Mikä olisi realistinen ja oikeasti mahdollinen keino saada lisätuloa?
Olen työmarkkinatuella, kaksi lasta. Ja pitäisi keksiä keinoja saada vähän lisätuloja, jotta voisin lasten kanssa käydä bussilla uimarannalla ja joskus jätskillä. Mutta en enää keksi mitään. Menoista on jo nipistetty kaikki pois, autoa minulla ei ole, alkoholia ja tupakkaa en ole käyttänyt koskaan tai vuosikausiin, mitään netfliksejä meillä ei ole enkä koskaan osta kahvilasta edes sitä lattea. On kokeiltu maksetut kyselyt netissä, niistä ei tienannut koskaan mitään kun ei tullut riittävästi kyselyitä vastattavaksi. Pulloja keräisin, kun muutenkin ulkoilen lasten kanssa puistoissa ym, mutta ei niissä ole koskaan mitään pulloja. Olen 47 enkä mikään hottis, niin k-18 ehdotukset voi jättää kiitos pois tästä. Mikä olisi oikeasti realistinen ja mahdollinen keino saada vähän lisätuloa?
Kommentit (85)
Kela leikkasi asumistukea. En pysty muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei pääse siivoojaksi tai ikkunanpesijäksi jos on tuollainen kremppainen kuten ap. Etenkään Pk-seudulla. Niihin paikkoihin hakee niin paljon nuoria ja hyväkuntoisia, että on varaa mistä valita tehokkaat ja kykenevät. Sinne ei todellakaan oteta kremppaista rouvaa, jolla ei ole mitään alan kokemusta ja koulutusta. Joten lopettakaa jo nuo ala pesemään ikkunoita huutelut.
Olen mies.
-ap
Mitä erikoiskykyjä ja harrastuksia sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et palkkatöihin menoa ole harkinnut?
Tietenkin, mutta minulla on sellaista kremppaa ja sairautta että moneen työhön ei oteta. Kuitenkaan työkyvyttömyyseläkkeellekään ei päästetä. Toki haen töitä koko ajan. Mutta ei niihin töihin niin vain pääse vaikka yrittää. Ap
Hoitakaa lemmikkejä kesällä, hoida pihoja, siivoa jne! Ilmoitusta kauppoihin.
Missä maailmassa oikein elät? Tuollaista oli 30 vuotta sitten. Ei nykyään. Eihän nykyään edes ole missään niitä ilmoitustauluja paitsi maalla. Ap asuu stadissa.
Kävelylenkillä näin naapuruston valaisinpylväissä ilmoituksia, joissa 16-vuotias tarjoutui tekemään juuri tuollaisia hommia kesällä. Tuon ikäinen on vielä vanhempien helmoissa, joten pienikin tulo menee omaan käyttöön. Tuolla tavalla ei perheen elättäjä perhettään elätä varsinkin, jos nuo työkeikat katkaisevat työttömyystuen.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö jotain käsitöitä? Neulot villspsitoja? Teet hyviä kakkuja? Nyt ois voinu kaupata vaikka tuttujen lakkiaisiin.
Tämä on kyllä hyvä idea! Meillä oli juuri lakkiaiset ja tilattiin naapurin mummolta sinne käsitöitä ja villapaitoja. Kakut ja syötävät tilattiin hygieniasyistä kyllä ihan ammattilaisesta leipomosta. Käsitöiden suhteen ei ole hygieniassa niin nuukaa, myös harrastajan tuotos käy.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö jotain käsitöitä? Neulot villspsitoja? Teet hyviä kakkuja? Nyt ois voinu kaupata vaikka tuttujen lakkiaisiin.
Parta-ja munankarvaisia kakkuja kukaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et palkkatöihin menoa ole harkinnut?
Tietenkin, mutta minulla on sellaista kremppaa ja sairautta että moneen työhön ei oteta. Kuitenkaan työkyvyttömyyseläkkeellekään ei päästetä. Toki haen töitä koko ajan. Mutta ei niihin töihin niin vain pääse vaikka yrittää. Ap
Hoitakaa lemmikkejä kesällä, hoida pihoja, siivoa jne! Ilmoitusta kauppoihin.
Missä maailmassa oikein elät? Tuollaista oli 30 vuotta sitten. Ei nykyään. Eihän nykyään edes ole missään niitä ilmoitustauluja paitsi maalla. Ap asuu stadissa.
Kävelylenkillä näin naapuruston valaisinpylväissä ilmoituksia, joissa 16-vuotias tarjoutui tekemään juuri tuollaisia hommia kesällä. Tuon i
Siksi ehdotettiinkin pimeänä pikkuhommien tekoa tutuille. Ap sanoi tarvitsevansa vaan pientä lisärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei pääse siivoojaksi tai ikkunanpesijäksi jos on tuollainen kremppainen kuten ap. Etenkään Pk-seudulla. Niihin paikkoihin hakee niin paljon nuoria ja hyväkuntoisia, että on varaa mistä valita tehokkaat ja kykenevät. Sinne ei todellakaan oteta kremppaista rouvaa, jolla ei ole mitään alan kokemusta ja koulutusta. Joten lopettakaa jo nuo ala pesemään ikkunoita huutelut.
Olen mies.
-ap
Trollaan palstalla esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on nainen, kertoi itse.
Ainakin A-lehdet maksaa tuntipalkkaa, vaikka et möisikään mitään. Toki saat muutaman kuukauden kuluttua potkut, jos et mitään myy, mutta ainakin siihen mennessä saat vähän rahaa. Tosin niiden osa-aikatyö on kuusi tuntia päivässä, joten ihan hirveän joustavaa se ei tuntien suhteen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies.
-ap
Trollaan palstalla esim.
Kysyin apltä, en sulta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin A-lehdet maksaa tuntipalkkaa, vaikka et möisikään mitään. Toki saat muutaman kuukauden kuluttua potkut, jos et mitään myy, mutta ainakin siihen mennessä saat vähän rahaa. Tosin niiden osa-aikatyö on kuusi tuntia päivässä, joten ihan hirveän joustavaa se ei tuntien suhteen ole.
Tuet lähtee ja tulee karenssi. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Eli ns. palkkaa saa saman verran kuin työkkärin tuki. Plus miinus nolla siis. Ja sen perään ne potkut ja 3 kk karenssi. Eli ei kannata.
Lasten mutsi antaa lapsille jätskirahaa ja vie rannalle.
Ap voi kerätä tölkkejä iltaisin rannalla sillä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä hyvä idea! Meillä oli juuri lakkiaiset ja tilattiin naapurin mummolta sinne käsitöitä ja villapaitoja. Kakut ja syötävät tilattiin hygieniasyistä kyllä ihan ammattilaisesta leipomosta. Käsitöiden suhteen ei ole hygieniassa niin nuukaa, myös harrastajan tuotos käy.
Hygienia hul lu linjoilla. Uskallatko käydä kylässä? Entä syödä sukulaisilla? Jos lähettäisit kirjalliset hygieniaohjeet ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on nainen, kertoi itse.
Ei kertonut.
Olen yrittänyt myydä itselle tarpeetonta tavaraa Tori.fi -palstalla, mutta aika toivotonta on ollut. Tähän mennessä olen tienannut 10 euroa. Vaatteet eivät kiinnosta ketään. Tuntuu myös hölmöltä myydä vaikka 1 eurolla tavaraa. Kuka vaivautuu noutamaan euron tavaraa? En myöskään halua postittaa tuotteita. Olen yrittänyt kerätä isompia settejä myyntiin, että hinta olisi vähintään 5 euroa per kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hygienia hul lu linjoilla. Uskallatko käydä kylässä? Entä syödä sukulaisilla? Jos lähettäisit kirjalliset hygieniaohjeet ensin.
En ole mikään hygieniahul lu. En vain aio maksaa euroakaan yhdestäkään kakusta, jonka joku tuntematon tai puolituttu harrastelija on kotikeittössään väkertänyt.
Vierailija kirjoitti:
Menetät työmarkkinatuen noilta päiviltä.
Soita frendeille ja kutsu itse itsesi niiden kotiin syömään
Näin saat säästettyä jätskirahat.
Mitä ihmettä? Ihan nainen olen, tavallinen perheenäiti. Saatko jotain kiksejä siitä, että trollaat keskustelua esiintymällä jonain toisena henkilönä?
Ap