Mikä olisi realistinen ja oikeasti mahdollinen keino saada lisätuloa?
Olen työmarkkinatuella, kaksi lasta. Ja pitäisi keksiä keinoja saada vähän lisätuloja, jotta voisin lasten kanssa käydä bussilla uimarannalla ja joskus jätskillä. Mutta en enää keksi mitään. Menoista on jo nipistetty kaikki pois, autoa minulla ei ole, alkoholia ja tupakkaa en ole käyttänyt koskaan tai vuosikausiin, mitään netfliksejä meillä ei ole enkä koskaan osta kahvilasta edes sitä lattea. On kokeiltu maksetut kyselyt netissä, niistä ei tienannut koskaan mitään kun ei tullut riittävästi kyselyitä vastattavaksi. Pulloja keräisin, kun muutenkin ulkoilen lasten kanssa puistoissa ym, mutta ei niissä ole koskaan mitään pulloja. Olen 47 enkä mikään hottis, niin k-18 ehdotukset voi jättää kiitos pois tästä. Mikä olisi oikeasti realistinen ja mahdollinen keino saada vähän lisätuloa?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Jos pieniä koululaisia niin joku luokkakaveri on ehkä osan kesästä yksin ja voisit ottaa teille ns. hoitoon muutamaksi viikoksi. Teette samat ulkoilut ja puuhat kuin omienkin lastesi kanssa, mutta 1 tai 2 lisälapsen kanssa. Täällähän aina valitetaan, ettei lapselle ole kesäksi kaitsijaa.
Lapset on 5 ja 8. Kyllä hoitoon tulijoita olisi paljonkin mutta ei ihmiset halua siitä maksaa vaan ilmaiseksi pitää kaverille päästä. Ap
Noin nuoret lapset liki viisikymppisellä. Eipä käy kateeksi, kun täytin 50, kuopukseni täytti 24 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Jos pieniä koululaisia niin joku luokkakaveri on ehkä osan kesästä yksin ja voisit ottaa teille ns. hoitoon muutamaksi viikoksi. Teette samat ulkoilut ja puuhat kuin omienkin lastesi kanssa, mutta 1 tai 2 lisälapsen kanssa. Täällähän aina valitetaan, ettei lapselle ole kesäksi kaitsijaa.
Lapset on 5 ja 8. Kyllä hoitoon tulijoita olisi paljonkin mutta ei ihmiset halua siitä maksaa vaan ilmaiseksi pitää kaverille päästä. Ap
Noin nuoret lapset liki viisikymppisellä. Eipä käy kateeksi, kun täytin 50, kuopukseni täytti 24 v.
Samaa mietin, olis hirveää olla noin vanhana pienten äiti, huh, huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelee ammatin mistä tulee enemmän rahaa. Toivottavasti sulla on jo jotain harrastuksia minkä pohjalta on osaamista vaikka mistä, niin opinnoista selviää paremmin
Minulla on ihan ok yliopistotason koulutus, ja tosiaan ikää kohta 50. Joitakin työkykyyn vaikuttavia sairauksia. Mikä olisi ala jolla tienaa ja saa oikeasti töitä? Ap
Lennonjohtajaksi jos olet rauhallinen ja kielitaitoinen sekä matemaattinen ajattelu ei ole vierasta.
Ap tuossa suoraan kertoo, että hänellä on alentunut työkyky ja sairauksia. Ja sinä ehdotat hänelle että hae lennonjohtajaksi. Sinne koulutukseen ei pääse ellei lääkärin tutkimuksen mukaan ole täysin terve. Sairaudet on este sille työlle.
Minulla oli 5-kymppisenä 30 ja 31 vuotiaat lapset.
Miks vanhana ja raihnaisena pitää kakaroita alkaa tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Omassa akateemisessa tuttavapiirissäni täällä pk-seudulla on ihan tavallista tehdä lapset vasta nelikymppisenä. Jopa lasteni koulussa ja päiväkodissa lähes kaikki muutkin vanhemmat on tällaisia iäkkäämpiä kuin minä. Näyttää olevan normi täällä. Varmaan maakunnissa eri. Ap
Missäs lastesi äiti on ap? Voisko hän antaa kesärahaa?
K18-ehdotus. Käytettyjen pikkuhousujen myynti. Kuvathan ei tarvitse olla omat välttämättä, jos ei ole niin hottis enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et palkkatöihin menoa ole harkinnut?
Tietenkin, mutta minulla on sellaista kremppaa ja sairautta että moneen työhön ei oteta. Kuitenkaan työkyvyttömyyseläkkeellekään ei päästetä. Toki haen töitä koko ajan. Mutta ei niihin töihin niin vain pääse vaikka yrittää. Ap
Hoitakaa lemmikkejä kesällä, hoida pihoja, siivoa jne! Ilmoitusta kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, mutta minulla on sellaista kremppaa ja sairautta että moneen työhön ei oteta. Kuitenkaan työkyvyttömyyseläkkeellekään ei päästetä. Toki haen töitä koko ajan. Mutta ei niihin töihin niin vain pääse vaikka yrittää. Ap
Missä maailmassa oikein elät? Tuollaista oli 30 vuotta sitten. Ei nykyään. Eihän nykyään edes ole missään niitä ilmoitustauluja paitsi maalla. Ap asuu stadissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelee ammatin mistä tulee enemmän rahaa. Toivottavasti sulla on jo jotain harrastuksia minkä pohjalta on osaamista vaikka mistä, niin opinnoista selviää paremmin
Minulla on ihan ok yliopistotason koulutus, ja tosiaan ikää kohta 50. Joitakin työkykyyn vaikuttavia sairauksia. Mikä olisi ala jolla tienaa ja saa oikeasti töitä? Ap
ICT-ala, lähtöpalkat insinööreillä 3000+ euroa.
Ok. Onkohan minulla realistisia mahdollisuuksia päästä ict-insinöörikoulutukseen kun olen jo lähes 50? Ja saako vastavalmistuneet reilu viiskymppiset oikeasti töitä? Ap
ICT-alan koulutuksista valmistutaan kortistoon nykyään.
Jaa. Minulla on ihan toinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Kerro, miten tuosta "harkitsemisesta" saa lisätuloa? Maksaako joku palkkaa tuota harkinnasta? Minuakin kiinnostaisi. Putosin juuri ansiosidonnaiselta työmarkkinatuelle. Tukihakemuksen käsittely Kelassa kestää kuulemma 20 päivää. Minä olen nyt tässä tukipäätöstä odotellessa maksanut laskuja vanhoilla säästöillä. Onneksi niitä on kertynyt. Tänäänkin olen "harkinnut" töihin menoa, mutta eipä tuosta ole tilille rahaa tippunut. /Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, miten tuosta "harkitsemisesta" saa lisätuloa? Maksaako joku palkkaa tuota harkinnasta? Minuakin kiinnostaisi. Putosin juuri ansiosidonnaiselta työmarkkinatuelle. Tukihakemuksen käsittely Kelassa kestää kuulemma 20 päivää. Minä olen nyt tässä tukipäätöstä odotellessa maksanut laskuja vanhoilla säästöillä. Onneksi niitä on kertynyt. Tänäänkin olen "harkinnut" töihin menoa, mutta eipä tuosta ole tilille rahaa tippunut. /Eri
Korjaan. /Sama
Tehdä pimeästi siivousta jollain tuttavalla, ikkunan pesua tms. ?
Voitteko ottaa lemmikin hoitoon loman ajaksi? Tähänkin on tullut alustapalveluja, jotka toimivat samalla periaatteella kuin airbnb.
Nykyään ei pääse siivoojaksi tai ikkunanpesijäksi jos on tuollainen kremppainen kuten ap. Etenkään Pk-seudulla. Niihin paikkoihin hakee niin paljon nuoria ja hyväkuntoisia, että on varaa mistä valita tehokkaat ja kykenevät. Sinne ei todellakaan oteta kremppaista rouvaa, jolla ei ole mitään alan kokemusta ja koulutusta. Joten lopettakaa jo nuo ala pesemään ikkunoita huutelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kauppoihin laittaa, häneltä lähtee tuet. Tutuilta voi kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei pääse siivoojaksi tai ikkunanpesijäksi jos on tuollainen kremppainen kuten ap. Etenkään Pk-seudulla. Niihin paikkoihin hakee niin paljon nuoria ja hyväkuntoisia, että on varaa mistä valita tehokkaat ja kykenevät. Sinne ei todellakaan oteta kremppaista rouvaa, jolla ei ole mitään alan kokemusta ja koulutusta. Joten lopettakaa jo nuo ala pesemään ikkunoita huutelut.
Olen mies.
-ap
tekoälyn kouluttaja on unelmahomma
Teetkö jotain käsitöitä? Neulot villspsitoja? Teet hyviä kakkuja? Nyt ois voinu kaupata vaikka tuttujen lakkiaisiin.
Toimi ennen nyt tuskin enää. Moni vaihtanut pcn puhelimeen. Nettikirpoikset täynnä tavaraa ja tinkaajia, harva ostaa.