Alkaa mennä usko jo. 

Vierailija
87/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen älypää pitää lomansa kesäkuussa, jolloin on lähes aina huono sää? 

Vierailija
88/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se todellakaan ole mikään unelmien satumaa, paitsi maisemien puolesta. Pääset vielä, uskon, sehän ei ole kaukana.&n

No minulle se näyttäytyy sellaisenaan, 17 kertaa siellä käyny. Pohjoisesta etelään. Itse en uskalla lähtee autolla, pitäisi olla joku joka on seurana. Monta kaunista paikkaa vielä näkemättä. Enkä tiedä onnistuuko muutto pysyvästi sinne. Alkaa mennä usko jo.

Samassa venheessä taidetaan olla. Mä olen oikeastaan hylännyt muuttosuunnitelmat kun vanhukset alkoivat sekoilla ja toiset ruuhkavuodet alkoivat. Vaihdetaan veljen kanssa päivystysrooleja kesiksi. Muutenkin tuo 3 kk on aika missä alan kaivata asioiden hoitoa suomeksi, ohuita ruispaloja ja lihamakkaraa. Kesän helteitä, en.

Vierailija
89/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän ainakaan kämppä lämpene hillittömäksi pätsiksi. Sitä on viime vuosina riittänyt tarpeeksi, hyvä jos olisi nyt tulossa normaalimpi kesä. Tietysti jos on herkkä palelemaan niin ymmärrän, ettei ole kovin kiva, mutta itse onneksi viihdyn ihan hyvin ellen jopa loistavasti viileässä. Kylmästä on sekin hyvä puoli, että luonnonkukkien kukinta kestää pidempään viileällä säällä

Vierailija
90/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin on ihanteellinen kesäsää tälle viikolle luvassa. Päivisin + 17-18 ja urinko paistaa. Ei ole liian kuuma. Toki yöt saisivat olla vähän lämpimämpiä, että kasvit pärjäävät pihalla. 

Vierailija
91/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen älypää pitää lomansa kesäkuussa, jolloin on lähes aina huono sää? 

Se älypää, kenen vuoro on pitää lomansa silloin. Kesäkuun lomalla on vielä se etu, että valoisat yöt eivät häiritse työntekoa. Jos valon takia nukahtaminen viivästyy, ei niin haittaa, että nukkuu aamusta pitempään. Itse olen viettänyt lomani vuosikymmenten aikaan usein kesäkuussa ja siihen on monesti mahtuneet kaikki mahdolliset kesäsäät, myös tuskastuttavia helteitä. Sinä et ole edes älypää vaan pönttöpää. 

Vierailija
92/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesänorjalaisilta kyselen, mikä siinä Norjassa viehättää? Siis aito kysymys, ei mitään veetuilua. Kauniit maisemat varmasti, mutta onko jotain muita syitä?

Vierailija
93/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä taidetaan olla samassa veneessä. 6 vuotta on pitkä aika olla pois niistä maisemista. Olenkin sanonut itsestäni, että hjerte norsk, finsk jente. 

Hyvää kesää sinne!

Vierailija
94/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kesä moniin vuosiin toistaiseksi! 

Vierailija
95/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta taas parasta! Saa oltua kämpässä ilman et on pätsi, sateinen kylmä sää jatkukoon!

Mun kämpästä loppuu happi jos vaan sataa. Tulee liian kosteaa sisällekin. Nämä on huonoja nämä uudemmat kerrostalot.

Vierailija
96/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se aikaisempi ketju hävisi?

Nykyään ei saa enää sanoa että on kylmä, koska jokainen vuosi on tilastojen mukaan kautta aikojen lämpimin. Lämpömittaria ei saa katsoa, koska siinä kiistää ilmaston lämpenemisen.

Vierailija
97/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi heinäkuuhun on vielä aikaa lämmetä kun silloin on omat lomat :D

Sama homma mulla. Arvelen tosin, että sitten tulee aivan tuskaiset helteet.

Vierailija
98/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi heinäkuuhun on vielä aikaa lämmetä kun silloin on omat lomat :D

Sama homma mulla. Arvelen tosin, että sitten tulee aivan tuskaiset helteet.

Ei haittaa jos on vähän lämmintä kun 8 kuukautta jo on paleltu.

Vierailija
99/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit tehdä asialle, ap, tuon valittamisen sijaan?

Vierailija
100/150 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi parin viikon päästä alkaa päivä lyhenemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän